at første scanning var den mest fantastiske!
Jeg havde overvejet abort fordi jeg tog noget medicin de første 4 uger som KAN være skadeligt, men man ved det ikke.
Men da jeg så den lille og så den bevæge sig... Jeg kan slet ikke beskrive hvor stor en kærlighed jeg følte. At jeg havde overvejet abort kunne jeg slet ikke forholde mig til!
Så vi besluttede at vente til MD scanningen og se om der var nogle skader at se.
MD scanningen synes jeg var nervepirrende... Vi gennemgik organerne et efter et, og det var som om jeg hele tiden lå og ventede på at næste organ var noget galt med - og egentligt bare tænkte "pyha, det var hjertet... pyha, det var nyrerne...." mere end jeg glædedes over at se babys fingre og tæer osv.
Næste scanning var igen for at tjekke om der er noget at spore efter det medicin der, så den var ikke standard. Igen ingenting - og denne gang nød jeg scanningen lidt mere, men kunne næsten ingenting se, da baby var alt for stor nu (uge 26).
Næste scanning igen var for at tjekke min moderkage, om den lå bedre end i uge 26, og det gjorde den. Så jeg er vistnok blevet scannet for sidste gang - tror jeg? (Uge 33)
Men den første var altså den bedste. Især, fordi man så den bevæge sig - og på det tidspunkt jo ikke har følt spark endnu. Så det hele bliver bare så virkeligt - og rørende!