Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Orlov??
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 20:38

Nu står jeg i den situation, at jeg muligvis bliver sæson fyret til vinter pga lavsæson på mit arbejde.

Og da jeg gerne vil tilbage til mit arbejde igen, når vi starter op igen. er jeg da lidt nervøs for fagforeningen og alle de job ansøgninger man skal søge pr uge. . lidt ondsvagt når det "kun" er lavsæson 3-4 mdr og man bliver genansat igen..

Men vi snakkede lidt om det ude på mit arbejde idag, for som jeg sagde ville det være dejligt at komme hjem at gå hjemme med sønse og hestene et par mdr.. LÆS: stresse lidt af...

Nå men der var en der nævne hvorfor jeg ikke tog et par mdr orlov?

Men er det ikke det samme som den barsel jeg tog da Sebastian blev født. (12 mdr)? eller har jeg mulighed for at tage yderliger orlov, og dermed undgå at blive direkte fyret!

Så håber der er nogle herinde der ved lidt mere om det end jeg gør

Mvh Maria og Sebastian

0
0
Svar på denne tråd

Orlov uden løn??
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 20:52

Måske kune du tage orlov uden løn??? Det kunne man der hvor jeg arbejdede tidligere hvis man f.eks gerne ville et par mdr et andet sted hen og arbejde eller ud at rejse eller....??

-Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

godaften
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 20:54

Hmm jamen kan man så stemple ? for har ikke råd til at tage orlov uden nogen form for løn/penge.

For så er det vel ens fagforening man skal henvende sig til.?

0
0
Svar på denne tråd

måske....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 21:14

Måske har du stadig noget orlov med dagpenge tilgode... Man har også mulighed for at tage udskudt orlov eller forældreorlov...

Jeg synes du skal ringe til Ydelseskontoret/Dagpengekontoret i din bopælskommune og finde ud af om de kan hjælpe dig... Det er dem der kan se om du har noget orlov tilgode...

En anden ting, kan dit arbejde bare fyre dig fordi det er lavsæson? Hvad siger dit ansættelsesbrev?

Håber du finder ud af det

HILSEN RINE

SMIL - DET SMITTER

0
0
Svar på denne tråd

hej igen...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 21:34

Byskov: Tror ikke jeg har mere barsel tilgode, gik hjemme et år

Og jo i min ansættelse kontrakt står det at de sæson fyre hver år i lavsæson. så det er procedure hver år.

Men har arbejdeti mange år på aftenshold og har aldrig været fyret, men pga jeg er blevet mor, så måtte jeg på daghold og der er en del damer der har været der i MEGET længere tid end jeg og derfor er jeg mere udsat.. lidt træls

Ikke at jeg ikke vil hjem og gå, men gider bare ikke at skulle søge en hulens masse jobs når jeg nu vil tilbage til mit arbejde igen, når de starter op igen.

Men var Inde og læse på min kommunes hjemmside og kan se man kan få orlov til at passe sit barn selv.

Men vil ikke tage Sebastian ud af dagpleje, den elsker han rigtigt højt! det ville være rigtig synd, og man kan vel ikke være sikker på at få den samme dagplejer.

Nej jeg havde håber på han kunne blive i dagpleje bare ikke så lange dage som han har nu , men nå det tyder på det ikke kan lade sig gøre så!

0
0
Svar på denne tråd

? -ang orlov/selv passe sit barn?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 20:26

Må jeg lige indskude et spørgsmål. Den orlov du nævner, hvor man selv kan passe sit barn, hvad er satsen så? Altså hvad får man af penge i sådanne ordning?

Kilden.

Med fjordhesten Sussi, forventer føl, efter Mosegårdens Kejser 09

og miniaturen Tarzan

Mor til Lea 02.05.06 og med termin 01.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider