Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvad er der galt??
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 21:23

håber nogen kan svare mig herinde.

jeg har gennem den sidste uges tid haft det lidt underligt i min mave.. jeg er i uge 18+5 og mærker ofte de små smølfespark i maven.

men der har samtidigt også været en anden følelse, ligesom om der pludseligt kommer et tryk gennem hele min mave, på en måde føles det lidt som at jeg "skal af med noget" men det skal jeg ikke det kan komme en del gange i løbet af dagen, og varer kun kort tid, det gør ikke rigtigt ondt, men alligevel er det lidt ubehageligt.. jeg havde egentligt bare tænkt at jeg nok har haft gas i maven, pga. vi lige har været ude og rejse og fået fremmed mad i sidste uge, men det er fortsat så jeg tror ikke det er det alligevel.

er der måske nogen der har haft det på samme måde??? og ved hvad det skyldes..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 21:38

Det kan SAGTENS være plukveer du mærker, eller det er jeg faktisk helt sikker på det er.

, hvor det er lidt som om musklerne i maven strammes et kort øjeblik(sådan oplevede jeg dem i hvert fald). Alle gravide får disse plukveer gennem deres graviditet, men der er stor forskel på hvor meget hver enkelt mærker til dem. Nogle mærker dem nærmest ikke, og andre igen synes nærmest, de gør ondt.

Pluk veer er ikke farlige, med mindre de bliver meget hyppige og meget kraftige. Så kan man riscikere, at de går over og bliver til egentlige veer, som skal stoppes inden man går i fødsel.

Hvis jeg var dig, ville jeg nu alligevel lige ringe til lægen. Det er nu alligevel rarest at få svar fra en proffesionel.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

præcis..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 21:50

det er præcis sådan jeg føler det, ligesom om der kommer noget ned gennem maven og musklerne strammes kort for så at gå over igen..

men hvor meget er meget???

jeg tror også lige jeg skal snakke med lægen, for lige at være sikker..

men det er ikke sådan at det kan fremprovokere en abort vel???

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 22:11

Nej ikke almindelige plukveer.

Det er svært at sige hvor meget, meget er. Hvis trækningerne begynder at komme med jævne intervaller og de begynder at blive til en skarp smerte, ville jeg reagere.

Nyd plukveerne, da de er et tegn på at din krop er gravid og går sig klar til udvidelse og fødsel om 4 - 5 måneder.

Det er godt, du er op mærksom på din krop, når du er gravid, men hvis du bekymrer dig hver gang, der sker noget nyt , kommer du til at bekymre dig hele tiden.

Du skal reagere hurtigt, hvis du begynder at bløde (det behøver ikke være farligt, men kan betyde spontan abort), hvis du får skarpe smerter i underlivet (behøver heller ikke at være farligt, men kan være det) eller du ikke mærker liv i usædvanligt lang tid.

Og så forresten: Tillykke med graviditeten. Husk at nyde den, det er jo ikke noget vi kommer til at opleve så ofte i vores liv, og det kan være helt fantastisk at være gravid.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider