Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Er de sådan travheste
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:39

Hejsa

vores dejlige hansi som vi lige har købt, og er usigelige glade for, har tildens til nerverne uden på skindet, vi håber det bliver bedre efter hånden han kommer til at opleve de glæder det er ved at være ridehest, og ikke skal gå med følhopper mere, han var en noget forsømt hest da vi fik ham. Men er ellers en rigtig rar hest, som elsker at blive pusse nusset om, der er så bare lige det at han bliver bange for stort set ingen ting.. Min ander traver er lige modsat, så jeg har virkeligt tænke meget på om travheste ellers er hesten med en tildens til dårlige nerver.. Og har i gode råd til hvordan man kommer dette til livs.. Andet som vi gør masser af skridt ture,

knus lene

En rigtig hest er en texas hest,

Team Jørgensen tager heste i ridning..

Opstaldning formidles Katrinebjerg 1 4440 mørkøv

http://www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:49

Syntes det er meget forskelligt fra hest til hest.

Syntes ikke det er typisk travere at være nervøst anlagt, tror der findes sådanne i alle racer.

Min Flyver blir også bange for alting, ligeså snart du tager ham væk fra det han kender...

Det bedste i kan gøre er nok at få bygget en tillid op, og tage tingene stille og roligt - så han lære jer at kende og stoler på jer og de omgivelser han skal være i :)

Jeg er vild med min Flyver!

0
0
Svar på denne tråd

MiaGraugaard
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:56

Hej Tak for dit svar Derfor er det også min store datter der rider ham på ture, hun tilrider jo heste for andre, og er en kanon dygtig pige, min anden datter som hansi er købt til har da også redet lidt på ham, men vi tager ingen chancer så hun bliver bange, hun skulle jo gerne have ham i mange år,

jeg tænker også når han bliver lidt mere stabil vil jeg ride hansi lidt selv, men han er så spinkel, og total uden muskler, og da jeg er tung må det vente, vi skal jo ikke have en hest med øm ryg..

knus lene

0
0
Svar på denne tråd

Vat i ørene
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 18:02

Tillykke med Hansi

Glæder mig til at se billeder af ham, når han har boet hos jer et stykke tid.

Der er vist ikke nogen rettesnor for hvordan traverens temperament er.

Ud over at det jo er en race avlet til væddeløb.

Vores "den gamle" Hakkinen får ALTID vat i ørene, når jeg rider ham.

Simpelthen fordi det er han vant til.

Det er jo noget de lærer på banen: Når vattet bliver trukket, skal der løbes til.

En tidligere hest vi havde lærte fint at komme på tur under rytter uden vat i ørene, men det er der altså stadig på Hakkinen

Det er da et forsøg værd. Så kan man altid forsøge at ride uden, når han er faldt til/har styr på det hele.

Held og lykke med valget af (syntes jeg) verdens bedste hesterace

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 19:57

Lige mine ord Katrine..

Jeg træner også altid mine uden vat... men mange bruger det.. og det har din hest måske været vant til..

Jeg ville nok putte det i til hesten var mere vant til stedet og jer.. og så lige så stille vende den til at ha det ude... Ja hvis det altså hjælper.. men som alle andre racer er nogle heste jo mere nervøs anlagt end andre..

Mvh. Christina

I don´t make things difficult.

That´s the way they get, all by themselves.

0
0
Svar på denne tråd

vat....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 20:18

Nu håber jeg ikke jeg spørgen dumt, men bliver de ikke først nemt forskrækket hvis de ikk kan høre hva der sker omkring dem jeg ved han er kørt i trailer, og trænet med dem i løb, men han er jo stort set rå i ridning.

knus lene

0
0
Svar på denne tråd

De kan godt høre
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 23:52

Det bliver bare dæmpet.

Hakkinen vender fint øre efter biler, høns osv på tur.

Og så tror jeg også det er en vanesag for dem. Hvis han er trænet for vogn, har han jo nok prøvet det før.

Du skal bare huske at ville det der med at putte vat i.

Når du er ved at putte vat i, må du ikke give slip midt i det hele. Den må ikke få dig rystet af.

For det meste er det ikke noget problem, men det kan være lidt øv at stå med en hest med vat i det ene øre og ikke kunne få det puttet "på plads", bare fordi den ryster på hovedet

Så et godt tag rundt om øret, i med vattet, fat i det andet og vat i det.

Jeg har også haft brugt det på rideheste - og det hjælper

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lene
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:46

Til Katrines svar kan jeg lige tilføje, at hvis du er lige så skroget som mig (er hunderæd for ikke at kunne få vattet ud igen) findes der ørepropper med snorer, som du kan spænde på hovedtøjet. Jeg har nogle runde ørepropper og man presser dem sammen i hånden akkurat som de ørepropper man kan få til mennesker.

Min hest rystede dog meget på hovedet når jeg skulle putte propperne i og når man endelig havde fået nr to i røg nr et ud Men nu har jeg investeret i en ørehætte af neopren og den er bare super. Den virker ihvertfald efter hensigten og hesten ryster ikke på hovedet.

Held og lykke med projektet, og nu vil jeg altså godt snart se et eller flere billeder af Hansi

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

Hansi.....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 17:20

Hej

Sådan ser hansi ud idag efter 1 måneds ridning knap..

Det er min store datter der rider ham..

Ingen dumme kommentar, om hun er for stor/tung for min holning er klart at den skal rides til af en dygtig rytter, og så hellere hver anden dag.. Så ingen ØV kommentar

knus lene

En rigtig hest er en fuldblod, alt andet er efterligning. " Sagde Texas "

Den som ikk laver fejl. laver som reel ingen ting..

0
0
Svar på denne tråd

Han er da dejlig...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 18:30

..og sød at se på - kan faktisk minde lidt om min og så er den s*u dejlig Skal i udelukkende bruge ham til ridning eller har i også kørsel i tankerne?

Hvis der kommer øv kommentarer så ignorer dem Lene

Ps : kom til at grine lidt af din undertekst. Men nu får du igen gør du Næh, en rigtig hest er en traver - hvem gider at have en original?

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

solhen ♥Emile♥
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 18:41

Vi skal bruge ham til distanceridning, til min mindste datter

hun har prøvet ham et par gange, men syntes ikke han er stabil nok endnu.. Og jeg tager ikke nogen chancer,, hun skal ikke blive bange for ham..

Jeg skal ikke køre med ham, den slags aner jeg ikke en skid om, og har det også bedst med at side på ryggen af dyret

knus lene

En rigtig hest er en fuldblod, alt andet er efterligning. " Sagde Texas "

Den som ikk laver fejl. laver som reel ingenting..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 15:39

han ser dejlig ud. Tænker at som ved andre racer er de forskellige individer og forskelligt temperment. Men det jeg kan lide er, at de ofte er i mange forskellige miljøer og oplever mange ting, som også gør dem vant til nyt. Sådan er det med min traver. Han er så tilgengæld også utrolig nem og sød og hidser sig aldrig op eller virker nervøs. Han skulle også bruges til distance og er kun 4 her i april, men jeg får ham brugt for lidt - desværre. Men han er helt cool....

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Stutteri Macal
Flot og velopdragen rødbroget 3ér pony hingsteføl + Smuk welsh/shet brunbroget, ridevant børne ponyhoppe sælges
0
0
Svar på denne tråd

Skønt med billede
Forfatter: 
Dato:  28-03-2008 23:00

Og han se da fin ud.

Så ingen øv-kommentarer herfra.

God vind med ham og datteren

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 17:26

Hejsa

Ville da også lige sige, at det er et fint billede.

Og din datter er absolut ikke for tung eller andet. Hun passer da helt perfekt til ham i højden og det hele. Og vigtigst af alt han ser ud til at hygge sig gevaldigt

God vind med ham fremover. Håber I får rigtig stor fornøjelse af ham, ser ihvertfald godt ud

Mvh. Rikke

Smil til verden og verden smiler til dig ;-)

Nu med billeder på præs og update

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 18:19

Nu begynder det at ligne noget - og din datter er da bestemt ikke for tung.

Hvis det var tilfældet var der ikke mange heste jeg måtte komme op.

Har i forsøgt jer med vat i ørene?

Jeg er vild med min Flyver!

0
0
Svar på denne tråd

Travere.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 17:50

Altså Lene ved du ikke at det hedder sig; at rytteren ikke er for stor, det er bare hesten som stadig er en smule for lille.

Bare giv ham tid, vattet hjælper sikkert også. Så skal han nok komme efter det.

Min venindes dejlige gokkedreng er også små hys. Men som regel når han eksploderer er det værste der sker, at hele kroppen ryster på ham og så bakker han ellers for fulde gadiner. Indtil han finder ud af det faktisk ikke var farligt.

Jeg har godt nok grint af ham mange gange.

Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd

Er de sådan?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 16:28

Hej,

Håber du får læst indlægget selvom jeg svarer sent. Synes han ser rigtig sød ud.

Jeg har selv en tidligere travhest som ind i mellem også har tendens til at have nerverne uden på skindet. Tror det kommer lidt an på temperment og meget an på oplevelser. Rigitg mange travheste, særlig dem der "mislykkes" har været ude for en rigtig rå behandling.

Jeg kan meget anbefale at lave nogle øvelser som kan hærde ham lidt. Lad ham gå på en presenning, væn ham til pisken som en hjælp og ikke en straf (jeg kan stå bag min nu og svinge en longepisk hen over ryggen på hende uden at hun flytter sig - fedt!! ) spil bold med ham, slå en paraply op. Det er næsten kun fantasien der sætter grænser, det er megasjov træning og især hvis din datter skal bruge ham til distance er det en kæmpefordel at han lærer at tage nye ting roligt. Og så bliver han mere sikker at omgåes for din datter.

MVH,

Majken og Seven

"Rigtige kvinder rider klassisk"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider