Vil klart anbefale Avent. Køb store flasker med det samme, selvom det virker voldsomt, når man i starten kun skal lave små portioner mælk. De skal hurtigt have mere og det er tåbeligt at smide de små flasker ud efter et par måneder, fordi de ikke kan indeholde et helt måltid. Jeg havde 8-10 store flasker, forskellige "sutter" (til forskellig alder) og en sterilisator til microbølgeovn. Jo, så havde jeg sådan en termobeholder til at holde flasken varm/kold, hvis vi skulle noget. Brugte den ikke så meget, men den var praktisk i en nødsituation (og de opstår jo...).
Mht. mælkeerstatning må du prøve dig frem. Jeg blev på barselsgangen anbefalet at starte med blå Allomin men skiftede senere til grøn Allomin. Brugte pulveret og havde brikkerne med, når vi skulle noget eller hvis bebsen var sulten og bare skulle have mad NU og der ikke var flasker klar i køleskabet 
Mette, jeg lavede flasker til et døgn ad gangen (cirka 8 stk) og derfor havde jeg så mange
Det var mest praktisk i min verden.