Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

avlshingste
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 22:40

Hej.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde en avlshingst til min kommende hoppe. Jeg skal op og kigge på hende i morgen , men jeg er næsten helt sikker på at tage hende med hjem. det er en svensk hoppe, men kender først hendes stamtræ i morgen.

Jeg leder efter en lidt robust hingst som ikke skal være vanvittig dyr i bedækning. Kender i nogle gode??

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

Avlshingst
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 14:20

Golden Radio er en stor flot og super dejlig hingst og han koster kun 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

golden
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 15:01

kan jeg få lidt flere oplysninger om ham eller en hjemme side?? nu har jeg nemlig fået hoppen

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

måske hvis du
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 16:19

gav os navnet på hoppen var det nemmere at lavet et kryds på hende og en hingst på blodbanken.nu så man fandt den bedst egnet hingst og ikke indavlede

Til min elskede søn:

Når jeg har dig i mine arme,

og du smiler tillidsfuldt til mig.

Så bliver mit hjerte fyldt med varme,

Du lille mand hvor jeg dog elsker dig.

0
0
Svar på denne tråd

golden radio
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 16:35

Hej.

Han er en utrolig flink og omgængelig hest, med et enormt godt væddeløbshoved. Var en enormt talentfuld 2 åring med sejre i de 3 største 2 årsløb og sejrede i 7 ud af 8 løb som 2 års. vinder af flere store løb i 3 års sæsonen der i blandt grand circle og jysk 3 årings grand prix i absolut banerekord. og vindere af flere løb frem til denne sæson hvor han hidtil har vundet 3 løb og har ialt vundet 36 løb. nar været nomineret til årets hest 3 gange i Danmark og er blevet det en gang og det var som 2 års. men alt i alt en super dejlig hest. du kan se billeder af ham på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

asdfghj
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 21:04

New quick er en hingst som er kendt for at avle robusthed.

Han har været champ i DK. nogle gange og ligget på andenpladsen efter henholdsvis Carmody Lobell og Buckfinder i mange år.

Jeg kender ikke den eksagte pris på ham men det ville jo også være godt lige at se om de overhovedet passer sammen.

Vh. Annikka

0
0
Svar på denne tråd

Hoppen...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 22:07

Hoppens navn er Rabiega Rouge. Hun er efter f. Spotlite Lobell (US) og m. Jungle Star (F), mf. Cedre du Vivier (F)

Mvh Maria

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 23:57

Jammen så behøver jeg jo ikke skrive hvem hun er efter når Maria allerede har været der =( Fy Maria =)

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

Sorry...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 21:20

Sorry... :-) Vidste jo ikke hvornår du kom på, så regnede med at du ville være glad for lidt hjælp :-)

Mvh Maria

En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 11:44

Bruges der naturlig bedækning eller insiminering med feks golden??

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

Avlshingste
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 17:14

Jeg synes at der er rigtigt mange lækre hingste til fornuftige priser.

Jeg tilslutter mig koret omkring Golden Radio - han er en lækker basse

Her er lidt flere som jeg synes godt om:

Bounty Toftebjerg:

www.stutterilaser.dk/ default.asp?id=228&pId=146

Jeg har selv fået føl efter Bounty i år, og han er en helt formidabel lille føllefis

Imposant Sund:

www.hovhedegaard.dk/ ImposantSund.html

De Imposant Sund´er jeg har lagt mærke til, virker stærke, fornuftige og stabile.

Ride The Wave:

www.hovhedegaard.dk/ RideTheWave.html

Ride The Wave er jo en gdt gennemprøvet hingst, som laver det ene fine afkom efter det andet, til en rimelig pris.

Climbing Bud:

travavl.dk/cms/admin/ heste.asp?id=119

Fik en pangstart i avlen herhjemme, og er altså ikke en dårlig hingst.

Demilo Crown:

www.demilocrown.dk/?Demilo_Crown

Var selv en hædershest, og så er bedækningsprisen = 0 kr (så bliver det ikke billigere)

Gills Victory:

nordjysk-hingstestation.dk/Images/ PDF+WWW/GillsVictorywww.pdf

I mine øjne et af de bedste tilbud på markedet, meeen mon ikke snart prisen stiger??

Hr. Siem:

www.travportalen.dk/hrsiem2.pdf

Et kæmpetalent, og hvis han virkeligt bliver Carmody´s afløser i avlen, så er han værd at smide pengene efter...

Rockaroundtheclock:

www.springtaars.dk/ default.asp?page=MainS...mentID=127

Flot fyr at se på, dog synes jeg der er mange bemærkninger til benstillingen i avlskommisionen´s beskrivelse.

Valley Sentry:

www.dtc-travavl.dk/ Valley%20Sentry.pdf

Jeg har kun hørt gode ting om hans afkom.

Wee Hjordal:

www.dtc-travavl.dk/ Wee%20Hjordal.pdf

Måske en chance for at få en ny Mac Wee

Så har du lidt at kigge på - god fornøjelse

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

Golden Radio
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 17:16

Han bedækker naturligt, på den ¨gård hvor han bor nær Ålborg.

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 00:30

okay, mange tak begge to.

Jeg har sendt dem en mail med Demilo crown, så håber jeg at de svare. jeg sys bare det er underligt at han er gratis, eller er det bare mig??

Det ville da være dejligt nemt og billigt, men mine alarm klokker ringer også bare.

Hva synes i?? Jeg er ny inden for de store travere, så jeg er ikke vant til at lede efter travhingste =)

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

Demilo Crown
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 08:38

Du kan roligt slukke alarmklokkerne igen, der er ikke noget fusk i det

Når en hingst er ny i avlen, så er det meget vigtigt at den får tilført nogle hopper fra start, så den (forhåbentlig) kan vise at den kan avle.

De første par årgange er afgørende for hingstens fremtidige avlskarriere. Det er så vigtigt at de beviser med det samme, at de kan avle, ellers mister hoppeejerene meget hurtigt interessen for dem.

Derfor vælger nogen at starte ud med en meget lav bedækningstakst, for at lokke hopper til.

Man kan altså være heldig at få et virkeligt billigt føl, efter en uprøvet hingst, som måske senere viser sig god i avlen.

Omvendt så er der jo, når man bruger sådan en ny hingst, ingen dokumentation for at den overhovedet kan avle.

Ta´ f.eks en hest som Rudolf Le Ann - han var vel en af de mest spektakulære væddeløbere i nyere tid, og han er mærkeligt nok faldet fuldstændigt igennem i avlen.

Ligeledes en hest som Ellizar H i sin tid - han var en uovertruffen løbshest, men at avle sine evner videre magtede han ikke.

En hingst kan altså sagtens være en fantstisk væddeløber, men ikke række i avlen.

Så det er selvfølgeligt mere usikkert at bruge en uprøvet hingst, kontra en hingst som har bevidst, at den kan lave noget der dur.

Det du lige skal være opmærksom på, er at din hoppe skal til Polen for at blive bedækket ved Demilo, men jeg mener at Simoni henter og bringer hoppen uden betaling.

Desuden er alle de ovenstående priser 2007-priser, så nogle kan måske godt ændre sig til næste bedækningssæson.

Held og lykke med det...

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 21:38

okay, så slapper jeg af igen.. jeg må se hvad de svare mig =) mange tak for hjælpen

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

000000
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 16:50

Rabiega drager afsted til polen på lørdag, så vi håber på det bedste. Tak for hjælpen alle sammen=)

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

Ifoles
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 17:19

Hun skal vel ikke til hingst nu?

Det er da vist for sent på året.

0
0
Svar på denne tråd

travhesten
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:54

hej, jo hun skal til hingst nu. ved godt det er lidt sent, emn det er ikke muligt at vente til næste år. jeg bruger så først føllet til trav når den ifølge papir er 3 men virkeligt kun er to, eller venter yderligere et år, det kommer an på udviklingen

Sydsjællandsponytravbane
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider