|
|
| Bedsteforældres navne.. |
| Forfatter:  |
Nanna Geenie |
| Dato:  |
02-10-2007 22:31 |
|
Inspireret af kir-stine's tråd tænkte jeg på om i har opkaldt jeres børn efter jeres bedsteforældre? Og hvad hedder/hed jeres bedsteforældre? Navnene springer jo ofte en generation over, og så bliver de moderne igen. Mine bedsteforældre hedder/hed: Marie og Enevald Mary Jensine (kaldet Maje) og Martin Min gemals bedsteforældre hed: Andreas og Marie Svend og mormor (han kan ikke huske hvad hun hed ) Jeg kunne godt tænke mig at kalde en evt datter Maje efter min bedstemor, men det kan min kære gemal ikke lide. Marie er også pænt, men min søster hedder Maria, så det er lidt tæt på. Min dreng hedder Jeppe. Mvh. Nanna
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk Bog sælges, se præs.: Lisbeth Liebmann og Gitte Haag: "Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide |
|
|
Min mormor og morfar hed Tove Johanne og Egon Robert  Alexander blev født et par måneder efter min mormors død og var derfor tæt på at komme til at hedde Johannes. Farmor og farfar: Edith og Hans Frederik. Men det er jo olderne vi skal have fat i.. Det er dem som er in nu.. Her hed de: Maria, Anna, Waldemar og William. - Ret in nu.. 
Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedsteforældre |
Lea (Tasha) |
02-10-2007 22:54 |
|
Min mormor hed Edith Johanne, min morfar hed Verner Johannes. Jeg kunne faktisk godt finde på at kalde min eventuelle datter Edith - jeg kan godt lide navnet, og min mormor betyder rigtig meget for mig. Men jeg tvivler på, at manden vil gå med til det... Min bedstefar og bedstemor (=farfar og farmor) hed Lissy og Frands Gunnar. Vores søn hedder Tim.
Lea Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat! Mor til Tim 24.07.07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
Nanna Geenie |
02-10-2007 22:56 |
|
Egon det var da ikke dårligt  Om det er bedste eller olderne kommer måske også an på hvor mange år der er mellem generationerne, i min familie er vi nok lidt sene på den, jeg er 31 og min bedstefar er 96, så 65 år imellem! Nanna
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk Bog sælges, se præs.: Lisbeth Liebmann og Gitte Haag: "Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores ældste |
cruella76 |
02-10-2007 22:59 |
|
Er opkaldt efter sin fars mormor, og hun hedder Ida. Far kunne også godt tænke sig at vores søn skulle opkaldes efter hans morfar, men jeg satte altså grænsen ved Karl kristian. Så jeg valgte Viktor istedet, som egentlig er udledt af min lillesøsters navn, som er Viktoria  Mine egne bedsteforældre hed Johannes og Vega, det havde jeg ikke lyst til at kalde nogle af mine børn 
Christel Bøger til kommende forældre sælges - se præs. Skal du fra Sjælland til Sindal (Jylland)? og kan du tage en del baby udstyr med?:) Bolig søges i næstved eller omegn - max. husleje 6.000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
demsie |
03-10-2007 00:40 |
|
min datters mellem navn er fra min oldemor ( Jenny ) og min søns mellemnavn er efter min mands oldefar ( Emil ) Jeg har altid sagt til mig selv at mine børn skal have 2 navne, så det har de fået og vi er meget tilfredse med dem  men til daglig er det alstå kun deres fornavne vi bruger. ( Katrine og Lucas ) MVH Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne navne |
|
|
Oldeforældre navne: Harald Gunner Wllliam Ingrid Elise Dorthea Kristine Helena Jeg kan desværre ikke huske min mands farfar og farmor, har aldrig mødt dem, de døde længe inden jeg lærte ham at kende. Min søn har fået William som mellemnavn. Min mormor lever endnu og det var min morfars fornanvn.
Mange hilsener Ann-Rikka  Nu som frue og mor til: Snorre 28/6-2007 Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville gerne.. |
Susanne K |
03-10-2007 08:59 |
|
Da vi fik vores søn, ville jeg gerne have brugt min bedstefars navn, men da han hed Emanuel, blev vi enige om at det ville være synd, og vi kunne heller ikke bruge det som mellemnavn, da vores søn så ville få fire navne og vores efternavn er meget langt. Denne her gang hvis scanningen har vist rigtig venter vi os en pige (hun skulle have kigget frem, men det er en anden side af sagen, hun vil ikke ud i kulden) Jeg ville gerne have hende opkaldt efter min bedstemor eller også min mands farmor de hed henholdsvis Kirstine og Caroline, men her har manden trukket bremsen, han kan ikke leve med nogen af de navne. Så nu har vi valgt noget helt andet og helt ubevist ligger navnets udtalelse meget tæt på min mors og det er jeg meget glad for. Vh.Susanne.
"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
Maria G |
03-10-2007 09:11 |
|
Mine Mormor og morfar: Rita Dorthea og Søren Farmor og farfar: Gerda og Thorkild Kærestens Mormor og morfar: Signe og Mads Farmor og Farfar: Edith og Erling Silje hedder Silje Dorthea til fornavn. Dorthea er efter min mormor, et slægtsnavn som går flere generationer tilbage, ingen har villet føre det videre før nu, og jeg anede ikke noget om at det var et slægtsnavn da vi valgte det, jeg har bare altid godt kunnet lide det. Vi snakker så lidt for sjov om at en evt lillebror/søster også skal have 2 navne, men synes ikke der er nogle af de andre older vi vil opkalde efter...
Maria Mor til Silje 30.05.07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Mormor og morfar: Elisa (Ditte) og Knud Farmor og farfar: Olivia og Einar SvigerMormor og morfar: Hans og Gitte Svigerfarmaor og farfar Anna og Christen. Jeg er selv lidt pjattet med Olivia, men det faldt ikke i god jord da vi sku finde et navn til vores datter.( Som hedder Silja) Vi overvejer, hvis nr 2 bliver en pige at kalde hende Ditte. Herrenavnene er ikke en mulighed for en evt drteng. Mvh C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine børn er ikke opkaldt efter |
gsims |
03-10-2007 10:27 |
|
familie. Der er da nogle af navnene der er ok, men jeg vil nu heller ikke bruge et navn bare fordi det er pænt eller fordi det er brugt tidligere i familien - det skal passe til barnet. Mine bedsteforældre: Ruth og Jens-Henning Helene og Egon Kristian Min mands bedsteforældre: Emma og Anton Victoria og Evald Christian Men som sagt kunne jeg sagtens affinde mig med flere af navnene, hvis de ellers havde passet til børnene. Der er dog også nogle stykker jeg aldrig ville vælge... Et andet problem i at vælge et navn fra stamtræet er, hvis man nu kun vælger fra den ene side - så kan den anden side føle sig snydt, og det er jeg faktisk ret sikker på, ville ske hos det ene sæt af vores forældre 
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Jeg syntes ikke rigtig vi har pæne navne her i bedste/olde rækken hvad mand angår.
Hvad et pige navn angår syntes jeg heller ikek rigtig der er noget.
Alle navne er sådan allla Ervin, Torsten, Harald og piger Waltraud, Elfreide, Susanne...
Så jeg vil ikke umiddelbart kalde mit barn efter bedste/ olde, medminder det vsier sig at dukek et pænt navn op, som jeg hedtil ikek kender til. Så kunne det være som nummer to navn.
Hyggehejsa Renana
Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min farfar hed Eyvind og min farmor Ruth Min mormor lever stadig og er kun 64 så hende håber jeg da på at have mange år endnu Hun hedder Birthe Min morfar hed Freddy Min farmor hed Lise til mellemnavn, og det navn ville jeg rigtig gerne bruge til en evt datter  Min Oldemor hed Emilie (Den eneste oldemor ejg har kendt) Det navn kunne jeg også godt finde på at bruge Mandens mormor Hedder Gunna og lever endnu Hans morfar hed Børge Hans farmor Hed Erna Og hans farfar hedder Herluf Så ingen af fornavnene ville vi bruge 
Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang. Min kærestes hjemmeside. Nissan-mekanikeren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne. |
|
|
Min mor hedder Susanne Min bonusmor: Nina Min far: Kjeld Min mormor hed Bodil Morfar? Min Farfar hed Svend Og min farmor hed Else Jimmys mor hedder Eva og resten ved jeg faktisk ikke, da han ikke har kontakt med dem, ud over lidt med sin søster og moster. Vores drenge kom til at hedde Alexander og Silas.
Mvh. Lene Supert dejligt fjordhesteføl (Hoppe) sælges. F: Idon Busklund MF: Kastanjegårdens Nick Forventet stangmål: 146-148cm. Reseveret. Hel/halvpart søges. Evt. udlån. Reseveret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen direkte slægtsnavne her. |
|
|
Det ville da være synd. Min far hed Herluf - det holder jo ingen steder i dag. Han forældre hed Valdemar og Anna. Min mor hedder Tove. Og hendes forældre hedder Rita og Karl Emanuel. Min gemals Far hed Jørgen. Ved ikke, hvad hans forældre hed. Min gemals Mor hedder Helga Klara Paula Ved heller ikke, hvad hendes forældre hed. Så slægtsnavne er udelukket her  Min søn hedder Jeppe og min datter Anne, så okay, Anne ligger tæt op af min Farmor Anna; men det er ikke tilsigtet. det var bare det navn min kæreste bedst kunne lide. Tanja
Se min smukke tinker på min præsentation.... Og nu også med shetlænderne: Sandfords Hjalte, Sandfords Ilja og Trisse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvem døber... |
|
|
Hvem døber dog sit barn Helga Klara Paula? Hold da op et langt navn..  Min far hedder August, og min svigerfar hedder august til mellemnavn, så faktisk har vi snakket meget om at hvis vi engang fik en dreng, så skulle han hedder August, og fik vi en pige skulle hun hedder Augusta. Og hvis ikke, så giver vi dem det nok til mellemnavn. Mine bedsteforældre hedder Helga Emilie og Holger, Elly Marie og Holger. Jeg kalder ikke mit barn holger, jeg har en død træls unge i vuggestuen hvor jeg arbejder der hedder det, og det er nok, Emilie kunne jeg måske overtales til, men ikke resten af navnene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine bedsteforældre... |
pommes |
04-10-2007 20:28 |
|
hedder Erna og Holger. Mandens bedsteforældre hedder Lilly og Aage. Vores søn hedder Viktor til fornavn og Holger til mellemnavn. Hvis det var blevet en pige skulle hun have heddet Freya til fornavn og Lilly til mellemnavn. Der var ingen i familien der vidste, at Viktor skulle hedde Holger til mellemnavn og min morfar blev meget rørt under dåben og måtte fælde en masse tårer mellem alle knipserierne med kameraet. Jeg synes at Holger er et flot navn, men manden måtte overtales lidt før det blev vedtaget. Vores egne forældre hedder Judy, Ebbe, Aase og Regnar, hvilket helt sikkert ikke var aktuelle navneemner... Mvh Pommes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne... |
Jeber |
04-10-2007 21:09 |
|
Min søn hedder Carl Christian, og er som sådan ikke opkaldt efter nogen bestemt - dog havde min far en onkel ved det navn, men det fik vi først at vide bagefter. Her lidt gamle navne fra vores familie: Dagmar og Richard Martin Erna og Jens Christian (kaldet IC) Inge og Henry (min nevø skal hedde Henry til mellemnavn) Erna og Johannes (og får jeg en dreng til, ja så må min kæreste finde sig i, at han skal hedde Johannes!) Anna og Fritz Ulla og Hans Verner Fra kærestens: Gurli og Gunnar (gys...) Ingrid Agnete og Svend Jeg kommer rigtig i vildrede, hvis jeg nogensinde får en pige. Synes de fleste pigenavne er for tuttenuttede, så jeg havner nok ovre i noget Sigrid eller sådan noget... FOrresten, på min fars side kom der i familien gennem mange år en mand ved navn Marcelius... Har set et gammelt gulnet fotografi af ham, og han lignede Emils far. Marcelius - det er da et fedt navn?!
Jeanette Kylling blev der sagt....!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min dreng |
|
|
Albert er opkaldt både efter sine bedsteforældre og sin oldefar. Min far hed Philip (han døde for 2 år siden da Albert var lidt over 1 år) og min svigerfar hedder Hendriques, min farfar hed Albert, så det var meget nærliggende at give vores førstefødte flg. navn til familiens store glæde og stolthed: Albert Philip Hendrik + efternavn. Grunden til at han har fået 3 fornavne er fordi man i Holland ikke har et cpr. nr. system som vi har herhjemme. Sandsynligheden for at to personer med præcis samme navne og efternavn er født samme dag i samme by er meget meget meget mikroskopisk. Vi flytter formentlig til Holland inden Albert når skolealderen. Vores andet barn, som er i vente 3/12 skal også hedde efter bedsteforældre/oldeforældre på den hollandske side. Spændende Vi må vente og se 
Beagle. Mor til Albert, 300604 og nr. to i vente til 3. December 2007.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine... |
TinaR |
08-10-2007 09:46 |
|
bedsteforældre hed: Rigmor, Anne, Paul og Jefta Anne er ok pænt, de andre tvivler jeg på får et comeback  Vi havde snakket om at bruge nogen af vores egne forældres navne, men det gik vi hurtigt væk fra da vi kom til at snakke lidt mere om det, de hedder: Mona Merete, Finn, Torben Eigil og Vivi Nora Jensine
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram i maven (termin 280108)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her vil jeg da også være med.. Mine bedsteforældre hed: Ida Helene Carl Christian Ellen Jørgen Min gemals bedsteforældre hedder: Anne Christian Jacob Emma Agnethe Hvis vi får en dreng skal han hedde Christian. Opkaldt efter min morfar og kærstens farfar.. Men hvis vi får en pige er vi godt nok lidt på den.. Ved ikke rigtig om Ellen bliver moderne igen???
Mette Timmermann Kock Elbækgaard Venter Aljano-føl maj 2008! Boks til hingsteføl udlejes nær Sønderborg Skriv for mere information! MINI-WRAP sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
JulieTaylor |
08-10-2007 10:12 |
|
Mine forældre hedder Walther og Aase, så det ville jeg aldrig byde mine børn  Min mands forældre hedder John (ikke just et cute babynavn) og Anne (som er fint nok, men det bliver nok alligevel ikke brugt). Vores datter hedder Sarah Elizabeth, og er ikke opkaldt efter nogen speciel... omend hun har en tante ved navn Elizabeth. Vi venter os en dreng her en af dagene, og han skal hedde William. Det er heller ikke et familienavn. Længere tilbage finder man klassikere som Ejnar, Adolphine, Grethe, Laurids (som jeg faktisk godt kunne have fundet på at bruge, men det skal fungere på engelsk) og Thage. For ikke at nævne Arnold, Frank og Mary. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedsteforældre... |
JulieTaylor |
08-10-2007 10:17 |
|
Okay, så fattede min præmature ammehjerne, at det var MINE bedsteforældre, der blev spurgt om, og ikke mine børns  Jamen det er så dem, der hedder Ejnar, Adolphine, Grethe, Thage og Laurids (jeg havde to morfædre, en biologisk og en højt skattet stedmorfar) Min mands hed så Mary, Frank, Dorothea og ..åh gud, jeg kan ikke huske den sidste. Jeg har også en stedfarmor, som hed Besa og en stedfarfar, som hed Erik. To gode navne, faktisk. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
Hanne GJ |
08-10-2007 11:13 |
|
Selvom vi ikke skal have børn lige nu og her, så er nogle af navnene allerede på plads. I Kenneths familie har de i generationer opkaldt deres børn efter en slægtninge. Kenneth hedder Michael til mellemnavn efter sin egen far. Hans bror hedder Kaj efter deres farfar og søsteren hedder Elisabeth efter deres mormor, og moren hedder også Elisabeth til mellemnavn. Så vi har besluttet at vores første søn (hvis vi får en) skal hedde Michael til mellemnavn. Vores pige skal hedde Lillian efter min mor til mellemnavn. Hvis der kommer flere af hvert køn vil en dreng så få et mellemnavn fra min side af, men har ikke besluttet hvilket endnu da dem som er at vælge imellem er far: Jon, Morfar: Kaj Leon, Farfar: Erik og så min stedfar: Søren og ingen af dem skal det være. Hvis vi får en pige mere skal hun hedde Elisabeth til mellemnavn. Fornavnene er ikke helt på plads endnu...men der går nok også lige et par år eller 3 inden børn kommer på tale. (siger hende som i går sad og surfede rundt for at lure barnevogne)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne.. |
|
|
bedsteforældrenavne: Ester, Alfred, Gerda, johanne,Anna, så kan jeg ikke huske flere. Min første datter, Alberte, er opkaldt efter morfar, som hedder Albert til mellemnavn. Min yngste datter hedder Sarah, fordi vi synes det er et flot navn. Det relaterer også lidt til morfar, da den kage han var bedst til at lave (han var bager) var en "Sarah bernard" kage . Louise
Dressurtanten. mulighed for opstaldning tæt på Ørbæk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Christel |
09-10-2007 09:56 |
|
De bedsteforældrenavne som jeg kan huske er: Tove, Henry, Heidi-Lena, Knud Erik, Anna, Tage. Vores Anna er ikke direkte opkaldt efter Peders farmor. Vi kunne rigtig godt lide navnet, og så er det bare hyggeligt at hun hedder det samme som sin oldemor (som hun desværre aldrig nåede at møde). Vi har da også et par navne klar til Mini. Og hvis Mini er en dreng, kommer han nok til at hedde det samme som sin tipoldefar, igen ved et tilfælde. Men nu må vi jo lige se, når han/hun kommer d. 22.
Mange hilsner Christel, mor til Anna født d. 21. juli 2006 - og termin 29. oktober 2007 Brændeovnsgitter købes, skriv pb hvis du har et til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne.. |
|
|
Frederik er opkaldt efter min farfar, der sjovt nok også hed Frederik. Hvis den lille spire, der er på vej bliver en pige skal hun opkaldes efter min oldemor, der hed Rosa Marie, vi bytter bare rundt på det og kalder hende Marie Rosa - men nu må vi se hvad der kommer. Hvis det bliver en dreng er vi på den, for vi kan ikke blive enige om et drengenavn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|