|
|
| jeg kan ikke mere |
|
|
SUK SUK... Jeg var så ved at besvime i aftes igen ( besvimede i torsdags foran datteren)... Heldigvis skal jeg til læge igen tirsdag, men synes godt nok det tager megen energi.... Min mor er bange for at jeg er ved at gå ned med stress, PGA det pres der pt hviler på mig og min mands skulder ( er ved at renovere hus som skal stå færdig til sommer), pga min operation og efterfølgende beskeden om min ødelagte livmoder... min arbejdssituation som pt er uafklaret, og ja så blev min mand fyret i torsdags efter at han smed alt hvad han havde i hænderne for at komme hjem til mig... deres begrundelse var for meget fravær i januar... han holdte to feriedage i forbindelse med min operation, så tog han en fridag, da da jeg blev syg med betændelse i såret, og så havde han 1½ dags fravær da datteren fik børnesår.... alting ramler, banken ( som har lavet ged i vores økonomi) er ikke specielt samarbejdsvillige, ingen af os har fast job, jeg kan ikke komme overpå igen, hvilket jo så betyder at manden min står alene med alt ombygning.... jeg er grædefærdig.... det blev langt, men kan mærke at det lettede lidt at komme af med det...
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkel |
|
|
Ja, det hjælper at skrive det. Så for man da luft et øjeblik. Er da virkelig ked af det bare ikke fungere pt. Håber snart der sker noget positivt. Lyder som en meget reel grund at du er ved at gå ned med stress. Det er jo ikke lige fordi det kører som smurt for jer. Krydser fingre for snarligst bedring. Hilsen katarina
Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS) Beatrice dejlige heste udlånes. Se dem på præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katarina |
|
|
ja vores uheld vil ingen ende tage.... er bange for at lægen sygemelder mig på tirsdag, men så må jeg jo tage det med også... Håber at tingene flasker sig... Held og lykke til jer også... Kunne læse at lillepigen er blevet opereret.... Nanna
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Nanna. |
| Forfatter:  |
pommes |
| Dato:  |
03-02-2008 08:31 |
|
Jeg er ked af at høre, at I problemerne er væltet ned over jer. Jeg havde selv stress for 1½ år siden og ved hvordan det føles. Du bliver nødt til at passe på dig selv for stress kan have en masse følgevirkninger, bl.a. depression. Du skriver at jeres hus skal stå færdigt til sommer. Er det absolut nødvendigt? ellers tag den med ro med byggeriet da det jo er grobund for mange bekymringer og beslutninger der skal tages. Hvad laver din mand? Kan han ikke let få et nyt arbejde i disse mangel på arbejdskraft-tider? Du skriver også om din egen arbejdssituation som er uafklaret. Vil det sige, at du er job eller ikke? Rod i økonomien er skidt, da det fylder rigtig meget. Få styr på den hurtigst muligt. Bliv hjemme og skær alle arrangementer der ikke er absolut nødvendige at deltage i væk. Det giver en masse ro og samtidig en masse tid til at tale sammen i, hvilket i sig selv er en stor hjælp. Det er vigtigt at sætte ord på og vigtigt at have roen til det. Mange trøstekram herfra. Mvh Pommes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pommes |
|
|
Ang huset, så skal det stå færdigt til sommer grundet ombygningslån.... og ja da jeg jo har været ude af stand til ret meget de sidste måneder, så er vi kommet bagefter... min mand er ufaglært, og skal nok få job igen, men han har bare været så uheldig med job... han sagde op på fabrikken for et års tid siden, da han blev tilbudt at blive gulvafsliber igen, det tog han imod og det gik supert i 1½ måned... så gik firmaet ned... så fik han et stk nedrivningsarbejde, men der blev han fyret da de var færdige, da der ikke var mere til ham... så fik han ansættelse med mulighed for at få en læreplads, hvilket jo var super, indtil han så fik af vide at lærepladsen var blevet givet til en anden, men at han ville få den næste om 4 år... Det fandt han sig ikke i, hvilket jeg støttede ham i... så blev han maler (industri) og det er derfra han er blevet fyret... han har søgt tilbage på fabrikken nu, og får svar i næste uge.. Min jobsituation er at jeg har været i et vikariat, hvor at der så er mulighed for at få forlængelse ca. 1 år, men dette bliver først afgjort i morgen grundet en kollegas sygdom... Tingene har før væltet men når jeg ser på hvad der sket det sidste år, ja så kan jeg egentlig godt forstå at jeg er ved at være flad.. jeg har mistet 2 heste, et ufødt barn, skiftet job (har været i vikariater) hunden har været syg, jeg har været syg/ er syg, vi har fået af vide at jeg ikke kan få flere børn, banken har lavet kludre i det, så de har lånt os flere penge end vi egentlig kan sidde for, ( vi opdagede det for sent, vores fejl) hvilket jo så også betyder at huset muligvis skal sælges til sommer når vi er færdige... Så hvis nogen sidder med en ufattelig lyst til at lave hus, så sig endelig til 
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels dig |
|
|
Jeg håber snart I får lidt mere ro derhjemme og tingene falder på plads, det er ikke rart at komme derud, hvor man ikke kan overskue tingene længere.. Når det så er sagt - er din mand medlem af en fagforening? for hvis han er så ville jeg tage en snak med dem, er ikke sikker på at for meget fravær, der bla skyldes sygdom hos jeres barn, ferie og så videre kan danne grundlag for en fyring på lovlig vis.. Mht til byggeriet - vi står selv i byggerod til op over begge ører, men har nu et hus der er rimelig bebolig, og så må resten VENTE.. Hvad er grunden til Jeres hus skal stå færdig? for ellers var det måske en ide at tage en ting ad gangen og så tage den lidt med ro - "Rom blev jo heller ikke bygget på en dag" vel!!! Stress er noget rod - og det kunne godt tyde på du er rimelig hængt op... Du må bede om så meget hjælp hos familie og venner som muligt, de kan kun sige nej og måske en dag du kan give noget tilbage.. Find de små ting der giver glæde og tag så en bekymring ad gangen -selvom det er svært. Måske I skulle tage og få et møde i banken og er de ikke samarbejdsvillige, ja så findes der andre banker og så kan det være I skulle undersøge mulighederne der... Manden må se om han kan finde et andet job og du selv må se at komme oven på fødsel, operation og det at blive mor, det kan godt tage lidt tid.. Og hvis du sådan ikke lige kan finde et nyt job, hvad så med at finde en uddannelse du kan lide? Måske gå i voksen lære som et eller andet spændende??? Ihvertfald håber jeg at din læge tager dine symptomer alvorligt når du ligefrem besvimer i tide og utide - det er ikke rart... Og masser af medvind til Jeres familie - det har I brug for, så jeg puster lige en ekstra gang i Jeres sejl...
Kærlig hilsen Stine - Mor til Andreas 2. juni 2006 & Kaya Rosa 10. august 2007 Barnevognssele købes.. Regnslag købes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kir-stine |
|
|
huset skal være færdig til sommer, men jeg håber at kunne få banken i tale i morgen så vi kan få to måneder ekstra altså juli og august... er bare bange for at det er som at slå i en dyne... vi har henvendt til andre banker men ingen vil røre os med en ildtang, så længe at vi bygger om, og vores økonomiske situation er så trængt Så tror jeg forresten du har misforstået noget... jeg er ikke lige blevet mor det er faktisk 3½ år siden jeg aborterede i februar sidste år,og blev så opereret fordi jeg døjede med smerter ved ægløsning og mens... der fandt de så ud af at min livmoder er ødelagt grundet kejsersnittet for 3½år siden... Jeg blev færdig som pædagog for et år siden og elsker det... problemet pt er at jeg muligvis kan blive hvor jeg er, og da det jo er rimelig usikkert så har jeg også søgt andre steder, men jeg synes pt ikke jeg kan overskue, at skulle starte et nyt sted, nye kollegaer, nye børn, nye forældre, nye rutiner...
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg krydser.... |
| Forfatter:  |
pommes |
| Dato:  |
03-02-2008 09:06 |
|
fingre for, at jeres jobsituationer flasker sig. Dernæst vil jeg sige, at jeg godt kan forstå, at du er kørt ned. Der er altså grænser for hvor meget et menneskesind kan klare. Du er pædagog, kender du ikke en der har terapeutisk baggrund som du kan tale med? Det kan altså hjælpe dig rigtig meget. Kan man ikke søge kreditforeningen om udsættelse af datoen for ombygningens færdiggørelse? Bare en tanke jeg lige fik, men ved egentlig ikke om det vile hjælpe, da I jo også sidder for dyrt. Mht. den daglige økonomi, Har I så noget I kan sælge? Har I en dyr bil I kunne skifte ud til en billigere? Sæt et "skrabet" beløb af til husholdningen og brug ikke flere, end I havde sat af. Et lille sidespring: Man kan spare menge penge på byggematerialer, hvis man bruger lidt tid på nettet og husk også at man kan indregne "egen løn" i et ombygningslån. Vi har totalrenoveret 2 huse, så jeg har været der. Du får lige et trøstekram mere herfra samt en masse varme tanker. Mvh Pommes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pommes |
|
|
jeg vil få fat i banken mandag... hvis vi bare kunne få sommerferien med, så ville det lette en hel del... tror mig vi lever meget spartansk... pt sælger jeg ud af babyudstyr m.m. vi har pt to biler, da vi jo begge har haft kørsel til arbejde, men får manden min job på fabrikken som ligger her i byen så ryger den ene bil også ingen tvivl der...
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du ikke |
|
|
... søge erstatning for en ødelagt livmoder? Det er vel ikke normalt at den ligefrem bliver ødelagt ved et kejsersnit? (Nu ved jeg jo ikke, om du evt. har fået erstatning ) Mht. huset så syntes jeg, at I skal indkalde familie og venner til en arbejdsweekend. I sørger for mad og drikke og de hamrer og banker, hvor der skal hamres og bankes og forhåbentligt kan I sammen få noget fra hånden og komme det stykke videre  Husk, det er okay at bede om hjælp.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jeg har overvejet |
|
|
at søge erstatning, men synes bare ikke jeg har energien, men i så fald hvem henvender mig sig til? desværre er familie og venner ikke søde til at hjælpe, vi har før lavet arbejdsweekender, men de kommer sku kun i et par timer, hvoraf de så spiser den ene.... så dem er der ikke megen hjælp at hente ved...
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Erstatning... |
|
|
Du klager over dit kejsersnit ved at udfylde den formular, som du kan finde her: http://www.pkn.dk. Den skal sendes til patientklagenævnet. På siden ovenover kan du læse en hel del afgørelser. Jeg syntes du skal gøre et forsøg Få evt. din læge til at hjælpe dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov det |
|
|
... er da vist noget sludder, jeg har skrevet ovenfor. Det er patientforsikringen, du skal have fat i: www.patientforsikringen.dk/ anmeldelser/ De skriver om kejsersnit: Endelig kan der ske skader på moderen i forbindelse med forløsning ved kejsersnit. De mest almindelige skader er infektion i operationsarret eller smerter herfra. Der kan også opstå problemer med blødning fra livmoderen fra kejsersnitarret. Det kan betyde, at man skal fjerne livmoderen for at standse blødningen. Erstatningskravet i den forbindelse afhænger af årsagen til kejsersnittet. Hvis det har været nødvendigt at foretage kejsersnit for at redde barnets liv eller førlighed - og muligvis også moderens liv - vil der sædvanligvis ikke være mulighed for erstatning, med mindre der er tale om meget omfattende skader. Er der derimod tale om et planlagt kejsersnit, vil det være lettere at opnå ret til erstatning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for det Louise |
|
|
jeg nupper lige en blanket med til lægen i morgen, så må vi se hvad der sker.....
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv øv øv |
| Forfatter:  |
gsims |
| Dato:  |
04-02-2008 14:36 |
|
Når du nu siger ombygningslån, er det så for at få pengene, at det skal stå færdigt? Vi har fået vores lavet, så vi får udbetalingerne i etaper, så at sige. Vi har fx lige fået sat beklædning på gavlene, og da både gavle og vinduer var skiftet, fik vi så udbetalt første rate. Jeg føler virkelig med dig. Det er så væmmeligt at have det sådan dér. Jeg har heldigvis efterhånden lært, at jeg aldrig når alt det, jeg gerne vil - jeg kan lige så godt bare slappe af den tid jeg har brug for, for jeg når det aldrig alligevel. Og på magisk vis går det så gerne sådan, at jeg når meget mere end jeg havde regnet med. Men det er også så nemt at sige. For det overmander da stadig mig ind imellem... "god bedring" eller hvad man nu kan sige i din situation. Jeg kan godt forstå, du føler, at det hele vokser dig over hovedet. Synd for din mand - sikke dog en medfølende arbejdsgiver! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu lysner det |
|
|
gsims: Vi fik huset vuderedet for knap 2 år siden.. de vuderede, hvad det ville være værd, når vi havde sat huset i stand... de penge har vi så fået lov at låne, og derfor skal det være færdig inden 2 år... Heldigvis snakkede jeg med vores bankdame i går, og hvis vi får problemer med at blive færdige, kan vi søge om 1 måneds udsættelse, hvilket jeg er så glad for... Desuden er mit jobsituation afklaret i hvert fald et par måneder, da jeg kan blive, hvor jeg er... det har også lettet rigtig meget, da jeg ikke skal bekymre mig om at skulle starte et nyt sted... Desuden skal jeg til samtale hos min læge i dag, så jeg kan få snakket hele forløbet igennem.... Det bliver dejligt, nå ja og så skal betændelsen i min navle lige forsvinde også... Så mangler vi bare at manden min får et job, så kører det igen... Tusind tak til alle, som har læst mine indlæg, kommet med gode råd og ikke mindst for alle jeres mange tanker... HN er altså et super sted at søge råd og vejledning....
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt :-) |
|
|
Hvor er det godt at høre det begynder at gå fremad. Manden skal nok få noget arbejde snart, det er jeg sikker på. Så håber jeg du får en rigtig god snak med din læge. Sørg for at snakke om alt hvad der bekymre. Det er så godt at få snakket ud om det. Selvom HN også er super til det. Har selv brugt meget, og gør det stadig. Positive tanker katarina
Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS) Beatrice dejlige heste udlånes. Se dem på præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så fik jeg snakket |
|
|
med min dejlige læge..... Jeg fik fortalt, hvad der gik mig på, og at jeg synes, at jeg havde fået det bedre efter mit vikariat er blevet forlænget og snakken med banken... Jeg fik megen ros af hende for mit livsmod, og for at stå alt dette igennem istedet for at gemme mig under dynen... det betød rigtig meget for mig... og så skulle jeg vende det døve øre til min "velmenende familie" så alt i alt en super dejlig dag, som også bød på et besøg hos en veninde, som jeg ikke har set i et år .... jeg kan mærke, at bunden er ramt, og at jeg nu er på vej tilbage.... jeg ved at der stadig vil komme svære dage, men jeg kan altid ringe til min pragtfulde læge eller min dejlige tante (som i øvrigt arbejder hos min læge ) SÅ VELKOMMEN TIL EN NY OG FORBEDRET UDGAVE AF NANNA Jeg kan slet ikke takke alle jer HNér nok.. tak for råd, vejledning og private opmuntrende beskeder 
Sælges: Liftnet, Sima, blå, 200 kr - sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|