Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvad fortæller man barnet om sin far?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 08:49

En veninde kom med en interessant - men desværre nok snart aktuel - problemstilling forleden dag og i min mangel på erfaring, så må jeg ty til jer om gode råd :-)

Alle navne er opdigtede

Min veninde Magdalene har en dejlig datter Mikkeline på 1 år, som hun fik for et år siden med Michael.

Magdalene og Michael er desværre ikke sammen og har ikke være det stort set i hele Mikkelines levetid - altså et års tid.

Michael har lidt svært ved at føre et ganske normalt liv og har ikke de allerbedste venner og heller ingen støtte fra familien. Med andre ord er han ikke et af Guds bedste børn :-(

Magdalene har aldrig nægtet Michael at se sin datter. Magdalene har endda bragt og hentet datteren til Michaels hjem og det er kun Magdalene, der sørger for alt det praktiske (kørsel, tøjvask, mad, legetøj osv.).

Magdalene har en kæmpe støtte i sin familie og venner og der er ingen tvivl om, at Mikkeline har alt hvad hjertet kunne begære af opmærksomhed, kærlighed og rene bleer :-)

Mikkeline er et trygt, smilende og tillidsfuldt barn.

Men hun har reelt set ingen far.

Jeg tror ikke, at Mikkeline har set sin far i de sidste to måneder. Han har valgt at få hemmeligt nummer og kontakter kun Magdalene, hvis der er noget, som han er utilfreds med. Magdalene kan altså ikke selv vælge at tage kontakt til Michael.

Det generer nu som sådan ikke Magdalene, da hun ikke har noget behov eller brug for Michael i sit liv, men kun ønsker det bedste for Mikkeline.

Men her kommer problemstillingen så: en dag vil Mikkeline uværgerligt spørge efter sin far, når hun ser, at Peter, Line og Sofie fra daginstitutionen bliver hentet af deres fædre.

• Hvad svarer man sådan en størrelse?

Lige nu lever Mikkeline dybest set i lykkelig uvidenhed og det synes jeg egentlig er helt fint! Børn skal være børn og ubekymrede.

Men hun har krav på et fornuftigt svar en dag. Og børn har jo en fantastisk evne til at tro, at hvis far og mor ikke bor sammen, at så er det nok deres skyld :-(

0
0
Svar på denne tråd

Det er aldrig let
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 10:02

at være forældre.

Jeg ved ikke hvad man skal sige til en sådan sørrelse, og heller ikke om hun overhovedet vil spørge en dag.

Hvis hun hele tiden ved at mikael er hendes far, og mor måske bare siger at far ikke har tid eller mulighed så tror jeg ikke barnet tænker mere over det.

Jeg var alene med min den store, og hun har aldrig spurgt efter sin far, hun vidste hvem han var og vi kunne kigge billeder i albummer, som i denne sag var han heller ikke inde i billedet, andet end når han lige syntes det var sjovt.

Min datter har aldrig troet det var hendes skyld, eller overhovedet haft tanken at vi ikke boede sammen, det var hun vokset op med så det var ganske almindeligt for hende.

Det er jo deres hverdag.

De kender ikke andet.

~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
Mørkebrun ox araberhoppe m. aftegn søges til køb i 2009
0
0
Svar på denne tråd

Far...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 13:01

Jeg er jo selv produktet af en opvækst med en far der kun fandtes et sløret orange 80'er billede af i fotoalbummet, men jeg synes min mor har klaret det med at forklare situationen ganske godt.

Hun har altid fortalt at hende og min far var meget forelskede en kort tid, og at jeg var et kærlighedsbarn. De havde dog været for forskellige, og derfor var de ikke sammen mere.

Egentlig har jeg aldrig stillet det store spørgsmålstegn ved at "være blevet fravalgt af min far", ej heller undret mig over hvorfor han ikke insisterede på at se mig.

Jeg tror at det er vigtigt at bevare en åbenhed omkring hvad far er, og at han er derude et sted.

Der er altid andre børn der ikke har en far, og børn er faktisk ret gode til at tackle sådan noget, så længe der ikke er tabu i hjemmet omkring det.

Man bruger hvad man har - jeg havde en dejlig mormor, og det var der andre der ikke havde, selvom de havde en far. Sådan er livet bare.

Dog tror jeg at det er vigtigt at din veninde får en afklaring med barnets far omkring hvad han vil og ikke vil.

Det er bedre slet ikke at se sin far end at opleve svigt og uholdte aftaler, det er min klare holdning.

Hilsen fra Lise

- som fortsætter som springrytter på Diabloo :) :) :)
Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com

C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 - hold øje med propositioner på Infosport ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider