Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Suk de lange bøjler !
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 18:37
Hej !
For 3 måneder siden fik jeg en stor hest ud over min pony. Jeg er blevet lidt stor til min pony derfor er mine bøjler måske lidt kortere end de burde være når jeg rider dressur. Problemet er så at på min nye store hest, har min ridelærer beordret bøjlerne adskellige huller ud! Og det er bare utroligt hårdt at ride sådan, mine muskler i overlåret bliver ømme efter bare 5 min. og mine underben kører rundt. Et andet problem er at jeg ikke længere kan trykke hælene ned af, men kommer til at trække dem lidt op. I det hele taget er mit sæde ikke så sikkert mere, specielt ikke i let-ridning. Betyder det at de er blevet lidt FOR lange, eller skal man bare knibe balderne sammen og så kommer det efterhånden ??

Billig og velholdt 17" stofsadel søges!..
0
0
Svar på denne tråd

Re: Suk de lange bøjler !
Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 20:48
Smid bøjlerne og rid uden indtil dine muskler vænner sig til din nye hest. På denne måde lærer man også at strække benene endnu længere ned. Istedet for at sidde og fokusere på bøjlerne, kan du koncentrere dig om at ride - og ja gerne letridning også - sundt for musklerne og giver god balance!Jeg rider Frederiksborger(y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 23:23
Hej Fatima
Selvfølgelig skal man lige vænne sig til at komme over på en stor hest i stedet for en pony, og til at ride med længere bøjler for rigtig at kunne komme ned til hesten.
Men her skal altså lige indskydes at bøjlerne også kan blive FOR lange hvilket ikke er godt. Det resulterer ofte i at man nærmest står på tæer for at nå dem, og så løfter man også knæene og får ikke det dybe sæde der er så vigtigt for god ridning.
En god tommelfingerregel er at man, når bøjlerne hænger ned langs siden på hesten, skal løfte tåen lidt for at få fat på bøjlen, ellers er de for lange.
Hej fra Finisen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-06-2002 23:42
Det lyder da som om de er lidt for lange...men det kan også være et tilvænningsspørgsmål.
Desuden er en hest ofte sværere at sidde på end en pony, fordi den har større bevægelser.
Hvad med at ride uden bøjler halvdelen af tiden, for at komme ned om hesten uden at have problemet med bøjlerne HELE tiden.B-)
Eller sæt dem et hul op i en uges tid, og prøv at sætte dem ned igen, det er måske for meget på én gang, både at vænne sig til ny hest og ny bøjlelængde..- det må din ridelære som god pædagog kunne forstå ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2002 19:04
Hejsa!

Nu kan jeg jo ikke rigtig se om dine bøjler er for lange, men ellers ville jeg nok også starte med at ride uden bøjler, som MiniH skrev!
Og ellers så start med at lave bøjlerne ét hul længere, end du selv ville have gjort.. Rid med em i ca 1-2 uger, og lav så bøjlerne ét hul længere igen.. Altså sådan at du langsomt vænnes til de gradvist længere bøjler! Det med at få længere bøjler, er helt klart en tilvænningssag, så det skal nok komme hen af vejen..!!

Held og lykke ;-)

Knus fra Kikki
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2002 22:31
Ja kan kun give de andre ret, trænning uden bøjler hjælper meget, og jeg tror ikke dine bøjler er for, du skal bare lige have forbedret dit sæde og vænnet dig til de længere stigebøjler...rider selv altid med "lange" stigebøjler eftersom jeg rider islændere..

KH Matilde

"Start altid dagen med et smil;-D - så er det overstået"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider