Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dræn i ører??
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 16:07

Hejsa.

Er der nogen der har nogle erfaringer gode som dårlige med øre-børn og dræn? Katrine skal have lagt dræn om 2 uger pga væske på ørerne (ja nu har vi snart vænnet os til kun at sove 3 timer om natten i over 1 år først pga kolik og nu har hun så vundet et par dårlige ører også så vi er lidt trætte herhjemme især nu jeg er startet på arbejde).

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 16:47

Har ikke selv børn med problemet med min venindes 2 børn har begge fået dræn i. Pigen, desværre for sent, men hos begge har der været total forændring fra dag 1.!!!

Drengen på 2 har lige fået i. Og fået fjernet polypper. Det er bare fantastisk hvad der er sket med dem! Bedre nattesøvn, sprog udvikling og generel tilstand røg i top med det samme.

Lise

0
0
Svar på denne tråd

begge mine har /har haft dræn
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 16:51

oliver fik som 1½ års, hans det første sæt klappede desværre sammen efter få dage, men andet sæt virkede perfekt, han har ikke døjet med ørene siden, og har tabt drænene for lang tid siden.

daniella fik også dræn i som næsten 1 års... hendes sidder der stadig, og har god virkning... dvs. hun har stadig MØB ind i mellem, men væsken kommer fint ud.

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

Diverse ting sælges:

bla. drengetøj str. 2-3 år, hagesmække,barnevogn og opvasker:

my.qxl.dk/accdb/ viewItem.asp?IDI=516632804

tjek mine annoncer:

0
0
Svar på denne tråd

Kun gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 17:41

Nu er den store på 10 heldigvis vokset sig ud af problemerne. Men Michelle på 7 døjer og er afhængig af at få dræn i pga væske, dog kun i det ene øre.

Har en super ørelæge og kun gode erfarringer.

Går ud fra at i er blevet orienteret om hvordan i skal forholde jer på dagen, fx vær altid to i bilen når i skal hjem med den bette. Chauffør plus en som sidder på bagsæddet sammen med patienten, for de kan få kvalme af bedøvelsen og derfor kaste op.

Med venlig hilsen Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 18:59

min søn har også været på turen med dræn. Han fik dem lagt, da han var 4 år gammel - set i bakspejlet skulle han have haft det meget før.

Der var forandring fra dag 1. Han "klagede" over høje lyde og hørte tydeligvis meget anderledes end han plejer.

I sommers blev han "frigivet" - da var begge dræn ude og trommehinden helet op og fungerede som den skulle. 1½ år efter operation. Så det er bare super dejligt.

Selve indgrebet klarede han med bravour - han var bare så god. De måtte opgive at lægge drop i hans hånd, for de kunne ikk ramme blodåren. Den var meget utydelig og smuttede når de prøvede at stikke i den. Så de stak ved siden af og den perforedede. Så han endte med at få gasmaske, men det tog han også i stiv arm.

Han fik det lavet på Køge Sygehus. Han fik en "sygehus-bamse" - sådan en gul en med de der dutter på, som de får på brystet, så de kan holde øje med hjerteslag osv. Det var super godt, så kunne han se, at bamsen havde det, så skulle han også have det. Så var det jo slet ikke farligt. Han var så også så stor, at han forstod en del af det lægen fortalte.

Jeg var alene med ham da han blev opereret, så vi flyttede ind hos mine forældre i dagene efter, så han kunne være hos dem, når jeg skulle på arbejde. Han blev opereret den 2. januar og det var ikke lige tiden for mig at holde fri. Men han havde ingen eftervirkninger overhovedet.

Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

0
0
Svar på denne tråd

Freya har
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:38

draen i fra hun var ca 1 til ca 2. Hun har faaet lagt det 2 eller 3 gange og alle gange er det gaaet godt. Hun havde draen i fordi hun havde tilbagevendende mellemoerbetaendelse og jeg maa sige, at det tog trykket. Det vaerste var i de perioder, hvor hun havde betaendelse og skulle have skyldet og dryppet oere. Det maatte tiltider foregaa med magt.. ikke sjovt, men det skulle goeres. Hun var i lang tid efter draenene var taget ud ikke glad for, at man roerte hendes oere.

Er det Ole Raahauge i har til oerelaege? For han er rigtig dygtig - lige foerst er han lidt speciel, mener jeg at kunne huske. Men meget rar mand.

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

ikke ole nej
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:53

hej igen.

Jo jeg har fået at vide der skal være 2 voksne med i tilfælde af opkast under hjemkørsel.

Ville gerne have haft tid hos Ole Råhauge, men han er efter sigende i Afrika for tiden, så der er jo lidt langt, hi hi. Nej så vi har fået tid hos en Kim Møller Andersen så vidt jeg husker hed han sådan i Næstved istedet.

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2007 01:34

kun gode erfaringer med dræn i ørerne.Der skal nok komme nogle roligere nætter.Min yngste søn fik lagt dræn i ørerne, da han var lille og sikke et dejligt barn, vi fik ud af det.Det skal lige siges at de faldt ud i utide et par gange og der måtte sætte nye i.Jeg er Dagplejer på 16. år og har passet mange børn med øreproblemer og har ikke været ude for at det ikke hjalp,at få dræn i.Så...Det værste er nok,at barnet skal helbedøves - det er man aldrig glad for som forældre.

Et andet råd kan være at give bio-strath dråber-det har en god effekt på immunsystemet- de kan købes i Matas og på Apoteket og mange småbørnsforældre syntes at det hjælper på infektionerne, især i efterårs/vintermånederne.

Nu med lækkert hoppeføl.

Født Fredag d.13...april.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider