Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 springning
Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 19:05
Hej
jeg skal til at begynde med at springe på min dejlige pony. Jeg har ikke den store afaring i sprining da dressuren er min store interesse, men jeg har fundet en lille springer i min pony 8-)
da hun aldrig blir den store dressur pony:-D. her er nogle spørgsmål jeg håber at du kan besvare..............

hvordan kan man selv bygger en cavaletis?:-)

hvordan bygger man spring?

jeg er lige begyndt med bomme og hun er bare god, men hvornår kan jeg starte med små spring?:-)
(Jeg vil nemlig helst ikke skade hendes ben, da hun ikke er van til at springe:-( )

hvad udstyr skal vi ha?

knuz Jackie {> sandra
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: springning
Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 19:22
Hejsa
Prøv at se på biblioteket, de har ofte en masse bøger med hvordan man starter med at springe, og "gør-det-selv" ting.
Ellers ville det også være en god ide, hvis du har råd til det, at få undervisning i spring. Der er jo meget mere i spring end bare at sætte nogle spring op, og så lade sin pony/hest springe dem. Man skal vide noget om afstande mellem springene, hvornår man sætter af, hvilke spring som er svær for ponyen/hesten osv. Her er en erfaren underviser uundværlig.

MVH Charlotte

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Indsprængning
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 14:06
tja som en god grundtræning bruger nogen ryttere at skridte deres hest på fast bund for at hærde senerne.

med hensyn til kondition,skal hesten også have en ok grunndkondition prøv evt. bogen ungheste... der står noget om puls under springning.

Hvis du vil forebygge skader er der en del du kan gøre.

Køb et par fornuftige Gamacher/senebeskytere så hesten ikke kan slå sig så let.

undersøg altid hvordan bunden er inden du sætter spring op. En Tung/dyb bund kan være farlig for senerne

en glat bund er livsfarlig at ride i (styrt)
(v. græs anbefales tilhørende mordax)

Prøv evt. også at træne hesten i løspring eller i longe over forhindringer.(så er hesten fri for din vægt så længe).

Køl altid hestens piber(sener) efter end springlektion, Minimum et par minutter på hvert ben.

hvis heten virker uoplagt/træt eller usedvaneligt hidsig(f.eks brunstig) udskyd da springtræning til en anden dag (ligesom nye dressurøvelser)

Man kan også holde øje med hestens temperatur på forskellige tider af døgenet, underlsøgelser har vist at heste der er småskadede/overbelastet kan have en let højere temperatur.

SPRINGNINGEN
Fortsæt du blot med små kryds, eller byg en lille serie med en række travbomme og så et lille spring. ef(i passende afstand til hestens størrelse.

Du kan så senere sætter et sprig til efter i atempo afstand således at hesten skal sætte af straks efter det første.

Gennerelt er det en god regel at man giver korte lektioner ofte i indlæringsperioder (gælder jo også dressur)

MVH
Camilla :-D Lands End :-D
Bliver en stjerne når hun bliver stor!
*GG*
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider