Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 ser det fornuftigt ud
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 20:46

Jeg håber billedet kommer frem...

 

Jeg vil bare vise min lille gule for vogn og høre om det ser ganske ok ud..

 

Der er dog svejset øjer på længere fremme til bagtøjet, så det ikke er sat fast så langt tilbage...

 

Jeg prøver at justere så det kommer til at fungere bedst muligt :-)

 

 

 


Billede




Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært at se
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 22:36

Det er altid rigtig svært at se på billeder om selen sidder præcis som den skal. Men mit umiddelbare bud er at bagtøjet sidder en smule højt og skaglerne skal være et hul kortere (Ser ud som om der er en lille smule træk i stængerne).

Kumten kan jeg ikke vurdere uden at mærke på hesten, men hvis bovspidsen er fri under kumten og ponyen trækker villigt, burde kumten ligge korrekt.

 


Anna og de små (og de lidt større) sorte. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 22:41

Ja og nej. Som du selv siger så er den gal med bagtøjet, så det vil jeg ikke bore mere i.

 

Jeg har lidt svært ved at vurdere om kumpten måske ligger lidt stramt/højt sådan som billedet er taget. Den må under ingen omstændigheder dække for nogen del af luftrøret og det kunne godt se ud som om at den er meget tæt på at gøre det her?

Hvis du kikker på dette billede kan du se at kumpten ligger under luftrøret og hesten derfor frit kan trække vejeret...

 

Går vi videre til vognen i forhold til hesten så syntes jeg at den er meget lav i forhold til den hest den er spændt efter. Stænger og skagler ender næsten helt nede på jorden og det giver en lidt brudt træklinje til kumpten. Det er muligt at det også er dette forhold der gør at kumpten kommer til at sidder højt/drejer bagud på halsen?

Hvis det skal være helt korrekt så burde skaglen ligge helt i en lige linje op i kumpten uden at give folder eller vride i kumpten når hesten trækker.

Dette tror jeg er et problem med denne lave vogn, men som sagt tidligere er det svært at se helt nøjagtigt på dette ene billede.

 

En løsning kunne være at forhøje vognen med ca 20 cm i forhold til akslerne sådan at stænger og skagler kommer til at sidde i en bedre position.

 

Det her er slet ikke det værste jeg har set, så jeg håber at du tager det som positiv kritik. Det er ofte kun småjusteringer der skal til og 2-3cm det rigtige sted kan gøre en verden til forskel :-)


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 00:40

Det er dejligt at få noget feedback...

 

Jeg synes at de skavl-holdere der er på selen gør at skavlerne ligesom "knækker" - så dem vil jeg se om jeg kan gøre noget ved...

 

Vil der blive nok plads til hesten hvis jeg korter skavlerne?? Jeg er så bange for at den slår sine bagben.

 

Kumpten - når man mærker når der er træk i hesten, så er der intet der klemme og trykker, men vil da lige prøve at spænde den lidt ned for at se om det gør en forskel :-)

 

Vil prøve at få taget et andet billede, men giver Jer lige et billede mere, da jeg godt kan se det er i en træls vinkel, det første.

 


Billede




Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 16:47

Det var netop dette "knæk" i skavlholderen jeg hentyder til. Prøv at strække skaglerne ud bag ved hesten og se hvilken højde de ender i når læderet ligger glat.

 

Jeg tror at det er en del højere end der hvor hamlen sidder nu. Det er muligt at man kan hæve stængerne og hamlen en snas på vognen nu, men jeg tror at løsningen med at forhøje hele vognen over akslerne er det der skal til?

Prøv igen at se på billedet jeg linker til ovenfor, og bid mærke i den vinkel skaglerne går ned i bag hesten.

 

Problemet forværres blot af at du korter skaglerne op i øvrigt, men er de for lang er der også en risiko for at der smutter en stang ud af selen hvis der drejes i høj fart.

 


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider