Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Klaus Hempfling
Forfatter: 
Dato:  09-03-2002 21:17
Er der andre end mig der er på hestenettet, der interessere sig for Klaus Hempflings metoder at ride på, eller er alle herinde bare sådan nogen der filer hesten ned til biddet, fordi det ser smart ud - det har altså INTET med en samlet hest at gøre!!! Ved i hvad man kalder det?? det kaldes OPTISK BEDRAG!!! Man kan faktisk ride en hest samlet for en hel løs tøjle...
hej hej8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hempfling er GUD...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2002 21:31
....eller noget....

Arj, selvom man ikke kyssert Hempflings fødder - endsige følger hans ideer - kan man altså GODT ride uden at flå hesten ned...
Hvorfor skal man overhovedet ha' bid på??? :-P



Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hempfling er GUD...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 08:04
Hvordan vil du ellers få den til at gå til biddet *G*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hempfling er GUD...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 10:29
Jo, Hempfling er for sej...!!! Rider selv efter hans metoder, når det er muligt!

Det er for fedt at han kan få hesten til at lave de høje øvelser bare vha. balance osv, og uden brug af tøjlen...! 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hempfling er GUD...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 14:04
Jeg har Hempflings "At danse med heste" - bruger den dog kombineret med andre folks principper - bl.a. h.h.v. Parelli, Naldal og Johannes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bent Branderup
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 15:19
I har helt ret, Hempfling er helt kanon. Men en gut som danskeren Bent Branderup er altså ikke til at komme udenom. Jeg har læst både Hempflings og Branderups bøger, og kombinerer deres metoder på min 5-årsspring pferd. Hun har ikke gået vildt meget dressur før jeg købte hende på stutteri Ask sidste år, hun kunne det grundlæggende og ikke mere. På nuværende tidspunkt går hun i perfekt balance i alle tre gangarter uden støtte fra tøjlen, er så småt i gang med versader og kan desuden changere rent og i smuk balance uden at løbe væk. Det er ikke så ringe for en 5-års springhest, vel? Branderup flytter/ er flyttet desuden til Danmark, og vil jo nok komme til at holde nogle kurser rundt omkring.
Men i hvert fald, læs også hans bog, den er helt kanon... Og jeg har fået respekt for knabstruppere efter at have set hvad hans kan!

Anna :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Bent Branderup
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 15:54
Det er Hempfling også. Han er flyttet til fyn.

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Bent Branderup
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 17:07
Thit, du skrev: "Er der andre end mig der er på hestenettet, der interessere sig for Klaus Hempflings metoder at ride på, eller er alle herinde bare sådan nogen der filer hesten ned til biddet" og "det kaldes OPTISK BEDRAG!!! Man kan faktisk ride en hest samlet for en hel løs tøjle..."

Hvor har du dog ret. Jeg er også nyreligiøs - bekender mig som du selv til Klaus Hempfling og hans lære og dermed er jeg fuldt ud berettiget til at dømme alle andre til hestemishandlere eller hvad der nu passer mig. Sådan er det nemlig når man ser lyset - man bliver omgående viis og opnår guddommelig status, og har dermed ret til at dømme andre!

JEG HÅBER DU FORSTÅR IRONIEN!

Mange af HN's læsere har selv læst Klaus Hempfling (K.H.)'s bog, og har læst om optisk bedrag mm. selvom du åbenbart ikke tiltror os så stor intelligens, at vi selv er i stand til at læse og forstå en bog...

Jeg har selv tidligere været i en situation, hvor jeg kastede mig i støvet for en ridelærer og et system, som fik mig til at mene, at jeg havde ret til at dømme andre og at betragte mig selv som bedre vidende på alle punkter. Det var jo sådan set en meget behagelig følelse at være klogere og dygtigere end alle andre, og at kende SVARET og DEN ENESTE RIGTIGE MÅDE - Men det var en tilsvarende ubehagelig følelse den dag jeg måtte sande, at jeg var nødt til at forlade "sekten", for jeg mistede nu al min identitet - jeg var ude af gruppen af de klogeste og rigtigste, og kunne dermed ikke mere dømme og se ned på alle dem, der stod udenfor, for der var jeg jo selv - nu tilhørte JEG den gruppe jeg før mente mig i min gode ret til at se ned på.

I stedet fik jeg den gave, at jeg fik brugen af min egen sunde fornuft igen og mine egne tanker tilbage. Jeg havde lært noget af personen, som jeg stadig har glæde af, men jeg kunne nu også vende mig andre veje hen og opdage, at også andre kapaciteter havde noget at byde på, og jeg kunne tillade mig at stille spørgsmål ved det, som jeg ikke selv fandt rigtigt.

Mens jeg red hos denne person under dette system havde jeg ikke turdet vende mig andre steder hen, eller at stille nogen former for spørgsmål, for jeg var så bange for at miste tilhørsforholdet til det sted, og den person, som jeg troede, at jeg ikke kunne undvære. Heldigvis opdagede jeg dog bagefter, at der kun var endnu mere at hente andre steder, og at det ikke var nogen ulempe igen at stå på egne ben - tvært imod, så blev jeg klogere af det, selvom det betød, at jeg måtte indse, at jeg IKKE var klogere end alle andre og at jeg IKKE havde ret til at dømme andre.

Det er da godt, at du kan lide K.H.'s metoder, det kan jeg også godt selv, men du bliver nu engang ikke større eller bedre af at dømme alle andre i stedet for at se, om du måske kunne blive endnu klogere ved også at høre, hvad DE har at sige. Selvfølgelig skal man ikke tage alt hvad man ser og hører for gode varer, men ved kategorisk at afvise alle andre afskærer du dig 100% sikkert fra nyttig viden og lærdom. At påstå at alle andre end K.H. tilhængere i samme fanatiske grad som dig selv skamrider deres heste er løgn og det ved du udmærket, er jeg sikker på.

Det der nemlig sker når man bliver fanatisk er, at man sætter sig selv og sine egne tanker i baggrunden - du ser og hører KUN K.H. for han gør det ENESTE rigtige - men du er jo NØDT til at bruge dine egne tanker og meninger i DIT liv og i dagligdagen med DIN hest, K.H. er jo ikke lige rundt om hjørnet for dig, og sommetider bliver du jo nødt til at tænke selv og gøre noget, selvom din "Gud" måske ikke har skrevet om det i sin bog - og du bliver ALDRIG ham, allerhøjst en halvdårlig kopi, så brug nu din egen fornuft også!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 17:22
Tak for et pragtfuldt indlæg....
Det er tit set at bestemte ridelærere bliver "guder" ikke kun dem der har en bestemt defineret retning.
Kan oftest kendes på at vedkommende holder til på et tilukket sted, hvor "vi-følelsen" er stor, og hvor alle udenfor er tåber og uvidende og faktisk betragtes som en trussel. Vedkommende søger ikke inspiration udefra, tåler ikke kritik og holder sig oppe ved hjælp af kritik af verdenen udenfor. Ofte føler de sig forfulgt og misforstået og mangler evnen til selvkritik og forholden til egne mangler og svagheder.

Ingen er perfekte, alle har noget de er gode til.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ/Majse
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 17:53
Takker Jer begge, jeg har IKKE mere at tilføje i øvrigt. :o)

If you want to manifest your desires

You must be accountable for everything that takes place in your world.
Debbie Ford



Degustibus non disputandum est. -Det er et faktum!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ/Majse
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:12
Det må være en drøm at opnå en så høj en grad af harmoni med sin hest, at man kan ride den samlet for løs tøjle.

@nn@
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning for løs tøjle
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:12
Nu har jeg med interesse fulgt denne diskution, men.....for der er altid et men: Jeg har selv læst Klaus' bog flere gange og har dygtiggjort mig i kropsprogsarbejde og ridning uden sadel og hovedtøj kun ud fra den, men samlet ridning synes jeg altså ikke at kunne få ud fra den. Er det ikke kun et par sider der står om teknikkerne til det, hvis det overhovedet står der???
Dem der virkelig har lært samlet ridning for LØS tøjle på hans måde, kunne I ikke lige fortælle hvordan hans teknikker er????????
Er Klaus Hempfling virkelig flyttet til Danmark? Underviser han? Holder han kurser? Fortæl, fortæl!!

Hilsen Katrine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ/Majse
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:16
HEj kloge
Ja, jeg gad sgu ikke læse hele dit brev færdigt for jeg syntes der stod det samme hele vejen igennem, så hvorfor ikke bare læse din smukke ironi.. den siger jo alt om dig..
Der er mange måder at tolke fornuft på. jeg tror du forveksler fornuft med egne ideer og selvstændighed - det er også fint med selvstændighed og egne ideer, men min fornuft har været igennem en helvedes masse forskellige ridemåder/metoder og ud af de mange syntes jeg at Hempflngs var den der byggede på det mest fornuftige grundlag..
tak for et meget intellektuelt svar
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ/Majse
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:21
i øvrigt.. jeg er ikke dommer.. jeg har absolut ingen intentioner om at dømme andre.. hvad i laver med jeres heste må være op til jer selv..jeg kan alligevel ikke stille noget op.. jeg tror du må have misforstået noget eller have følt dig truffet sien du mente at jeg var ude på at dømme dig.
PS jeg har aldrig sagt at K.H. var gud... der var hende western-moosemanship der skrev det, så slap lige af!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ/Majse
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:27
nu har jeg efterhånden læst hele dit indlæg....
neeej hvor er du dog dum at høre på, man kan godt tænke selv selvom man bruger andres metoder. hvis man ikke kan det hvordan fanden rider du så, på maven af din hest med tøjler i dens røv eller????der er metoder der er opfundet for at man bruger dem, lille skat.. derfor er det jo ikke forkert at bruge dem selvom det ikke er letridning eller anspring i galop der er så normalt at ingen sætter spørgsmålstegn ved det...
i øvrigt hvis jeg ikke tænkte selv, så ville jeg vel heller ikke have fundet en ny og anderledes måde at ride på - ville jeg??? Altså jeg har sgu da droppet det der ækle saven med tøjlen, men det lyder det som om du ikke har - du har sikkert heller ikke droppet indspændingstøjler og alle de der vanvittige tvangsmidler for at bøje hestens nakke elegant....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Klaus Hempfling
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:33
Husk lige at holde kammertonen!
Jeg synes ikke at I er så søde ved hinanden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kammertonen
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 18:52
Hej Thit!

Må vi så lige bede om kammertonen!

Du begynder selv, temmelig aggressivt, at anklage HN's brugere for at "save deres heste i munden", hvis de ikke rider efter K.H.'s metoder. Tina MJ forsøger blot at sige, at det kan være, at der er andre måder at ride på - som hverken går ud på at "save hesten ned til bidet" eller nødvendigvis forguder K.H.. Det er der vel ingen grund til at fare i flint over og begynde at kalde hende dum at høre på.

Det er fint, at du synes, K.H. er genial - det er der nok mange, der mener, men det er ikke ensbetyden med, at alle vi andre er nogle fjolser, der saver vores heste i munden!

Så kammertonen ville være rar!

mvh

Rikke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Klaus Hempfling
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 19:36
Hvor på Fyn er Klaus Hempfling flyttet hænd???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Bent Branderup
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 20:09
Jeg er ked af at måtte sige at Bent Branderup ikke er flyttede til DK. Han bor stadig i Tyskland, Jeg har lige været nede og se ham morgen træne næsten alle sine heste (2 Dejlige Knabstrupper og 5 Frederiksborg heste)+ nogle heste han har i træning. Det var helt vildt imponerene at overvære... :-)

Men jeg ved at han holder sommer kursus på Liselund.

Jeg kan eller varmt anbefale min ridelære Tania Mortensen, hun er pt. den eneste dansker der har bestådet en af BB.s Ridderprøver.

Hun er bare super...




Knabstrupper er knald god hest, men skal være min. 75% ren avl...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Bent Branderup
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 23:20
Kære Thit.

Jeg forstår dine frustrationer. Det er utoligt svært at betragte andres mangler og især manglene vilje til at ville/kunne forbedre deres ridning. Især når man som du, har et brændende engagement i sin ridning.
Men jeg bryder mig ikke om generaliseringer og fanatisme, og det du giver udtryk for er faktisk det.
Jeg har gennem mange år set mange "guruer" komme frem og set deres nedtur. Jeg har set mange usikre ryttere springe med på den ene eller anden vogn, og set dem udskifte deres heste med samme tempo som jeg skifter fra sommersko til vinterstøvler.
Jeg kender ikke så meget til den klassiske ridekunst, og vil egentlig gerne sætte mig ind i dens grundprincipper, og vil nok også prøve at gøre det i den nærmeste fremtid. Men af det som jeg indtil nu har fået opsnuset, bla. gennem en tråd jeg lavede her på HN, er den faktisk ikke så forskellig fra den ridning jeg har efterhånden har fået lært mig, og som jeg selv lærer fra mig.
Men én ting er slående er at de ryttere som bekender sig til den klassiske ridekunst, de har en mere eller mindre tendens til at nedgøre den mere almindelige form for dressur, som egentlig ikke har noget beskrivende navn, og som jeg derfor her vil tillade mig at kalde "moderne" dressur. problemet med "moderne" dressur er at det jo i virkeligheden er en sammensurium af alle mulige ridegénre også den klassiske, og mangler en egentlig rød tråd eller en systematik. For at sige det "intellektuelt", den er blevet for eklektrisk.
(Eklektisme er hvor man forender synspunkter fra forskellige teorier. Fordelen kan være at man bruger det bedste fra hver, men der er jo en risiko for at miste skarpheden i det oprindelige)
Jeg har for nyligt mistet en ung rytter som en elev. Efter ganske få gange fandt jeg ud af at vi slet ikke kunne nå hinanden. Vores tilgang til ridningen havde intet tilfælles. Min opgave var jo som underviser at finde en vinkel overfor hende så min undrvisning blev modtagelig for hende. Men hendes utålmodighed og totale uvidenhed om at det at blive god til ridning krævede tid og flid. Da hun en dag igen savede sin hest i munden i frustration over at den slog fra i en parade, mente jeg at det var på tide at forklare hende baggrunden for hvorfor man ikke gør dette. Så jeg forklarede teori og kom ind på driften også i stilstand, tøjlens modvirkning pådrift, brugen af sine benog alt det der, og til sidstforklarede hende om hendes hests mund, hestens velfærd o.s.v. Næste parade foregik på samme måde. Jeg fortalte hende på en pæn måde at det grænsede til mishandling. Hun kiggede på mig og sagde: " Jammen det virker jo - og min gamle ridelærer fortalte mig at jeg skulle" - så er det jo at jeg får sammen fornemmelse som du sikkert får, at man kæmper forgæves!!
havde en lille diskution med hendes mor som havde sammeholdning, at det at save hesten i munden virkede (ja man river sig i håret og tænker virker på hvad? Ja den bukker i nakken for at undgå smerte og...?)
Jeg kunne ikke komme igennem og hun meldte sig ikke til min undervisning igen. Om hun lærer at ride dressur? Næppe med den indstilling.
Men det bekymrer mig at du ikke har den fornødne villighedhed til at vise overbærenhed og tålmodighed overfor andre mennesker. Og det bekymrer mig at du er så fokuseret på at erklærede dressurryttere er de eneste rigtige dressurryttere. Dette og din aggressive fordomsfuldhed håber jeg du ikke bringer med ind i din ridning.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse:
Forfatter: 
Dato:  10-03-2002 23:28
I anden sidste linie skal der stå: Erklærede KLASSISKE dressurryttere....(o.s.v.)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hempflings bog....
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 09:00
...Står på reolen ved siden af Roberts' bog - og en stak andre hestebøger...

Så det er ikke fordi, jeg ikke har læst, hvad manden skriver - men... Jeg fandt nogle ting, der passede bedre til både mit og hestens temperament hos Parelli... Det betyder ikke, jeg spytter efter folk, der rider anderledes end jeg... Jeg skriger ikke "Hesteplaaaager!!!" efter folk, der rider med bid... Jeg sparker ikke dressurryttere... Jeg skyder heller ikke springryttere... Faktisk er jeg et ret fredeligt menneske - - - som regel... ;-)

Kære Thit - fald ned på jorden til os andre, og indse, at du ikke kan redde verden ved at nedgøre nogen - kun ved at være et godt eksempel! Det er man ikke, når man skriver indlæg som dit...

Og: Jeg saver ikke min hest i holdning. Jeg rider hende i rebgrime, og venter på, at hun søger samlingen selv - ved at jeg rider rigtigt.
Og så prøver jeg at se flink ud samtidig...;-)



Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Synspunkt til indlæggenede.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 09:04
Ja at snakke ridning er jo ligesom at snakke om børneopdragelse..........Det er så ømt et emne - vi er jo alle forskellige af opfattelse.....!!!

Jeg mener nu ikke at KH eller BB er det eneste svar på korrekt ridning - der findes mange andre dygtige undervisere.......Gudskelov.....*GG* Jeg syntes næsten at jeg lige har haft gang i lign. debat.....*GG* (Vedr. Bent Brenderup & Ellen sand)

Jeg modtager undervisning hos Ellen Sand, men derved sagt mener jeg ikke at hun ville være den "Eneste ene" for hverken mig eller min hest. Jeg har siden hen set et par undervisere som jeg ikke ville være nervøs for at modtage undervisning af. Men Ellen var bare den første jeg mødte som kunne "Lære" mig noget og hvorfor så skifte så længe at jeg er tilfreds med hende ???

Jeg læste at en havde skrevet noget om at "Lægge sig i støvet for sin underviser og medlem af en sekt" ???
Hmm ja den har jeg også fået i hovedet et par gange....*GG* Men jeg vil nu nok bare sige at sådan er folks opfattelse set udefra,for mig bekendt hænger det jo ikke sådan sammen. Man brænder bare for en sag og vil så gerne vidrer give den, men tit ja så tror folk at man kun er ude på at rakke andre ned......

Kærligst LoneF.

PS. Rid med hjertet......og hjernen......*SS*
SAND RIDEKUNST{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 09:19
TINA!!!
Jubiiii du er tilbage !!!!
Hvor har du dog haft gemt dig?

PS til jer andre, undskyld dette lidt halvprivate indlæg *G*


Charlotte
---Hvad hjælper det at have 50 års erfaring, hvis det er 1 års erfaring, som har varet 49 år for længe? :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 09:42
Hej Charlotte

Mine indlæg var så upopulære at jeg følte, at det var det bedste at lade være at bruge mere tid på HN - meeen jeg har jo svært ved helt at holde mig væk, så jeg skriver nok et indlæg i ny og næ igen.

Håber det går dig godt.

Mange hilsener Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridderprøven!!!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 10:01
Hej!!

Nu er der mange klassiske ryttere der hænger sig meget i den ridderprøve man kan tage hos Bent Branderup, og har hørt at Tania Mortensen eftersigene skulle være den første til at modtage denne i Danmark..
Det er ikke rigtigt, Lars og Lisbeth Poppel er de første overhovedt der har taget denne prøve.
Det skal lige siges at denne prøve koster en del penge.
Der er en del som er blevet spurgt af Bent, men som ikke kan finde pengene til det, og derfor har takket nej eller stadig prøver at spare sammen(der i blandt mig selv) Så der er kompitente ryttere derude som er på ridderprøve niv. og derover som bare ikke har taget prøven.

Venlig hilsen Eva
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 10:05
Det var da kedeligt, jeg har altid læst dine indlæg med stor fornøjelse. Bla fordi du ved så meget om nogen ting jeg ikke har et pip begreb om.

Tak vi har det egentlig forbløffende godt den lille "stridshingst" og jeg. Kiropraktoren har erklæret han snorlige her i januar så det er bare skønt.

Nu er vi iøvrigt "kollegaer" jeg har også taget Reiki I hos Hanne :-) planlægger at fortsætte når jeg har fået lidt mere erfaring




Charlotte
---Hvad hjælper det at have 50 års erfaring, hvis det er 1 års erfaring, som har varet 49 år for længe? :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 10:05
Tiiiinaaaaaa - du er tilbage!!!!

Jubiiiihhhh det er længe siden. Kan du så holde dig til.

Tak for sidst, min skulder fik det bedre efter behandlingen. Nu er jeg fit for fight igen og jeg skal til at igang med ridningen igen. Og ja - jeg sætter mig sq derop igen - man er vel ingen kylling *GG*

BeritH


B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Thit dog....
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 12:52
Du skriver at du ikke dømmer andre. Men hvad med dit 1. indlæg. Lige der skriver du jo at alle os der ikke følger K.H. filer vores heste ned.

Jeg har læst hans bog og bøger fra et hav af andre hestevisker. Der er meget man kan bruge og en del jeg overhovedet ikke kan bruge.
Så før du føler dig så truffet over andres indlæg og glemmer kammertonen så læs dit første indlæg igen. for det er dig der lægger op til at dømme alle os andre.

Hilsen Lene(Røde)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Katrine
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 16:15
Hej Katrine,

Du spørger i et af dine indlæg om samlingen for løs tøjle.

Prøv at kigge i KH's bog igen, så vil du se at det kun er de spanske heste, der går i noget der ligner samling og udelukkende pga. deres bygning.

De varmblodsheste der er afbilledet i bogen, ser absolut ikke samlede ud.

Optisk Bedrag??

Misforstå mig ikke, jeg synes faktisk ganske godt om Hempflings ideer, og selvfølgelig kan man samle en hest uden at hive i tøjlerne. Men det er ikke det der vises i bogen.

BeritH
B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Katrine
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 17:00
godt vi har religions frihed i danmark.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Katrine
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 20:50
Neeeeeeeeeeej hvor har jeg dog fået mange hidsige tilbagemeldinger på mit indlæg..
Lad mig starte ud med at sige at jeg absolut ikke mente at jeg skulle dømme/fordømme nogen - jeg må have udtrykt mig forkert..
Jeg tror måske at jeg har en forklaring; det er nok fordi jeg i øjeblikket er på en STOR rideskole hvor folk kun ryster på hovedet når man snakker om at ride på en anderledes måde end "normalt", så hvis man vil have folk til at reagere er man nødt til at fange dem med en provokation.. så det har jeg ikke tænkt over herinde, det har nok faldet mig naturligt. jeg håber folk der har følt sig trådt over tæerne eller bare har følt sig irriteret over min hovmodige måde at udtrykke mig på vil trække vejret en gang til og bare lade det fade ud...
Med dette brev håber jeg i vil forstå at jeg ikke havde nogen intentioner om at genere nogen med mit første indlæg.. jeg håber at jeg fremover vil være velkommen her på heste-nettet.
Hilsner fra Thit
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Katrine
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 20:51
ps. det er da ikke kun mig der fordømmer.... se dog en ekstra gang på tina/MJ's brev.. sorry, men føler mig sgu lidt uretfærdigt behandlet..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Arj, hør nu...!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 21:20
TinaMJ svarede just præcis som rimeligt var... Hvadenten du mente det eller ej, var dit indlæg MEGET hårdt - - - men det er let at skrive, så det lyder værre end det menes... (Kender det alt for godt...;-))
Thit, du har vist ingen grund til at føle dig sparket til...

Men din undskyldning er godtaget...!

Lad os da glæde os over, at vi alle sammen rider på den allerrigtigste måde, hver for sig, med de metoder, guruer og guder vi hver især synes bedst om...

Jeg har ikke noget mod, man gerne vil lade andre vide, hvordan man træner - men det behøver ikke blive missioneren... (I hvert fald sætter jeg personligt grænsen LANG tid før, der kommer Hempfling-dyrkere -eller andre -dyrkere... - og stemmer dørklokker... *Griner meget, for at vise, at sidste sætning blot var til morskab, og ikke for at starte ny debat!*)



Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Arj, hør nu...!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2002 22:10
I know I know....
bare slap af læste du mit andet indlæg før mit PS-indlæg????
bare en smule truffet over det sidste tina/MJ skrev, ikke det andet det var såmænd retfærdigt nok, meeeeeen man kan nu let føle sig truffet når man kommer fra en rideskole som min.. ha ha.... but, thats life.... whatever. jeg håber jeg snart finder mig et nyt rart sted at ride, hvor det ikke alt sammen handler om at vinde distrektsstævner eller klubmesterskaber frem for hestens ve og vel..
ps igen - Klaus Hempfling er ikke min Guru eller gud eller whatever.. jeg bruger såmænd kun dele af hans metoder og mixer hans gode sider med gode sider fra andre metoder i øvrigt din hjemmeside er ret sjov, har du selv tegnet billederne eller??
kh Thit:-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Katrine
Forfatter: 
Dato:  12-03-2002 13:10
Hørt! Jeg tænkte nøjagtig det samme, da jeg læste bogen og studerede billederne. Andaluseren er en lille, kompakt bygget hest, der langt mere naturligt går i samling end vores mere langryggede og med halsen sat anderledes heste.
Men noget kan man da sagtens bruge - OG - HK skriver faktisk til slut, at man nu skal gå tilbage og fortsætte nøjagtig, som man har gjort hidtil - men lade hans ideer og teorier "sætte sig" og at man kan bruge det, der nu engang passer bedst lige til ens egen hest ...............
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Eva
Forfatter: 
Dato:  12-03-2002 23:00
Jeg ved med ret stor sikkerhed at det kun er Tania som har taget Ridderprøven i DK. I hvert fald ifølge Bent Branderup... Og ja der er mange penge (ca. 4000 kr) pr. prøve. Det passer nok meget godt at Lars og Lisbeth Poppel er på det samme niv. Men nok om det... :-)
Men det er svært at udtale sig om hvilket niv. man er på... Jeg er selv nybegynder med min 3 års knabstrupper hoppe... Og nyder nar hun prøver at gå en pæn versade.
:-D





Knabstrupper er bare det bedste...;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Ridderprøve
Forfatter: 
Dato:  13-03-2002 09:44
Nu bliver jeg lidt nysgerrig.

Hvad skal man kunne for at bestå denne ridderprøve. Det lyder jo fint, men hvad indeholder prøven egentlig? Det er jo ganske væsentligt at vide, hvis man ønsker at gå den vej rent ridemæssigt.

BeritH
B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Ridderprøve
Forfatter: 
Dato:  13-03-2002 16:27
Hej!!

Lars og Lisbeth var de første overhovedet der tog prøven efter Bent!!

De har dog givet Bent Pisken tilbage pga en uoverstemmelse i mellem dem!! Men Tania er den eneste nuværende rider i danmark, ja!!

Ridderprøven består af alle sidebevægelser i skridt trav og galop, + en vending i galop som er den indledene øvelse til piruetten, halveskridt og det skal altsammen udføres på blank kandar med en´ hånd.


Venlig hilsen Eva
0
0
Svar på denne tråd
 
 til BeritH
Forfatter: 
Dato:  13-03-2002 16:38
Hej!!

Overvejer du at starte på akademisk, skulle tage til Bents sommerakademi der står info om det på Stengårdens hjemmeside.

Held og lykke med det!!

Venlig hilsen Eva kig ind på min hjemmeside http://80.196.139.99
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: til BeritH
Forfatter: 
Dato:  13-03-2002 16:54
Nej det overvejer jeg egentlig ikke med den hest jeg har nu. Det var mere nysgerrighed, for at få klarhed over hvad ridderprøven egentlig er. På hvilket niveau i forhold til "moderne" dressur.

Mvh

BeritH

-
0
0
Svar på denne tråd
 
 99E
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 15:22
99E, Du er og bliver en dejlig Trut!!!

Glæde over dine indslag!

Knus Helle
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider