Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Sut til baby?
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 10:50

Hvor mange af jer har en baby der bruger sut?

Og hvorfor?


Hvornår gav i baby sutten?

Og hvorfor?


Spørger fordi flere har spurgt om Emma bruger sut, hvilket hun ikke gør.

I hvert fald ikke endnu.


Jeg troede at man gav en sut hvis baby var så ulykkelig at man ikke selv kunne trøste?

Det har vi ikke prøvet endnu, så føler ingen trang til at proppe en falsk tryghed i munden på hende... - endnu.


Hun er 2 uger gammel imorgen, onsdag.








Den 1. august 2007 kl. 12:23 blev Emma født.

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfgdfghgghghhghg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 10:56

terkel fik sut 5 min efter han havde suttet første gang. af afd sygeplejersken på skejby for di de mente at han havde brug for at slappe af og koncentrere sig om at holde varmen..(han var delvis grå da han blev født og lå under grillen i 8 timer næsten..)


gry brugte ikke sut før hun var 1 md.. kan ikke helt huske hvorfor hun begyndte


Imba fucking ashley

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 11:02

Hejsa.

Vores datter Sif bruger sut. Hun er ti uger nu.

Sif fik sutten to eller tre dage efter hun var født. Ville være sikker på jeg kunne finde ud af det amme ræs først.Griner

Hvorfor vi gav hende den??

Tja det var da egentligt et godt spørgsmål...

Det ved jeg faktisk ikke, nok fordi det gør man vel bare.

Nej jeg ved faktisk ikke hvorfor.

Hun bruger kun sutten nu når hun er sulten. Forstået på den måde, at jeg ammer ikke mere ( er tom ) GG.

Så mens jeg gør flasken klar får hun den imens.

Og så når hun er meget træt bruger hun den også.


Syntes det er fint at i ike bruger den hvis det ikke er nødvendigt, Tombs up.

Men hvis de ikke bruger sut, tja så bruger de som regel tommelfingeren eller hele hånden. Griner


Hilsen Wicki

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 11:06

Hejsa


Min datter bruger sut og har gjort det fra vi kom hjem fra sygehuset og var ca. 5 dage. Hun er nu 6 uger.


Med henblik på dit andet indlæg om amning, især den lange natamning, så ville jeg helt klart give mit barn en sut i stedet for at hun bruger mig som "sut".


Børn har forskellige suttebehov, og begge mine har åbenbart et stort suttebehov. Når hun har ligget ved brystet 10-15 min, så slipper hun selv brystet og begynder at ligge og mose rundt, så får hun sutten i stedet. Hun kan blive helt hysterisk, over at der stadig kommer noget ud af brystet, for hun er mæt, men har bryg for at sutte noget mere.


Den store havde også et stort suttebehov, han blev dog ikke sur når der blev ved med at komme mælk ud, han gylpede så bare helt vildt bagefter.


Der skal ikke være tvivl om at jeg nyder at amme, de skal bare ikke bruge mig som sutteklud og trøster, jeg vil også gerne kunne lave noget andet end at amme hele tiden.


Om natten når hun begynder at rode rundt, får hun lige sutten, og så sover hun de fleste gange videre og jeg slipper for at vågen for at skulle amme. Synes det virker fortræffeligt, i nat sov hun fra 22 til lidt i 6, hvor jeg gav hende sutten en gang ved 4.30-tiden.


Det er jo forskelligt om folk vil give deres børn sut. Jeg ville dog helst ikke undvære den.


Og så vil jeg ikke mene at sutten er "falsk tryghed" som du skriver. Det gør barnet trygt at sutte så hvorfor skal det så ikke have lov at sutte? Hvorfor mener du at det er falsk trykhed?


Hilsen Komet


- mor til Magnus 11. juni 2005 og Astrid 2. juli 2007

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lærke..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 11:41

Bruger også sut. Den første uge efter vi kom hjem skreg hun konstant og ville ikke trøstes. Hun var vågen fra 7 morgen til 11 aften og vi var ved at blive vanvittige.


Lørdag (da hun var 10 dage gammel) kom min mor forbi. Hun sad med lille skrigende Lærke og gav hende sutten. Inden længe sov det lille pus og siden har sutten altså været et hit.


Hun kan sagtens ligge uden og kigge og så giver vi hende ikke sutten, men hun har altså brug for den andre gange.


/Tina

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 11:44

Sebastian fik sut, da han var 3 dage gammel - Horsens sygehus kørte egentlig anti-sut kampagne på det tidspunkt, men den sygeplejerske som var ammevejleder synes alligevel, at vi skulle prøve, da han havde et kæmpe suttebehov.

Vi havde ingen sutter med og købte derfor bare en pakke i sygehusets kiosk - det var de ganske almindelige billige runde ballonsutter, og han har ikke villet have andre siden






Nu med den skønne Sebastian i armene og lillebror i maven

- men uden Athene hest



Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sutter
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 12:24

Emma er ikke længere slem til "bare at hyggesutte" om natten.Og hun sutter kun sin håndoverflade lige når hun er sulten, i den tid det tager for mig at "få rullet blusen op" - så vil ikke påstå hun har et stort suttebehov?


Komet: Jeg skrev netop gåseøjne om ordet falsk tryghed.

Det betyder at ordet ikke har sin fulde magt - altså jeg manglede ligsom et ord som forklaring, så skrev dette.


Jeg er ikke anti over for dem eller det at give baby en sut.

Ville bare gerne høre hvorfor folk har givet den...


Man ser jo nogen der bare propper den i kæften af ungen så snart denne giver det mindste kny fra sig, istedet for i det mindste at forsøge at trøste.

Så ville gerne høre grunden til sut :)


Og der er kommet nogen gode forklaringer. Men de fortæller også at jeg pt. gør det rette.

Emma har ikke brug for en - endnu - så jeg vil ikke længere tænke og overvej for og imod når folk glor underligt på mig når jeg siger nej til at hun bruger sut.


Hun har 3 sutter (fra gratis-pakkerne) men de er ikke indviet.


endnu :)







Den 1. august 2007 kl. 12:23 blev Emma født.

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd
 
 Patrick
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 12:48

bruger ikke sut, og bruger heller ikke mig som sut. Kun de dage hvor han har ekstra behov for tryghed i forbindelse med et tigerspring...


Han har ikke ville tage dem - og vi har ikke ville tvinge ham til det, selvom der er mange der har været af den mening. Hvis han ikke vil have den, så får han den ikke... Vi klarer os fint uden sutten - har en nusseklud i stedet.



Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sut, hvorfor
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 13:01

Sebastian fik sut da han var indlagt, da det var eneste måde at trøste det lille pus på - da var han 10 dage. Han brugte ikke sut før indlæggelsen.


Jeg er hverken for eller imod specielt, men kan godt se lidt fornuft i et argument som min veninde havde forleden. Når barnet skal i institution (især vuggestue), er det rigtig godt for både barnet og personalet, at barnet kan trøstes lidt vha. en sut. Men jeg ville aldrig af den grund tvinge mit barn til sut, hvis barnet ikke vil have den.


Sebastian bruger kun sut, når han skal sove eller køre bil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1 med og 1 uden
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 13:23

hejsa


vores 1 barn (snart 11 år) var helt vild med sutten og egentlig syntes jeg at det var en god ting for det gjorde det nogengange nemmere at trøste, sove mm.


nr 2 gad ikke sutten og det var lidt sværere nogengange at trøste, hun var lidt længere om at falde i søvn syntes jeg og egentlig kunne jeg godt have tænkt mig at hun ville have brugt sut.


hun er nu 4 år så alt det med sutten er nu et ovetstået kapitel men jeg husker at jeg dengang syntes at det kunne være rart at hun ville bruge sut i visse situationer.


vi brugte nu heller ikke sutten så meget, mest ved sovetider og hvis hun var helt utrøstelig.

er stor modstander af, og syntes ikke det høre hjemme, at se børn med sut i munden hele tiden så det var bestemt ikke det sutten skulle/blev brugt til.


gør hvad du selv syntes er bedst- det lyder som om du helt har styr på hvad der er der rigtige for lille emma.


kh pernille


SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Filippa bruger sut
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 19:05
- hun fik den, da hun var ganske få dage gammel, fordi hun ellers suttede løs på fingrene, og huden på fingrene kunne simpelthen ikke tåle det.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 19:26

Hej AmigoCjn


Jeg kan heller ikke klare når sutten bliver proppet ind i munden på børn, bare de siger den mindste lyd og kan heller ikke klare at se børn, især store børn sidde med en sut i storcentre, zoo og sådanne steder.


Min den store på 2 år har kun sutten når han skal sove og det er absolut nødvendigt, dvs. når han fx. har slået sig slemt. Hvis han har slået sig, får han den også kun hvis han beder om det, og oftest beder han om sin dyne i stedet. Selv hvis vi er nogen steder og han skal sove i klapvognen har jeg svært ved at give ham den, synes simpelthen det ser så "træls" ud. (kan ikke lige finde det rigtige ord)


Synes det er helt fint hvis I ikke bruger sut, det er helt op til en selv at vælge og hvis barnet ikke viser behov, så skal man heller ikke give den.


Mente bare at hvis baby har brug for at sutte 1-2 timer ad gangen om natten, så var det måske en god ide at prøve med en sut, da det bare er så opslidende at være vågen om natten. Men hvis din Emma er holdt op med at sutte så længe, så er der jo ikke noget problem længere


Og så har du altså ikke sat gåseøjne omkring falsk tryghed i dit første indlæg ...


Hilsen Komet

0
1
Svar på denne tråd
 
 sut sut ...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 23:33

Josefine ville ikke bruge sut i lang tid, men nærmest pludselig her i weekenden (hun er født 18/2) begyndte hun at sutte på en tommeltot, og så fik hun sutten, og har faktisk været rigtig glad for den ??? Så nu bruger hun pludselig sut...



Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sutten
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 09:13

Isabella fik sin sut da hun var 8 dage gammel. Vi blev anbefalet det på hospitalet, da hun har et enormt behov for at sutte, og det er ALT det går ud over. Hun sutter mest på sine fingre, men ellers på vores hænder, hvis de kommer i nærheden af munden, tøj, tøjdyr - ja alt der kommer i nærheden.


Hun har sutten selvom hun ikke er ked af det, da fingrene ellers automatisk finder vej til munden, og det er trods alt lettere senere at fravænne sutten i stedet for fingrene, da sutten lettere fysisk kan fjernes.


Lige siden fosterstadiet har hun haft en mani med at hænderne skulle op til ansigtet, og hun kom også ud med hånden først, og allerede få minutter gammel begyndte hun at sutte fingre.


Vi fik at vide på hospitalet, at sutten først måtte introduceres på 5. dagen, så amningen var sikkert igang - og jeg trak den så det længere, for at være på den helt sikre side, selvom der aldrig har været problemer med amningen - hun har ikke engang skullet lægges rigtigt til - det klarede hun selv - indtil da brugte vi lillefingrene (vores) hvilket blev anbefalet på hospitalet, men så er man jo ret bundet...



Mette


Velkommen til verden Isabella - 15/6-07 - 3750 g og 52 cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 sut...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 10:13

det er meget forskelligt hvornår og hvorfor man bruger sut. nogle har et større suttebehov end andre. en af mine har aldrig brugt sut, en til han var 10 mdr, og 2 til de var omkring 2 år en sidste til han var lidt ældre.


den ældste fik tilbudt sut på barselsgangen og elskede sutten, nr. 2 fik tilbudt men afviste og brugte så aldrig sut. nr. 3 fik tilbudt sut da hun var omkring 1 mdr da hun havde stort suttebehov. nr. 4 var omkring 2 mdr. da hun ville have sutten ind i mellem. nr. 5 fik den fra start men brugte den meget lidt, stoppede da han var 10 mdr.


jeg tror man giver sut hvis man har et barn med meget stort suttebehov, og ikke bare for trøst, et barn kan jo trøstes på mange måder, men sutten kan i visse tilfælde være god til trøst også.. idet mange ellers ville have brystet som trøst, og måske ikke sult, og derved kan man komme ind i en hvirvel hvor barnet vil have bryst konstant.. :-)


en sut er god, men skal ikke proppes ind i munden på baby hver gang den græder.. men hvis behovet virkelig er der.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min søn vil ikke slippe sutten
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 21:36

Hej AmigoCjn

 

Min søn bruger også sut. Vi kan ikke få ham til at slippe den selvom han er godt 2 år gammel. Vi prøver lige så stille at vænne ham af med den. Det er absolut ikke let i ulvetimen.

 

Kan se det er en gammel besked, men jeg vil lige give min mening til kende om emnet alligevel.

 

Det er ikke alle babyer der vil bruge en sut. De fleste babyer falder lettere til ro, hvis de får en sut og derfor er det den lette løsning når den lille bliver umulig. Jeg synes også kun at man bør bruge en sut, hvis baby er utrøstelig. Ellers er der ingen grund til det.


Find lækre baby produkter og bideringe fra MAM til en god pris på www.babybix.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 at bruge sut
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 11:20

Karla begyndte at bruge sut som 5 ugers. Amningen kørte ikke, men som 5 ugers sage SP, at hun synes vi skulle tilbyde Karla sutten, da amningen der var kommet op at køre. Men, det var faktisk svært at finde en sut hun ville have. Der gik lang tid før hun ville var rigtig glad for den, så hvorfor hun fik den, det ved jeg faktisk ikke. Men Karla blev desværre rigtig glad for den, og vi fik den først fra hende som 3½ års, men heldigvis uden problemer.

 

Lillesøster havde et enormt suttebehov, så da hun var 2 dage, og vores første nat hjemme, fik hun en sut. Hun fandt tryghed i den, men kunne godt ellers undvære den. Eftersom hun blev ældre, blev hun dog mere glad for den, men jeg har denne gang været mere obs på, at hun ikke skulle rende rundt med den i munden hele tiden.

Skæbne ville dog, at Frida for 14 dage siden faldt og slog sine fortænder løse, så tandlægen anbefalede at vi tog sutten fra hende. 2 dage i dagpleje uden sut til middagslur, og så tog vi den deffinitivt fra hende. Hun har nu været suttefri i 1½ uge.

2 år gammel - og jeg er pavestolt af hende :)

 

Jeg har været glad fordi, jeg nemmere har kunne trøste mine børn, det er nemmere at tage en sut fra dem, end evt tommelfingeren. Alle børn har et naturligt suttebehov til 2 års alderen, nogle mere end andre. Men, det handler selvfølgelig om, ikke at proppe sutten i munden på dem hele tiden. Hvilket mange forældre, incl jeg selv har været slemme til!


Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk


Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 ShyHorse
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 19:48

Øh tak for dit svar :)

 

Kan oplyse at min datter på nu 7 år ikke bruger sutten overhovedet :D

 

Til gengæld kom hun altså til det da hun var lille, hun blev aldrig voldsomt afhængig af den, ej heller lillebror fra 2010, men de brugte sutten når de skulle sove og ved gråd :)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 
 PS det er
Forfatter: 
Dato:  10-12-2014 20:22

PS det er mig som hed AmigoCjn tidligere :)

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider