Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Springderby
Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 14:42
Hej alle sammen.

Er der mon nogen som kan forklare mig dette ?? Jeg har set at Ballerup Rideklub skal holde Derby stævne og jeg kunne faktisk godt tænke mig at starte. Men hvad vil det sige at det er en LB Derby-klasse ??? Jeg ved at det vil sige at der er mellem 16-20 spring i klassen, men er der ellers noget specielt ved at det er en LB Derby klasse ??

Sommervink fra Sabine
0
0
Svar på denne tråd

Re: Springderby
Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 14:56
Hej Sabine!

Jeg skal selv starte derby og er heller ikke helt klar over, hvad det egentlig dækker, men hvis man nu skal taget derbyet i Hamborg som udgangspunkt, så er der en del flere spring i en derbyklasse end i en almindelig klasse. Springene er "anderledes" - fx grøft, banket, "åbne" spring.

Sådan har jeg opfattet det - og sådan håber jeg også, at det er...

Hvornår er dit stævne? Hvis det er inden 21. juni, kunne du måske lige lade et ord falde - hvis det er efter, skal jeg nok melde tilbage. OK, derby i Luxembourg og derby i Ballerup er måske ikke defineret på samme måde?

Venlig hilsen

Randi G.

Don't take life too seriously, you won't get out alive :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2002 19:59
Hvis man nu tager Aabenraa Springderby, så afvikles der 2 kvalifikationer og en finale. I 1. kval. var der banket og aachnergrav med, i 2. kval var der vandgrav og tørgrav med. I finalen var der så det hele i en bane på 17 spring, ca. 25 forhindringer! Kval'erne gik i LA og finalen i MB.

Et derby er ofte noget, der kræver at hesten er meget udholden/ i god kondi.

Mvh
Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-06-2002 18:32
Banen til derbyet i Ballerup er så de 16-20 spring, og der kan være "alternative" forhindringer. De har bl.a. en banket hvor man skal springe ned fra, det kan man gøre enten i et hop eller ad to mindre trin. Der er højst sandsynlig også vandgrav med, og der er nok også steder hvor man kan vælge mellem flere spring... Sådan plejer det i hvert fald at være...

Wildly B-)
~~~
Den som siger, at ingenting er umuligt, har aldrig prøvet at smække med en svingdør!!!
~~~

Min hjemmeside er opdateret med nye billeder!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-06-2002 09:08
Hej Wildly,

Tak for dit svar, det er nemlig på Ballerup at jeg skal starte. Men du skriver at de har Banket på Ballerup, og det er jeg nu ikke helt enig i. Jeg har startet mange stævner på Ballerup, men har dog aldrig set at de har en banket på deres store Grusbane ???
Endvidere så er det kun LB Derby'en jeg skal starte, så der er ikke vandgrav med...heldigvis :o))

Sommervink fra Sabine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider