Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

? om graviditet og job
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 20:24

nogen som er eksperter på dette område???

hvis nu man allerede tidligt i sin graviditet bliver dårlig, træt osv ja så ved jeg man kan få en sygemelding fra lægen, men hvad så med lønnen, vil man få alm løn alligevel eller??? (offentlig ansat som socialrådgiver)

hvad så hvis man nu (ihvertfald til at starte med) ønsker at prøve at arbejde på nedsat tid(evt deltid) istedet for en total sygemelding på ubestemt tid. hvad så med lønnen er det som var man på fuldtid eller hvordan gør man så???

nogen som ved det????

mange hilsner mette

Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd

Ved det
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 21:02

ikke....

Men ved jeg havde det også rigtig dårligt de første 12 uger, med kvalme og var utrolig træt!

-jeg faldt i søvn i baglokalet og vågnede af der stod en kunde ude i butikken,-ups . (var salgsassistent i en forretning alene)

Det er hårdt de først uger, men efter den tid er det lige som om alt ens energi kommer tilbage og kvalmen forsvinder.

Håber du finder en god løsning, og svar på dine spørgsmål ,

men ellers er det bare at prøve at lade være med at tænke på hvor dårlig man har det, for man ved jo hvorfor

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 21:04

Det bliver du vist nødt til at snakke med din arbejdsgiver og/eller din fagforening om.

Jeg er begge gange blevet sygemeldt næsten fra starten, og har så fået sygedagpenge. Det har vi heldigvis godt kunnet klare os for.

Jeg vil udmiddelbart tro du kan få suppleret op med dagpenge af en eller anden art, hvis du vil gå ned i tid.

Håber du finder ud af det.

Mvh AnneMette

:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er et KÆMPE fjols, der ikke tænker på at være et godt eksempel for andre ryttere!
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 21:27

jeg vil dog gå til kortene og indrømme at jeg altså ikke er gravid (ihvertfald ikke endnu) .

men jeg havde det bare så dårligt i næsten alle 9 mdr og vil derfor gerne være lidt obs når jeg snart (endelig) er færdig uddannet og skal ud og søge job.

egentlig brænder jeg lidt for en deltidstilling desværre hænger de bare ikke på træerne og derfor ville jeg lige høre hvilke konsekvensker det vil have for mig hvis jeg så er ansat fuldtid fremfor deltid.

så hvis nogen ved det, må i meget gerne råde mig

hilsen mette

Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er offentligt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 09:56

ansat og har været gravid i 2007.

I de første par måneder var jeg meget træt og havde mega-giga kvalme. Dog ville min læge ikke sygemelde mig, men jeg klarede mig med min arbejdsgiver gode vilje og lavede en del arbejde hjemme (skrive en artikel).

Senere fik jeg bækkenløsning og gik i fødsel allerede i 26. uge pga en masse triste omstændigheder i mandens familie. Da blev jeg sygemeldt, på deltid da jeg gerne ville arbejde et par timer hver dag.

Jeg fik fuld løn under hele perioden, men nok fordi jeg har arbejdet der i flere år. Jeg ved ikke om der er regler/aftaler i overenskomsterne om sygemelding/dagpenge, om hvorlænge man skal være ansat etc.

Fx. løn under barsel, 26 ugers fuld løn under barsel bliver først udløst når man har været ansat i over 12 måneder på de fleste offentlige arbejdspladser. Ellers er det på barselsdagpenge fra dag 1.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

ja jaj jajja
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 10:53

jeg var færdig uddannet i feb 07 og fik et vikariat (pædagog) i en månede, efter den månede skulle de så beslutte om jeg ku bli fastansat 30 timer.. der fortalte jeg så at jeg var gravid, men ingen hindring ;) så jeg blev fast ansat, hvilket betyder

8 ugers orlov før fødsel

24 uger med fuld løn

og ellers dagpenge, (30 timer)

så når du blir fast ansat i det offentlige, eller kommer i et vikariat med kontrakt til f.eks et halvt år og du går fra efter 3 måneder får du også 24 uger løn efter fødsel..

bare lige en indskudt bemærkning ;)

Hilsen Sole

Nu med Helene i armene

Født 26 September ´07 kl 11.08

Dit liv er som en tegning du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider