Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jul - hvad skal vi forvente?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 09:55

Ja inden vi ser os om, så er det jo jul. Her er der dog ingen diskutioner om hvor den skal holdes, da vi allerede sidste år sagde at jul er hjemme hos os i år. Og begge vores familier var velkommen.

Så den er jo klaret. Og bedsteforældrene glæder sig til at skulle fejre den første jul med deres, indtil videre, eneste barnebarn.

- Men hvor meget skal vi overhovedet forvente at hun er med? Hun er knap 7 mdr til jul, og jeg har jo nok en eller anden drøm om at hun skal med rundt om juletræet og være med til at pakke gaver op, men ved også at der er risiko for at hun er på vej i seng kl. 19...

Hordan så det ud hos jer andre da I holdt jul med en i den alder?

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

juleaften
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 10:08

Snorre er ½ år når vi holder juleaften, og jeg regner slet ikke med at han er med som sådan, vi kan simpelthen ikke strække hans sengetid, for så ender det med en meget muggen baby, men vi skulle på familiebesøg her denne weekend kl. 20.00. Så der hev jeg ham op efter at have puttet ham en del tidligere den dag, således at han havde nået at få 1½ times søvn. Derefter var han frisk til lidt selskabeligheder i 1½ time inden han blev puttet igen. De har jo ingen forventninger til juleaften i den alder og kan ej heller forstå hvad der sker, så det er mest for vores skyld .

Men jeg prøver at putte ham efter aftensmaden juleaften, for derefter at tage ham op til en tur om juletræet samt lidt gaver senere, men nu må vi se. Vi tager en time af gangen den dag .

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd

7½ mdr
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 10:27

Vores dreng er ca. 7½ mdr juleaften - og vi skal være sammen med mine svigerforældrer og svigerinde og svoger. Sidstnævnte har en dreng på 1½ år - så her vil julen primært være på drengenes præmisser eller rytmer. Begge familier spiser ca. kl. 17-17.30 normalt - og sådan vil det også være juleaften... Mht. hvor meget de kan være med, så vil jeg forsøge at putte vores dreng til en sen eftermiddagslur, og så lægge ham en time senere - dvs. hen af kl. 21 mod normalt kl. 19.30-20.

Men ellers så er vores dreng med i det omfang som han magter - bliver han træt så bliver han puttet - og så må gaverne evt. vente til dagen efter. I den alder kender de endnu ikke til spændingen vedr. gaverne. De er mere interesseret i papiret om gaven...

Håber I alle får en dejlig første juleaften sammen med jeres små guldklumper...

P.S Jeg tror jeg glæder mig mere end min dreng - men ok - han kender jo heller ikke julen endnu...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd

os selv
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 10:37

ja jeg ved godt at hun er ligeglad, men som Kubling skriver, så er det jo mest os der gerne vil have at hun skal være med, og selvfølgelig bliver hun ikke holdt oppe hvis hun er træt og pylret.

Men den med en ekstra lur, måske imens vi andre spiser, er måske ikke så tosset en ide.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

oliver var 6 mdr.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 11:35

ved hans første jul, og han var med rundt om træet, og pakkede gaver op og så i seng...

daniella var præcis 1 md. og hun sov mens vi gik om træet, men vågnede op til pakkerne...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

Diverse ting sælges:

bla. drengetøj str. 2-3 år, hagesmække,barnevogn og opvasker:

my.qxl.dk/accdb/ viewItem.asp?IDI=516632804

tjek mine annoncer:

0
0
Svar på denne tråd

Vores datter var
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 13:05

ca. 4 måneder på hendes første juleaften, og hun kunne slet ikke være med til noget af det. Det tror jeg heller ikke jeres kan, selv om hun er 3 mdr ældre. Hun kan måske hive lidt i noget gavepapir, men så er det nok også sagt.

Vores søn er 5 mdr. juleaften i år, og jeg forventer egentlig, at han bliver lagt i seng til nogenlunde normal tid. Han skal ikke holdes vågen, når det udelukkende er for vores skyld - havde han nu selv haft noget ud af det, som han har næste gang, så er det en helt anden sag for mig at se. Men jeg går heller ikke så meget op i julen, og så er det så nemt at sige.

Juleaften var fantastisk sidste år, hvor datteren jo så var 1 år og 4 måneder og rigtig kunne være med til det hele.

Hendes bedste gave var et kort, der spillede musik, når man åbnede det. Det havde kostet 30 eller 40 kroner... Ak ja, og herfra bliver det sandsynligvis bare dyrere og dyrere at stille hende tilfreds

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Jul, jul, jul...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2007 13:55

Sidste år var vores piger 5 mdr og de holdte kun lige til at spise og så var de ellers færdige.

Vi pakkede deres gaver op, så de kunne se dem dagen efter.

I år bliver det sjovere...-der er de 17 mdr.

Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi)

If you can dream it, you can do it!!!

0
0
Svar på denne tråd

traditioner
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 10:04

Ja det kommer jo helt an på om man "tør" lave lidt om på traditionerne. Da vi i min familie har 4 børn i alderen 1 md, 17 md, 4 år og 5 år (desværre ikke mine nogen af dem) har vi de sidste år valgt at gå om træet med børnene om eftermiddagen, og de har fået nogle af deres gaver. Når de så har spist og er blevet lagt i seng har vi voksne så kunne udveksle vores gaver i ro og mag.

Det har fungeret super. Børnene har fået en juleaften på deres præmisser, og mens de stadig var vågne, og vi har kunnet hygge bagefter.

God jul

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Andreas var 6½ måned sidste år
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 10:23

Og han var med til noget af det...

Han fik mad sammen med os andre ved 18 tiden - og puttede bagefter sammen med mændene i stuen, men vi tøser vaskede op..

Han var med rundt om juletræet og med til at pakke lidt gaver op, men magtede ikke at pakke det hele op...

Jeg synes faktisk det var lidt synd for ham sidste år - han blev lidt stresset over julegaverne og træet, men synes det var sjovt da vi sang og dansede..

Han kom en smule senere i seng end han plejede, men sov alligevel noget uroligt - tror faktisk han var mest glad for sin natvælling..

I år tror jeg det bliver noget mere spændende... nu er han jo godt 1½ år

Kaya derimod vil jeg forskåne for selve dans og den slags - regner jeg med...

Det værste bliver næsten at vi skal til sjælland med to små børn og alle pakkerne..

Jeg tager en enkelt pakke med til Andreas - dem fra farmor, onkel osv må hellere blive hjemme - men vi kan så holde lillejuleaften hos os og ungerne kan få lidt pakker..

Åh, hvor jeg dog elsker og "afskyr" julen - den er så stressende, men jeg har jo også en meget mystisk familie...

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider