Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Venindes barn, meget overvægtig
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:11

Hej allesammen..

jeg har en veninde på alder med mig der fik barn i februar, en rigtig sød lille pige på 3100. Meeen. Moderen kunne desværre ikke amme så den står på mælkeerstatning, (hvilket er helt fint)Hun mener så at lille pigen i hvert fald ikke skal sulte. Hun får mad HVER gang hun siger noget. De var hjemme hos mig i 6 timer for at vi kunne hygge, os nybagte mødre.. Og i den tid fik hun fik flasker (250ml men ikke fyldt helt til top)og en dåse babaymos.

Lillepigen er nu ca 8 mdr og vejer 11,5kg. Hun har altid mindst 4 flasker mælk (koldt)med hvis hun nu skulle blive sulten. hun sidder hele tiden i en skråstol og kan ikke kravle, da hun ikke bliver tilbudt at prøve det.

Moderen mener bare at det er baby fedt og hun vokser fra den, men SP har bedt hende om at skrue langsom ned for maden

ER det bare mig eller er det vildt synd for barnet? Det er da ikke sjovt for hende at skulle til at tabe sig når hun er så lille.

Pernille

Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

Vægt: 3020gram

Længde: 52cm

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:22

Et barn i den alder skal ikke på slankekur. Moderen må prøve at motivere barnet til at bevæge sig på gulvet( rulle rundt osv), og prøve at udskifte noget af mme. med vælling eller mos, hvis barnet konstant er sulten. Jeg tror, at når først barnet begynder at få smag for at udforske verdenen, så sker der også noget med vægten. Synes det er ekstrem synd, at hun hele tiden sidder i en skråstol? Kan i ikke på en pæn måde vise moderen at det ikke er sundt?

0
0
Svar på denne tråd

Skråstol!!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:41

mht. skråstolen, så mener jeg de kun er beregnet til en maxbelastning på 11kg!

Og stakkels barn...hun skal da nok lære at kravle på et tidspunkt, men det er da synd, at hun ikke er blevet opfordret til at udforske verden!

Jeg ved ikke om hun er for fed eller bare er stor, da er man nød til at se barnet for at kunne bedømme det. Men jeg ville da høre på sspl når hun siger sådan!

Som en god veninde bør du nok sige det til hende!

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

lille opdatering
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:08

jeg har prøvet at sige til hende at hun skal høre hvad sspl siger men hun mener at det bare er pjat. jeg har også flere gange sagt til hende når hun er her kan hun bare ligge lillepigen på vores sen hvis hun ikke vil have hende på gulvet (vi renovere 1. sal så sengen står i stuen) men det vil hun ikke. heller ikke selvom ´jeg ligger der med min tøs der i nogle min.. det bliver ikke så længe, da det hårdt når man er så lille så hun bliver hurtig træt eller ber om mad...

Selv hendes kæreste er urolig for hendes vægt, men ham vil hun heller ikke lytte på.

Jeg tror hun gik lidt ned da hun ikke kunne få amningen til at fungere, så nu skal bebs altså bare ha når hun ber om det.

med hensyn til skråstolen så fylder hun den også HELT ud.

hun er blevet målt i sidste uge til 74 cm

Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

0
0
Svar på denne tråd

gulvet
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:44

Synes ikke det er så rystende at hun vejer 11 kg som 8 mdrs, det kender jeg flere der har gjort. Men at hun aldrig kommer på gulvet gør det jo straks være. Det er på gulvet børnene skal udvikle deres motorik, lære at trille, sidde, kravle osv.

- Og hvis hun ikke får de muligheder, så vil vægten på et tidspunkt blive et problem.

Alle de store babyer jeg har kendt har ændret sig da de begyndte at kravle, fordi de så brænder en masse krudt af.

Men det er svært at sige til en mor. Men jeg kan slet ikke forstå hendes holdning da jeg da synes at man alle steder ser advarsler mod at bruge skråstole mere end korte perioder af gangen.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 11:36

Jeg synes altså ikke det noget bekymre sig over, det ryger af når barnet begynder komme rundt. Selvfølgelig skal hun ikke sidde i stolen hele tiden bestemt ikke, men sig det til hende direkte.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 11:55

Ja så må jeg alså også have en fed baby ! han er også 8 måneder og er blevet vejet til 10,7kg. Han var dog også stor ved fødslen 5365 g. Jeg syntes ærligt talt ikke at han ser tyk ud da han har længden med sig og følger sin egen kurve.

Han kan alså også sagtens spise 250ml og en potion grød.

han bruger så også meget energi til at tumle rund på gulvet.

og vores sunhedplejersker siger at der er ikke noget at være nervøs for så lange at vægten og lænden følges ad.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

fjordhest hingste føl fra i år sælges

Shetlænder vallak på 1 år sælges

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:58

Jeg synes det er godt at moderen IKKE er hysterisk med det og tager det med ro. Det ER jo hvalpefedt og skal nok glatte sig ud når hun kommer op på benene *S*.. Det er også meget normalt at hun ikke kravler endnu. Har lige hørt om en der først er begyndt at kravle nu, i en alder af 14 måneder. DET syntes jeg var sent, men hvis hun hygger sig fint med at sidde og lege på et tæppe og har nok i det, så er det jo sådan. Man kan ikke tvinge børn frem.. man kan opfordre dem til at kravle osv, men mange gange hjælper det ikke en dyt.. :o)Mine drenge har haft det omvendt. De har haft travlt med at komme rundt, og jeg har prøvet at få dem til at sidde lidt på et tæppe og lege lidt. Det hjalp sq ikke.. De gør og prøver det de vil.. Mine vejede omkring 14 kg da de var 1 år.. og begge gik da de var 10 måneder gamle. Børn er forskellige og det er vi forældre også.. Sålænge mor og barn har det godt og trives fint, så er det nok noget du bare må acceptere? Du har måske også nogle minus'er hvor hun gerne ville ændre dig? ;o)Min svigerinde og jeg opdrager børn på 2 vildt forskellige måder.. Hun har altid haft travlt med at fortælle mig at jeg var underlig og hysterisk.. nu har jeg fået nok og er begyndt at svare på tiltale.. hehe..

Men accepter at det er hende baby og hendes måde at være mor på.. det er jo det der gør hende speciel *SS*..

Gift med den skønneste mand og mor til de 3 skønne prinser !!

Phillip - 04.10.03 3120 g og 50 cm

Lucas - 25.07.06 4700 g og 53 cm

Romeo - 21.08.07 4140 g og 54 cm

Den heldige ejer af Frieseren, Ninja ( 30.03.0

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:05

børn taber sig for det meste når de begynder at kravle og gå, og kommer i institution.. Man må aldrig tage et så lille barn på slankekur! Jeg ville nu ikke være så nervøs mht vægten!! Men hun skal da motiveres.. Hun skal da lægges på gulvet, og lære at kravle.. Ellers kommer hun da aldrig nogle steder hen..

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/

Kender du Molly, Shanti, Monty eller Cassi?

0
0
Svar på denne tråd

hm...?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:10

Så må jeg nok sige at min Sille blev vejet og målt igår OG hun er 4 måneder den 18. Hun er 69 cm lang g vejer 7050 Gram. Er hun så ogs for fed. ? Nej har lige fået af vide at hun er fuldstændig fin..

"¤ Giv mig min OLIVER tilbage til mig ¤"
0
0
Svar på denne tråd

vægten
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:41

er da ikke så slem er den ?

havde også en meget rundt baby... han vejede endda kun 2650 da han blev født, men var meget rundt fra ca ½ år til han var 1½ år.

i dag er han en ganske alm dreng uden vi har rationeret noget mad :-)

angående skråstolen, kan det evt være fordi i har så mange dyr ? kan se i har 4 katte og 2 store hunde samt bygger om, det er jo ikke alle der vil have deres babyer skal kravle rundt i dyrehår ? (ikke at jeg siger i bor beskidt, men i har jo dyr så som regel kan det jo ikke undgåes at der er lidt)

Ellers så må du da give hende et legetæppe eller lign i gave :-)

hvis barnet ligger så meget i skråstol må der da være problemer med fladt baghoved, eller ?

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Et barn
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:43

på 8 måneder skal slet slet ikke have så meget mælk ! Hun skal have noget fast føde i stedet for, i form af grød, mos og grøntsager.

Desuden skal barnet ikke være "fastspændt" i en skråstol, denne skråstol er beregnet til babyer som ikke selv kan sidde op ! Barnet her er 8 måneder gammel, gammel nok til at selv sidde på gulvet eller i en højstol.

Mon ikke der er noget helt hylende galt hos moderen ??? Spænder barnet fast i en skråstol, nok for hendes (moderens) magelighed at hun ikke gider at rende efter et barn som ruller/kryber/kravler på gulvet.

Barnet vil også miste at få stimuleret sine motoriske sanser. Ser hun alt fra en skråstol og ikke fra gulvet/skødet af sine forældre, så er livet ikke særligt spændende, vel !?

Moderen skal have noget hjælp, vejledning fra sundhedsplejesken eller snarere en børnelæge. Jeg har ikke nævnt at barnet er overvægtigt, men at moderen konstant hælder noget ind i barnets mund ligeså snart det siger et kvæk. Heller ikke en sund måde at lære barnet hvad sult/mæthed her er !

Jeg er lidt rystet over hvad jeg læser her, stakkels barn i skråstolen, 8 måneder gammel

Beagle.

Mor til Albert, 300604 og nr. to i vente til 3. December 2007.

0
0
Svar på denne tråd

tak for alle jeres svar..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:49

Ja.. Det er selvfølgelig individuelt, fra barn til barn. og det kommer jo også an på hvor meget de vejer fra fødslen af, som gitte skriver vejede hendes mere end 2kg mere end min venindes ved fødslen og det er jo klart at han allerede fra start ligger højere på kurven. Han skal jo følge sin kurve, så han vil jo automatisk veje mere ved 10mdr, end et barn der ikke har samme fødselsvægt. Og jeg kan jo kun skrive hvad hendes sundhedspljerske har sagt og hvad jeg selv syntes.

Og vi er ret godt venner så vi snakker åbnet om det uden problemer, men det er jo ikke DET eneste jeg snakker med hende om. Jeg har spurgt til det 2 gange siden hun begyndte at tage rigtig på. Og hun ER uden tvivl en god mor! Og ja vi har da nok alle vores små fejl.

OBSOBS. Jeg kan se i mit indlæg foroven har jeg bare skrevet:

Og i den tid fik hun fik flasker (250ml men ikke fyldt helt til top)og en dåse babaymos.

Jeg mangler at skrive at hun fik 4 flasker a 250ml (ikke helt fyldt)

Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:56

Jeg skulle nok lige opdatere min profil lidt.. Vi har nu kun 1 hund og 3 katte..

Som jeg skrev tidligere har sagt til hende at hun bare kan ligge hende på vores seng. Angående legetæppe er det selvfølgelig noget der bliver lagt på gulvet før der er nogen der får lov at kravle rundt dernede, man ved jo ikke hvad dyr eller os selv lige har fået med ind.

Ja man kan godt se på hendes hovede at hun har siddet meget i stolen. De kører meget ud til venner og bekendte så jeg tror lidt det er den nemme løsning at hun bare sidder i stolen, så ved de hvor hun er.

Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider