Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At få en lille pony redet op. Muligt?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 16:07

Jeg har denne her super dejlige lille pony hoppe Zariba på 116 cm. i stg., som jeg meget gerne ville have redet op.

Men kan jeg selv gøre det? Jeg har spurgt om det før, og I sagde at det kunne jeg godt. Men jeg synes altså at jeg er lidt for stor. (Jeg er 159 cm. høj og vejer 45 kg.)

Jeg har prøvet at ride på hende meget lidt, (et par omgange på ridebanen), og synes ikke, at jeg kan indvirke rigtigt på hende. Eller mangler jeg bare ballancen, da hun er så lille? Jeg bliver nødt til at ride uden sadel, hvis jeg skal ride hende.

Zariba og mig:

Zariba har altid været brugt mest til kørsel, men jeg synes at hun kunne være alletiders ridepony til min datter.

Desværre er Zariba ikke blevet redet så meget og kan derfor heller ikke så meget. Derudover er hun lige frisk nok til Melanie, sådan som hun er nu. I skridt går det fint. (Se evt. video af Melanie og Zariba på min hjemmeside).

Så spørgsmålet er, om der findes små ryttere der er super dygtige, og som ville kunne gøre Zariba bedre? Og hvor findes de? Findes der meget små beriddere? Eller er det dumt, da jeg et eller andet sted sagtens selv ville kunne ride hende op?

Ja undskyld, men jeg er meget i tvivl om, at jeg ville kunne skade Zariba og give hende en masse forkerte signaler?

Men omvendt drejer det sig bare om at få lagt grundridningen ind i hende.

Jeg håber at I vil bære over med, at jeg allerede har spurgt om det samme før, men jeg ville meget gerne overbevises helt om at jeg enten er for stor eller om jeg er "ok", så jeg kan få afklaret situationen.

Tak fordi I gad at læse.

Mange hilsner fra
Anja
- med Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley

Velkommen til lidt landlig hygge

0
0
Svar på denne tråd

Det burde
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 17:42

ikke være noget problem... Hun kan sagtens bære din vægt!

Jeg har selv tilredet små ponyer - den mindste var 105 cm.

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hmhmmm
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 19:56
vil også mene at du godt kan ride hende...

Er du gal hvor er den film med Melanie og Zariba bare nuttet.. Hvor er de dog søde sammen... Man skulle ikke tro at den ikke havde været redet så meget :)

Mvh. Mathilde
0
0
Svar på denne tråd

pony...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 21:29

Den er jo lige min størrelse :D

Jeg red min venindes 3'er pony sidste år, hvilket var meget underholdene, og man kunne dælme få den lille til at gå godt. Man skal bare lige vende sig til de er noget mindre end en DV ;)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-01-2006 09:24
Tak for jeres svar.

Mange hilsner fra
Anja

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-01-2006 16:25

Hej Anja,

Jeg synes det ser meget fornuftigt ud med dig på ponyen. Hvis du ikke overdriver og rider kortere intervaller, så tror jeg godt, at du kan ride hende op selv. Det vil nok være bedst, at finde en eller anden form for sadel-løsning, så du kan aflaste hendes ryg. Måske en bomløs eller en lammeskindssadel kan være en løsning?

Nogle af pony-alvsforbundenes hjemmesider har forums, hvor ryttere søger heste eller omvendt. Jeg mener at New Forest foreningen og dps har sådan et forum.

MVH Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Du kan sagtens...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 08:55

Du kan sagtens ride Zabina! På billedet ser det for mig ikke ud til at det skulle gi' nogle problemer.

Jeg har selv været i samme situation, jeg har ponier på 100 - 115 cm, og det er ikke til at finde nogle børn, der er små nok og samtidig dygtige nok til at ride unge ponier op, så jeg har selv redet dem til, og jeg er noget større end dig. Jeg rider dem kun 5-10 minutter i starten, og trapper langsomt op til max ½ time. Jeg skridter af fra jorden.

Jeg synes du har alletiders pony, som på vidoerne ser ud til at nyde de små.

Håber det har hjulpet dig i dine overvejelser.

Mvh Anette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anja
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 15:20

Jeg ville overhovedet ikke have nogle skrubler med at gå i gang med Zariba, hvis jeg var dig. Du er jo bare et lille "fnug" ;-)

På min datters rideskole lader de en ung pige på nogenlunde din størrelse - måske endda lidt tungere - ride shetlænderne ca. 15-20 minutter engang imellem for lige at få ryddet ud i de værste ponynykker. Og de har de skønneste, gladeste og mest velopdragne ponyer, jeg nogensinde har mødt på en rideskole.

Bare se at komme i gang med Zariba, så hun kan blive forårsklar til din datter ;-)))

Hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 16:35
Tusind tak for jeres søde svar.

Mange hilsner fra
Anja

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 18:39

Låner du den mand ud???

Alternativ måde at anskaffe sig en hest

Fjordhest tilsalg eller bytte for større hoppe. Se min præsentation for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider