Hejsa
Min datter var kolikbarn, fra ca. 2-3 ugers alderen og frem til 3 mdr.
Jeg har hørt forskellige teorier omkring kolik, altså årsag. F.eks. ondt i maven og skævhed i kroppen.
Jeg prøvede både kiropraktor og zoneterapi. Kiropraktor gav ikke rigtig noget, mens zoneterapien tog toppen, så det blev til at holde ud (hun havde maveproblemer, 10-15 lortebleer om dagen, så hun havde jo aldrig ro). Nogle bruger også kraniosakral terapi.
Den dag Catalina blev 3 mdr. gik hun ned til 1-3 lortebleer, skrigeriet ophørte ligesom hun pludselig kunne sove mere end 30-45 min af gangen.
Det er drønhårdt med et kolikbarn, men heldigvis går det over igen på et tidspunkt. En ringe trøst når man står i situationen, men trods alt rart at vide.