Øh ja, det er faktisk måske lidt kringlet...
Så vidt jeg lige kan se, så er reglerne sådan, hvis en hingst ikke har været fremstillet for avlskommissionen, at føl efter den kan registreres, såfremt ejeren af hingsten har ejet hoppen fra senest 1. November året før bedækning - dvs. at hvis du har ejet Jabba fra senest 1. November 2008, så kan du godt få registreret føllet efter hende og Malick.
Du købte hende jo ihvertfald i 2008 ikke? - spørgsmålet er så bare hvornår, og ikke mindst hvornår du er registreret som ejer på registreringsattesten...
Jeg kan ikke lige finde noget om, at man også skal ha´ ejet hingsten i en bestemt periode, så det er nok kun for hoppen det gælder...
Jeg tror iøvrigt også, at der skal tages DNA på Malick (sikkert ligesom der gøres på hopperne med halehår)- så de kan checke at det er ham der er faderen, når der bliver taget DNA på føllet i forbindelse med chipmærkning.
Åh ha alle de regler
...jeg synes helt sikkert, at du skal kontakte DTC og høre hvad de siger - der er jo heller ikke meget ved, hvis det kommer til at koste dig en mindre formue, at få føllet registreret, når du ikke har planer om, at det skal ud og løbe væddeløb.
Pia