|
|
| Traver som ridehest? |
| Forfatter:  |
Natasha N |
| Dato:  |
07-12-2006 23:01 |
|
Hej alle sammen  vil lige høre jer om i keder noget til hvordan travheste er som normale ride heste? Jeg har vist forelsket mig i en traver, og vil lige høre om i ved noget om dette?
~*~ Frieseren, den sorte perle ~*~ ~*~ Elsker min part Dexter! ~*~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meget forskelligt |
ChaaLLee |
07-12-2006 23:10 |
|
som overskriften siger, så er det uendeligt meget forskelligt. Nogle travheste er fortræffelige rideheste, andre ikke. Det kommer nok også meget an på, hvad du vil bruge den til. Som hygge/skovturshes er den jo ganske udmærket. Hvis du vil ride dressur/spring kommer det nok også meget an på, om den overhovedet har startet? Har den aldrig set en væddeløbsbane, behøver dens race ikke betyde noget (igen meget forskelligt). Men de er i hvert fald som regel utroligt søde heste - også som ridedyr, da mange af dem jo er trænet under rytter. Jeg red en engang, som viste sig ikk at du' som travhest, så jeg begyndte at træne galop, dressur og spring, og han blev rigtig dygtig og solgt som ridehest!
Charlotte Rigtig sport er travsport! www.jpvf.dk Mulle og Frida, R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har |
|
|
en gammle traver og han er kanon...I starten virkede han lidt stikkende i traven og det var svært at få ham til at lade være med at 4 takte i galoppen... Men med lidt træning og ændring af sko-størrelse er der intet. Han er en drøm at ride og er utrolig lærenem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
janne N |
12-12-2006 11:24 |
|
Hej Jo du kan godt bruge en traver som ridehest. Det afhænger selvfølgelig af hesten (de er jo forskellige som alle andre)og også af dig. Hvad vil du med den? Du skal jo tænke på at der er lagt et stort og seriøst avlsarbejde i at får de enskaber frem som kendetegner en travhest. Altså den er god til at trave hurtigt. Så derfor er de jo ikke avlet med henblik på ridebrug. Og KAN derfor have svært ved det. Jeg har selv redet en traver (som gik løb). Han kunne skam godt gå en ok dressur, altså gå i holdning og lave overtrædniger osv. Han ville nok kunne gå en LB-LA, men så rakte hans talent heller ikke til mere. Så hvis du har ambitioner om det helt store i dressur eller spring, ville jeg nok overveje en anden hest. Der er sikker travheste som kan gå de helt store klasser både i string og dressur, men det er et sats at købe dem, hvis det er det man vil. For de er jo avlet til at løbe. Men hvis hesten kan det du vil bruge den til, kan jeg ikke se det er et problem at han er traver. hilsen Janne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sagtens |
Sabrina Larsen |
03-01-2007 17:54 |
|
Min traver fik jeg direkte hjem efter 3 måneders træning hvor han lignede et øg og virkelig bare havde det skidt, har haft ham 1½ år og han er fantastisk du kan se ham her heste.dyregalleri.dk/h...p?ID=11283
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og |
Birgit(Gipsy) |
03-01-2007 22:35 |
|
min gipsy, bruger jeg som ridehest, til ringridnig som kræver galop, og til ture... han har gået løb til han var 7år ??? (har i hvert fald gået på billund banen og nykøbing falster) han er rolig og dejlig at ride, og nem at styre i skridt, trav og galop... men modsat det, skal det også siges at jeg har prøvet en venindes travhest, og ikke om den vil galoppere, den har været i træning lang tid og virkelig ihærdigt forsøgt at lære det, men det eneste den kan er skridt og trav, og så har den ikke engang gået løb... så det er meget individuelt... jeg ville prøve den først, både på stedet, og med prøvetid, for jeg ville turde købe en travhest, selvom jeg har været heldig, for en travhest er jo avlet til trav... men igen, så kommer det helt an på hvad du vil bruge den til...
Birgit (Gipsy&Molly) Ringridning det er noget der rykker Mor til Scott Snart mor til en lille "Djævel" Og Molly snart mor for første gang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SVaaar |
Skattermus |
06-01-2007 11:36 |
|
Heeej,,, jeg synes ikke det er noget problem.,,, jeg har set en som starter dressur på sin traver,, og springer 1,20... Så det skulle iik være noget problem.. Haar selv redet på end traver de har selvfølgelig en hurtig trav,, meen hør li' er ´der iik oss dressur heste og ponyer som har en hurtig galop ?? Jooah!! så neej.. intet problem med en traver som ridehest,, 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travere |
|
|
Jeg kender nogen der vil af med deres travhest NU. Vallak 4 ½ år ca 165cm i stg. ridevant, sød og omg. pris 4000,- men lynhurtig handel, da de ikke gider sætte den til salg og der nok bliver bestilt slagtning på mandag. Hvis nogen er interesseret I at give ham et godt hjem, så bare skriv til mig. Så kan I få nummeret på ejeren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis de kommer |
|
|
i tanke om at de vil sælge den til slagteprisen som nok er max 1500 slagtet så er jeg muligvis interreseret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift :D |
Henriette,Ibrahim & Zico |
09-01-2007 19:25 |
|
Heej alle sammen  Ja jeg har jo så lige købt en dejlig traver hoppe {> Og jeg kan heller ikke se det store problem for at hun skal blive en god ridehest ?  Hun har gået løb og men det passede jo ikke frøkenen så hun måtte komme i anden brance  Men selv om hun ikke er ridevant siger hun nu ikke så meget til at opleve nye ting !  Har fx. Siddet på hende . (Uden reaktion) Blevet trukket på hende..! Så træningen går fremaf  Men er godt nok imponerert af at hun er så god til at blive longeret  Fuldstændig modsat min gamle hest  ...Men er det bar noget travere generalt er eller ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeejj.. |
|
|
Travere kan skam blive en god ridehest. :] Jeg passer en på 16 år, han er blevet diskvalifikseret i løb. (sorry min stavning) Men han er alle tiders nu, og kan også gallopere.. Han bruges til ringridning, skovturer, dressur og spring. :] Jeg rider kun for sjov, men det er meningen at vi skal med til et lille stævne, her den 27. Men man kan ikke se han traver, udover at hans hovede kommer lidt højt op, og så når han får lov til at løbe i fri trav. Der var et tidspunkt hvor han travede på bagbenene i galop, men efter vi begyndte at springe, er han nu blevet helt perfekt. Han elsker det. :]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traver som ridehest |
|
|
Vi har en traver på 8 snart 9 år. Han løb sit sidste løb i december 2003 og jeg købte ham i april 2004. Dengang var han kun ryttervant. Prøv at se ham på min præsentation... Der kan du følge hans udvikling igennem de seneste år. Han er både smuk og dygtig og for mig, jordens dejligste hest. Jeg ville ikke bytte ham til nogen som helst anden hest. Svaret er ja... med kærlighed og tålmodighed kan man nå langt også selvom hesten har gået løb i flere år  Knus fra Lisbeth som elsker sin traver Fox 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver som ridehest |
|
|
jeg har en traver på 12år, som jeg har haft i 5år. Da jeg fik ham, havde ikke kørt løb, kun blevet trænet. Men,på de 5år jeg har haft ham, er der sket utrolig meget. Vi begge kunne stort set ingen dressur, da vi begyndte og få undervisning i dressur. Nu, har jeg lært rigtig meget, og det har han også, vi rider for det meste dressur, når vi rider, nogle gange springer vi lidt, men da jeg ikke er så glad for at springe sker det ik så tit. Nå, men jeg har været til ca. 10stævner på ham, og har vundet bla. 4 første pladser, bla. i lc2, lc3 og lb1. Blir også rost når vi kommer ud, da folk ikke tror på at han er traver, men det er han.. Og rigtig rar er han også..Så, svaret er ja, man sagtens bruge en traver, som ridehest.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabrina Larsen |
Mettesamson |
20-01-2007 22:01 |
|
Sabrina Larsen Vil blot komplimentere din enormt skønne hest, elsker heste med lidt massiv krops fylde. Det er død godt ud  Knus Mette
Samson var den flyvende Fjordhest
*Sov sødt skat*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde en travhoppe |
sisse nørregaard |
21-01-2007 19:25 |
|
for mange år siden ,den dejligste hest jeg har haft ,  tænker stadig meget på hende ,og jeg har redet mange heste efter men ik som hende .travheste er dejlige rideheste,
jeg søger billig hest ROLIG vallak ,evt udlån masser omsorg .nille bulldog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om travhest kan bruges som ridehest |
|
|
Prøv at checke vores dejlige FOX på min præsentation  Nyeste fotos for neden fra stævne i april 2007. Du kan se fotos fra april 2004 da jeg købte ham og frem til 15. april i år. Er han ikke bare skøn?? Skal lige sige at min datter rider ham mest. Jeg nusser ham og ordner div. og hyggerider indimellem. Fox løb løb frem til dec. 2003  Knuzzer til alle heste-elskere fra Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver som ridehest |
Kisser |
26-06-2007 12:54 |
|
Hej Lisbeth Har set dine billeder. Det må jeg sige det er bare imponerende. mvh Kisser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Teddy Hastrup (: |
Anita ♥Teddy Hastrup♥ |
26-06-2007 14:29 |
|
Jeg har en gammel travhest på 16år. Han har gået løb, mange endda .. Han er en rigtig fin ride hest, kan sagtens gå til biddet og rolig i trav. der er selvfølge lidt balance mangel i galoppen, men er sikker på det kommer. så ja, det kan sagtens lade sig gøre, hvis man bare tror på det .. De er også rigtig rolige af sind d;
I want to stand with you on a mountain I want to bathe with you in the sea I want to live like this forever Until the sky falls down on me
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vedr. travhest som ridehest |
|
|
Til Kisser: Mange tak for din søde kommentar om min dejlige hest Fox. Ja der er sket meget på de 3 år. Både godt og ondt... I dec. 2005 fik Fox tarmslyng og blev opereret. Heldigvis klarede han den, men det var en forfærdelig oplevelse jeg helst ville have været foruden... Fox tabte sig enormt meget efter operationen, lignede et skelet da han kom hjem... øv... det var skrækkeligt. Gudskelov kan man ikke se og mærke det på ham idag. Han er kommet sig 100 % ovenpå den skrækkelige omgang :-):-) Knus og tak fra Lisbeth 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver som ridehest |
Kisser |
27-06-2007 12:15 |
|
Hej Lisbeth Selv tak. Sikke en grim omgang, godt det gik godt. Ja vi gør meget for vores elskede dyr. Hvordan har du båret dig ad med at få så fin en dressur hest ud af en traver???. Har selv en som min datter bruger til ridehest, det kunne være sjovt hvis vi også kunne får det ud af vores. mvh Kisser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver som ridehest |
trajan ♥Don♥ |
27-06-2007 14:33 |
|
jeg vil sige det afhænger af hesten, kender et par travere som kun kan bruges til skovtur og ikke ridebanebrug, de flipper helt ud når de kommer ind på en ridebane, men de kan jo have oplevet noget forfærdeligt... jeg købte selv en traver for nogle månder siden... den hvad kun gået løb og blevet brugt til skovtursridning... jeg tænkte ikke så meget over det og kastede mig ud i købt, og var lige glad hvad andre sagde, for det var ikke dem der skulle ride ham... og jeg har ikke fortrudt en enest gang.. jeg har lært ham at gå på ridebane og han er meget dygtig.. i starten nå man sætter ham i trav har han den traver trav, men hurtigt går han mere ordentligt.. jeg kan kun sige at du skal gøre det du synes om )
er den lykkelige ejer af en dejlig traver ved navnet Don E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trav hest |
Sara ♥Indy♥ |
29-06-2007 20:15 |
|
Hej :b Min trav hest er 6 år og har gået trav løb indtil for 1½ år siden ca. han kan ride venstre og højre gallop nu ordenligt han kan godt gå dressur har jeg fundet ud af skal bare lige trænes ordenligt op :b De kan sagtens springe osv :b Knus Sara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver som ride hest |
|
|
hej jeg har selv en traver. han er en ven for livet han gør alt hvad man ber ham om. stillle og rolig og dejlige at han er lære nem. så vi skal nok få et godt samarbejde. som sagt er traver også en god ride hest  mange hilsener fra julie og fire star 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej .. |
|
|
Heey ,, min første hest var en travhest og har ikke haft nogen problemer med hende da .. gør næsten alt hvad man siger til hende ,, travheste er også rolige fordi de er i hænder vær dag , så jeg har haft stor glæde af min , også i dressuren selvom gallopen ikke var helt fin ,, du får meget glæde af en travhest ,, så held og lykke med og finde en god hest .. hilen Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan anbefales |
julia-simoni |
23-07-2007 22:25 |
|
jeg har selv en traver som ridehest, og som du sikker har bemærket har de et dejligt sind, i starten red jeg på normal vis, men der skete ikke rigigt noget, men så her fornyligt har jeg fået øjnene op for klassisk ridekunst og nu går det bare der ud af, ( i forhold til før ) vi har problemer med bagbene som " normale " rideheste ikke har men med træning mener minne undervise at det ikke bliver noget problem som ikke kan løses:D de fleste traver viser talent for spring, og skov ture er alle dem jeg kender altid med på:D jeg har lært meget ved at ride travhest, og jeg ville ikke have undværet det:D held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan jo |
Evahestepige |
24-07-2007 00:03 |
|
.. laese min jessie traad som jeg linker til i min signatur det er mit arbejde med min tidligere traver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| qwertyujki |
|
|
Kig på min profilm og se hvordAb min traver går... Skmiler... han er dejlig sød nem og rar...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travhest |
|
|
Hejsa Jeg har en fantastisk pensioneret ridehest. Han stoppede med løb sidste år (mener jeg) og jeg har haft ham siden maj. Han er simpelthen det dejligste væsen jeg har haft. Så stille og rolig, en rigtig charme trold, men dog også en drillepind. Jeg havde enda ikke planlagt at købe ham da jeg så og prøvede ham første gang, men efter ca. 3 timer med ham var jeg solgt. Og han lever bestemt op til mine krav og ønsker til en hest..
Betina Vestergaard Hansen, den lykkelige ejer af Alf! Jeg savner dig Max, håber du fik et godt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oh my god ! |
|
|
du har en lækker hest repley 1 .. virkelig flot at en traver (: - har selv en, men du vil vist falde død om af grin hvis du så os på en ridebane .. ej men han har nogen skavanker, bla at han passer, så nu er det bare at han skal trave så må det se tosset ud xD
Det er nu bedst .. med en Hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay da .. |
|
|
Gad endelig ikke til at skrive, da altid bare bliver en meeega lang roman  men'men'men .. for godt et halvt år siden købte jeg en lækker traver vallak (svensk traver) han var dengang 4.5 år og her den 4.august blev han så fem år (: på det halve år har vi nået: fået ham tilredet, fået redet en masse ture på ham i naturen, og ja vændet ham til omgivelserne. vi skal opnå: gå til bidet, få ham til at trave i stedet for at passe (går fremad) og ride i naturen alene. Findur er meget let, har tit fået at vide at det er simpelthen så sjældent at man ser sådan en rolig unghest, han er opmærksom, nyder skovture, han er vildt doven hvis han får lov - og ridebanen keder ham som bare pokker - jeg synes selv at han er et pragt eksemplar at en traver - men selvfølgelig skal der arbejdes .. der hvor han står, er der en anden traver som er atten, han er en helt anden hest (ikke negativ) han kan stadig skabe sig som en 4'åriges når de er på tur og det er ikke småting - han har så også haft nogen dårlige oplevelser bla. at da han gik travløb blev hans forben spændt (bogstavligtalt) fra hinanden fordi han samlede dem for meget - hvilket så gav ham rygproblemer i over 2 år .. og han fik stoppet vat alt for langt ind i ørene, så han er ikke så glad for at man rører ham ved ørene .. det er jo selvfølgeligt sygt og det har været en hård travbranche for ham og det kan man godt mærke idag. men ligesom alle mullige andre heste kommer det selvfølgelig at på hvordan de har haft det (: men etkæmpe plus er at de er meget trafik vandte, da de jo er vandt til startvogne, høje lyde, masser af menesker osv. (hvis den har gået løb) men synes bare du skal prøve den og se hvad du synes 
Det er nu bedst .. med en Hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min traver |
|
|
Jeg har haft Corvet siden feb og han er alleredet blevet meget bedre. Han har også gået rigtig mange løb. Efter han havde sprunget 3-4 gange er han helt trug ved det og flyver over. Han er endda blevet redet på ponytav banen hvor jeg havde ham i starten og det tog han helt roligt- det eneste der kan tænde ham er at gå ved siden af en sulky
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flotte travere.. |
MaxMotor2 |
19-08-2007 02:24 |
|
er der ikke nogle flere der vil sætte ride billeder ind af deres travere. Jeg er nemlig selv på udkig efter en... og er i gang med at lede... venter bare på den rette.. nogen der kender nogen i jylland der har en vallak eller hoppe til salg som er ride vant?? Dennis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|