Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp til Bid, sadel Osv.
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 18:32

Hej jeg vil gerne have lidt hjælp til valg af bid og sadel ..

Hvilket bid ville i foreslå?

Min hest er ret tempermentsfuld! , og hvis jeg stopper hende når vi lige har jored hen over i en mark bliver hun rigtig hidsig og taget bidet og jeg kan overhvoed ikke holde hende! Og ude ved vejen er hun 2talt lige glad når jeg røre hende i munden! , jeg har eller aldrig hevet hende i munden , så hvilket bid ville i forslå ?

Jeg rider for det meste kun skovtur , så jeg har tænkt på at købe en Western sadel ved siden at min Kombi ? , Hvad syntes i om det?

Jeg vil også gerne vide noget om hvor der bliver afholdt distacne henne og hvilke regler der er i forholdt til bekældning og udstyr ? Nogle goder hjemme sider ?

Håber i vil hjælpe mig .

Unqiue oh Nougat <'33

Arto: Trekanten

Kåret hingst over 160 i Stg. Søges til bedækning !

Billig vogn med plads til 2 - 4 personer søges til hest 162 Stg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 01:17

Tror ikke at et hårdere bid vil hjælpe hende til at stoppe når hun er så ophidset. Hellere et blidere bid (fx. et tredelt) og måske noget undervisning. Eller prøv uden bid - det kan være at hun vil slappe mere af. Er generelt meget imod at man bruger et hårdt bid, da jeg tror det bare vil gøre ondt værre...

Har ikke så meget forstand på sadler, men synes at det lyder som en god idé. Er selv ret lun på en westernsadel.

Hvis man søger på google kommer der en del frem, fx. www.distanceridning.dk/ , www.distanceridning.dk/forum/ , www.rideforbund.dk/DRF...r/Distance osv.

Håber at det hjalp bare lidt, men ellers tror jeg at det bedste du kan gøre er at få en ud med mere forstand på det og så få ham/hende til at hjælpe med at få din hest til at slappe mere af. Det ville klart være den bedste løsning.

Held og lykke og håber at I kan få nogle mere afslappede ture fremover.

Mvh. Pernille

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

-Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

Faldt i
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 01:21

øvrigt over en tråd længere nede, som nok kan være til hjælp www.heste-nettet.dk/fo...61/101861/ Den handler om en hest der er hård i munden...

Mvh. Pernille

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

-Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

Bid...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 15:09

Med hensyn til biddet, så ja, det er måske ikke et stærkere bid, måske nærmere et stærkere tillid-respekt forhold til dig og din hest. Western sadlen er et godt valg, hvis det kun er til at ride i skoven i, og du skal være opmærksom på at det er MEGET svært at finde en western sadel som ligger godt, da den ikke kan regleres.

Held og lykke.

Rikke

Min søster er sadelmager!
-sadler, sadler, sadler!:-P
Hjælp! Kender du Chiquita?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider