Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Weee -- Vores første changementer
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 18:59

Weee, hi hi, ja som i nok kan læse jer til er jeg rigtig glad.

Idag var første gang Shalu skulle prøve at changere, og det gik over al forventning. Jeg har ellers tænkt det måske ville volde problemer da den er enormt stabil i kontraen, men nope.

Ud af seks forsøg blev det til fem rene changementer, så det kan man da kalde en god start.

De første gange jeg bad den om det viftede den bare lidt med ørerne og fortsatte ufortrødent i kontra, men så vupti, tredje gang changerede den bagi og blev rost til skyerne, og så havde den ligesom fået lidt af ideen... og de næste fem forsøg blev til rene changementer :-D

Uhhh hvor er det bare en dejlig fornemmelse når tingene lykkedes. Håber det fortsætter lige så glat i indlæringsfasen :-)

Nåh lad mig høre om jer andres successoplevelser

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 21:41

Hej,

rart at høre om jeres gode oplevelse. Min hyp har meget svært ved højregalop, så hun er ret handicappet, men jeg har forsøgt at "snyde" hende til det nogle gange ved changementer. Det lykkedes også, men så hoppede hun til venstre igen.. (Må jeg bande en smule?)

Husk at fortælle mere, om den gode udvikling :)

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 22:12

-med de gode "byttere"!!!

Tine

0
0
Svar på denne tråd

møgøre :-P
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 02:52

du gør mig helt misundelig :-(

jeg venter jo stadig på at fisen bliver solgt og jeg kan få den nye hjem og komme stille og roligt i gang - og du gør det ikek bedre - NÅ :-P

tilykke med bytterne - nu går der ikke længe før den tager en jeg-kan-ikke-andet-end...e-perioder *g* ikke sjovt hvis den gør det i en spring time :-P

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Jamen tak
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 07:12

for det i alle, der er ikke noget bedre end når det går godt/går fremad... :-) Og tænk engang så er det næsten på årsdagen for at jeg græd snot og tænkte at Shalu da min. aldrig blev ridehest igen. :-D men puha indtil videre går det jo godt (syv ni tretten, bank under bordet, touch wood etc)

Mht. om den skulle lege se hvad jeg kan, det plejer jeg ellers ik' at ku' i en springtime, så er vi først for nylig begyndt at springe igen... så de ting vi laver er ikke så avancerede = det gik nok endda :-P

Har du fundet en afløser for din vildmule Karina??

Hilsen

Medlem af SAK & DÅHM

0
0
Svar på denne tråd

Det er bare supert...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 17:50

Det lyder jo bare til at gå så godt med den "snart-ikke-længere-nye" underviser

Jeg tror slet ikke doccedregen og jeg kan følge med i jeres læringstempo - men så får jeg jo også bare snart LA1+2 for mig selv, mens I går vidre op i klasserne Og en god konkurrent mindre er jo ikke ikke det værste at komme ud for

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hæ hæ Charlotte
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 18:00

mon dog... Jeg bliver nok hængende i de små LA-klasser ihf hele foråret og forsommeren. En ting er hvordan den går på relativt hjemmebane, en anden, helt anden som oftest i æselbollens tilfælde, hvordan det går til stævne.

Desuden...

De gange vi har startet samme klasser har du da så vidt jeg husker kommet ud med flest point, så der er da ikke noget at frygte ;-)

Forresten så snakkede Line og jeg om vi ikke skulle lave noget mad hver især og tage med til fælles gavn og glæde næst lørdag???

Pøllehorn, sandwich, kage etc.

Ses...

Var i gode idag?

Medlem af SAK & DÅHM

0
0
Svar på denne tråd

Uhmmm pølsehorn...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 18:57

Men nu er det sådan at Herning der kommer jeg torsdag og søndag - så kunne vi ikke "pøllehorne og kage" den søndag i stedet ?

Forresten kommer du til Herning allerede torsdag ? Regner da med du skal stå i salgsboden ? For ellers kan du tage med Rikke og jeg på tur fra morgenstunden af - vi skal se unghingste og championatshestene, og så lige købe lidt om aftenen

Forresten, ja så har jeg lige skrabet lidt flere point ind foran dig og æseldyret. MEN det var den gang hun plejede at lege rodeodyr, og gik knap så godt på sine små forben - og der er jo sket en "hel del" siden da for dig og damen.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:58

Ih hvor er det bare dejligt at læse! Glæder mig til at komme dertil... Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen vedr. dine bekymringer om Shalu, da de minder meget om alt det jeg har gennemgået med min hest. Skader og træning der ikke helt fungerede. Jeg er også kommet dertil hvor det bare går fremad. Det er bare så fedt! Det er for de gode ture man gør det. Det giver ihvertfald igen mening for mig at ride. Jeg må indrømme at jeg var noget opgivende en overgang.

Jeg har faktisk også fået en god underviser, der forstår at tackle mig og min hest.

Det viser sig at man både skal være babysitter, psykolog og dygtig rytter til at få det bedste frem i mig og min ridning

0
0
Svar på denne tråd

Tak skal
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 09:12

du ha' Mille :-)

Og puha hvor er der bare ikke noget der kan give en grå hår i hovedet som når hesten ikke fungerer... Det gør også bare de ting der fungerer dobbelt så dejlige.

Dejlig hest du har også...

Hilsen

Medlem af SAK & DÅHM

0
0
Svar på denne tråd

Hej Shalu..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 10:29

Hvor er du bare dygtig! - Og ja, det er hesten jeg taler til..

Men du har jo sikkert en betydelig andel i processen også, Mathilde... Det er bare skønt når det går fremad. Straks værre er det, når det jo tager to bagudgående skridt at komme det ene skønne fremad! Men om ikke andet er det vel det der tæller.

Tillykke med de fine changementer!

MVH JANET*

0
0
Svar på denne tråd

Hæ hæ Janet
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 14:16

ja det er nemlig Shalu der fortjener mange klap og gulerødder og tro mig det fik den også... :)

Forhåbentligt tager det ikke to skridt tilbage for at komme et frem for i så fald ville man da hurtigt ende før nul-punktet... ;-D

Hilsen

Medlem af SAK & DÅHM

0
0
Svar på denne tråd

Hvor skønt :-)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 19:28

Bensen og jeg træner det også ;-) Ben kommer op til Kamilla 1 april i ridning (salg), og har lovet hende at den skal blive mere stabil i bytterne Måske du når og ser Ben (eller Bensen, det røde lyn, Benhurtig, Bent Betjent eller hvad han nu lige lægger op til at blive kaldt)... :-P

Men det går faktisk meget godt (af en underlig grund), men måske også fordi jeg ikke selv finder det voldsomt svært - men det kommer nok når man skal træne serier

Men det er da dejligt det går fremad, så er der noget ved at have hest.. Og er som de andre også sikker på, at du også har gjort en stor indsats for det. Hmm, eller.. man kan næsten heller ikke komme til andet ved Kamilla..

Ej gas! Tillykke med det, og held og lykke ;-)

-HeidiZ
Man skal ikke nødvendigvis være bedre end andre, man skal bare skille sig
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Hej Heidi,
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 23:35

Hæ nej, det er svært at gøre andet end at slide i det ved en motiveret underviser... :-) Det er også lidt sjovt for øvelser laver vi egentligt ikke ret meget af til undervisning, men dem vi laver fungerer så også :-D.

Kunne da være sjovt at få et glimt af Benny Boy'sen, men det kan jo nok lade sig øre hvis den skal være der en hel måned... Skal du stadig have en ny med det samme??

Hilsen

Medlem af SAK & DÅHM

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider