|
|
| tilridning næsten gratis |
| Forfatter:  |
cirkeline-trave |
| Dato:  |
26-07-2002 22:55 |
|
hejza er der nogle der vil have deres pony tilredet så biligt at man skulle tro det var gratis... så kontakt mig på min mobil 22427726
hesten skal stå i brande omegn så jeg kan komme ud til den hver dag....
JEG LUKKER DEN PÅ FOLD HVER DAG
GIVER FODER DE ANTAL GANGE OM DAGEN DEN ER VAND TIL
ARBEJDER MED DEN HVER DAG
HVIS DETTE HAR FANGET DIN INTERESSE SÅ RING SÅ HURTIG SOM MUGLIG...
KNUZER Christina Lybker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: tilridning næsten gratis |
|
|
Øh...dit indlæg hører til på markedspladsen under træning tilbydes...det hører ikke til på et debat forum!!!
MVH Sandra og Giorgio Marni
Faber est suae quisque fortunae. Enhver er sin egen lykkes smed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Christina |
|
|
Hej Christina,
Du bør nok overveje hvorvidt du kan tilride en hest.
Du er ikke særlig gammel, og dermed har du også begrænset erfaring.
En unghest kræver en meget dygtig, rutineret rytter til en tilridning. En unghest er IKKE ligesom en rideskolehest. Langt fra. Og går der noget galt under en tilridning, skader det meget mere end du drømmer om, og det gør tilridningen meget svær, hvilket du ikke ville være i stand til at håndtere.
Hvis det er fordi du gerne vil tjene penge, du tilbyder din hjælp, så synes jeg bestemt du skulle søge jobs som staldhjælper. Det er noget der giver dig god erfaring med heste og det er ikke et job, hvor du får smidt en masse ansvar på dine skuldre. Det er både sjovt og lærerigt.
Jeg synes, du skal tænke over, hvad du kan tilbyde en unghest. Kan du lære den, hvordan den skal reagere på hjælpere? Kan du lære den at gå rigtigt ind i en parade? Kan du lære den overgange? Højre og venstregalop? Tilbagetrædninger? Versader? Hvordan lærer du en hest at springe rigtigt?
Spørg dig selv, hvordan du vil lære en hest disse ting, og mange mange flere ting. Sikkert også mange øvelser du ikke selv kender endnu.
Svar tror jeg ikke du finder indeni dig selv, men hos en berider som har mange års uddannelse bag sig, og dermed har den faglige viden og kompetence der skal til, for at tilride en unghest.
Jeg håber for din egen skyld, at du tænker tingene igennem en ekstra gang.
Venlig hilsen Annette Den der er herre over sine lidenskaber, er slave af sin fornuft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Christina |
Donia (Athos) |
27-07-2002 10:20 |
|
Tsk, tsk Annette. Bare fordi man er 15 år gammel kan man da sagtens tilride og skole en hest selv- beviset ligger inde på min præsentation, og står i farum:-D
Rigtige ryttere har ben af stål og arme af gummi;-)
- Så er min præsentation blevet opdateret med nye billeder!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Donia (Athos) |
Stine |
27-07-2002 11:18 |
|
Jeg holder med Annette!
Heste er forskellige - nogle er utrolig nemme og andre nogle vilde krabatter...
Der er også forskel på om hesten er 145 eller 165 i stg... Så vidt jeg kan se er hesten på din præstation en pony - og det er altså en hel den nemmere...
Unge på 15 år kan sagtens skole en hest, men tilridning er for erfarne ryttere - og det er ikke nødvendigvis det samme som at kunne springe MB...
Min mor er berider og har været ansat på forskellige ridecentre hvor hun selvfølgelig også tilrider heste o det har, jeg hjulpet et hav af gange, somregel er det mig der hænger over hesten og bliver smidt op... Men min mor er der altid... Desuden er tilridning ikke noget man gør alene - der brug for en hjælper og somregel er det den der kommer op første gang...
Jeg har selv en 3 års pony i ridning for tiden, men den var ryttervant da den kom og skulle kun skoles noget mere i dressur, det er noget andet... Min mor kendte ponyen i forvejen og viste at den var nem...
Tro ikke du kan ride heste til fordi du har gjort det 1 gang før - det kræver meget mere!!!
Stine 15 år...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Donia (Athos) |
Stine |
27-07-2002 11:18 |
|
Jeg holder med Annette!
Heste er forskellige - nogle er utrolig nemme og andre nogle vilde krabatter...
Der er også forskel på om hesten er 145 eller 165 i stg... Så vidt jeg kan se er hesten på din præstation en pony - og det er altså en hel den nemmere...
Unge på 15 år kan sagtens skole en hest, men tilridning er for erfarne ryttere - og det er ikke nødvendigvis det samme som at kunne springe MB...
Min mor er berider og har været ansat på forskellige ridecentre hvor hun selvfølgelig også tilrider heste o det har, jeg hjulpet et hav af gange, somregel er det mig der hænger over hesten og bliver smidt op... Men min mor er der altid... Desuden er tilridning ikke noget man gør alene - der brug for en hjælper og somregel er det den der kommer op første gang...
Jeg har selv en 3 års pony i ridning for tiden, men den var ryttervant da den kom og skulle kun skoles noget mere i dressur, det er noget andet... Min mor kendte ponyen i forvejen og viste at den var nem...
Tro ikke du kan ride heste til fordi du har gjort det 1 gang før - det kræver meget mere!!!
Husk: Tilridning kræver to - det er ikke noget man gør alene!!!
Stine 15 år...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Til Donia (Athos) |
Donia (Athos) |
27-07-2002 11:36 |
|
Klart, man skal da vide hvad man gør- og være 110% sikker på at det er det rigtige.
Bare man sætter sig op på dyret (hvad enten den er tilredet, eller ej), skal man HELE tiden have i hovedet at det er en UNGhest man sidder på. Man skal vide hvad man kan kræve af hesten, og hvad man MÅ kræve af den.
Til gengæld er jeg RET uening med dig når du siger at de fleste unge på 15 år kan skole en hest.
Min veninde som ellers springer på landsplan, og har ligget i toppen af top 100 (før ponyen blev skaddet), skulle en dag ride Athos. Hvad fik jeg så igen, efter en enkelt dag? En pony der ikke kunne ligeudrettes. Efter en snak med hende fik jeg det svar: Man kunne jo ikke engang stille den uden at den gik ind i barrieren, eller ind på midten.
Det var altså den gang at han havde været redet i 3 måneder! Siden den gang har jeg ALDRIG sat andre op på ham, ud over min ridelærer.
Jeg kan sagtens tilride heste/ponyer, og skole dem. Men jeg ville aldrig tilbyde at gøre det for andre, medmindre det var nogen jeg kendte, eller nogen som skulle have hjælp.
Hvad enten det var min egen hest, eller en andens, skal man ALTID have hjælp. Lige meget hvor rutineret man er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Dorte H. |
27-07-2002 12:13 |
|
For at kunne påstå at man kan tilride hvilken som heslst hest, kræver det nok lidt mere end at man selv synes man er god til at ride og har redet sin egen hest til.
Men jo det kan da godt være at du (Donia) er et naturtalent og dem der går i beriderlærer bare ikke kan ride og derfor må stå i lære mange år for at blive dygtige.
Det jeg mener er fidusen, er at der findes mange "slags" heste. For at kunne håndtere forskellige hestes forskellige sind, kræver det, at man har prøvet at ride mange forskellige heste. Det er det der giver erfaring og det er det der skiller de uproffessionnelle fra de proffessionelle.
Den erfaring har man altså ikke når man er 15 år, med mindre man opfatter sig selv som et naturtalent.....
Der er "spritnye" billeder i min præsentation (y)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ved ikke omdet bare er mig... men nu skriver Cirkeline jo også at det er pony hun vil tilride. Kan ikke se nogen steder at hun snakker om stor hest.
Men lige meget om det er pony eller hest, så skal man sku vide hvad man gør med den!
TanjaB-) www.runeandersen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Stine |
27-07-2002 14:04 |
|
Jeg siger skam ikke at ALLE 15 årige kan skole en hest - langt fra!
Men når man hører folk sige at en 15 årig ikke kan skole en hest, ja så er det løgn!
Du har selv fået bekræftet af din veninde at bare fordi man springer MB på landsplan - så er man ikke nødvendigvis en god rytter!
Mange ponyspringryttere der rider på landsplan har kun redet et par år, men har fået en pony af mor og far der springer alt - er de gode ryttere?
Hvis nogen var til "Aalborg Horse Show 2002" på Finstrupgård kan de måske give mig ret i dette.
Situationen: Der var arrangeret en duelspringning mellem nogle af de "dygtige" ponyspringryttere fra Aalborg Sportsrideklub der alle red på enten distrikts- eller landsplan. Der blev redet stærkt - selvfølgelig - men var det nødvendigt at næsten ALLE ponyerne skulle snuble i svingene!?! Nogle af ponyerne refuserede sågar - springene var ca 50 cm høje! Det skyldtes udelukkende den hjælp ponyerne fik af deres ryttere - eller mangel på samme!
Hvis formålet med duelspringningen var at vise publikum at de er dygtige ponyrytterne fra Aalborg - ja så havde det i hvert fald stik modsat virkning på mig...
Knuz Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!!!!!! |
cirkeline-trave |
27-07-2002 14:26 |
|
jeg tænkte ikke på at til ride heste men ponyer det er et svære at tilride heste end ponyer...
jeg har tilredet min kusines 1 pony den var bøvlet men vi fik den tilredet og nu går den distreks stævner.. Min kusine og beridern mente at den var håbløs, men det mente jeg alså ikke den var...
vi gik stille og roligt fram i dresuren... vi lærte den også at springe en smule men da hun er en dresur rytter blev det ikke så meget med pringningen...
(Den kunne springe inden den fik en skade i det ene bag ben)
m.v.h cirkeline-trave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: !!!!!!! |
|
|
Hej Christina
Jeg vil bare ønske dig held og lykke med projektet. Jeg tror også at du er klog og dygtig nok til at vide at det ikke bare er sådan noget man lige gør, men at det kan tage lang tid og jeg er da også sikker på du har nogle parat til at hjælpe dig, hvis der skulle være noget
Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lulle |
27-07-2002 16:44 |
|
Hej
Sikke en debat I har gang i!
Jeg er selv en pige på 18 år, som har redet i 9 år, og jeg har til redet en del ponyer/heste efterhånden. Det er ALDRIG noget man bare lige gør! Både du og din hjælper skal have meget erfaring. Ofte har de unge heste/ponyer ingen erfaring, når de kommer til berider/tilrider, og måske har de ikke engang haft hovedtøj og sadel på, og man skal også regne med, at hesten ikke kan longeres!
Derfor er der altså mange ting man skal vide! Du kan heller ikke sige noget om, hvor vidt hesten er nem eller "en vild krabat".
Nu rider jeg et sted, hvor der ofte kommer fem nye føl om året, og hvor mindst 2 af dem stadig er på gården, når de er fyldt 3 år. På denne måde kan vi opdrage lidt på dem hen ad vejen, og kender derfor også lidt mere til dem.
Når unghesten er ca. 3 år, begynder vi at lægge hovedtøj på dem og longere dem. Da vi højst er tre personer om dette, og foruden også skal ride de ældre heste, gør vi det, at vi simpelthen går i gang med den nemmeste! Vi har ikke råd til at risikere at komme til skade, og en særlig urolig eller arrig hest, tager for lang tid!
Jeg ville aldrig tilride en venindes hest (eller en andens) uden først at have haft den "på prøve" i 1 - 4 uger, for at se, om det er en hest jeg kan lideat arbejde med, samt for at se om dens temperament er normalt eller vanskeligt!
Jeg vil heller aldrig fastsætte en dato for, hvornår hesten kan det og det, for det ender ofte med, at hestene så kun lærer hestene halvt, eller ikke er psykisk klar til opgaven, fordi man går efter en deadline!
Bare mine erfaringer og meninger.
Luise
Kom og vær med! http://www.lae-webheste.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia (Athos) |
27-07-2002 17:00 |
|
Dorte H:
Nej, jeg er ikke et naturtalent- tværtimod. Men har redet et par ungheste (lige fra fuldblod til koldblod). Og nej, jeg har da stadig en del at lære, og jeg gør det da også TYDELIGT at jeg ikke ville kunne gøre det alene/selv på nogen måde.
Jo, jeg skal da have hjælp fra berider/beriderelev, ellers kan jeg da heller ikke håndtere det.
Jeg kan ikke se hvor jeg selv har fremhævet at jeg er naturtalent, men alt kan jo misforstås.
Er det fordi jeg har det dårligt med at sætte andre op på ham?? Ser det ud som om at jeg er for dygtig til at der kan være nogen der er gode nok til at ride ham så godt som mig?? Nej, tværtimod, jeg rider ikke på samme måde som mine veninder, og der er i øvrigt INGEN der rider ens. Jeg vil bare ikke have at han bliver forvirret af de forskellige signaler- er det forkert??
Er det fordi at jeg synes min veninde som rider på landsplan har redet ham dårligt?? Måske, men på den anden side ville jeg heller ikke kunne sætte mig op på hendes pony og springe 120.
Eller er det måske fordi jeg siger at jeg nok godt kunne tilride de fleste ponyer??
Det tror jeg sådan set alle kan med den rigtige hjælp fra berider/beriderelev (under uddannelse).
Og om jeg kan få den op på La, eller Lc, er også en helt anden sag.
Så NEJ, jeg er INTET naturtalent, men jeg har bare prøvet det et par gange- og måske lært lidt af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
HeidiZ(Putin) |
27-07-2002 17:32 |
|
Jeg har redet i 10 år, og mener ikke jeg har erfaring nok til at tilride en ung hest. Selv om jeg har redet mange heste, også problem heste, men de har alle været tilredet. Tilredet kan tåle flere fejltagelser end de helt rå. Bare en ting der går galt, og man vil måske aldrig kunne få hest ud af den. Også er det også sindsygt farligt, også selv om det er ponyer.
Mange skriver at de elsker udfordringen ved at ride unge heste, men mon de også savner udfordringen af at blive slået handicappet eller ihjel ? Det skal man jo også tage med i pakken.
Også skal man ikke regne med at man kan tilride heste ens. De er alle forskellige, og vil alle have svage/stærke sider.
Har selv fået en vallak, han var måske noget dyre end jeg havde regnet med at ville give. Men han er redet til, er uddannet godt - og mest af alt ordentlig i hovedet.
Venlig hilsen HeidiZ(Putin) Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt
NU ER MIN PRÆSENTATION OPDATERET MED EN MASSE OM MIN NYE HEST!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
HeidiZ(Putin) |
27-07-2002 18:15 |
|
Øhhh - hvad skete der lige dér? Venlig hilsen HeidiZ(Putin) Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt
NU ER MIN PRÆSENTATION OPDATERET MED EN MASSE OM MIN NYE HEST!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia (Athos) |
27-07-2002 18:30 |
|
Det er klart at nogle er nemmere end andre, og det med at man kan komme til skade, ligger vel altid i baghovedet på en.
Athos var svaht ryttervandt da jeg fik ham, men var stadig ikke tryk ved det hele. Ham har jeg ikke været med til fra bunden, men næsten.
Han har ellers været nem, og der har aldrig været de helt store problemer, som vi ikke kunne komme ud af (med hjælp, naturligvis).
Da jeg var med til at tilride en ung araberhingst, var det en lidt større udfordring. De spræller jo lidt mere. Men det blev desværre ikke til mere end at gøre den ryttervandt, da vi så flyttede.
To eksepler på noget "nemt", og noget lidt "sværre".
HeidiZ(Putin):
Nej, man skal heller ikke kaste sig ud i det, hvis man ikke føler sig klar.
Vi vælger alle forskellige veje at styrke vores ridning på. Nogle vælger spring, andre dressur, og andre noget helt tredie.
Jeg har valgt ungheste. Jeg kan ikke komme igennem en La klasse med 60%, eller fejlfrit gennem en La spring(medmindre det er på en II´er, eller derunder8-)) Til gengæld kan jeg noget andet...
Alle er vi forskellige, og har svage sider, og stærke sider, som alle er på forskellige punkter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
susanne og Sedoj |
28-07-2002 22:18 |
|
En billig tilridning af en, der indrømmer kun at have redet en hest til, kun i dressur og den har fået en skade...hmmm ikke her ellers tak. Som før nævnt tænk dig godt om før du tilbyder dig selv at sætte dig op på utilredne heste, som du ikke kender baggrunden på.
Hilsner og Vrinsk fra Susanne og Sedoj Besøg min hjemmeside http://juztme.homepage.dkPræsentation opdateret d 14/7
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
susanne og Sedoj |
28-07-2002 22:19 |
|
Forrsten så glemte jeg noget. Ponyer kan være meget mere stædige og trælse end en stor hest. Jeg synes ikke at man kan generalisere det ved at sige at ponyer er nemmere end heste.Hilsner og Vrinsk fra Susanne og Sedoj Besøg min hjemmeside http://juztme.homepage.dkPræsentation opdateret d 14/7
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Donia... |
HeidiZ(Putin) |
29-07-2002 00:35 |
|
Donia: Ja - det gør man.. Venlig hilsen HeidiZ(Putin) Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt.
Præsentation opdateret den 28/7 med en masse nye billeder!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilridning skal bygge på tillid |
|
|
Jeg synes det er skarpe tunger i har i denne diskussion, så jeg vil ikke tage stilling kun bidrage med min egen fortælling:
Xantho, min vallak er 4 år nu og jeg er stadig den eneste der har siddet på ham. Han er født hos mig af min ponyhoppe og vi har derfor et helt specielt forhold til hinanden. Jeg elsker ham over alt på jorden og vil kun hans bedste. Han har tillid til mig og gør stort set alt hvad jeg beder ham om.
For mig var der ingen tvivl om, at jeg selv skulle tilride ham. Han skulle ikke ud til en vildt fremmed, der ikke kendte ham og forstod ham, netop på det tidspunkt. Han har været ganske nem, og jeg tror faktisk at det er fordi det er mig han har skullet arbejde for. Han har lige fra starten arbejdet med og virkelig forsøgt at forstå hvad det var han skulle. Ikke et buk eller stejl eller bare en værgen sig. Aldrig. Så kan du sige at han har været en nem hest. Ja måske. Men jeg tror at det har rigtig meget med tillid at gøre!
Måske havde han gået perfekt til biddet nu og været klar til stævner, hvis jeg havde sendt ham til berider, men jeg har ikke så travlt. Han kan bøje sig og gå store volter, parrere og galopere. Det er fint til mig foreløbig, resten skal nok komme, når han er klar til det.
Men selv om det er gået godt med ham er jeg da ikke sikker på, at jeg ville kunne tilride en andens hest. Det er ligesom noget andet, den har jeg ikke samme forhold til.
OG så før I bider halsen over på mig, så har jeg haft undervisning på os helevejen igennem....
Mette og Xantho
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: hvorfor, hvorfor ikke |
PONIPIGE |
29-07-2002 09:37 |
|
Hej
Hvorfor tror i ikke på at Christina kan tilride en pony?
Jeg kender hende for en der passer hestene med utroelig omtanke, og tænker ikke kun på selv at have det sjovt og galopere.
Men også på at hesten er et levende dyr..
Så hvorfor ikke få hende til at tilride DIN Pony???
En pige på 15 der har redet i 8 år.
Er da bedre end en på 25 der har redet i 1 år.
TÆNK DIG OM!!!!!!!!!!!!
HILSEN PONIPIGE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: hvad er tilridning? |
atengstedt |
29-07-2002 12:23 |
|
Måske taler vi om to forskellige ting i denne tråd?
Da jeg var 12-14 år "tilred" jeg sandelig osse heste..
Jeg gik til hånde hos en hestehandler og blev aflønnet ved at få lov til at ride..Når der kommen ny hest hjem var det undertegnede der kom på ryggen af dem (og somme tider hurtigt ned igen) for at undersøge om de var ridelige.
Hvis ikke, så "tilred" jeg dem.
Og det vil sige, at jeg dagligt tog mig af dem - striglede, nussede og trak småture, indtil det lykkedes at komme på ryggen af dem uden ballade.
Og så blev de redet (uden sadel og ofte i grimen) indtil de kunne gå i skridt, trav og galop på kommando, samt dreje til højre og venstre.
Derefter blev de solgt som tilredne.
Og den form for tilridning vil jeg vove at påstå, at enhver rolig 12-13-14-15 årig kan præstere.
Taler vi derimod tilridning i den klassiske form - så stiller jeg mig nu osse noget mere tvivlende til sagen..
med venlig hilsen atengstedt
*ENHVER LØSNING FORANDRER PROBLEMET*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
IIMalouII |
29-07-2002 16:04 |
|
Hejsa
Jeg gi`r Atengstedt ret...
Forresten, Christina/Ponipige:
Det giver dig altså ikke mere troværdighed når du skriver fra samme computer med to forskellige nicks - Specielt ikke når man kan se at det er dig.
Hilsen Anne
..Som har en brækket arm billigt til salg! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia (Athos) |
29-07-2002 16:21 |
|
Enig atengstedt!
Det kan nemt ende sådan, når man som 15 årig tilbyder tilridning for andre.
Indrømmer gerne at jeg selv kunne være tilbøjelig til det, hvis det galdt andres heste (ikke fordi jeg ville sjuske med andres, men man koncentrerer sig vel mere om at gøre et ordenligt stykke arbejde ud af sine egne).
At tilride/skole er et stort arbejde (vi snakker "klassisk" tilridning). Ikke noget der bare lige sker over et par uger.
Så kan man også spørge sig selv.
Hvornår er en hest overhovedet tilredet??
- Det er der jo også forskellige meninger om.
Eller skolet for den sags skyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: PONIPIGE/cirkeline-trave |
|
|
Tjah, når du ikke engang kan komme frem og stå ved at du er den samme som cirkeline-trave, hvorfor skulle du så på nogen måde have overbevist os om din modenhed mht. tilridningen af noget som helst?
PONIPIGE's IP:(195.249.246.---)
cirkeline-trave's IP:(195.249.246.---)
Joh, jeg tror den er god nok.
Vh. Annette Den der er herre over sine lidenskaber, er slave af sin fornuft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg vil lige tilføje en lille detalje angående tilridning...
Uanset om hesten er nok så sød, rar, tillidsfuld og gennemgående NEM at arbejde med i stald, på fold, trækketure, longe, mv. - så har det ikke altid noget som helst at gøre med om den er nem at TILRIDE (eller bare generelt ride)!!
Og hvis nogen er i tvivl - så er de velkomne til at sætte sig op på Chagall! If it doesn't fit, use force. If it breaks, it needed replacing anyway. *Martin Leeuwis*
8-) KAN DU SÅ DAFFE IND PÅ MIN PRÆSENTATION OG SE BILLEDER AF MINE HYPSER 
MIN HJEMMESIDE: STALD IBRIIZ!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
cirkeline-trave |
30-07-2002 08:59 |
|
hejza jeg er ikke PONIPIGE det kan være min lille søsters veninde der kar skrevet til mig.. Fra vores computer..
m.v.h Cirkeline-trave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
HeidiZ(Putin) |
30-07-2002 17:15 |
|
Det kan jo ske når man er flere om én computer
Men prøv at tænke på hvor mange "umulige" unge heste som enten bliver sat til beridder eller bliver slagtet, fordi de ikke er blevet tilredet med HOVEDET!! Venlig hilsen HeidiZ(Putin) Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
HeidiZ(Putin) |
30-07-2002 19:20 |
|
Skal lige siges at jeg ikke har noget imod beriddere, men det er jo altid dem, som skal "slågs" pga. ejerne har ødelagt de stakkels hjeste Venlig hilsen HeidiZ(Putin) Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|