|
|
| er det måske ved at være.. ? :) |
|
|
god eftermiddag alle sammen..  Jeg sidder her og har termin om 13 dage.. og er i gale hvor spændingen den er snart ikke til at holde ud længere og maven - den er jo simpelhen så tung..  Jeg er førstegangs fødende, og glæder mig da noget så grusomt til at det hele er overstået med fødsel osv. Men nu har jeg i et par dage gået med fornemmelsen om at nu sker der snart noget. - ja det gør der jo idet der kun er 13 dage men forstå mig ret. og de sidste par dage har jeg haft enormt ondt i underlivet. ligesom menses smerter. og lænden er også helt af helvedes til.. den lille har i hvert fald lagt sig godt ned, men det er vel også det som gør at jeg har ondt i både underliv og lænd? Andre der havde sådan en fornemmelse første gang.? eller er det kun fordi jeg glæder mig og der kun er så kort tid tilbage?? Mine fornemmelser plejer somregel ay holde stik..  meeen jeg må jo bare se tiden an 
Hilsen Christina - nu med en lille blybber i maven <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nææhh... |
|
|
men det troede min mand han havde - så han havde taget fri op til terminsdato... og jeg gik en uge over tid Men ok - min slimprop gik i uge 36, og jeg havde efterfølgende lidt pletblødning sååå... Men den kvindelige intuition plejer at holde stik - for det gjorde den da vi fandt ud at jeg var gravid. Testen var bare for at være sikker... 
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art. - Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhhh Christina |
|
|
Jeg tør næsten ikke at svare dig... Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Mærkede den mindste lille smerte. 110 % sikker på at jeg ikke gik tiden ud....... Men det blev vi så lige 2 om at bestemme. Havde termin den 28/6-07 og Lærke så da først dagens lys den 12/7-07. Jep hele 14 dage over tid og kunne så pænt møde op til igangsætning. Så jo, det kan sagtens trække ud, men håber og krydser fingre for at du ikke går over tid. Du får lige en håndfuld ve-støv med på vejen. Held og lykke!!! Knus Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og |
|
|
... de der mens-lignende smerter havde jeg også, men det var flere uger før fødslen. Det er noget med at livmoderhalsen gør sig klar, og det er det man kan mærke. Men fornemmelsen af at nu sker der noget, havde jeg også - faktisk samme dag som jeg fik veer Af samme grund insisterede jeg på at pakke taske to minutter inden vi egentlig skulle ud af døren på sygebesøg. Tålmodig kæreste jeg har Men jeg fik jo også ret, for nogle timer senere kørte vi til Skejby Sygehus med de første tegn på veer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle samment |
|
|
tak for svar  Det med livmoderhalsen gør sig klar havde jeg egentlig ikke lige tænkt over. men grunden til min fornemmesle er også at jeg pludselig har fået en masse energi og kan pludselig en masse uden at blive træt. hvorimod de sidste mange uger har jeg simpelhen været så træt og sovet hele tiden. men ikke mere.. jeg har dog ikke fået mit enorme rengøringsflip endnu, men de sidste par aftener har det kriplet noget så grusomt i fingrene kl meget sent for at gøre alt rent fra ende til anden.. men jeg har ikke gjort det.. Min slimprop gik i forgårs nat... men som i skriver kan den gå flere uger før.. men jeg må jo bare se tiden an 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iiiiiihhhhh... |
|
|
Hvor spændende 
Mange hilsener Ann-Rikka  Med børnene Snorre 28/6-2007 & englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Samt hestene Chico Dot DK (udlånes), Lamells Sweet Jossie og Medløberen.... Små fødder sætter også spor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kubling |
|
|
Ja det er spændende..  min tålmodighed er også snart ved at slippe op.. men jeg vil jo et eller andet sted også gerne gå lige til terminen.. selvom man siger 10 dage fra eller til fra termins datoen.. Men jeg skal nok skrive ligeså snart der sker noget  skal til jordmoder imorgen,så må jeg jo også se hvad hun siger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder |
|
|
SÅ meget som mig. Jeg har 8 dage til termin. Siden i går har plukveerne bare taget til, og jeg har konstante mens-smerter. Jeg vil også bare gerne snart have den lillefis ud, så jeg kan se hvad det er for en der gemmer sig. Hmm plejer ellers at være meget tålmodig..
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan da ikke |
|
|
være tålmodig når man føler sig som en hval 
Mange hilsener Ann-Rikka  Med børnene Snorre 28/6-2007 & englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Samt hestene Chico Dot DK (udlånes), Lamells Sweet Jossie og Medløberen.... Små fødder sætter også spor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen :D |
|
|
Julie. Jamen så har vi det jo på samme måde.. idag har mine plukeveer simpelhen også bare været ekstreme i forhold til tidligere synes jeg.. har været til jordmoder som sagde at alt var i den fineste orden og den lille har lagt sig helt ned.. hun mente også at der snart skete noget.. Så nu må vi se  Kubling.. Nej nemlig.. og jeg tror jeg er ved at nå punktet hvor jeg er ved at blive en blåhval  det føles i hvert fald sådan . *smil*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha kender det! |
|
|
Hejsa. Jeg har jo termin 22. april og kan nikke genkendende til alt hvad i skriver, dog har jeg et forfærdeligt sovemønster oveni, der gør jeg lige er nødt til at ligge en time midt på dagen, så er jeg så vågen gennemsnitlig et par timer i løbet af natten, træls! Det murer også godt i underlivet her og kigger hele tiden efter tegnblødning eller andet, plukveerne kommer jævnt hele dagen og ja, er ved at være vanvittig, dog må han gerne komme ud i dag frem for i morgen, ikke så meget af spændingens skyld, men er så plaget af vand i kroppen, det startede allerede i januar, hvor jeg blev fuldtidssygemeldt med vand i kroppen og æggehvidestoffer i urinen, og vandet er bare blevet værre og værre, er gået fra 37-38 i sko til str. 41 hænderne sover konstant og jeg render til kontrol på Svendborg sygehus 2 gange om ugen til observation for svangerskabsforgiftning, her får jeg kørt en strimmel, målt blodtryk, tjekket urin og får taget blodprøve, det sidste er vildt træls, for pga. vandet i kroppen kan de sjældent finde noget at stikke i, hvilket resultere i 5-6 forsøg hver gang før der er gevinst og sidste gang foregik det i den store blodåre midt på armen, skulle hilse og sige det gør nas! Så jo, alt i alt er jeg MEGET træt af det... Og igangsætning, nej nej det er der ikke noget der hedder, vil så ogspå sige jeg helst foretrækker at gå igang selv, men syntes godt nok det er ved at være drøjt. Har nu prøvet at tvinge ham ud med s*x, stærk mexikansk mad, malerarbejde (er igang med at male det sidste inden vores nye køkken bliver sat op på lørdag) og passer stadig hestene, men ingenting sker... Øv Øv! Så vil også meget gerne nasse mig til en ordentlig omgang vestorm... Knægten blev skønnet til 3000 gr. for 2 uger siden, så han kan bare komme ud, kan han, ellers ender det snart med han kan cykle hjem fra barselsgangen...  Så tøser vi må vidst lide i fællesskab. Knuz og kram herfra
Nu med blop i maven, termin 22. april 2008, vi glæder os til at se den lille knægt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh... |
|
|
Jeg kan godt høre at jeg ikke skal klage. Jeg har hverken vand i kroppen eller andre trælse ting. Jeg har kun taget 7kg på, så jeg er egentlig heller ikke voldsomt stor, men den fylder da godt nok en del. Jeg er bare SÅ edder spændt på hvem der gemmer sig. Så lad os lige smide en omgang ve-støv rundt til alle her i tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det må vi gøre :D |
|
|
Så vi alle sammen kan komme igang smiler.. Jeg lider også som Macon af Rosenlund ♥TanjaMacon& med vand i kroppen.. ogdet søvn mønster.. dog kan jeg stadig være i mine sko men har jeg haftd em på længe så er det ikke så nemt at få dem af igen.. hehe.. jeg har taget 22 kg.. men min kæreste er dog i troen om at det kun er 14 kg..  Jeg laver også alt muligt hver dag, men ingen ting sker.. og det skulle da ikke undre nogen at den lille vælger at ville ud lige akkurat på det tidspunkt hvor det er mindst ventet og mest dårlige tidspunkt hvor man er et eller andet sted henne.. idag skal jeg ud og besøge en veninde og fotografere hendes heste.. så håber ikke at jeg går igang der..  jeg var til jordmoder igår og der ville hun gætte på at den lille vejede mellem 3 - 3500 g til fødslen.. den har levet godt den lille.. selvom det faktisk mest er frugt flip jeg har fået.. så man må da sige jeg har spist sundt.. for en gang skyld er jeg kun vågnet en gang i nat, så nu er jeg faktisk helt ør i hovedet iforhold til hvad jeg plejer at være.. men det er da spændende når vi er et par stykker hvor terminen ligger så tæt på hinanden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| babyboom |
| Forfatter:  |
lomape *Gigant* |
| Dato:  |
10-04-2008 11:02 |
|
Jeg melder mig også gerne under fanen "sker-der-ikke-snart-noget". Hele tiden mærker man et eller andet og straks tænker man "mon det er et tegn". Men nej åbenbart ikke, for det har jeg nu sagt de sidste 3-4 uger. Jeg havde termin i søndags, så nu kan det da forhåbentlig ikke blive ved med at trække ud(?) Har som Chrisina prøvet at "lokke" den lille ud med hårdt arbejde osv. men lige lidt hjælper det. Vi må nok bare væbne os med tålmodighed ... de små i maven, har nok deres egen mening om hvornår de vil holde fødselsdag! Held og lykke til jer alle  Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestøv til mig også |
|
|
Christina du må holde din plads i køen....  Jeg har termin d. 19. april så venligst hold din plads.. Er også ved at være skør af at vente og da min datter er født 3 uger før føler jeg nu med 10 dage igen at jeg er gået over tid. Har også haft en fornemmelse af at jeg fødte før tid igen, men hende i maven er ikke så samarbejdsvillig. Og min kvindelige intuition ikke så god alligevel. Man går jo og mærker efter de mindste tegn, kigger efter ved toiletbesøg om der er tegnblødning ( havde jeg ikke sidst, så hvordan er det?) , "plukveen der føltes da vist anderledes ikke??" m.m. Freja har også spurgt hende i maven om hun ikke snart kommer, selvom jeg tror hun får et gevaldigt chok når hun ikke er eneste prinsesse/dronning i huset  Håber for os alle der snart sker lidt.
Mvh Marianne Mor til : Freja 17/11-04 og termin 19/04-08 en pige mere!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen :) |
|
|
MKBaun. jeg skal forsøge at holde min plads i køen..  hehe.. men det er da dejligt at vide at man ikke er den eneste som er utålmodig og bare går og venter.. så føler jeg mig ikke så alene i verden alligevel. *SMIL*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
JA det er da lidt sjovt vi er nogle stykker der har termin så tæt på hinanden... Tja, i dag har min dag bare været helt tosset, har haft så meget vand i kroppen i dag at jeg slet ikke har kunnet røre gulvet med tæerne, vi prøvede så for sjov at måle og jeg manglede 2 cm. i at min storetå nåede gulvet, de stritter bare lige ud i luften som tykke pølser, hvor neglen er alt alt for lille i forhold til tæernes størrelse... Har ikke prøvet noget lign. Og det plejer nu at være slemt men ikke så slemt. Har hverken kunnet få mast et par sokker eller sko på, så jeg har pænt siddet med benene oppe og set på de arbejdende folk der har knoklet med at sætte vores nye køkken op  Nå, men lad os stå sammen tøser og få de unger ud i en fart! Knuz
Nu med blop i maven, termin 22. april 2008, vi glæder os til at se den lille knægt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha, det lyder ikke sjovt.. |
|
|
Macon af Rosenlund ♥TanjaMacon& - det lyder ikke sjovt.. jeg lider selv af vand i kroppen.. mest i ben og fødder og er du gal jeg føler mig engang imellem som en hvalros med den store mave og de balloner til fødder jeg render rundt med. jeg har derimod haft en herlig dag idag  eller nem som man kan sige.. men har også bare gået og tulleret rundt herhjemme. ellers er jeg næsten altid på farten fordi jeg ikke dur til at lave ingenting.. man mærker også efterhånden tydeligt atd et snart er ved at være. for den lille bevæger sig på en helt anden måde.. det er dejligt når man mærker liv, men når den bevæger sig forkert gør det rimelig ondt i mavsen og er ubehageligt.. men ja vi må se at få dem ud snart..  - hvad skal jeres lille dreng hedde når han kommer ud?  knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig |
|
|
ingen babyer? Her er der ikke sket en disse, udover tiltagende plukveer og lændesmerter. Jeg tager gerne imod en masse ve-støv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie... |
|
|
Nej endnu ikke nogen babyer.. i hvert fald ikke fra min side af endnu.. jeg så gerne jeg havde født for længe siden men det er vi jo to om at bestemme og det er jo den lille der har det sidste ord.. har også kun tiltagende plukveer, bækkensmerter og lænd pg underlivs smerter.. men vi må bare vente lidt endnu .. der sker vel noget lige pludseligt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heller ikke her |
lomape *Gigant* |
14-04-2008 13:24 |
|
Jeg kan desværre heller ikke berette om fremskridt her. Der sker ingenting overhovedet. Jeg har sovet mega dårligt i nat - har haft ondt i hele kroppen ... smerter i haleben, lænd, skamben, mave osv. Og ja, for slet ikke at snakke om plukveer, som jeg har mere eller mindre konstant. Men ak nej - det har endnu ikke betydet, at baby ville ud. Jeg må prøve at være tålmodig (dog ikke min stærke side ) På onsdag skal jeg til undersøgelse på fødegangen med henblik på evt. igangsættelse. Hilsen Lone 41+1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lone... |
|
|
Puha det lyder ikke sjovt  Specielt når jeg kan se du er gået over tid. vi må da håber den lille snart melder sin ankomst.. og skriv endelig når du ved mere mht igangsættelse.. Jeg er godt nok også ved at blive idiot af ventetiden.. godt nok har jeg først termin på søndag. Meeen nu synes jeg godt nok snart at det må blive overstået.. jeg kan nikke genkendende til det med at sove dårligt pga ømhed i kroppen. man er nødt til at vende sig flere gange om natten pga kroppen bliver så øm at ligge i samme stilling i længere tid af gangen. Øv det er altså ikke sjovt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jordemoderbesøg |
|
|
Så var jeg til jordemoder i dag. Lillefisen blev skønnet til 3600-3700g så det er fint. hun sagde selvfølgelig, at jeg bare skulle glæde mig over alle mine plukkeveer og så kunne jeg ellers bare komme igang. Men nu skal jeg altså vente til i morgen efter kl.10 - har lige en eksamen, der skal klares. Men så må den også godt komme ud! Men hold da op min lænd smerter i sådanne rullende jag - sammen med plukkeveerne, så måske er der alligevel snart noget under opsejling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie... |
|
|
Ihh hvor spændende..  det må vi da håbe der er.. hvad skal du tage eksamen til??  held og lykke i hvert fald.. min jordmoder skød på at den lille vejede mellem 3200-3500 g så det bliver spændende om det er en lille pige eller dreng.. det er jeg allermest spændt på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mishaa ♥med en lille blyb♥ |
|
|
læser til pædagog og er i gang med de afsluttende eksamener. I dag skal jeg op i socialfag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held .. |
lomape *Gigant* |
15-04-2008 09:44 |
|
.. og lykke med eksamen, Julie. Jeg kan godt gå hen og blive lidt nervøs over det der med størrelsen på babyen. For 10 dage siden blev den lille skønnet til ca. 3700 gr. Jeg tør slet ikke at tænke på, hvor stor den er ved at være nu Glæder mig til at høre hvad de siger på sygehuset i morgen. Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| størrelse... |
|
|
Lone...Kan godt forstå, du er nervøs for størrelsen, sådan havde jeg det også. Jeg fødte 4 dage over termin, og da jeg kom ind om natten, skød de hende til ca. 34oo-3500 gram. Da hun kom ud 6 timer og 48 min. efter første ve, blev de noget overraskede, for hun vejede 4120 gram og var 55 cm. lang......griner. Det er åbenbart ikke så nemt at vurdere størrelsen.
Tina Blev mor til Emma den 4. oktober 2007 4120 gram og 55 cm. lang Sælges: Helt ny BRITAX - Cosy Tot Premium autostol, 0-13 kg., kun brugt 1 gang. Pris 950 kr. eller kom med et seriøst bud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina.. |
lomape *Gigant* |
15-04-2008 10:47 |
|
Uha da .. håber skisme ikke det går den vej  Men ja, det er nok ret svært sådan lige at vurdere størrelsen udfra en gravid mave, og hvor der bliver mærket lidt efter størrelsen på babyens hovede. Det vigtigste er jo også at den lille er sund og rask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mishaa |
|
|
Så kan du godt sætte igang for jeg har født i går 3.25. Starter en anden tråd med detaljer, vil bare sende alt det vestøv jeg ikke har brugt til jer andre. held og lykke
Mvh Marianne Mor til : Freja 17/11-04 og termin 19/04-08 en pige mere!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MKBaun |
|
|
hvem er det nu der ikke holder sin plads! jeg har altså termin d.17 - jeg vil have den unge ud NU!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen alle sammen.. |
|
|
Jo en lille opdatering fra mig  Men jaja MKbaun kan godt lide at vi skal holde vores plads i køen når du ikke selv kan finde ud af det *smiler stort* Men tillykke med det.. går også ind og læser dit indlæg  Idag har jeg haft et kodylt rengøringsflip.. alt er blevet gjort rent og det køleskab vi ikke bruger.. loft og hele molivitten..  så mon ikke snart den lille melder sin ankomst ?  det ville sku da være rart.. Julie - vi må sku da bare gå en tur hånd i hånd op og ned af en masse trapper, mon så ikke de vil ud? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hej jeg steg ud af sengen om morgenen og lige da jeg rejste mig fik jeg et KÆMPER jag i underlivet. så mærkede jeg ikke mere til det før ved en 10 tiden om formiddagen hvor jeg begyndte at få spændinger i lænden.. og smerter som ved mens. men ved ikke.. kan jo sagtens være du føderfør termin? hvem ved. held og lykke.
Mvh. Nana Enlig mor til siff 29-1-08 <3 og fjordhesten Højgaards keisar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanaogkaiser |
|
|
Lige præcis.. det kunne da være rart få den lille til verden  har også jag i underlivet og mega ondt i lænden idag.. men endnu ikke noget alarmerende synes jeg  men rengøringsflippet kom godt nok bag på mig.. for jeg er ikke det største ordensmenneske.. ikke at jeg roder vildt meget og bor beskidt men jeg har jo ligefrem gjort pinligt rent idag  og som svigermor siger så er det nok ved at være oppe over. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.. |
|
|
Ja her har jeg haft den første dag i over en uge uden sådanne rigtige plukkeveer - hvad mon det betyder  Ihh vil bare så gerne have den unge ud, men den er åbenbart af en anden overbevisning. Det kunne være lidt sjovt, hvis den kommer i morgen, dagen før termin og på en onsdag - det gjorde Frederik, så det kunne være lidt spas... Men altså nu må alle de babyer se at komme ud til det gode forårsvejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum. |
|
|
Har det præcis ligesom dig.. nu er man bare træt af maven og det at være gravid.. også fordi man ved at det er ved at være, så vil man bare gerne have den lille til verden i en far  Om det har nogen betydning at du ikke rigtig har haft plukveer ved jeg ikke, men vi kan da have lov til at håbe.. Mon ikke det har det når du er så tæt på termin ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hehe.. i starten kunne jeg næsten heller ikke mærke det.. men det tog til time for time.. du må ikke hænge mig op på noget.. men jeg tror og håber for dig at det er ved at være der:) skriv lige når det er.. er jo nysgerrig.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanaogkaiser |
|
|
her til aften er jeg øm i hele kroppen. specielt min bagdel, ryg og læn.. alt er ømt.. det kunne være dejligt at få det overstået.. men jeg skal nok skrive når det er..  medmindre det self ligepludselig går så stærkt så man bare ksla afsted med det samme.. men jeg håber da på liige at kunne nå ind og skrive at nu er det nu osv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihihi |
|
|
ja hvis du kan så gør det.. holder øje  det er det samme jeg havde som du beskriver.. men det kom fra den ene dag til den anden..  spændende.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanaogkaiser |
|
|
ihha alstå. nu sidder jeg jo bare her med endnu mindre tålmodighed efterhånden. har prøvet at sige til den lille at nu skal den altså ud  maven føles også bare enormt tung, tungere end den plejer og føles som om den er faldet enormt meget nedaf.. uhh altså.. det bliver spændende om det blir i nat eller imorgen vi skal afsted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... :O |
|
|
stadig ingen tegn på fødsel.. idag har jeg det super fint.. sårh jeg må vente lidt endnu  men okay det kan self ske lige pludselig.. jeg må bare få tiden til at gå med noget fornuftigt.. så jeg tager med kæresten ud og køber planter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melder mig også! |
|
|
Hejsa. Jeg har termin på søndag d. 20/4 men der er ikke tegn til noget som helst!!  Er vildt misundelig på alle jeres plukkeveer og tegnblødninger!  Jeg har taget 7 kg på, ingen vand i kroppen, aner ikke hvordan en plukkeve mærkes for har ingen haft..... Havde lidt lændesmerter i forbindelse med en gang roskildesyge for 2 mdr siden - det er alt! Så - melder mig under "sker-der-ikke-snart-noget"? Det håber jeg!  Skal til jdm imorgen, så må vi se hvad hun sir til det hele, men at have termin midt i konflikt, er ikke et hit... syns I? Lad os lige få en ordentlig gang fælles ve-støv allesammen . KH Karen.
Arbejder som sygeplejerske - OG venter vores første barn til april 08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KarenKix |
|
|
Så har vi termin samme dag  Jeg synes ikke at det er specielt betryggende at have termin mit i strejken.. jeg havde en drøm i nat om at vandet var gået og jeg kom ind på næstved sygehus og fik af vide at jeg måtte komme igen senere fordi de strejkede, men det var da heldigvis kun en drøm. Jeg har til gengæld enorme lænde smerter idag og mit underliv er ved at tage livet af mig.. så håber da snart at der sker noget... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhaa... |
|
|
man går seriøst bare og er sååå utålmodig.. kan godt huske det.. jeg var sikker på at jeg gik meget over tid, men gik kun 4 dage.. men i får lige en masse ve-støv begge to:) herfra..  har du haft nogle tegn.. slimprop eller andet?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Termin... |
|
|
Ja så har jeg termin og den har det åbenbart for godt derinde. Ved godt, at det der meget normalt ikke lige at føde på dagen, men sidst fødte jeg dagen før, så føler nærmest at jeg går over tid... Mit underliv er ved at tage livet af mig, min lænd har smertet de sidste dage, plukkeveerne bider og jeg vil bare SÅ gerne se hvad det er for en der er derinde.. Kom nu ud!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, vente |
lomape *Gigant* |
17-04-2008 10:22 |
|
Selvom det nok ikke er nogen trøst, så bliver tålmodigheden ikke større Jeg er i dag nået til 41+4 og der er stadig ikke optræk til noget. I går var jeg til overtidsvurdering på sygehuset (Viborg). Den lille har det fint og alt så helt normalt ud. Det var dejligt at få bekræftet, så nu er det lidt nemmere, at vente et par dage mere. Men såfremt babyen ikke selv bestemmer sig for at komme ud her i de nærmeste dage, vil jeg blive sat i gang i næste uge. Det kunne på ingen måde mærkes på personalet, at der var strejke. De tog sig god tid, og gjorde meget ud af, at vi var trygge ved situationen. Selvom det er træls evt. at skulle føde ambulant som førstegangsfødende, så er jeg nu også sikker på, at de på ingen måde vil løbe den mindste risiko. Jeg er ikke utryg ...vi skal nok klare det (vi er vel det stærke køn ). Nå, lad os nu snart se nogle babyer  Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. strejke |
|
|
Hvor er jeg bare glad for, at de i Slagelse ikke strejker på barselsgangen - så ingen ufrivillige ambulante fødsler der. At det så er fordi de ikke kan oprette et nødberedskab, hører til i en helt anden tråd. Men lige her tillader jeg mig, at være egoistisk. Og der er stadig ikke sket en fis. Havde nogle samentrækninger i morges, men det er stoppet igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej altså... |
|
|
Det er da træls der ikke snart sker noget... Jeg har jo efterhånden fået kørt nogle strimmeler, og bliver rost for de fine plukkeveer, som jeg så intet mærker til, men de er der kan de se på vemåleren... men men hvad med måske at komme til at gøre nas, så man ligesom vidste der var ved at ske noget nej nej... Skal ned til en ekstra kontrol scanning i dag kl. 11.30 da de vil være 100% sikker på han har det godt, da vi sidste fredag var til undersøgelse dykkede hjertelyden, de mener dog at alt er som det skal være og at det var pga. han lå så dybt og jeg lå på ryggen og fik kørt strimlen at jeg så havde lukket for den store blodåre, hjertelyden var også fin da vi var derude igen sidst på eftermiddagen... glæder mig til at se ham på skærmen. Tillykke Marianne, selvom du springer foran i køen  nå jeg vender tilbage med nyt, når jeg har været til scanning, vi snakkes tøser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| venter også! |
|
|
Jeg har så også termin på søndag (20/4), så jeg venter også utålmodigt... Ingen plukkeveer, slimprop eller noget som helst - øv altså! (forkælet utålmodig smiley) Og så synes jeg jo egentlig ikke, jeg kan tillade mig at være utålmodig, når jeg ikke engang er gået over tid endnu... Men i morgen tager jeg til konfirmation og lørdag til min mors fødselsdag, og så håber vi der sker noget! 
-Mia Foderplaner udarbejdes -gratis optimering det første halve år!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle :) |
|
|
Det er bare så træls at gå og vente og vente når man bare gerne vil have det overstået.. og få den lille nye til verden.. Nanaogkaiser: Ja min slimprop røg for ca 14 dage siden så nu synes jeg bare godt snart at de må ske.. igår aftes havde jeg simpelhen så ondt og var næsten sikker på at det var veer der var gået igang, men næææh så gik det i sig selv igen et par timer efter.. jeg blev ellers lige så glad og kæresten skyndte sig at gå i seng så han kunne nå at få noget søvn i tilfælde af at jeg pludselig skulle afsted.. det nev og klemte og og trak sig sammen i underlivet.. - nurj det gjorde enormt ondt.. - men idag der er ingen ting.. andet end jeg er helt smadret og enormt træt.. så jeg må bare vente lidt endnu  Julie Schwartz: Årh hvor er det bare øv.. jeg håber for dig at du snart kommer igang..  Macon af Rosenlund ♥TanjaMacon&: jeg misunder dig ret så meget for at du ikke kan mærke dine plukveer. jeg er simpelhen ved at blive sindsyg..  lomape *Gigant*: Det var dog dejligt at du følte dig tryg må man sige.. man kan bare godt få det indblik i at når der er strejke så føler man sig helt alene i verden, specielt som første gangs fødende.. hos mig har det da sat en del tanker i gang, nok også derfor jeg havde den sære drøm den anden dag om at jeg blev sendt hjem igen mens fødslen var igang fordi de strejkede så de havde ikke tid.. - men sådan er det jo heldigvis ikke i virkeligheden.. men føler godt nok med dig at du er gået over tid  det må ikke være sjovt.. vi må håbe der snart sker noget for dig også  showjumper (MiaS): nej vi kan faktisk ikke tillade os at være utålmodige idet vi ikke er gået over tid endnu.. Men man vil jo bare gerne have det overstået  men nu du har travlt i weekenden så må der da blive sat gang i noget.. krydser fingre for dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak tak! |
|
|
Mange tak, og god vind til alle jer andre! 
-Mia Foderplaner udarbejdes -gratis optimering det første halve år!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hvad er en slimprop? - Spørger en, som er hunderød for at føde og som leder efter sit 'moder-gen'.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinnie |
|
|
info om slimprop  : Slimproppen består af en sej, gennemsigtig slim og sidder som en prop gør i en flaske. Det er også derfor den har fået navnet slimprop. I slutningen af graviditeten forbereder kroppen sig på fødslen og de fleste kvinder oplever flere og flere plukkeveer. Disse sammentrækninger i livmoderen er med til at blødgøre livmoderhalsen, som forkortes og udvides. Når det sker vil slimproppen løsne sig og falde ud. Slimproppen kan se meget forskelligt ud fra gravid til gravid. Hos nogle er den gennemsigtig, mens den hos andre virker helt brunlig, fordi der er blandet blod - der har lagt et stykke tid - i slimen. Slimproppen kan f.eks også være helt gullig eller hvidlig. Hos nogle gravide består slimproppen af tynd slim, men den hos andre gravide er så sej at den knap nok kan trækkes fra hinanden. De fleste kvinder har mere udflåd sidst i graviditeten og det er nok den største grund til at nogle kvinder slet ikke opdager at slimproppen løsner sig. Udflåddet kan være tyndt og vandigt, men kan også være mere slimet og fast. Normalvis er slimen fra slimproppen "trådtrækkende" Andre kvinder opdager slimproppen i deres trusser og kan måske ligefrem mærke den glide ud af skeden, eller på toiletpapiret når de har tørret sig efter at have været på toilet. Og hos nogle gravide løsnet slimproppen sig først når fødslen er godt i gang. Slimproppen kan løse sig på en gang, men kan også gradvis løsne sig og komme ud af skeden klatvis over flere dage. Når du opdager slimproppen er gået, er der ingen grund til at gå i panik. Det er ikke et tegn på at fødslen er så nært forestående at den går i gang LIGE NU. Den er blot et signal om at din krop er ved at forberede sig til fødslen. Der er ingen der kan sige noget om hvornår din fødsel går i gang, slimproppen kan løsne sig helt op til 6 uger før og hos nogle endda endnu længere tid før. Men det kan selvfølgelig også være at du går i fødsel blot få timer efter du har opdaget slimproppen. Det vil kun tiden vise. Håber det hjalp dig lidt  og synes nu ikke du skal være ræd for at føde.. vi er jo bygget til det..  for mig falder det helt naturligt og tager tingene stille og roligt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nååhh.. |
|
|
Nåh for søren, tak Christina. Jeg regnede næsten ud at det var en prop af slim, men jeg havde ingen anelse om dennes funktion..  Hehe, der er heldigvis lidt tid til at snakken om børn bliver aktuel for os herhjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinnie |
|
|
Det var skam så lidt  jeg havde heller ingen ide om hvad en slimprop var før min svigermor kom ud i en længere forklaring omkring det da jeg spurgte hende om der var noget galt da jeg opdagede slimproppen var gået.. faktisk havde jeg slet ikke hørt om noget der hed slimprop så er det jo dejligt at have en svigermor som er klog på mange områder  Jeg troede du var gravid, siden du skrev at du var ræd for at føde .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
|
|
Nej dog er jeg ikke gravid. Men bare tanken om at skulle føde, giver mig angst. Heldigvis har vi god tid til at 'kurer' det i.. Især fordi at snakken om børn først begynder om to-tre år..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinnie |
|
|
Hehe okay, men jo så har i masser af tid til at kurer i det  så skal det skam nok gå  Jeg havde jo heller ikke selv regnet med at barn/børn skulle komme på tale så hurtigt og i så ung en alder.. men sådan blev det nu engang og jeg fortryder skam heller ikke valget af at få den lille  og ved mig mig selv at jeg skal nok klare tingene og sådan ser min kæreste også på det - så det skal skam nok komme til at fungere det hele. *smil*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld... |
|
|
Hejsa Ja undskyld tøser, men jeg dribler ud og bliver sat igang nu, det har vist sig der er for lidt foster vand... Så, jeg skal nok skrive hvordan tingene udarter sig når jeg er tilbage på pinden igen... Mange knuz fra Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omgivelser |
|
|
Min svigerinde på 20 år har en fire uger gammel Marcus og min stedsøster på 21 år skal føde nu her til juni/juli, samt 80 % af mine veninder har alle børn.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Macon af Rosenlund |
|
|
pøj pøj.. Jeg ligger her på min sofa med plukveer, der bare bider, men ikke vil blive til noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| held og lykke |
|
|
Tanja  Glæder mig til at høre fra dig når den lille nye er kommet godt til verden  Vinnie - nårh okay, jamen så har du jo rigelig med små børn omkring dig hvis du nu skulle gå hen og blive alt for skruk  Julie : Ej hvor drøn irriterende.. nu må der sku da snart komme gang i noget..  jeg prøver at sende dig lidt tanker osv og håber på det hjælper.. ligger selv her med gevladige plukveer og er ved at blive idiot for der vil ingenting ske..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har været til jdm... |
|
|
Så har jeg været til jdm idag. Alt var fint, den lille trives og skønnes til 3200 g.  Dog kunne jdm ikke fortælle hvornår jeg næste gang skulle komme - det afhang vist af så meget...  Jeg spurgte hende om det var normalt at jeg SLET ingen plukveer har haft, og hun sagde faktisk at de godt kunne være der, uden jeg kunne mærke dem. De behøvede ikke at gøre ondt. Så.... måske de har været der - jeg ved det ikke.  Den der slimprop (tak for god information om denne..)har jeg stadig ikke set noget til - gad vide om den lille bare har tænkt sig at blive derinde? Lone: Godt at høre at de tar sig tid trods strejke. Jeg skal også føde i Viborg.  Lad os nu få nogle kollektive plukkeveer og noget fælles ve-støv - så laver vi sq babyboom ! KH Karen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ej, jeg føler mig rigtig uvidende nu, men hvad søren er ve-støv ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinnie |
|
|
hvis jeg har forstået rigtigt her på hn så er ve støv noget vi "sender" til hinanden for at man kan komme igang. nærmest bare tanker  Men ved self ikke om jeg har forstået det forkert.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sker der ikke snart noget...? |
|
|
Hej igen. Hvordan går det med jer - er der sket noget videre?  Det er der ikke her. Havde måske en lille-bitte-anelse-af-en-enkelt- plukve iaftes, men selvom jeg går ture, muger bokse, maler, svømmer osv, så sker der bare intet her!  Til gengæld er der rigelig spræl i maven.  Håber snart der sker et-eller-andet. Men der kan jo gå 2 hele uger endnu for mit vedkommende...  KH Karen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig intet |
|
|
her. Men plukveerne bider mere og mere. Desværre har jeg været vågen hele natten med en meget dårlig mand, med smerter i hele kroppen. Så nu vil jeg lægge mig og forsøge at få et par timers søvn, hvis nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingenting |
lomape *Gigant* |
19-04-2008 10:09 |
|
Her sker der absolut heller ingenting. Jeg har også været ekstra meget aktiv de seneste par dage i håb om, at det kunne hjælpe bare lidt ... men ak nej. Det eneste det har givet mig er en utrolig øm krop, så i dag går det hele i slow motion! Jeg kan vist ligeså godt indse, at den lille ikke vil ud af egen fri vilje, så jeg må væbne mig med tålmodighed et par dage endnu indtil jeg skal igangsættes. Men indtil da, er det bare med at nyde det gode vejr  Hilsen Lone ... 41+6!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et stort tillykke. |
Susanne K |
19-04-2008 11:59 |
|
Jeg sider spændt her på sidelinjen og følger med, har selv været der to gange sidste gang for 6 mdr siden. Jeg vil egentlig lige give en opløftning til jer som har termin og har haft og ikke mærker noget. Jeg ved hvordan det er gik over tid med begge børn den første 10 dage og anden gang 5 dage. Men der er håb selvom i ikke mærker noget. min den første kom med små tegn, og en halv time efter vand afgang. Nr. to meldte ingen tegn, men hun blev bogstaveligtalt skudt ud, fra at mærke et lille niv og til at have født gik der en time, havde lige haft gæster og vi sad og pjattede med at hun kom sgu lige pludselig og det må man sige. Så håber det kunne give jer en lille opløftnng, måske sker det også lige pludselig for jer. Held og lykke til jer alle og her kommer en masse veestøv. Og forresten nu er der nogen af jer der tænker gisp, vi når ikke på hospitalet, men tro mig,mænd er fantastiske til at køre bil,når tiden er inde, for de vil ikke have vi føder i bilen, så hold ved håndtaget når i letter.  Mange hilsner og lykønskninger herfra.
Mor til guldklumperne: Kian 29/02-04 Emily 04/10-07 "Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heller ingenting her.. |
|
|
Nope der sker heller ingen ting her.. men vil nu mene at det gerne skulle ske idag eller imorgen men det bestemmer den lille jo nu selv i sidste ende  Jeg har haft rengørongsflip de sidste par dage og de sidste par aftener har jeg været enormt rastløs og ryttet op, vasket op osv og har slet ikke kunnet slappe af. idag har jeg enormt ondt aller længst nede i underlivet.. og plukveerene er slemme idag synes jeg.. så måske er det ved at være tid  jeg håber da på det  har også selv været meget aktiv. har handlet for min svigermor, gået tur med hunden. gjort rent fra ende til anden.. idag slapper jeg så lidt af idet jeg er ret træt.. men jeg plejer at få energi igen i løbet af eftermiddagen så der skal jeg nok finde på et eller andet at lave  Susanne K : Jeg er heller ikke et øjeblik i tvivl om at vi nok skal nå til hospitalet.. Min kæreste er en exelent billist synes jeg. og har altid været tryg ved at køre med ham, næsten da.. han ahr sine dage hvor han skal være et stort legebarn men han har vist at han hele tiden er bevidst om hvor han har bilen henne, så det er jeg helt tryg ved  og egentlig så tror jeg ikke at jeg vil bekymre mig så meget om hans kørsel når det endelig er  Han har også sagt flere gange at jeg ikke må føde i hans fine bil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NU må det altså være ved |
|
|
- at komme gang i noget  NURJ jeg har ondt og mine plukveer er noget så gevaldige idag og det kommer i perioder med enorme jag.. jeg vil ikke sige at det er veer endnu men, det føles satme som om der er ved at ske noget inde i mavsen. det spænder i hele maven og klemmer.. Jeg håber  men okay, den lille har taget bagen på mig flere gange efterhånden hvor man har tænkt at NU må det være ved at være. men næ næ.. nu må vi se 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.. |
|
|
Tjaa og her er det stadig det samme - skal det virkelig lykkes mig at gå langt over tid, og måske endda sættes igang Jeg der fødte før termin og meget let sidste gang.. Det er altså lidt underligt det her, det føles slet ikke som om der er gang i noget. Men Christina jeg håber da virkelig for dig, at der er ved at ske noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julie... |
|
|
årh hvor træls altså  håber for dig at der snart sker noget. jeg håber og tror at der sker noget enten idag eller imorgen for er du gaal jeg har ondt. er øm nederest i højre side og det trykker hele tiden og niver.. så der må da være ved at ske et eller andet.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
smerterne er begyndt at tage lidt mere til.. vil dog ikke betegne det som veer endnu.. men det tyder på der er ved at komme gang i det.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
|
|
Hvad så i dag? Er der sket noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja mon ikke |
|
|
Der er sket noget. Hun har da ikke været logget på endnu idag. Har også fulgt med fra sidelinjen gennem hele denne tråd, for jeg kan udmærket huske hvordan det var. Fødte selv 41+5 med lidt hjælp fra igangsættelse. Og Lone kan du så se at komme igang, jeg venter jo spændt på at høre hvad maven gemmer. Håber virkelig at i alle får en nemmere og lettere fødsel end mig!! Mette.
Ejer af Colamulen og Skrummeldyret.Sidste nye skud på stammen , er en hoppe, men hun har stadig intet øgenavn. Nu med baby Michelle. Født d. 25/3-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Op over... |
|
|
Spændende, Christina...! Jeg håber du er godt igang på nuværende tidspunkt  Jeg sidder her på terminsdagen og har ingen plukveer eller noget som helst, og det efter konfirmation hele fredag og mors fødselsdag i går samt en masse slæben med spring... Det eneste jeg har oplevet er lidt "menstruationssmerter" de sidste par dage, men det er jo ikke rigtig til at prale med.  Vi har heldigvis ikke ret langt til hospitalet, så det skal nu nok gå - og manden insisterer på at køre rundt med kamera, ekstra tøj, pusletaske og autostol i bilen, så vi ikke glemmer noget! 
-Mia Foderplaner udarbejdes -gratis optimering det første halve år! Opstaldning til 2-års DV-hoppe søges nær Hobro efter sommerferien!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endelig |
lomape *Gigant* |
20-04-2008 11:10 |
|
Nu er jeg så nået til 42+0 ... og endelig tror jeg, at baby har taget truslerne om igangsættelse alvorligt. Begyndte med nogle små-veer tidligt i morges, og nu må jeg nok indrømme, at de gør rigtig ondt og kommer med kortere mellemrum (ca. 8 min.). Av for den da .... !!!!! Men mon så ikke det betyder, at jeg snart kan holde min lille baby i armene  Nå, I hører nok ikke så meget mere til mig fra nu af ... medmindre det hele da går i stå. Held og lykke til jer andre. Glæder mig til at åbne computeren igen  Mange hilsner Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering.. |
|
|
heeej alle sammen.. jo en lille opdatering.. der er skam gang i noget.. veerne startede igår aftes kl 9. stille og roligt.. og veerne har jeg stadig men der går over en time imellem. har forsøgt at sove, men det vil kroppen ikke. kunne lige sove fra kl halv 9 - 10.. og kæresten sover så stadig men han har også været noget panikken. ham har jeg pænt måtte berolige et par gange og forklare ham at det skulle han nok klare og han kunne jo se på mig hvor roligt jeg tager tingene.. men han lagde sig da også færst til at sove da jeg var faldet i søvn.. så lige nu får han bare lov til at sove  Jeg er noget overasket over at veer ikke gør mere ondt end de gør.. jo gi fanden gør det da ondt men det er bare ikke så slemt som jeg lige havde forestillet mig..  så lige nu går jeg bare og venter og venter.. og tager det stille og roligt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldmåne |
|
|
det er fuldmåne i aften, så I føder nok allesamen på en gang.. Jeg har nu ordnet bil, både indvendigt og udvendigt, og ikke engang en plukve blev det til. Den vil nok bare slet ikke ud  Jeg er ved at gå til, vil bare så gerne se hvad maven gemmer - nu har jeg ventet i 4½ år på at blive gravid, så er det tarveligt, at jeg også skal gå og vente så længe  Ved godt at 40+3 ikke er noget at brokke sig over, men æv hvor jeg synes det er træls!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julie.. |
|
|
Det kan jeg sku godt forstå  Jeg lagde godt mærke til månen i nat også.. den var rigtig fin faktisk  man burde også mene at nu burde der ske noget for dig.. har lige taget tid igen og det passer stadig med lidt over en time mellem veerne.. så jeg må bare vente, vente og vente og vente lidt mere.. Jeg må sku gå mig en tur eller kører lidt brænde så må der da komme ordentlig gang i det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| baby, baby!! |
|
|
Skønt for dig, Lone, jeg glæder mig til at se resultatet  Og Christina også - hvor er jeg bare misundelig, selvom jeg kun er 40+0 i dag...
-Mia Foderplaner udarbejdes -gratis optimering det første halve år! Opstaldning til 2-års DV-hoppe søges nær Hobro efter sommerferien!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering.. |
|
|
har lige snakket med fødegangen bare lige for at være sikker. pga veerne er begyndt at tage noget til og er nede på 55 min. men fik afvide jeg først skal komme ind når der er 4 min imellem. men de sagde at udfra det keg beskrev så var kroppen igang med at forberede sig men at der kan gå mange timer endnu.. så jeg skal tage et par panodiler og prøve at få noget søvn.. så det vil jeg gøre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan være |
|
|
optræk til noget her nu. Det plukker i hvert fald godt nu og niver i lænden, men det kan jo være falsk alarm - jeg vil i hvert fald gå i seng og se hvad der sker. Christina, jeg håber for dig, at de veer snart vil blive til noget, så du kan komme igang det er nok den fuldmåne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pøj pøj |
Eva Lüchau |
20-04-2008 23:52 |
|
alle sammen, sjovt så mange der er lige oppe over på samme tid - HN BabyBoom  Held oglykke - vi glæder os til billeder  /Eva
Mor Til Verdens Lækreste Mikkel Født 3. April 2006 Du kan ikke forhindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved, men du kan forhindre dem i at bygge rede i dit hår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.. |
|
|
stadig ingen baby her - fuldmånen kunne så heller ikke få den ud. Den VIL altså bare ikke ud. Hvad med jer andre?
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2 - og venter stadig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingenting |
|
|
Jeg har aldrig sovet bedre, så her er alting helt i ro... Æv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stadig ingen ting |
|
|
går stadig med veer hver time.. men der sker heller ikke mere end det. dete r drøn irriterende når man bare gerne vil have det overstået. jeg har lige fået avide at næstvedsyge hus er fuldt bemandet igen da de har valgt at genoptage arbejdet fordi de mangler for mange folk. så det er da meget betryggende og vide 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestøv. |
|
|
Sender lige mit overskydende vestøv i et drys over jer alle. Følger spændt med i om der sker noget. Har ondt af jer i skal gå over tid. Var selv meget utålmodig tilsidst da jeg gik mere end 14 dage " over" i forhold til Freja... Håber der sker noget for jer alle og især dig Christina, kroppen bliver da alt for træt hvis du skal blive ved med småveer i flere dage. Krydser fingre og venter spændt.
Mvh Marianne Mor til : Freja 17/11-04 og Ronja 14/4 - 08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ellers siger du bare til jeg |
Illum |
21-04-2008 12:05 |
|
Har hjulpet mange kalve til verden 
Illum Forårs tilbud  Pis, Nu tisser han ikke nok (((
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
Så kommer du bare her og hiver, for nu vil jeg fandme have den unge ud! Jeg KEDER mig gevaldigt. Kan ikke samle tankerne om at læse, vasketøj, opvask alt er klaret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
MKbaun - tusind tak jeg håber det virker  jeg er godt nok også ved at blive idiot. jeg har idet mindste fået søvn i nat men er vågnet hver time med veer.. - JoH kroppen bliver sku træt  Men jeg tager bare endnu en tørn ude i haven med at smide brænde op i bunken i håb om at det kan sætte gang i tingene..  Illum : Du er også velkommen til at kommer her og hive. vil også meget gerne have den lille ud.. du må være en fremragende jordmoder du er jo allerede expert kan jeg høre.  Julie: Mon ikke vi skulle tage hinanden i hånden og så gå op og ned af en masse trapper og hoppe ned fra det sidste trin? det har jeg hørt skulle sætte det igang.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
|
|
Jeg har prøvet alverdens ting, det eneste jeg fik ud af det var ondt i ryg og lænd - ikke engang plukveer der bed gav det, så nu er jeg blevet enig med mig selv om at slappe af, og sove en del.. Men det er også træls. Forsøger at gå nogle ture, men kan ikke gå ret langt uden det gør ondt i lænden.. Piv piv, jeg vil bare gerne have den ud..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie... |
|
|
jeg har også forsøgt mig med at gå ture men kan heller ikke gå så langt.. nu har jeg så været igang med brændet hele dagen, med en del pauser imellem, og er nede på 50 min mellem veerne nu.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu skal det jo ikke |
Illum |
21-04-2008 17:28 |
|
Gå galt, så ikke for meget fysisk udfoldelse af den tunge slags. De kommer når de mener det er tid 
Illum Forårs tilbud  Pis, Nu tisser han ikke nok (((
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
du har helt ret. jeg står også kun og stabler brændet.. de andre kører de fyldte trillebøre frem og tilbage.. men det er kun rart at holde sig lidt igang.  jeg ville dø af kedsomhed hvis jeg bare skulle sidde stille og lave ingen ting..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kom han... |
|
|
Hejsa. Så er vi vel hjemme igen, har intet mærket til strejken og alt gik som det skulle... De prikkede hinderne kl. 16.15, 5 minutter efter startede jeg med veer... 2 min. i mellem. 18.40 3 cm. åben 21.45 9 cm. åben 22.05 begynder at presse 22.39 er han født... Skøn "lille" guldklump, til scanningen mente de han lå på 3300-3500 gr. MEN han målte 52 cm. lang og vejede 3980 gr. En hurtig og god fødsel, dog var jeg meget træt, da alt gik så stærkt og jeg ikke havde nogle rigtige pauser mellem veerne, men jo jeg skal vidst ikke klage og siger gerne ja, til at lave en lillesøster om en 3 år...  Mange hilsner fra Tanja, Brian og guldklumpen (Navn er endnu ikke helt på plads)
Nu med en dejlig knægt i armene, født 17.04.2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke!! |
|
|
Til tanja: Stort stort tillykke - snøft hvor lyder det bare så flot!! Sikken flot dreng! Gik du i stykker forneden? Hvor er det bare godt . Jeg mærker stadig ikke andet end en tiltagende trykken nedadtil i bækkenet og lidt mindre spræl fra den lille. Nu har jeg bestilt tid hos en zoneterapeut/kranio-sakral-dippedut her i denne uge i håb om at hun kan sætte gang i sagerne - det sir hun at hun ofte kan - har aldrig prøvet alternativ behandling før meeeeen een gang skal jo være den første!  Gik helt grassat igår - bundmugede en hesteboks, vaskede alle vinduer udvendigt og hjalp manden med at lave sommerfold. Resultat: mega smadret bagefter....  Men det er godt at høre at selvom der ikke er tegn på noget som helst, så kan det altså godt gå rimelig hurtigt alligevel. Det håber jeg det kommer til at gøre ved mig.... Dog har vi liiiige 40 km til Viborg meeeen Partneren (ny bil..) må bare bestille noget...  Tak for ve-støv og gode kommentarer - havde slet ikke tænkt på det med fuldmånen.... For mit vedkommende skal vi liige over idag og imorgen, da alle familiefødselsdags falder sammen her. Men SÅ kan den lille også bare komme an! KH Karen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort tillykke |
|
|
Tanja.. det var da rigtig dejligt at få det overstået  jeg er simpelhen ved at blive idiot.. der går 50 min mellem veerne nu.. og de bliver værre og værre for hver gang.. men mere sker der heller ikke mere andet end det trykker enormt meget i maven og underlivet resten af tiden og mit skridt/skamben føles helt hævet og opsvulmet.. går snart ud af mit gode skind  kroppen kan slet ikke slappe af overhovedet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blippelip |
Lobbe (Iris) |
22-04-2008 13:22 |
|
Hmm... Hvad sker med Jer alle? Syntes tråden er gået lidt i stå, siden igår? Er det mon nu, eller..? Har fulgt med på sidelinien, og er da helt spændt  Glæder mig til at høre nyt, og sender lige en gang ve-støv rundt - det kan man jo ikke få for meget af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaffedrikkeri |
|
|
Jeg har haft en veninde på besøg for at få tiden til at gå. Her sker ikke en dadel, jeg er begyndt at indstille mig på, at den ikke selv kommer ud  Så jeg venter stadig utålmodigt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingenting! |
|
|
Altså, hos mig sker der ingenting, så det er lidt kedeligt at skrive om... Jeg bøvlede rundt med en dum unghest og ordnede stald i går, men ingenting skete der ved det. Men min søster er glad for hjælpen...  Stort tillykke til Tanja, rart at høre at de rent faktisk kommer ud!  Christina - er det i dag det sker????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdateringer |
|
|
... her sker der heller ikke så meget. der er stadig en time mellem veerne. men idag har de godt nok taget til og vare længere tid  de gør sygeligt ondt.. ordentlig gang menses smerter føles det som om.. hvis ikke jeg vidste at jeg havde termin i søndags så ville jeg tro det var en SA.. det trækker helt om i lænden så det kunne godt tyde på at det snart sker.. kroppen er også bare helt smadret.. har ligget på sofaen det meste af dagen og fået sovet lidt mellem veerne... hvis ikke der sker ændringer med veerne ringer jeg lige til fødegangen i aften.. ellers har jeg en tid hos min jordmoder imorgen kl 10:40 det går godt nok også min kæreste meget på at der endnu ikke er sket noget.. han ved ikke lige hvad han skal gøre af sig selv.. det bekymre ham meget at keg går og har smerter hver time.. han er meget pylret om mig disse dage.. - hvilket i og for sig er rart nok..  må bare vente og vente.. familien er også ved at blive utålmodige kan jeg mærke og min mor er nærmest helt panik slagen.. aldrig tror jeg at jeg har skrevet så mange sms´er med min mor gennem en hel dag.. *griner* Men jeg må sige at det ville altså udnre mig hvis ikke der sker noget idag sådan som veerne er taget til..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja nu forstår jeg ingenting |
|
|
har lige snakket med fødegangen.. og nu jeg satme forvirret.. hende jeg snakkede med søndag aften utrykte klart at det var veer jeg havde. og sagde at hvis det blev for slemt måtte jeg godt taget nogle panodiler.. hende jeg så snakker med idag siger jeg må overhovedet ikke røre noget der hedder piller og det jeg har det har slet ikke noget med veer at gøre og jeg bare skal tænke på noget andet og det er mig som er for pylret fordi jeg er førstegangs fødene. forklare hende at min krop snart er helt afkræftet for energi pga smerterne. men det skal jeg ikke tage så tungt fordi kroppen har mange reccurser og selvom man bliver vækket med smerter hver time gennem flere netter såårh kan man ikke blive så afkræftet ifølge hende.. nu er jeg godt nok forvirret.. for hvis ikke det er veer jeg har så ved jeg sku ikke hvad det er.. !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke til at |
|
|
vide, når du sidder på den anden side af skærmen, men det lyder ikke som veer. Kan godt forstå det er udmattende at have smerter hver time, men tror du ikke, det er voldsomme plukveer? Mine kommer også med jævne mellemrum. Hvis du er meget "bekymret" må du insistere på at blive tilset på fødegangen. Ellers må du snakke med din jordemoder i morgen, hvor du heldigvis har en tid. Har du prøvet med et godt, langt, varmt bad? Eller en varmepude/dunk? Føler virkelig med dig, men bare rolig, kroppen skal nok have energi til fødslen, der kommer et uforklarligt oveskud når det hele går i gang..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julie... |
|
|
nejd et er ikke til at vide når man sidder på den anden side af skærmen.. det undre mig bare at jeg fik afvide i sændags at det var veer. hende jeg snakker med idag siger at der er slet ikke noget der hedder veer før der er 5 min imellem..  der blive rjeg altså forvirret.. det er ikke hvad min egen jordmoder har sagt.. og mine plukveer har aldrig været i så lang tid af gangen.. jege r bare en pylret første gangs fødene fordi jeg er så ung.. og det irriterre mig at alle bliver sat i samme bås bare fordi man er ung mor og første gangs fødene så er man for panikken og pylret og gør tingene værre end de er... og det er nok det eneste jeg ikke har været igennem min graviditet.. nu har jeg også flere gange haft dårlige erfaringer med netop næstved sygehus.. sidste år fik jeg en spontan abort i uge 16 hvor de påstod der ikke var noget galt men også bare smurte mere på tingene end de var..indtil jeg efter en time fik banket ind i hovedet på dem at der var noget galt og ville udnersøges.. - hvilket jo så også viste at det var en SA.. det er da også muligt at det ikke er veer. jeg bliver bare forvirret når man den ene dag får det ene af vide og den anden dag får jeg det stik modsatte.. jeg har ikke prøvet med et varmt bad. mit bækken er helt smadret idag så kan ikke rigtig noget. men håber det bliver bedre til senere så jeg kan få et bad..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ung mor |
|
|
Åh ja det kan jeg godt huske fra sidst. Lyt til din egen intuition! Jeg fik også at vide, at jeg var ung, førstegangsfødende, så jeg kunne ikke vide noget om noget. Faktisk påstod de 10min. før Frederik blev født, at der ikke skete noget før næste eftermiddag, jeg var jo førstegangsfødende! Se du at få slæbt dig ud i bad, selvom dit bækken er smadret, det skal nok hjælpe dig. Kan godt forstå det er forvirrende at få forskelligt at vide. Er der normalt liv i bebs? Hvis den bliver påvirket af sammentrækningerne, skal du ind og kigges på, så jeg synes du skal være obs på den lille. Sender dig lige en masse ve-støv så det kan komme rigtig igang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julie.. |
|
|
ja og det er altså rimelig træls at blive sat i bås.. for jeg har bestemt ikke været panikken eller pylret i min graviditet. har været inde til undersøgelse 2 gange akut hvor der også var noget galt.. dog bare blære betændelse, men det kan jo også sætte gang i nogen forkerte ting.. dem jeg går i mødregruppe med er enormt pylret og panikken og ser deres graviditet som om det er verdens undergang og en sygdom. hvilket jeg ikke har gjort.. dog har jeg været sygemeldt grundet min bækkenløsning.. men selvom jeg har haft det gennem hele graviditeten har jeg klaret hverdagens opgaver med en smil på læben uden at rende til læge eller sygehus i tide og i utide.. tager virkelig kun til lægen hvis det virkelig er nødvendigt.. men jeg ser hvordan det går i løbet af aftenen og bliver det værre ringer jeg ind igen.. og heldigvis skal jeh til min egen jordmoder imorgen.. jeg mærker liv i den lille dog lidt anderledes end normalt men der er jo heller ikke så meget plads. og maven føles som en ballon som er ved at sprænge.. skal også have mig et bad, men er lige nødt til at vente til vi har spist aftensmad.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pladder |
|
|
Selvfølgelig er det veer,selv om der er mere end 5 minutter imellem.. Den jordmoder må da være ganske træt eller bare dum..  Nu sker det faktisk tit,at livmoderen bliver så træt,at den ikke kan lave de famøse veer med 5 minutters mellemrum,uden at man tager vandet først. Dette var tilfældet da jeg var gravid,så var det mig,ja så sad jeg ude på fødegangen,og jeg gik simpelhent ikke,før der var blevet kørt en strimmel,som kan fortælle hvordan situatioen ser ud. Det du er igennem nu er simpelhent ikke holdbart.. Held og lykke til jer alle sammen..
Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008 Næsten nye læderridestøvler sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smlmea. |
|
|
også derfor jeg ikke kunne få det til at hænge sammen. men det var også som om at hun overhovedet ikke gad og høre hvad jeg havde at sige.. og hun blev ved med at snakke om at det var normalt når man ikke var så langt henne.. - øh jeg havde faktisk termin i søndags.. men det fattede hun ikke lige åbenbart.. nu har jeg fået et varmt bad og taget en enkel panodil og det har taget toppen af smerterne. og ser hvordan det forløber i aften.. men bliver det værre ringer jeg derind igen.. så har de også haft vagtskifte så det forhåbentlig er en anden jordmoder jeg får fat på.. men der er liv i den lille i hvertfald den buldre lidt rundt en gang imellen så det er jo kun et godt tegn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følger ivrigt med her... |
Jeanette »B« |
22-04-2008 19:59 |
|
... det er spændende læsning! Held og lykke til alle jer gravide damer - og en kærlig tanke... Jeanette - med Carl Christian fra 23. september 2006 og INGEN planer om en mere, selvom det godt nok trækker lidt, når man læser en tråd som denne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha, altså.... |
|
|
Hvor er jeg spændt på at hører hvordan det er gået.
Jeg har også fulgt med på sidelinien, men nu må jeg lige tilkendegive mig selv.
Krydser fingre for jer alle, og sender jeg varme tanker. Kram Heidi
Jeg skal snart være mor, har termin sidst i Juni. Min kæreste har friet til mig, og jeg sadge JA! Miniature hoppe fra maj 07 sælges, se Fiona på min præsentation.
heidi-bundgaard.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå Christina |
|
|
hvad så?? Sker der noget? Her sker stadig ikke en skid. Jeg begynder at tro det bare er luft derinde! Tænk at sidde og håbe på veer, det er lidt en ambivalent følelse  Straks begynder jeg at tænke praktisk. Min søster skal konfirmeres d.4.maj, så det er da spændende om jeg kommer med, eller om jeg er igang med at føde.. Typisk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke sjovt |
|
|
Det er da en værre omgang, du er udsat for, Christina. Jeg håber da at der snart sker noget. Spændende at høre hvad JM siger. Jeg går også og håber på veer - hvor dum kan man være!  Men jeg er i det mindste begyndt at få lidt mærkbare plukveer indimellem... Jeg skal til konfirmation på søndag, men giiider bare ikke afsted med den store mave igen. Og familien spørger hele tiden "er det nu??" hvilket irriterer mig grænseløst. Måske man skulle blive hjemme (det er "kun" en kusine)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering.. |
|
|
så har jeg været til jordmoder idag og alt er normalt, den lille ligger langt nede og lige som den skal.. hun forklare mig også at grunden til det jordmoderen i tlf. havde sagt til mig ang veer er fordi fødegangen ikke anser det som fødselsveer før der er 5 min imellem.. Min livmoder arbejder på fulde kraft til at gøre sig klar, og selvom det giver smerter siger min JM at det kun er en fordel for mig når jeg skal føde.. min JM havde en JMstuderende der idag som også skulle mærke på mig osv.. NØJ hun trykkede satme hårdt så jeg skreg af smerte og hun blev sku bare ved.. så nu går jeg og har rigtig meget ondt. hun fik godt nok trykket på et eller andet..  Jeg har nu fået tid til undersøgelse på ambulatoriet for gravide på onsdag d. 30. i tilfælde af at jeg endnu ikke har født der.. så skal der tjekkes for fostervand mv. mangler der fostervand skal jeg sættes igang samme dag, men er alt normalt skal jeg så komme igen 4 dage efter til igangsættelse.. sårh jeg må bare vente og vente og håbe på at jeg føder før ..  Jo og kæresten og jeg har været ude og se på lejlighed idag. Godt nok havde vi fået afvide at vi kunne overtage hans kammerats lejlighed men vi så lige en i avisen og tænkte at vi prøver da lige og ringe og så kigge.. den var simpelhen super fin og meget børnevenlig iforhold til den anden.. og i de andre lejligheder der er i bygningen er primært børnefamilier der bor i, og der er fælleshave.. så den har vi sagt ja til. vi kan overtage den til den 1/5 så det er jo bare super dejligt så kan vi gå og flytte stille og roligt ind.. 
Hilsen Christina - termin d 20/4 og venter stadig på den lille melder sin ankomst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heller intet her! |
|
|
Altså Christina, du er nok alligevel den af alle os, der er længst - du har i det mindste haft plukveer/veer.....  Håber snart der sker noget for dig, det må være streng at gå sådan. Her sker der ikke så meget. Kan mærke rigelig tyngde nedadtil, men ellers ikke noget. Var til zoneterapi idag for første gang, og da hun rørte alle "livmoder"punkterne, begyndte maven da også at rumstere lidt - meeen plukveer - nej..det er alt, hvad det er blevet til. Skal til hende igen imorgen, så må vi se.  Til gengæld har jeg de mest urolige nætter! Hedeture, underlige tanker og rastløshed til trods for at jeg stort set ikke får hvilet om dagen, er i gang hele tiden.  Kender I det?? Det har stået på de sidste 3 nætter, ellers har jeg sovet som en sten til nu! Så - jeg tilslutter mig skaren, der venter på veer - hvad det så siden hen føles som . Mange hilsner til jer alle Karen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har også fulgt med på sidelinien men ikke været inde og kigge her over weekenden... Der er sket MEGET og alligevel intet... Sender VESTØV til jer alle og håber der snart sker noget... Følger i hvert fald spændt med...
Hilsner fra Gliese  Nu med en gubbi i maven... Og termin d. 22/7-08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak :) |
|
|
karen: ja går også bare og venter og venter.. men nu er jeg da lidt mere rolig nu jeg ved at alt er som det skal være  jeg må bare prøve at lade være med at se så negativt på mine smerter selvom de plager mig meget.. og kender godt det med nætterne.. får næsten heller ikke sovet.. vågner hver time med ekstreme smerter og er ofte rastløs.. får også hvilet imellem smerterne om dagen på sofaen  men synes ikke at jeg har haft underlige tanker.. men jeg har hørt at det skulle være meget normalt  jeg håber i hvert fald på at der snart sker noget.. smiler.. Gliese: tusind tak for ve støvet 
Hilsen Christina - termin d 20/4 og venter stadig på den lille melder sin ankomst  Nu også med en skøn lejlighed fra 1/5 - farvel til campingvognen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa...... |
bm |
23-04-2008 20:34 |
|
Christina: Uden lige at have læst alle indlæg, syntes jeg det lyder som min første fødsel. Jeg startede med en lørdag med at jeg troede vandet var gået, da der kom en ordenlig skylde. Var på fødengangen og da jm havde travlt undersøgte hun mig ikke men ud fra hvad jeg fortalte var det vandet. Havde "veer" hele natten uden at det rigtig blev til noget. Næste morgen skulle jeg møde på fødegangen igen, men hende jm der var på vagt, sagde det ikke var vandet der var gået så vi måtte tage hjem igen. Den næste uge havde jeg bare "veer" de sidste 6 nætter kunne jeg ikke ligge ned uden det gjore herre ondt jeg var så træt så træt. Mandagen efter var jeg til egen jm der brød jeg sammen jeg var bare SÅ træt. Så skulle jeg ind til igangsættelse om tirsdagen, men natten til tirsdag blev endnu en nat på sofaen, men først på morgen tog jeg mig selv i at tænke at når klokken er 05.50 gøre det ondt igen og 05.55 gør det ondt ok måske var det veer. Kl 12.55 fødte jeg en lækker dreng.. Men mindes godt hvor træt jeg var og de plukveer jeg havde gjorde sindsyg ondt. Held og lykke og en masse vestøv herfra
Hilsen fra Bodil Mor til Mathias på 7 år Julie på 5 år Signe 2 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bodil .. |
|
|
Tusind tak for dit vestøv  Det beroligere lidt at jeg ikke er den eneste som har haft det sådan, for begyndte godt nok at tænke at jeg måske bare var underlig.. Og måske for pylret, hvilket jeg ikke selv synes jeg har været på noget tidspunkt igennem min graviditet og folk omkring mig fortæller mig gang på gang at de synes jeg tager det enormt roligt og afslappet iforhold til mange andre førstegangs fødene.. min krop er enormt træt og udkørt og idag har jeg ingenting kunnet... ligger faktisk bare på sofaen hele dagen og får sovet mellem plukveerne.. og først hen på eftermiddagen har jeg lidt energi i overskud.. hende den JMstuderende har godt nok fået trykket på et eller andet for jeg har haft sindsygt ondt resten af dagen lige der hvor hun trykkede, kan faktisk ikke andet end at ligge ned.. dog er det blevet lidt bedre her til aften, men plukveerne er stadig det samme hver time og må indrømme at jeg er ved at blive sindsyg i hovedet af at det gør så ondt konstant.. men bider i det sure æble.. har haft besøg af en veninde idag som fødte for 3 måneder siden, med hendes lille søn, og det fik tankerne lidt på afveje..  det var vældig rart.. familien og dem som er omkring mig de er mere panikken og utålmodige end jeg selv er.. og min kæreste ved ikke helt hvor han skal gøre af sig selv.. han panikker noget lige pt.. også fordi han ikke rigtig kan gøre noget for at afhjælpe mine smerter.. MEN den lille skal nok komme lige pludselig  og det glæder vi os meget til.. 
Hilsen Christina - termin d 20/4 og venter stadig på den lille melder sin ankomst  Nu også med en skøn lejlighed fra 1/5 - farvel til campingvognen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| plukveer |
|
|
Ja, jeg var også til JM i går, og hun sagde at jeg havde plukveer nærmest hele tiden...! Samt at bebsen lå meget langt nede. Så det er da bare rigtig fint... Bare mærkeligt at jeg slet ikke kan mærke noget, men det skal jeg jo bare være glad for, kan jeg forstå!  Hvis jeg ikke har født 2/5, skal jeg til undersøgelse på hospitalet og forhåbentlig igangsættelse. Men så længe vil jeg altså ikke vente!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja nu må jeg også melde mig.. Har længe fulgt med denne tråd Sker der noget??? Jeg sender også en masse vestøv og håber for jer, at I snart får jeres guldklumper i armene 
Iben Wendelboe Søger legekammerat til hingst, har selv løsdrift i Randers - Se min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig |
|
|
d.24. kl.00.08 fik jeg en vidunderlig lille pige på 3600g og 51 cm. Laver en tråd med fødseslberetning og billeder. Smider lige lidt ve-støv, jeg fik vist ikke brugt ret meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nåå christina |
hasselbar (Winnie nu uden hest) |
26-04-2008 17:53 |
|
jeg har fulgt med på sidelinjen er selv i 25. uge og vi venter spændt...  jeg ligger nu mærke til det er 3 dage siden christina har skrevet er der mon sket noget....? kæmpe tillykke til jer der allerede har fået baby mellem hænderne  hilsen en ventene, glad og meget tyk kommene mor
Winnie Bauer Jensen (termin 11.August 2008)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hasselbar |
|
|
nej der er endnu ikke sket noget. har bare ikke rigtig haft tid til at skrive desværre .. men der er intet nyt udover idag at jeg har sindsyge smerter og så ondt har det dog aldrig gjort før.. men nu er det gået i sig selv igen.. men den lille roder rundt inde i maven og det gør også ret så ondt..  så jeg venter stadig.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig var der gevinst |
lomape *Gigant* |
27-04-2008 11:05 |
|
Det var rigtig nok veer sidste søndag (20/4). Kl. 17.32 fødte jeg en dejlig dreng på 3440 gr og 53 cm  Det var en fantastik oplevelse og en god fødsel. Jeg skriver et nyt indlæg med fødselsberetning. - Men nu vågner sønnike, så der går liige lidt. Tillykke til jer der har fået. Jeg sender al resterende ve-støv til jer der stadig går og venter Håber snart der sker noget. Mange hilsner Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lomape *Gigant* |
|
|
Stort tillykke til dig Lone.. det´er jo helt fantastisk  og en lille opdatering fra mig.. det sker nok idag. for da jeg skulle morgen tisse, var der slim og blod en hel del så det må være tegn på at der sker noget snart. slim proppen røg for lang tid siden så det kan da ikke være den.. så nu går jeg bare og venter spændt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din tur |
|
|
Ja nu må det da også snart være din tur. Men det kan nu godt være en gendannet slimprop, men mon ikke det er tegn når du er så langt over termin. Krydser ihvertfald fingre for dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MKBaun |
|
|
Ja det ville være rart at få det overstået.. er lige kommet hjem fra sygehuset idet der kom mere blod her til aften. men alt ser fint ud men mine plukveer er blevet hyppigere og dte med blod og slim var normalt for nogen kvinder inden fødslen. hun sagde at der var ved at komme gang i det, men hun kunne ikke sige hvornår det skete. det kunne muligvis ske i nat.. men kommer der meget mere blod og slim skal jeg ringe og hvis jeg får vandafgang og veer skal jeg også ringe med det samme. og var jeg i tvivl om noget skulle jeg også bare ringe, hun var der til kl 8 imorgen tidlig så hun havde i hvert fald tid til at høre hvad jeg sagde.. hun beklagede meget over at jeg har været uheldig med den sidste jeg fik fat i og snakkede med. så nu må vi bare vente og se.. og nu skal jeg se om jeg kan få noget søvn.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har også født! |
|
|
Torsdag d. 24.04 kl. 21.40 blev jeg mor til en fantastisk pige på 4145 g. og 54 cm (med bøjede ben - hun er meget lang!). Vandet gik kl. 5 om morgenen, men ingen veer. Kontrol på sygehuset kl. 10 - var 2-3 cm åben. Stadig ingen veer - kørte hjem igen. Mødte ind kl. 17 - kun let murren i underlivet. Kl. 18 sættes ve-drop op pga vandafgang.  Kl. 2140 fødes en dejlig, velskabt pige . Jeg skriver yderligere om fødslen og billeder i ny tråd, men vil bare sige at zoneterapien nok ikke har været forgæves.. Og jer, der stadig venter: GLÆD JER! Fødslen var fantastisk og tiden bagefter helt ubeskrivelig!! Kærligst Karen - og lillepigen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie... |
|
|
Tusind tak..  det håber jeg også selv. jeg er simpelhen så udkørt og kan snart ikke få samling på tankerne længere pga træthed og smerter hele tiden og får ikke den søvn jeg har brug for.. jeg bliver simpelhen sindsyg af smerter. men de vil ikke sætte mig igang, så jeg må bare vente og vente.. skal jo så heldigvis til kontrol på onsdag også selvom jeg blev tjekket i går aftes.. men jeg skal ikke regne med at blive sat igang før søndag fordi den lille har det fint.. men må indrømme at smerterne snart tager livet af mig..  men kan jo kun prøve at se posetivt på det at der kun er 6 dage til jeg skal sættes igang da jeg har gået 14 dage over tid der..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Juhuu...... |
|
|
Her er stille idag.... ....-mon ikke der er sket noget.....? Christina har ihvertfald ikke været logget på i dag. Hmm....-vi venter spændt her på sidelinjen.
Annemarie (Laura & Emma - 20/7/06) "If you can dream it, you can do it" Think about that.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina... |
|
|
Uha jeg er spændt på, hvordan det går dig...
Sender lige mine tanker afsted...  Kram Heidi
Jeg skal snart være mor, har termin sidst i Juni. Min kæreste har friet til mig, og jeg sadge JA! Miniature hoppe fra maj 07 sælges, se Fiona på min præsentation.
heidi-bundgaard.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina... |
|
|
Jeg krydser også fingre for at du er i fulde gang nu! Sikken omgang du har været igennem op til i hvert fald! Puha.. Sender en masse ve-støv - må jo have noget i overskud....  Hvem mangler ellers at have født her på tråden?? Har mistet overblikket lidt... KH Karen.
Arbejder som sygeplejerske - Og MOR til den dejligste pige 24.04.08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina... |
|
|
Ventetiden er ved at være pinefuld...
Tænker på dig flere gange om dagen, og håber det går dig og den lille godt. Håber snart du melder dig i tråden. Kram Heidi
heidi-bundgaard.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 26/4-08 |
|
|
Så blev jeg endelig mor!  Lørdag d. 26/4 kl. 23.02 fødte jeg en velskabt lille pige på 3520 g og 51 cm. I får lige et kort resume her, for jeg orker ikke lige at lave en ny tråd... De allerførste veer kom fredag omkring midnat, og det blev ikke til så meget søvn den nat. Lørdag morgen tog vi på Skejby og blev tjekket, da jeg (og faktisk mest min mand) var lidt bekymrede for en hurtig fødsel, ligesom min mor har haft. Jeg var dog nærmest ikke begyndt at åbne mig endnu, så vi blev sendt hjem igen, nu med ro i sindet. Ved 20-tiden tog vi igen på Fødegangen, da veerne nu var noget kraftige, synes jeg. Kl. 21 var jeg 3 cm åben og fik lov at blive. Vi blev oplyst at der jo nok ville gå nogle timer inden der kom gang i sagerne, for man udvidede sig normalt ½-1 cm i timen. Jo tak - en time efter at jeg var 3 cm åben, var jeg nu 9 cm åben og havde meget ondt, synes jeg selv! Endnu en time efter var lille Hannah født...! Vi blev indlagt på Mor/barn afsnittet, da jeg mistede 1,8 l blod og derfor var noget mat i sokkerne. Mandag eftermiddag tog vi hjem, og alt kører som det skal nu.  Tillykke til dem, som har født, og vestøv (hvis jeg da har noget til overs!) til dem der stadig venter...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke Mia med den fine pige. Og nu venter vi vist bare på dig Christina. Håber du har født og du ikke har været herinde endnu pga du/i er helt optaget af den lille prins/prinsesse. Venter spændt på nyt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
|
|
Ja, stakkels Christina - det er noget af en omgang... Jeg håber også at alt er ok, og at vi snart får noget at høre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så blev vi forældre :D |
|
|
Hej alle tak for jeres ve støv og tanker  Onsdag d 30 april kl 03:55 fik vi en dejlig datter på 54 cm og ca 4 kg. hun er gude skøn.. jeg laver en fødselsberetning i en ny tråd med billeder af prinsessen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig |
Illum |
05-05-2008 20:52 |
|
Blev der for trangt for den lille pige..Tillykke til jer.
Illum Forårs tilbud  Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| illum... |
|
|
tusind tak 
Hilsen Christina - Nu med min skønne datter Yasmin som blev født d. 30 april 08.. Nu også med en skøn lejlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke |
|
|
Hvor er det dejligt, det endelig blev overstået  Har alle her så født nu?
Julie Nu mor til to Frederik 7.nov.2001 Cirkeline 24.apr. 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillyke.......... |
|
|
Christina. Kæmpe stort tillykke med din fødsel er overstået, og du nu er mor til en lille pige, glæder mig til at læse din fødsels beretning og se billeder.....  Kram Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|