Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hun havde 40,4 i feber
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 13:35

puha sikke en dag igår.. Lærke startede mandag med feber omkring 39,5 men ville godt tage mælk og ellers sådan nogenlunde frisk trods feber.. tirsdag feberfri.. også igår synes hun lige feberen skulle helt op.. omkring 16.30 var feberen 40,1 og jeg kontaktede vagtlægen.. jamen så længe hun ikke var slap og hun kunne opfatte omgivelserne skulle jeg bare se tiden an lød svaret... ok..

kl. 19 synes jeg hun blev mere og mere vrøvlet og kunne ikke finde hvile, så jeg tjekkede igen temperaturen og her var den nu oppe på hele 40,4 så var det slut med at slappe af.. jeg ringede til vagtlægen igen og vi "fik lov" til at komme..

nårh ja,.. men hvor er det bare noget så ØV at sidde i venteværelse i en time med en meget ked lille en med matte øjne og total træt inden man kommer ind..

nu er hun så på penicilin, mod feberen.. der var kun lige lidt væske ved det ene øre og rødme i halsen ellers fejlede hun "ikke" noget ud over feberen..

idag er hun heldigvis mere frisk men sover meget

0
0
Svar på denne tråd

uha...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 15:40

Det var godt nok en høj feber.

Her var vi også en tur ved vagtlægen da det bette pus har fået mellemøresbetændelse oven i sin kæmpe forkølelse, så vi er også på pencilin, men hun kan bare ikke lide det. I morges kastede hun ligefrem op ad det... Hvorfor kan de ikke lave noget med en god smag, ligesom panodil? - det labre Silje i sig, mums.

Og tro mig, ventetiden ved vagtlægen er ikke mindre nidt nat, vi sad der i over en time og ventede... GAB

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

maria g
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 17:42

daniella kaster også op af pencilin, hun skal bare have en dråbe på tungen så kaster hun op...

vi bruger det der hedder clasid (mener jeg det hedder), det er ikke pencilin, men virker på samme måde...

stakkels jeres små... håber de snart kommer sig...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

Diverse ting sælges:

bla. drengetøj str. 2-3 år, hagesmække,barnevogn og opvasker:

my.qxl.dk/accdb/ viewItem.asp?IDI=516632804

tjek mine annoncer:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 18:06

Bastian har også lige haft feber. Det startede i lørdags, hvor hans temperatur var 39,6. Søndag begyndte den at falde og da jeg lagde ham til at sove kl. 14 var den 37, og jeg tænkte, at så var han heldigvis blevet hurtig rask igen.

Men næ nej 2 timer efter vågnede han og var meget varm, jeg tog hans temperatur og den var nu oppe på 40,5. Jeg blev helt nervøs, fordi jeg syntes at en stigning på 3,5 var meget på kun 2 timer, så vi ringe til vagtlægen, og fik en tid til nærmeste sygehus.

Vi kom derover og lægen sagde at det var en virus han havde fået, der havde været 66 børn (bor på Lolland, så det er jo mange hernede) med samme virus denne weekend. Han fik lidt panodil at sove på.

Tirsdag var feberen væk, og onsdag fik han udslet over hele kroppen, så det var altså 3 dages feber-sygdommen, han havde fået. Ja så har man også prøvet det, man er jo noget nervøs for de små, når temperaturen kommer så højt op.

Venlig hilsen

Stine :-)

Mor til verdens dejligste guldklump

Bastian 190107

0
0
Svar på denne tråd

stakkels små
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 09:49

det kunne godt lyde som om der er en del små pus der er skidtmas!!

hvor ville man gerne bytte..

Maria tja Lærke får det rent opløst i en tsk vand hældt ned med tvang.. så er det hurtigere overstået.. men hvor hun er ked af det...

hun har det meget bedre nu.. men har en meget tør hoste.. er der nogen der har gode råd til hvordan man kan smøre en hals, nu man ikke må gi honning til børn under 1 år?

0
0
Svar på denne tråd

penicillin og opkast
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 15:27

hvis i vil have noget penicillin de små kan holde i sig skal i spørge efter det der hedder Imacillin. Yderst effektiv mod mellemørebetændelse. Desværre en snelse hård ved maven, der bliver lidt tynd.. Min datter DRAK det helt frivilligt alle gangene. Det endte dog med dræn i begge ører. Efter 4 måneder faldt de ud, og der har intet været siden. (6 månder nu)

Det kan sagtens være ørerne der giver den høje feber, og mellemørebetændelse er desværre yderst smertefuldt.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider