Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Smerter ved graviditet
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 11:36

Flere nævner smerter når de bliver gravide i den første tid, som om det trækker lidt i underlivet... Kan i ikke beskrive, hvordan I havde det?? Hilsen janne som er gået 5 dage over mens-tid men som tester negativ endnu... :)

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke det bare
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 11:56

Er ganske alm. mens smerter!!

Personligt er mine smerter, der iøvrigt føles lidt som niv, først kommet noget senere.

Pia

Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan sagtens være...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 12:37

og det tænket jeg da også selv, det plejer bare at komme meget præcist... Det er ikke mens smerter jeg har, mere sådan en tung fornemmelsem, synes jeg. Men det kan jo være ønsketænkning :)

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Trækken i underlivet
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 13:00

Jeg havde en let trækken hen over maven/underlivet lige omkring det tidspunkt jeg testede positiv. Troede egentligt det var mens der kom, men den udeblev. Testede allerede positiv 4ver tid, men meget svagt. Og ved at det ikke er unormalt at man først kan teste positiv senere.

Den trækken jeg følte var ikke rigtige smerter, men mere lidt ubehag, som om, der blev trukket i underlivet fra flere sider på een gang.

Anastasia & Tina

Nu med baby på vej - termin 03.01.2009

0
0
Svar på denne tråd

ja lige præcis...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 13:19

jeg tænker hver gang jeg gå på toilettet; så nu må der være noget og stirrer ned i mine trusser, men de er helt rene :) :) Jeg testede 10 dage efter s e x, fordi jeg skulle til en fest og ikke ville drikke alkohol hvis jeg var gravid... jeg testede negativ... Men hvornår begynder man at danne det hormon som man tester på??

Vi havde nemlig s e x tre gange lige oveni ægløsning i oktober måned... selvom planen var ikke at dyrke s e x ved æg løsning... meeen det kan jo smutte det skidt...

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes at have hørt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 13:46

at man danner hormon straks efter, at man er blevet gravid, men at det selvfølgelig ikke er så kraftigt i starten.

Pia

Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.

0
0
Svar på denne tråd

man kan
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 16:25

så vidt ejg husker fra min læge først teste sikkert efter 10 dage efter mensturationen skulle have været kommet...

Men ring og spørg lægen... eller google måske

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Nogle tester jo negativt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 16:44

langt ind i graviditeten... min svigerinde testedet først positiv i 5 måned... hun prøvede for sjov en gang ommåneden, fordi hun vidste jo hun var gravid, men testene blev ved med at påstå at hun ikke var gravid...

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

saxet fra min-mave.dk
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 19:18

Din livmoder

Din livmoder ligger godt gemt væk i dit bækken og er blødere end før du blev gravid. Den vokser stille og roligt, og det kan give nogle menstruationsagtige smerter, når ledbåndene som holder livmoderen giver sig.

Disse smerter hedder ligamentsmerter.

Hvis smerterne er meget kraftige og du går og er bekymret, kan det være en ide at kontakte din læge, så du kan blive lidt beroliget og få vished for om der er grund til bekymringerne.

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 20:42

Hej Janne

Man siger at en graviditetstest er rimelig sikker på den første dag, hvor du skulle have haft din menstruation. Man siger gerne 9 - 16 dage efter befrugtningen, men det kan som du selv ved, snyde.

Den eneste måde at blive sikker er ved at få taget en blodprøve hos lægen.

En blødning er ikke lig med at du ikke er gravid ligeså vel som en udblivende mentruation ikke er lig med graviditet.

Ligamentsmerterne starter meget tidligt hos nogle, senere hos andre og opdages slet ikke af mange. Jeg mærkede dem mest som en strækkende fornemmelse

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Bryster...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:19

Seriøst ØMME bryster er en god indikator til om der er gevinst..

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Indehaver af de skønne helsøskende

Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik sådan
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:43

jeg fik utroligt sidestik hele tiden, virkelig slemme... vi var i malaysia og skulle jo rundt og se, men måtte stoppe hele tiden, og hænge op af manden fordi det nev/stak sådan i den ene side. Havde også voldsomt ømme bryster, og kvalme.

Mor til skønne maddie 24/8-08

Lækker pony sælges se præs.

0
0
Svar på denne tråd

hmm, tror jeg
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:08

må bestille en tid hos lægen. man kan vsist også se det på livmoder halsen, den bliver vist anderledes så snart der er befrugtning... jeg har ikke ømme bryster, men det kan vel være forskelligt... Må jo bare vente og se tiden an... Har regnet lidt på det og kommer til at have termin ovenin min egen fødselsdag hvis jeg er gravid... det er da dårlig timing :)

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:25

Tja, men det er jo sjældent man faktisk føder på sin termin, sååå...., og den bliver også ofte ændret efter nakkefoldsscanningen i uge 13, hvor lægen måler hovedets størrelse og sætter termin efter denne.

Det er rigtigt at lægen som regel kan se graviditet på livmoderhalsen, som hurtigt bliver blålig.

Jeg havde altså heller ikke ømme bryster, da jeg var gravid. Jeg havde heller ikke kvalme.

Held og lykke hos lægen.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fandt ud
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:33

Af, at jeg var gravid ved, at min mens udeblev. Alle andre symptomer har jeg ikke haft, og har stadig ikke noget, nu i uge 14.

Det havde jeg heller ikke sidst ved Sofie, så man behøver ikke, at have nogle symptomer, som indikerer en graviditet.

Selv mod dumhed, kæmper guderne forgæves.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 17:23

at være gravid en gang før, da jeg var 18. Der fik jeg foretaget en abort, men nåede alligevel at være gravid i næsten tre måneder. SÅ jeg har lidt at gå efter... Der fik jeg ikke ømme bryster, men min mave voksede bare helt vildt... Jeg tog på de tre måneder ca 8 kg på... lidt vildt og skræmmende, for når jeg nu gerne vil gå hele vejen.. ender jo som en blå hval eller noget :)

Der fik jeg først kvalme ca 14 dage inden aborten, og havde plet blødning i starten, så der gik ldt tid før jeg opdagede det. Nu har jeg jo ingen symptomer, andet end mens der endnu ikke er kommet... og spændinger i underlivet...

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 10:46

At spændingerne er de spændinger, det giver fordi du skulle have haft mens.

Hvis testen stadig er negativ i næste uge, så gå til læge, og lad ham undersøge dig yderligere.

0
0
Svar på denne tråd

Silas...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:27

hvordan kan det være spændinger fordi man skulle have haft mens? der smerter man får ved mens er jo udstødning af slimhinden... og eftersom mens udebliver kan det jo ikke være derfor det spænder??

Men har fået en tid hos lægen d. 21.... så må vi jo se...

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Jo, man får
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 21:18

Ofte spændingerne første og evt. også anden gang mens udebliver. Forklaringen er her fra min-mave.dk

Du kan have menstruationslignende smerter, og kan måske føle mere aktivitet i underlivet og tænker formentlig, at din menstruation snart kommer. Det kan bl.a. føles som niv og nogen der hiver i underlivet for at gøre det længere.

Disse smerter kaldes for ligamentsmerter og opstår når ledbåndene der holder livmoderen giver sig fordi livmoderen vokser.

I nogle tilfælde kan det faktisk gøre rimeligt ondt, dog uden at der er noget i vejen. Er du i tvivl eller nervøs, så få din læges mening om det.

De fleste kvinder der har disse spændinger er overbeviste om at menstruationen er lige rundt om hjørnet, og kan komme hvert øjeblik det skal være.

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 22:07

8 kg indenfor de første 3 måneder :-O ?

Jeg er i uge 26 og har ikke engang taget så meget på..

Nå, men altså til dit spørgsmål; så fandt jeg ud af, at jeg var gravid, fordi mine bryster voksede rigtig meget og var vildt ømme..

Mærkede ikke nogle smerter - som jeg husker - før et stykke tid efter, at jeg havde fundet ud af, jeg var gravid..

Og ja, du kan - i de fleste tilfælde - teste positivt på førstedagen, hvor din menstruation udebliver.

Det står også på hjemmegraviditetstestene..

Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3

Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 22:03

Hvad sagde lægen??

/Lisbeth

Klog, klogere, klogest!

0
0
Svar på denne tråd

lægen sagde
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 01:12

at jeg ikke var gravid, men at den sene mens kunne skyldes en graviditet der ikke var lykkedes og at der derfor var gået koks i systemet... Jeg gik jo næsten 3 uger over og da det så kom, så kom det meget voldsomt og gjorde meget ondt, hvilket det ikke plejer... Men jeg tænker bare på det at hvis der var noget derinde, som ikke skulle være der, så var det meget godt at det kom ud...

Men der kom da det ud af det, at vi vare så glade og spændte, fordi vi trode der var liv på vej, så nu er der ingen hæmninger og noget med at holde sig tilbage i den "forbudte" uge... :) :)

Haflingerplag sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider