Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

at vælge dp
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 14:34

Puha Emma skal i dagpleje her pr 1 okt og jeg sys det er bare svært at vælge hvem, man kan li for er der overhovedet nogen som kan passe mit barn ligeså godt som jeg.

og jeg sidder bare med den føles at jeg tror virkelig ikke jeg kan aflever mit barn til nogen, uden jeg vil tude det er jo et led i hendes opvækst det ved jeg godt, og hun har behov for det men Emma´s mor har fået separationsangst istedetfor barnet

Men da i skulle vælge hvilke krav havde i udover åbningestiden.???

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

vælge???
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 14:41

ALtså her var der ikke noget valg? Vi fik en tildelt som passede i de tider vi skulle have pasning.

Jo, vi havde da muligheden for at sige nej tak efter at have været på besøg, men så ville vi ikke være garanteret en plads.

Vi har så fået jordens bedste dagplejemor, og Silje elsker at være der, så alt er i skønneste orden.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Nu fru Bisgaard

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 19:41

Det kan være svært at vurdere om en dagplejemor er den rigtige for ens barn, men man kan jo starte med at vurdere om man synes kemien passer når man er til intromøde.

Når det er sagt vil jeg så også sige at en dagplejemor, som forældrene måske ikke synes er toppen, kan være den helt rigtige for barnet. Mange gange er det også et spørgsmål om tilvænning, man skal jo lige lære hinanden at kende.

Begge vores har været og den ene er stadig i dagpleje. Den første dagplejemor var bare super, selvom det ikke var til at vurdere ved intromødet, og nummer to var vi lidt skeptiske overfor, men hun har bestemt vundet ved nærmere bekendtskab.

Måske kan du forhøre dig lidt hos naboer, mødregruppe mm. om hvem der har et godt ry.

Min erfaring siger mig at hvis man har specielle krav for sit barn så skal man virkelig få det drøftet igennem med dagplejemor inden man siger ja, så forventningerne er afstemt og man kan vurdere om det kommer til at fungere.....og så gør det heller ikke noget at lægge kortene på bordet og sige at man selv er ramt af separationsangst

Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

så har vi
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 14:50

Besøgt Emma måske kommende dp og det eneste jeg sån virkelig kunne blive harm over var at hendes egen søn er i pleje der og det var der fint nok men han har fået alle de andre børn til at kalde hende mor og hun retter dem ikke i min verden skal mit barn ikke gå og kalde andre end mig for mor.

Men han begynder i børnehave her 1 dec og Emma skal måske starte til 1 okt men det er jo begrænset hvor mange timer hun vil være der til at starte med så jeg har det lidt okay han er der ikke så længe og de andre børn som er der skal også snart væk så det der mor vil hurtigt være udryddet.

Men hun tager sine dp børn med hen for at aflever hendes ene søn på 5 så disse 4 børn skal ind i børnehaven og stå der så længe at hun siger farvel osv det mener jeg jo så ikke er iorden mit barn skal da ikke slæbrs rundt fordi hende søn skal i børnehave.......

Hvad mener i?????

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

så har vi
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 14:51

Besøgt Emma måske kommende dp og det eneste jeg sån virkelig kunne blive harm over var at hendes egen søn er i pleje der og det var der fint nok men han har fået alle de andre børn til at kalde hende mor og hun retter dem ikke i min verden skal mit barn ikke gå og kalde andre end mig for mor.

Men han begynder i børnehave her 1 dec og Emma skal måske starte til 1 okt men det er jo begrænset hvor mange timer hun vil være der til at starte med så jeg har det lidt okay han er der ikke så længe og de andre børn som er der skal også snart væk så det der mor vil hurtigt være udryddet.

Men hun tager sine dp børn med hen for at aflever hendes ene søn på 5 så disse 4 børn skal ind i børnehaven og stå der så længe at hun siger farvel osv det mener jeg jo så ikke er iorden mit barn skal da ikke slæbrs rundt fordi hende søn skal i børnehave.......

Hvad mener i?????

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 22:29

Det tror jeg faktisk ikke at hun må..

Det er jo en arbejdsplads som så meget andet og man kan jo ikke i sin arbejdstid aflevere eller hente børn så det ville jeg nok undersøge lidt nærmere...

Sjælen er stedet hvor vores sande jeg bor.

Den indeholder de evner og kvaliteter som vi er født med.

hvad hjertet er fuldt af, løber munden over med.
0
0
Svar på denne tråd

Er du sikker
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 22:46

Hej

Er du sikker på hun må aflevere og hente sine egne børn i arbejdstiden???

Er selv dagplejer og jeg må sørme ikke følge mine to i børnehave og skole i arbejdstiden.

Mine egne børn må gerne være hjemme om morgnen spise morgenmad sammen med de dagplejebørn som kommer inden 7.30 osv. men min mand køre dem i skole til kl 8.30 og ligeledes henter han dem de dage jeg har åbent til kl. 16.30. Mine egne børn kommer jo også hjem inden de sidste børn er afhentet og her må de gerne lege med dagplejebørnene.

Jeg må da bestemt ikke slæbe rund på dagplejebørnene som det nu lige passer mig bedst.

Jeg har åbent fra 6.30 til 16.15 normalt, og i det tidsrum skal jeg tage vare på andres børn og give dem en rolig og tryk hverdag, hvilket indbefatter faste måltider, nærhed og trykhed i hverdagen, og daglige gåture og legeture i naturen.

Og jeg mener ikke at den daglige gåtur er til og fra børnehave efter sine egne børn.

Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

Nu med Hjemmeside www.stutteri-Moldrup.dk

Helt ny hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 08:24

Ja det skal undersøges om hun må for jeg sys ikke mit barn skal lide under at hun ikke kan få hendes barn afsted før de kommer og hvordan bliver det så ikke når der er 2 som skal i børnehave???? jeg har enkelte ting jeg skal snakke med dagplejepædagogen om og kan det ikke imødeskommes er det ikke der Emma skal passes og sån er det bare.

Men i første omgang skal jeg jo sige ja til pladsen ellers ryger min plads på ventelisten.

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Dagplejer
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 08:48

En DP må ikke aflevere sine egne børn i diverse institutioner, da de jo er på arbejde, men når det er sagt, så er der rigtig rigtig mange DP, der gør det...

Jeg ville bestemt heller ikke at min datter skulle kalde andre for mor end mig...

Vi valgte jo en privat DP, og det har vi aldrig fortrudt.. Sarah Amalie var super glad for hende, og vi var altid trygge ved at aflevere hende.. Vi sagde også nej til den kommunale DP vi fik tildelt, da hendes "pædagogik" slet ikke gik i spænd med den måde, vi ønskede at opdrage vores datter på...

Vil spændt vente på at høre hvordan det kommer til at gå.. Held og lykke

Hundesele, sadler m.m. sælges, se præs. eller spørg for mere info

Nu med endnu et dyr, nemlig Marsvinet Ups

R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd

sig nej.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 22:45

Ja lige nu vil jeg faktisk råde dig til at sige NEJ tak til pladsen.

Vores Lea går også i dagpleje.

Den første plads vi fik tilbudt var i et rygerhjem og det var et krav (som var oplyst til pladsanvisningen) at vi ville have et ikke-rygerhjem. Vi havde også forhørt os hos nogle mødre i området og fandt at stedet på andre punkter ikke passede os. Vores venner to så pladsen til deres datter og de har haft megen glæde af deres dp'er men der har også været gange hvor de har ønsket de kunne skifte.

For vores datter ville det ikke have været det rette.

Vi fik tildelt en anden plads (uden at miste ancinitet) og her var kemien bare perfekt. Vi er begejstret for vores dp'er og ville næsten ønske Lea aldrig blev større, så vi altid kunne aflevere i netop disse kompentente og kærlige hænder .

For os er det vigtigt med et røgfrit miljø, masser af udeleg, da vores datter elsker at være ude, at vores DP'er er stabil, at vi har et godt samarbejde, samme børnesyn og at det bare føltes rigtig. Vores dagplejer er meget mere end dette.

Og NEJ, dit barn skal bestemt ikke kalde andre end dig for mor!

Og NEJ, man følger ikke sine egne børn afsted med sine dagplejebørn på slæb.

Kilden.

mor til Lea 02.05.06 og med termin 03.12.08

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 12:04

Jeg har fået snakket med dp pædagogen og på grundlag af hvad hun siger har vi sagt ja til pladsen og jeg har været der et par gange nu og jeg føler at Emma er glad for at være der og jeg kan se at hun faktisk har meget til Emma fordi de andre børn hun har er så store og faktisk kan klare sig selv og det mener jeg er et plus.

Hun må godt aflevere sine børn i bh men ikke hverdag og det vil dp pædagogen sige til hende så hun forstår det.

Så jeg kan ligesom se et lys i det fjerne

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider