Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Bækkenløsning EFTER fødsel?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 08:14

Hej, er der nogen herinde der vil være så venlige at dele deres erfaringer omkring bækkenløsning EFTER barnet er kommet ud???

Mange læger siger "ork, det går over" - men jeg synes efterhånden at man hører flere og flere sige at de har døjet med deres bækken mdr-år efter man har født?

Jeg ved at selve fødslen kan være ekstra hård ved bækkenet, og jeg er derfor taknemmelig over at jeg skal have ks, og håber at blive lidt skånet den vej igennem.

Jeg er går ugentlig til fysioterapeut, og har fået en del øvelser jeg laver 2xdagligt - men det er vel ingen garanti for at alt bare er ok fint bagefter???

Fortæl endelig ALT

Mvh

Christina Lund
0
0
Svar på denne tråd

bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 09:00

Hej.

Ja jeg fødte for 4½ mdr. siden og døjede med bækkenløsning inden fødslen. Jeg mærkede ikke til BL under fødslen og heller ikke de første 2 dage efter. Men jeg har stadig bøvl med smerter (dog ikke som før) efter fysisk aktivitet som let ridetur, rengøring ect.

Trøster mig med at det formentlig bliver bedre med tiden.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 09:17

for dit svar- det er nok meget individuelt for den enkelte!?

- Håber at høre andre svar.

Christina Lund
0
0
Svar på denne tråd

8 år efter
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 09:40

Jeg har nogle ting der driller stadigvæk, det er 8 år siden jeg fødte nr. 1.

Mit bækken bliver let skævt, det gør at man får av i bækken + benet, men det kan en fys. ret let rette op på, bare man kender symptomerne og tager afsted.

Noget andet underligt er at jeg ikke kan "skubbe" til ting med mit ben, hvis jeg nu f.eks. skal flytte en kasse eller andet og vil skubbe det med benet, så kikser det totalt i bækkenet. Rigtig træls. Ellers er det ikke noget voldsomt :)

/Louise

louisemattie.googlepages.com
0
0
Svar på denne tråd

3 x bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 10:19

Jeg har haft bækkenløsning alle 3 gange:

1. barn - KRAFTIG bækkenløsning fra uge 20, ca. 10 mdr. smerter/problemer efterfølgende

2. barn - moderat bækkenløsning fra uge 20, smerter/problemer var ikke gået væk da jeg blev gravid igen efter godt 2 år

3. barn - moderat bækkenløsning fra uge 10, alle smerter og problemer var væk efter få dage

Jeg har intet mærket til bækkenløsningen ved fødslerne

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 10:15

Jeg fødte sidste år d. 24 maj. Jeg havde bl tidligt i graviditeten. Jeg kan stadigt den dag idag mærke at mit skamben stadigt er ømt, og at mine hofter stadigt er lidt stive.

Havde ingen problemer under fødslen.

Min mands ex havde kraftig bl under hele graviditeten, så slemt hun faktisk skulle sidde i rullestol. Hun bøvler stadigt meget med det den dag idag. Og knægten er nu ti år.

Så for nogle går det over, for andre ikke.

Men held og lykke med det hele.

Hilsen Wicki

Live to ride - Ride to live.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 09:14

bækkenløsning (BL) her 9 mdr. efter fødslen.

Med den første fik jeg det omkring 20. uge og det forsvandt ca. 12 mdr. efter fødslen.

Med nr. 2 fik jeg det allerede i 8. graviditetsuge. Fluks kom jeg til fysioterapeut, trochanterbælte og skulle have haft sygemelding. Men jeg formåede at arbejde deltids på jobbet da de havde brug for mig. De tog meget store hensyn til mig, så jeg kunne fortsætte på trods.

Idag 9 mdr. efter nr. 2´s fødsel døjer jeg fortsat meget med det. Rigtig øv. Desuden er det dobbelt op fordi jeg har et alvorligt traume lige præcist samme sted efter et voldsomt fald med hesten i 2005. Egentlig burde jeg sidde i kørestol, men nægter. Jeg klarer mig med krykker, træning, varmtvandssvømning og fysioterapi. Jeg er pt. igang med at indstille mig at det formentlig bliver en kronisk lidelse hos mig.

Jeg kender en indenfor mit fag. Hun røg i kørestol pga BL. Efter den sidstes fødsel tog hun sig sammen, tabte sig en masse kilo og idag har hun gennemført flere ironmans. Hatten af for hende og hende har jeg som rollemodel. Jeg VIL ikke ende som et skrog men mit mål er at komme igang med en sport ! Selvom min BL bliver kronisk.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Bækkenløsning
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 11:15

Jeg havde bækkenløsning ved sidste gravidlitet og det er nu knap 7 år siden min datter kom til verden.

Mit bækken er stadig ikke i orden og jeg har samme problem som Mattie, man kan ikke lige skubbe til ting med foden eller benet.

Men det skyldes at brusken ved skambenet aldrig er blevet stiv igen og derfor kan man nemt komme til at skubbe med det.

Så man skal passe på under ridning.

Normalt skulle brusken der holder knoglerne hurtig blive stiv igen, når ens hormonbalance kommer i orden.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider