Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

tænder hvornår
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 18:53

hvornår har jeres fået den første tand og hvordan reagerede de???

Min datter har længe savlet meget og vil konstant have den ene hånd i munden og nu har hun de sidste to dage spist noget mindre end normalt... kan læse det kan være tegn på yandfrembrud, men hun er kun 3 ½ måned??? hun hr også lidt rød bag, men ingen feber.

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

tænder...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 19:03

Bastian har også altid savlet og skulle have noget i munden. Og alle sagde, det er fordi han skal have tænder, og de sagde de i flere mdr. i træk .

Han har næsten lige fået sine første tænder. Omkring hvor han blev 10 mdr kom den første, bliver 11 mdr i næste uge, og den 3. tand er lige kommet op .

Venlig hilsen

Stine :-)

Mor til verdens dejligste guldklump

Bastian 190107

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 19:09

Det er vist meget forskelligt, hvornår de får tænder. Man skulle kunne se det på gummerne, der bliver helt hvide/gennemsigtige.

Laura fik sin første tand, da hun var 8 måneder.

Vi kunne ikke mærke noget på hende (nogle i mødregruppen har virkelig haft søvnløse nætter). Det eneste vi bemærkede var, at hun savlede ekstremt meget, hun gnavede i sin hånd, og så løb snotten bare (lidt underligt).

Tror hun er ved at få flere tænder nu, da snotten løber igen.

Lige et godt råd, hvis du ikke allerede gør det, er at lade hende lege med tandbørsten, når du fx. skifter hende, så hun er vant til at få den i munden, så er det ikke noget problem at børste tænderne, når de er kommet frem.

Mvh. Sofie

Mor til Laura 04022007

0
0
Svar på denne tråd

Det er MEGET
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 20:18

Forskelligt hvornår de tænder kommer, begge mine har fået deres første tand omkring 4-5 måneders alderen.

Viktor, har kun 8 tænder nu, og han er altså 15 måneder. Det er i hvert fald et halvt år siden han fik den sidste?? hmm...

Mine har også savlet og regeret med ting i munden længe før en evt. tand brød igennem - det kan tage sin tid

Christel

2 dejlige shettere sælges samlet - se præs.

أَنا أُريد أنْ أَكْتُبَ بِلْعَرَبِية

Eller du skylder mig en julebryg!

0
0
Svar på denne tråd

hehehe...kun 8 tænder og 15 mdr...!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 09:10

Vores lille datter på 18 måneder har hele 4 tænder - fortænderne. Den ene er først lige brudt igennem...

Ellers er hun fuldstændig tandløs. Den første tand kom da hun var 15 måneder. - Så det er meget forskelligt, hvornår bisserne bryder igennem. Vores mange børn har tidligst fået den første tand som 9måneders. Til gengæld kan vi næsten risikere, at komme ind og hente lilleputsen en tidlig morgen og blive mødt af et kæmpe tandpastasmil, for hos mine børn kommer tænderne bogstaveligt talt væltende.

maria

0
0
Svar på denne tråd

Mine piger...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 09:22

fik tænder ved hhv. 3 og 4 mdr's alderen.

Vi mærkede stort set intet til frembruddet - de savlede og havde trang til at gumle, men ingen feber, skrig og skrål.

En kold gulerod er perfekt til lindring af ubehag til de første tænder.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)

0
0
Svar på denne tråd

He he Maria
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 09:31

Ja oki, så er Viktor jo meget godt med haha

Christel

2 dejlige shettere sælges samlet - se præs.

أَنا أُريد أنْ أَكْتُبَ بِلْعَرَبِية

Eller du skylder mig en julebryg!

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 13:40

Lærke er nu 7 måneder og ingen tænder...

storebror Oliver fik den første tand da han var godt 6 måneder

0
0
Svar på denne tråd

da Naia var 16
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 15:43

måneder havde hun "alle" sine tænder. De kom væltende ud på en gang. Dét er heller ikke at foretrække.Hun havde meget ondt og der var flere søvnløse nætter..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider