Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Nr 2...???
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 20:44
Hej Allesammen

Vores datter Lucia er nu blevet næsten 16måneder gammel, og jeg kan mærke at jeg ind imellem begynder at tænke på nr. 2 barn. Dog vil jeg helst vente til sommer så alders forskellen bliver lidt større.
Men jeg er bare lidt bekymret over det hele. Bliver usikker ved tanken om at skulle være gravid igen, gennemgå en fødsel samt starte forfra med en nyfødt, og så samtidig have min elskede Lucia.
Det skal lige siges at både min graviditet og fødsel gik fint sidst så det burde ikke skræmme míg, men kan bare ikke lade være med at tænke på om man kan være så heldig to gange??
Derudover så har jeg lidt svært ved at holde ud at blive så tyk. Lider af en spiseforstyrrelse som jeg har haft i 11år. Tog 18.5kg på sidst men tabte det heldigvis hurtigt da meget af det var vand.
Udover det så fik jeg en efterfødsels reaktion som varede i ca. 2måneder og det var en meget svær tid. Samtidig havde jeg ikke mælk nok, så det var noget værre rod. Lucia fik halvt bryst og halvt flaske.
Min mand har overhovedet slet ikke været forstående overfor at jeg havde det meget svært, og blev bare sur på mig. Han har også været meget dårlig til at hjælpe mig, Bare sådan noget med at tage barnevognen og gå en tur så jeg kunne få sovet...det skete aldrig. I over 6måneder fik jeg ikke sovet nogle sammenhængende timer,og det var bare så hårdt.
Det sårede mig meget at han slet ikke deltog, og når jeg konfronterede ham med det sagde han at han jo arbejde, og jeg"bare" var hjemme.
Men som jeg prøvede at forklare ham, så var jeg jo på"arbejde" i 24timer i døgnet, hvir han kun var i 8timer.
Selv den dag i dag, skal jeg mange gange bede ham om at hjælpe med noget. Bare det at få mulighed for at komme ud og ride mine heste, er umuligt. Han vil næsten altid have at jeg tager Lucia med, og så får jeg ikke redet.
Hvis hun så bliver hjemme, så ringer han ALTID, for at høre om jeg ikke snart kommer hjem. MEGET BELASTENDE.

Suuuk...ved ikke rigtig hvad jeg egentlig ville med denne mail, udover at spørge jer hvordan I har klaret graviditet, fødsel , parforhold osv. med nr. 1+2???
Det var nu meget rart at få formuleret nogle af alle de tanker som jeg går med, selvom jeg kan mærke at jeg bliver rigtig ked af det
:{-(

Mor til Lucia 20-06-06 og stor knabstrupper elsker :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 12:39

... at du har givet dig selv svaret. Det er ikke nu I skal have nummer to.

Og så må far til at mande sig lidt op, lyder det til.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 18:11
Hej Louise.

Ja du har nok ret. Og ja farmand trænger til et los bag i...eller to ;-)

Er der andre som har nogle erfainger som de har lyst til at dele ud af??

Reginella

0
0
Svar på denne tråd

Nr. 2...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 22:20

At få nr. 2 skræmte også mig meget - ikke så meget graviditeten og fødslen men hvordan det skulle gå bagefter... Nu skal det dog siges at min mand er der ligeså meget for vores børn som jeg og det gør tingene en hel del nemmere.

2. graviditet var noget hårdere end den 1., men man kan heller ikke slappe af på samme måde, når man har en lille en under et år

Fødslen derimod var en god oplevelse 2. gang og hurtigt overstået.. Det skal siges at første fødsel også gik rimelig nemt, så du kan sagtens være heldig 2 gange

Hvis du står med meget af det selv ville jeg nok vente lidt med nr. 2, jeg vil dog sige at du har en større ro når du får nr. 2 for du ved hvad det drejer sig om og du vil højst sandsynligt ikke få en efterfødsels reaktion i samme grad.

Tænk dig godt om inden du tager beslutningen... Jeg vil dog understrege at jeg trods de kun 13 måneder mellem mine børn ikke har fortrudt et eneste sekund

Jasmin den 8. juni 2006

og Oliver den 26. juli 2007

0
0
Svar på denne tråd

hej Henjas
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 15:18
Tak for dit svar.

Dit indlæg lyder meget positivt og overbevisende :-)

Jeg/vi har snakket om at det tidligst skal være fra foråret/sommeren at vi starter "projektet" da jeg gerne vil have at Lucia bliver lidt større og har lov til at have os for sig selv lidt endnu.
Samtidig er jeg glad for at jeg kan komme ud og ride bare én gang om ugen nu(Uhh det er store ting) i gennemsnit. Det er først nu at det kan lade sig gøre. Og ville være ked af at det blev lavet om snart. Har nemlig 3 heste hvor den ene er i gang med at lære galop anspring, schenkelvigninger osv.

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 19:56
Hvordan får du overskud i hverdagen med to små børn???

Har du heste???

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 23:52

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Nr. 2...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 10:50

Kære Reginella,

Kan sagtens forstå at du måske undrer dig over hvordan jeg får tid - det gør jeg også selv nogle gange

Jeg har en plag på 2 år, som jeg så småt er gået igang med at uddanne - men grundet hendes alder er der jo pt. ikke så meget træning. Jeg er derude 4-6 gange om ugen og tit er Jasmin med - så er Oliver hjemme hos far... Min mand spiller golf og det gør at jeg ofte også har begge børn med - dette er pt. nemt da Oliver sover i liften det meste af dagen. Andre gange tager jeg derud om aftenen når børnene er lagt i seng.

Jeg tror det vigtigste er planlægning og at have den holdning at "ting er kun et problem, hvis man gør det til et problem"

Selvfølgelig er det da hårdt nogle gange... men det er nu rigtigt at man vokser med opgaven og man får som regel klaret det man skal -man lærer at blive meget kreativ

Jeg skal nok give dig en opdatering, når jeg er startet arbejde igen om det fortsat er så lyserødt...

Held og lykke med projektet Du skal nok klare den, selvom der vil være tider du har lyst til at ønske dig langt væk...

Jasmin den 8. juni 2006

og Oliver den 26. juli 2007

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider