|
|
| En drømmefødsel :) |
| Forfatter:  |
Rhaja |
| Dato:  |
20-01-2008 20:50 |
|
Ja, så blev det min tur i dag, 13 dage før termin. Billeder skal I selvfølgelig nok få så hurtigt som muligt. Total drømmefødsel, jeg kan i hvert fald ikke klage. Fik sådan lidt begyndende småveer i morgen ved 7-tiden, men var ikke helt sikker. Vækkede manden 8.45, der var jeg da ret skker på at det var veer, men alligevel ikke. Ved 10-tiden gik det pludselig stærkt, og de kom meget tæt, men ikke så kraftige igen. Vi fik sendt Tobias ned til farmor og farfar, og fik ringet til fødegangen, som gerne ville se os. 11.15 ankom vi, gik direkte ind på en fødestue. 9 cm åben og pressetrang næsten lige efter. 11.50 gik vandet og 11.55 tog jeg selv imod en velskabt lille dreng  3690 g og 50 cm. Kl. 16 var vi hjemme igen. Sikke en dag .
/Rhaja  Mor til Tobias, 23.august 2006, termin 2. februar 2008.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
Maria G |
20-01-2008 21:05 |
|
- hvor er du sej at have overskud til at skrive her samme dag som du har født. - og det lyder da som en nem fødsel(hvis man kan bruge det ord om en fødsel) Stort tillykke med den lille gut.
Maria Mor til Silje 30.05.07 Skal giftes d. 10. maj 2008
Sommerdyne til voksi købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort tillykke |
|
|
med ham... glæder mig til billeder.... det var godt nok en nem fødsel..
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tju hej ;o) |
TinaR |
20-01-2008 21:39 |
|
Hold da op, det lyder nemt  Tillykke med den lille nye baby - glæder mig til billeder... også selvom du altså godt kunne have vist lidt køkultur, hihi!
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram i maven (termin 280108) Nybagt moster til Alberte 121207
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Mange gange Tillykke... Den fødsel der lyder som min,(nr2) jeg vågnede op 7:30 med ulmen i maven og rejste ind til sygehuset 9:15... da klokken var 11:32 var hun født... Det er bare SÅ skønt med sådanne hurtige og nemme fødler... Tillykke igen, glæder mig til foto's Mvh. Pia
At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed. (Piet hein)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Hold da op det lyder som en god oplevelse. Stort tillykke selv om jeg er enig med Tina om at du godt lige kunne holde køkulturen. (jeg har termin dagen før dig ) Jeg glæder mig til at se billeder.
Med venlig hilsen Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor vildt! |
Fru Dolmer |
21-01-2008 09:50 |
|
Hold da helt op, du kan da bare det kram . Tillykke med baby - kommer der billeder så vi også kan nyde vidunderet?
Hilsen Maria ..... The greatest thing we ever learn is how to love and be loved in return .....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt med nemme fødsler |
|
|
Tillykke med vidunderet - vil glæde mig til at se billeder... Og hvor er det skønta t det gik så fint som gjorde - så er det jo ingen sag at føde.. Minder lidt om min fødsel - På hospitalet 03.10 natten - Kaya født kl 05.38 - hjemme lidt i 11 om formiddagen og hvor vi fik gæster og var til familiefest dagen efter.. Tilykke igen..
Kærlig hilsen Stine - Mor til Andreas 2. juni 2006 & Kaya Rosa 10. august 2007 Barnevognssele købes.. Regnslag købes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløjsa |
|
|
hej ven.... Hold da op, hvor gik det hurtigt. glæder mig til at det bette vidunder. Skal vi ud at trille en tur med barnevognene?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVOR VILDT |
|
|
 Jeg fik helt myrepatter da jeg læste dit indlæg. WOW.... Kan jeg bestille sådan en fødsel til næste gang? Og tillykke da 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak alle sammen |
Rhaja |
21-01-2008 13:32 |
|
 Her er han så  ca. 1 time gammel. Han var enormt fredelig resten af dagen i går, men har så også suttet nærmest hele natten . Og undskyld til alle jer, hvis plads i "terminskøen" jeg snuppede .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh hvad Rhaja |
cruella76 |
21-01-2008 13:38 |
|
Hvor ER du sej. Tror aldrig jeg har hørt om sådan en fødsel før - kors hvor er du god og heldig  Hjertelig tillykke med ham, han ser vel nok dejlig ud 
Christel "snooorrrk, zzZ, snooork, zzZ"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| STORT tillykke... |
J J |
21-01-2008 15:28 |
|
med ham. Sikke en dejlig fødsel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
STORT tillykke!!!  Det er bare dejligt at få den lille i armene, langt om længe. Havde næsten samme fødsels oplevelse som dig, skønt når tingene går sådan.
Kærlig hilsen : Regitze Vanmann, termin D. 20/11-2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virkelig |
|
|
Hej Det var da godt nok en hurtig fødsel, og kan godt forstå du betegner det som en drømmefødsel. Skal lige siges jeg ikke selv har børn, men jeg alligevel følger med specielt idet min svogers kæreste lige har født deres første barn. Det gik ret stærkt af en 1. gangs fødende, synes jeg. Ind på fødegang kl 13.30 Victor født kl. 19.13, men dog noget mere smertefuld, men stadig hurtigt, heldigvis. Hun tabte en anelse for meget blod, og havde presseveer for længe, men alt endte fint og lykkeligt. MVH Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1000 tak |
Rhaja |
22-01-2008 20:44 |
|
1000 tak alle sammen. Ja, jeg fatter næsten ikke selv, at det gik så let og hurtigt. Og som jordemoderen sagde: Det er jo næsten for let at være jordemoder ved sådan en fødsel. Hun ringede i dag, for at høre, hvordan det gik. Det var en dejlig service og en rar tryghed. Jeg er lige ved at tro, at var det ikke for min kæreste, så var vi ikke nået på sygehuset. Han fattede ikke, at jeg havde så god tid. Men jeg havde altså ikke voldsomt travlt, for jeg kunne både sætte en vask over, og gå rundt og få pakket diverse ting sammen . Så har man da ikke så travlt! Jeg nåede heller ikke at tænke på smertestillende, for jeg nåede slet ikke til at det gjorde ondt som sidste gang. Vel gjorde det da ondt, men da kunne jeg jo se en ende på det. Vi har snakket meget om navn, og i dag er vi så nået frem til det: Rasmus  Øj, jeg synes allerede, han har forandret sig så meget siden det billede der. Men der kan man heller ikke se hans vilde hårpragt .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke |
|
|
Han ligner da for vildt en Rasmus ! Super dejligt billede, han ser da, så fredfyldt ud!  Det lyder da til, du havde noget nær en perfekt fødsel. Endnu et tillykke med familieforøgelsen. ..og så lige et PS...du skal have rettet din signatur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllllll |
Nanna Geenie |
22-01-2008 22:18 |
|
Stort tillykke, det var vel nok en skøn fødsel (hvor bestiller man sådan en henne). Håber dette kan blive en tråd der kan blive hentet frem igen og igen når ny-gravide er panisk angste for at føde når de hører den ene skræk historie efter den anden. Nanna
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk Bog sælges, se præs.: Lisbeth Liebmann og Gitte Haag: "Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
Rhaja |
27-01-2008 13:04 |
|
WinnieK: tak for påmindelsen, det er hermed rettet . Tessa24: Tak, og ja, vi må da ud og trille sammen en dag. Og forresten undskyld, at jeg bare strøg forbi, den dag inde i byen. Jeg havde hundetravlt, skulle til lægen . Håber det går godt med din bette! Ja, det kan helt sikkert kun gå under betegnelsen "en god fødsel", men er det ikke tit sådan 2. gang? Måske ikke heeeelt så hurtigt, men i hvert fald, at det går nemmere og hurtigere. Jeg var da godtnok også selv noget overrasket, men det bedste var virkelig, at det ikke forstyrrede vores nattesøvn. Forstå mig ret. Det er så hårdt, når man ikke får sin nattesøvn. Jeg kunne godt mærke, at jeg havde MEGET mere overskud denne gang end sidst, hvor veerne begyndte om aftenen, og Tobias er født om morgenen.
/Rhaja  Mor til 2 lækre drenge: Tobias, 23.august '06 og Rasmus, 20. januar '08.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså malene |
|
|
Først stort tillykke med ham, hvor er han dejlig... og skal vi så ikke snart se flere billeder NÅ 
Thorn barnevognssele, hvid,125 kr (nypris 330 kr), regnslag, sort, lynlås 75 kr (nypris 250) Sælges evt. samlet for 150 kr Liftnet, Sima, blå, 200 kr tingene sendes gerne, dog på købers regning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|