Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

En god trænings uge ???
Forfatter: 
Dato:  15-12-2001 17:37
Hejsa !

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening/forslag !

Hvis man har en 10 årig DV som primært er dressur hest, hvordan vil en god træningsuge så være ?!? Jeg mener hvad er godt at lave som afveksling spring, løsspring, ture, fridage, skridtdage eller ?!?! Og hvor meget og hvor længe dressur bør man træne ? Må jeg høre jeres forslag/meninger til hvad sådan en skal lave på en uge ?!?

Det er bare af ren nysgerrighed og måske en smule mangel på gode ideer at jeg spørger :-)

mvh. Caroline
0
0
Svar på denne tråd

Re: En god trænings uge ???
Forfatter: 
Dato:  15-12-2001 18:20
Jeg bruger en løsspringsdag om ugen. Cavellitis arbejde/bomme vil nok også være godt en dag om ugen. En fridag som f.eks kan være en skridttur i skoven. På banen 2-4 gange om ugen. Husk at dressur jo også sagtens kan trænes i skoven. Jeg bruger en fridag hvor hesten er på fold hele dagen, men det er jo forskelligt
VH SusanneVi nyder alle tiden med vores heste...så hvorfor bruge tiden på at nedgøre hinanden??
http://www.myhorses.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Re: En god trænings uge ???
Forfatter: 
Dato:  16-12-2001 17:24
Faktisk er det slet ikke godt at give sin hest en fridag hvor den bare går på fold. Hesten yder i forvejen for lidt i løbet af en uges træning, i forhold til dens natur. Så er det bedre at lave en del adsprdelse i løbet af ugen. F.eks. som Susanne siger, at træne i skoven eller bare skridte en god lang tur. Det er også vigtigt at longere jævnligt. Det gør jeg ca. en gang om ugen. Og longeringen er utrolig vigtig at vedlige holde og arbejde med, uanset hestens alder! :-)

Knus Helle
0
0
Svar på denne tråd

Helle
Forfatter: 
Dato:  16-12-2001 18:42
Hej Helle !

Hvorfor er det så vigtigt at longere ?!?

Mvh. Caroline
Se verdens sødeste hest her :-0
http://www.villofresco.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Re: Helle
Forfatter: 
Dato:  20-12-2001 20:13
Især når det gælder ungheste, bør de løsgørende øvelser udføres i longe! Herved lærer hesten at finde sin naturlige takt og sin balance. Du skal dog huske at hesten skal være korrekt indspændt når longering anvendes som uddannelse.
Det var mest angående unge heste.

Men for "ældre" heste, er det for at give dem lidt mere bevægelse og her kan man også se hvordan hesten bevæger sig og opfører sig uden rytter. Det er en ret god kontrol af det arbejde den har fået med sadel på.

For de ældre heste er det for at skåne hesten fra rytterens vægt, især hvis de er ved at blive stive i ryggen eller lægger sig hårdt på tøjlen.

Man kan i de fleste tilfælde altid gå tilbage til longering, hvis man har ridemæssige problemer i hverdagen, og kontrollere den der!

Håber du kan bruge mit svar!

Helle
0
0
Svar på denne tråd

Re: Helle
Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 13:41
Hej Helle

Jeg har en ældre hest, som går dressur La4. Han lægger sig ikke hårdt på bidet, Han har heller ikke ondt eller stiv i ryggen. Jeg har heller ingen problemer med ham.

Hvis jeg vil se hvordan han bevæger sig uden rytter kan jeg bare se på ham, når han bliver lukket ud.

Vil du stadigvæk mene at han skal longering?

Han er kun i longen, hvis der er en helt nybegynder der skal ride ham. Fordi han gider ikke, og jeg gider ikke, så hvorfor skal vi?

Jeg vil give dig fuldstændig ret i, at det er glimerende til ungheste. Men en 15 årig velopdragen hest????

Mvh

Dorthe
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider