Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Registrering af travlføl
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 18:00

Jeg venter travlføl lige om snart, men er i tvivl om, hvordan føllet skal registreres.

Begge forældre er travere og registrerede i DTC, men ingen af dem går løb og det kommer følle heller ikke til.

Skal føllet stadig registreres i DTC eller hvordan gør man det?

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

registrering
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 19:43

Hej Tina...

bliver da spændene når du får føl..

du behøver ikke at registrere føllet hvis du ikke ønsker det eller føllet ikke skal bruges til trav.

det skal kun være for din egen skyld og hvis du syntes det kunne være spændene med papire på føllet, eller hvis du senere vil avle på den hvis det bliver et hoppe føl, men det er de færreste som gør det på en u- startet hoppe (så skal blodlinierne normalt være noget helt særligt) hvis sådan en hoppe bliver sat i fol,

så du bestemmer helt selv. men normalt har du ikke ret meget at bruge papirene til,

0
0
Svar på denne tråd

Travføl, ikke travlføl :0)
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 20:08

Altså, når nu alle heste skal registreres fremover, så er det jo, jeg overvejer, om ikke det skal være i DTC, når nu forældrene er registreret der, og så kunne det jo være sjovt nok at have lidt papirer på den, selvom den aldrig vil komm til at gå løb eller indgå i avl.

Kan næsten forstår, at DTC registrerer alt med travpapirer, aktive løbere eller ej.

Tak for svaret.

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

Travføl
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 10:13

Jo alle heste skal registreres i dag med de nye regler, så du hevnvender dig til DTC så får du papirer som du skal udfylde og indsende.

Til næste år får du så meddelelse om hvornår den skal chip mærkes og senere kommer der automatisk et hestepas.

Kisser

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 10:57

Er det Jabba der snart skal fole Tina? - jeg håber, at du viser et ton af billeder af føllen!!!

Det bliver da så spændende

Her er din følle´s storesøster iøvrigt:

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

Skrift over
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:38

Det korte af det lange bliver vist, at jeg kontakter DTC og får dem til at vejlede mig, vil gerne have papirerne lavet på følle, selvom det bare er min hyggehest, og når nu alle heste skal registreres, kan det nok lige så godt være i DTC.

Ja, Pia, det er Jabs, som skal fole lige om snart, og jeg glæder mig.

Synes der er begyndt at komme små tegn på, at der sker noget, men nu må vi se, hvornår hun leverer

Storesøster ser skøn ud, håber vores bliver bare halvt så dejlig

Skal nok spamme med billeder, når følle er ankommet.

Damen så sådan her ud for ca. 1 mdr. siden.

Billede

Faderen er i øvrigt ham her (altså ham den sorte til højre, selvom den lille røde sikkert gerne ville være med i den leg )

Billede

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 19:25

Ja, der kan da ihvertfald ikke være nogen tvivl om, at der er noget i den mave der

Farmand ser da også fin ud - det bliver da vist en lille sort føllebasse

Hun er en genial mor Jabba - selvom Priceless var hendes første, så styrede hun det hele med hård hånd.

Og hun er så sød også, når hun har føl - der er ingen problemer overhovedet, med at komme til hverken hende eller føllet.

Det bliver altså bare spændende - og igen, hvor er jeg glad for at vi solgte hende til dig!!!

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Altså, den overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:18

Du kan tro, Pia, at jeg også mange gange har tænkt på, hvor glad jeg er for, at du alligevel ringede til mig - hun er sgu dejlig

Jep, tror vi får et fint lille sort føl. Er spændt på om vi har ramt rigtigt med de to, men hvis følle arver begge forældres gode temperament, så bliver det en pragteksemplar. Glæder mig til at arbejde med det helt fra starten og gøre det til en dejlig hyggehest.

Billeder følger når lillen har meldt sin ankomst.

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

Spændende
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 12:26

Hej

Har fulgt med i jeres skriveri. Hvad hedder faderen til føllet? Og derudover tænkte jeg på om ikke der er regler for faderen, skal han ikke være godkendt? Eller må man godt bruge sin egen hinsgt, altså hvis man ejer både hoppen og hingsten? Har ikke styr på alle reglerne! Tænker bare på alle de kåringer man har hvor hingstene får karakter. Glæder mig til at se billederne, føl er altid nuttede :)

Mvh Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd

Maj-Britt
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:57

Må blive dig svar skyldig, jeg aner ikke, om faderen skal være godkendt for at man "må" avle på ham, men i og med, at jeg ejer dem begge to, har jeg valgt at lave føl. Om hingsten så er det man kalder en pirathingst, det ved jeg faktisk ikke.

Han har stamtavle, men kåret er han ikke.

Hvis Pia ser dine spørgsmål, kan hun sikkert svare, hun ved en del om den slags

Han er en travhest (nu vallak) og hedder Malick. Han har aldrig gået løb.

Billeder skal der nok komme en masse af

TiNA
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 22:34

Øh ja, det er faktisk måske lidt kringlet...

Så vidt jeg lige kan se, så er reglerne sådan, hvis en hingst ikke har været fremstillet for avlskommissionen, at føl efter den kan registreres, såfremt ejeren af hingsten har ejet hoppen fra senest 1. November året før bedækning - dvs. at hvis du har ejet Jabba fra senest 1. November 2008, så kan du godt få registreret føllet efter hende og Malick.

Du købte hende jo ihvertfald i 2008 ikke? - spørgsmålet er så bare hvornår, og ikke mindst hvornår du er registreret som ejer på registreringsattesten...

Jeg kan ikke lige finde noget om, at man også skal ha´ ejet hingsten i en bestemt periode, så det er nok kun for hoppen det gælder...

Jeg tror iøvrigt også, at der skal tages DNA på Malick (sikkert ligesom der gøres på hopperne med halehår)- så de kan checke at det er ham der er faderen, når der bliver taget DNA på føllet i forbindelse med chipmærkning.

Åh ha alle de regler ...jeg synes helt sikkert, at du skal kontakte DTC og høre hvad de siger - der er jo heller ikke meget ved, hvis det kommer til at koste dig en mindre formue, at få føllet registreret, når du ikke har planer om, at det skal ud og løbe væddeløb.

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider