Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

frustreret mor
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 18:06

i dag kommer jeg og henter mine to piger på 3 og 5 år . de er ude i sandkassen konstantere jeg at min ældste datter igen ikke har jakke på men sidder i en langærmet t-shirt i sandkassen ( har sagt til dem 6 gange nu at de beggeskal have jakker på ude, især når de hoster om natten og mener bestemt ikke at det er sommer mere, men de er åbenbart ikke enige) nå et side spring, den ene pædagog siger at der er sket noget rigtigt slemt og at det er at begge mine to piger og en anden pige er kravlet igennem et hul i hegnet og ud, jeg bliver noget forskrækket over den meldning da det aldrig er sket før. de fortæller at de har skældt meget ud over det. og dette er jeg helt enig i er det rette at gøre, men nu kommer der så det som jeg er dybt uenig i og oprørt over. den ene pædagog siger at vi har besluttet at pga dette skal de sidde i sandkassen hele dagen hele ugen og kun i sandkassen. jeg går nærmest i chok over dette som jeg føler er en urimelig lang straf for børn i den alder som heller ingen tidsfornemmelse har. jeg ringede derefter til den anden piges mor for at høre hendes mening og hun syntes at det er helt rimeligt. hvad mener i som ser objektiv på det uden moderlig følelser for dem er straffen rimelig.

jeg overvejer at kontakte dem i morgen og forklare dem mit syn på den udmålte straf og hvis de fastholder det beder jeg om fri på jobbet og holder dem hjemme. jeg syntes selv at det havde været rimelig med at forklare hvor farligt det er og skælde ud og måske blive i den evt sandkasse resten af dagen eller fx blive inde på stuen resten af dagen imens de andre børn havde det sjovt ude. men er det mig der er en hønemor eller hvad. jeg arbejder proff. med børn men det er noget andet når det er ens eget og vore følelserne er anderledes

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:40

med dig.

Jeg synes også det er helt iorden de bliver skældt ud og får af vide at det IKKE er iorden at forlade børnehavens område, og det kunne også resultere i at de måtte blive inde på stuen resten af dagen. MEN at holde dem i sandkassen resten af ugen synes jeg bestemt IKKE er iorden, jeg synes dét er en meget hård straf for børn i den alder.

Jeanne
Mor til Nicholine
født d. 18 maj 2005

Besøg Nicholines hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Øhh...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:46

Det var dog noget af det mest underlige jeg har hørt længe...

Ved godt at dine børn er "rimelig store" - Og har en fornemmelse af, hvad som er rigtigt og forkert / forbudt.. MEN så må de sgu lade være med, at have hul i deres hegn!

Er det måske nogen sinde sagt " børn i må ikke kravle ud af hullerne her i hegnet i børnehaven " ?

Nææ.. Børn på udflugt, finder et hul, hvad er der der.. Vi kigger..

Nixen bixen - Havde ikke accepteret det..

Det er skisme de voksnes ansvar at dette ikke sker - Samt at de får jakker på!!

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 01:04

Hellere sidde i sandkassen en uge end blive kørt over...

Og det med hul i hegnet.. Børn der vil ud, kommer ud...

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

BLiver hullet ikke lavet???
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 07:57

Skal de ikke have hullet repereret??? Har det været der længe, jeg var nu nok blevet noget urolig, ved at der var hul i hegnet

Jeg havde også fundet straffen dybt urimelig

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 10:08

mette bo dvs så skal de sidde i sandkasen til de skal gå i skole? og det skal alle børn så bedre i sandkassen end på vejen. det handler om hvormeget straf der skal til for at de har forstået alvoren i deres handling. hvis alle børn sad indespærret på deres værelser . ja så vil ulykketallene og dødstallet men er det ikke en høj pris at betale

om der er hul eller ej så ved de godt at de ikke må gå uden for børnehavens område så der er ingen tvivl om at de har gjort noget forkert og de må selvfølgelig have en konsekvens. men de har ingen muligheder for at forstå konsekensen af deres handlinger over så lang en periode. de kunne lige så godt sidde i sandkassen i to mdr. det ville ikke få dem til at forstå det mere end de gør nu.

men har her til morgen snakket med børnehaven og sagt at vi syntes at det er rimeligt hvis de sad der dagen ud i går og så i dag ( når de er ude) og så ikke mere. de ville holde et møde om det. hvis de ikke er enige men fastholder den uge ja så beholder vi dem hjemme.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Skod børnehave
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 10:31

Det havde jeg godt nok heller ikke accepteret, og jeg ville også gå videre med det hvis BH ikke kan nedsætte straffen. Det kan ikke være rigtigt at man skal tage fri fra arbejde for at beskytte sine børn imod inkompetente pædagoger .

Den med jakker her i overgangsperioden er vist en klassiker, men ikke destro mindre møg hamrende irreterende.

Følger spændt med i hvad der sker i sagen.

Med venlig hilsen Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

HVAADDD???
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 11:42

Hej

Sidder bare her med åben mund og er målløs.

Syntes I virkelig at det er ok at børnene skal have en straf? Hvem har ansvaret her? Hvem er de voksne/pædagogerne i den her sag? Det er i mine øjne, dem som burde have straffen, de har ansvaret!!! Ikke engang en skideballe til ungerne synes jeg er på sin plads, men en snak om at det bare ikke var smart og om hvad der kunne være sket - og så se at få lukket det hul.

Ja måske ved ungerne godt de ikke skulle være gået ud, men hvem hulen synes ikke lige at det kunne være spændende at se hvad der var på den anden side og børn er jo nemme at lokke? (Er græsset ikke altid grønnest hos naboen???)

Hvorfor er der et hul i hegnet? Der kan altid ske noget så der kommer et hul, men det er da bare med at få det lavet, for mig lyder det som om det har været der længe.

Jeg mener det er utrolig dårlig pædagogik at de skal sidde i sandkassen en hel uge fordi nogle ikke har fået lavet et hul i hegnet. For det er sgu da her problemet er.

Ja, jeg var blevet tosset!! Sådan en hverdag skal mine børn ikke tilbydes. Hvordan har vi andre det ikke hvis nogen skælder os ud? Ad H til, nej så ikke om jeg synes det er i orden, hverken med skæld ud eller "sand-kasse-rest". (Stuerest)

Hilsen

Jette

***Golden Retriever hvalpe sælges.***

Kontakt mig for yderligere information!

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 11:45

Nu er jeg selv pædagog, og lidt ked af at læse de forskellige indlæg der har været på det sidste her på HN omkring børnehaver, pædagoger og afstraffelse...

Det er ikke OK at skulle sidde i en sandkasse i en uge!

Jeg håber ikke at I skære alle pædagoger over én kam, for sådan er jeg ihvertfald ikke og mange andre pædagoger jeg kender. Det er så ærgeligt at der er mennesker der tager en uddannelse, som ikke ejer forståelse og respekt for andre, som så får hele pædagog verdenen til at se så ukompetent ud. Jeg kan godt forstå at der bliver reageret fra forældrenes side... Men lige så ærgelig er jeg over at læse at der snart er mere @!#$ end kvalitet indenfor mit fag, det er bare så synd!

Men der findes altså stadig dygtige, faglige og kompetente pædagoger, selvom det til tider er svært at se...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:19

fortsættelse vi ringede til børnehaven i morges for at høre hvad de havde besluttet på mødet. og indrømmede at straffen no havde været for hård og at der ikke vel komme yang aderligere sanktioner. men at de skulle lege på den nedderste del af legepladsen resten af ugen for så var håndværkerne færdige med at lave hegnet. så det accepterede vi.

basil kan ikke se hvor pædagogerne angribes generelt i disse indlæg. jeg har selv arbejdet som pædagogmhj. i 7 år inden for domsanbragte og min mand er pædagog så ingen knups her fra.

og da der ikke er flere pædagoger i forhold til børn er der store muligheder for at de kan stikke af uden de voksne opdager det. jeg har en ´gang arbejdet med en hvor vi var to ansatte på bare til ham døgnets 24 timer og pinligt nok lykkes det stadig for ham at stikke af. grunden til denne voldsomme reaktion fra personalet er nok at de blev bange og især fordi at de ikke havde opdaget det når det var deres ansvar. men nu er det forhåbentlig løst for nu. nu går kampen bare for overtøjet he he

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Godt at BH kom til fornuft
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 10:36

mht. straffen.

Jeg er fuldstændig enig med dig og Jette (som eksempel) i at den straf var fuldstændig langt ude (i hegnet)

Når nu det er på plads, så finder jeg det dybt uansvarligt, at pædagogerne ikke sørger for at børnene får ordentlig tøj på når de er udenfor! Uh hvor var jeg altså blevet vred

Christel
Bøger til kommende forældre sælges - se præs.

Skal du fra Sjælland til Sindal (Jylland)? og kan du tage en del baby udstyr med?:)

Bolig søges i næstved eller omegn - max. husleje 6.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider