Hej Malene
Det kunne godt lyde som om, at du er i begyndende fødsel, Jeg havde det nøjagtig på samme måde som dig første gang. Er det hele tiden ud har ondt eller kommer smerterne med mellemrum? Tynd mave er kroppens egen måde at lave et lavement på. Jeg havde det på den måde fra lørdag aften og min søn er først født tirsdag morgen. Det jeg gjorde forkert var at jeg sad oppe hele den første nat og tog tid på "veerne" - jeg blev klogere... det var kun begyndelsen i stedet for at få hvilet imens jeg kunne så det hele endte med at jeg var total udmattet, da jeg nåede til selve fødselen. Så mit råd til dig er at få hvilet alt det du kan, sæt en god film på - gå tidligt i seng og tag gerne et par panodiler til at tage toppen af smerten. Sådan som du har det nu kan du godt have det et par dage især når det er første gang, men husk bliver du utryk, så ring til fødegangen igen - bed evt. om en anden jordemor, hvis det er den samme... Det har man ret til, men ellers bliver der heldigvis vagtskifte på et tidspunkt.
Held og lykke med din forstående fødsel!
Glæder mig til at høre mere, når du har født:-)