Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

At ringe til fødegangen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 20:01

Kom til at tænke på (ja, man tænker meeeget når man er gravid :P) - når nu vandet går eller man på anden vis tror man er i fødsel.

Så skal man jo ringe til fødegangen...

Her kommer det så:

Hvad siger man når man ringer :P

"Dav jeg hedder Christina, jeg har veer/er ved at føde" ;D

Ej, seriøst - "hvordan" forholder man sig når man skal snakke med dem?

Også selvom det måske er kæresten "Dav jeg er C's kæreste, hun har veer nu..."

Hvad sagde I?

Husk nu, ingen spørgsmål er dumme... Vel ;D :P

... Er gravid ;D med termin den 28. juli ...

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

Hm, bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 20:06

Jeg har bare sagt mit navn og så kort forklaret situationen - fx. mit vand gik for en time siden, jeg har haft regelmæssige veer i x timer nu, jeg er urolig fordi... osv.

Så har de hver gang spurgt efter mit cpr.nr, læst og evt. stillet spørgsmål - og efter behov indkaldt mig til tjek, kommet med råd eller andet.

Det er ikke så svært - med mindre du selv ringer og får en kæmpe ve midt i det hele.. jeg har prøvet at pruste mig gennem en ve med en tålmodig jordemoder i den anden ende - der bagefter sagde, at jeg skulle se at få fart på derop (og det havde hun ret i, fødte ca. 45 efter)

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 20:19

Hejsa.

Jeg ringede ikke. Det gjorde min mand. Han sagde sit navn og sagde så at hans kone havde veer.

Jeg fik ham til det da jeg har et prolem med at ringe til folk jeg ikke kender.

Hilsen wicki

0
0
Svar på denne tråd

Ringe til fødegang
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 21:35

Da jeg skulle have Victor var det min mand der ringede derud, fordi jeg havde MONSTER-veer

Med Mille blev jeg jo sat igang over 2 døgn og til sidst beholdt de mig og så gik vandet pludselig derude...

Man siger bare at enten vandet er gået, jeg har mega veer med så og så langt imellem og de varer x antal sek/min., eller hvad det nu lige er man er nervøs over.

Det er skam ikke så svært og de er jo vant til det

Held og lykke med den forestående fødsel

PS. SUPER flotte billeder du lagde ind, forresten

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

ang at ringe
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 23:15

jeg ringede selv derud. Sagde mit navn og at jeg troede at baby kom ud idag!

De spurgte til veer, fostervand mv. Jeg tror som egentlig nok,at jeg spurgte om vi ikke måtte komme ud og blive tjekket. Det var ved 11 tiden. Var derude 13.30 og 4 cm åben.

Bare ring - de er søde og skal nok spørge om det de vil vide.

held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

klutgkjyg
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 06:45

ved gry ringede jeg selv derind..

jeg havde monster veer og var åben 8 cm (det vidste jeg ikke der ;D) og efter jeg havde brugt 10 min på at prøve at forklare randers sygehus at jeg altså var ved at føde, imens jeg skreg af smerte (av av;))

..at manden så troede det var falsk alarm, og bare bad mig om at sætte kaffe over (kl. var 09.30 :O (ja det var tider dengang man kunne sove længe om lørdagen..) så vi først ankom til randers 10.10, er en helt anden historie (gry er født 10.24)

ved terkel havde jeg en aftale med jdm om 1ste besøg oppe ved hende (af forskellige årsager var ejg kommet lidt sent igang med de der lægebesøg)

hun konstaterede så at jeg altså var 5 cm åben..så blå blink og mig til skejby.. så der slap jeg for at ringe.. heldigvis.. sys nemlig det er lidt akavet.. heheh..

meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ringede
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 09:23
til fødegangen første gang kl. 7.30 om morgenen, fordi min mor sagde at jeg SKULLE... Var nemlig vågnet op til en ordenlig gan tegnblødning. Tror jeg sagde noget i retningen med "Det er Maria Pejtersen og jeg er begyndt at bløde"... Det er bare sådan en underlig samtale at få gang i. Anden gang ringede jeg kl. 22.30 og der havde jeg så haft vestorm i en halv time, men kunne dog uden problemer sige, at jeg havde veer og havde snakket med dem tidligere i dag. 3. gang var lidt mere besværlig, for der bed veerne noget mere. Der var kl. 2.30 og jeg pustede og fik stønnende fortalt, at vi altså kom ind nu. Kl. 3 var vi på fødegangen og jeg var 4 cm. åben...

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Mor til Mikkel d. 03-04-07

0
0
Svar på denne tråd

Fødegangen
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 12:42
Jeg var til informationsmøde på fødegangen her den anden dag, og de fortalte at de altid skulle havde den fødende i røret, altså skulle man ikke bede sin mand ringe. Begrundelsen var, at kvinderne bedre kunne forklare deres tilstand bedre end en nervøs far.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er gået i fødsel
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 13:18

Dav... jeg hedder XXX jeg er gået i fødsel. Så skal de nok spørge til hvordan du har det og hvad personnr. du har ;-)

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

sjove samtaler
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 13:28

Det kommer nok helt af sig selv, "Hej jeg hedder xx jeg er 40+4 og jeg har veer" eller sådan et eller andet.

Her ved Malthe ringede jeg kl 5.30 og sagde "Hej, jeg har veer men er ikke ved at føde, vil bare høre om I ikke nok vil sætte det igang når det nu her om lidt gå i sig selv" hehe mærkelig samtale. Den søde jdm sagde jo kom ind når du vil (jeg var 3 cm åben 4 dage forinden) Kl 5.50 ringer min kæreste og siger " VI KOMMER NU!" 6.30 var jeg derinde og var 8-9 cm.

Men de har sikkert prøvet lidt af hvert og husk de er til for DIG og det er deres job også at tage telefonen, så tøv ikke med at ringe hvis du er usikker.

--Katja--

Mor til Ea 030305 og Malthe 271006

Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!

0
0
Svar på denne tråd

Ja det
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:55

Hehe, ja det er vel nemt nok at ringe, men som en skriver - det er en lidt underlig samtale man skal til at igang med.

Og da især hvis man har slemme veer...

Selvfølgelig ved de hvad de skal spørge om osv. Men var alligevel rart lige at høre hvordan I andre har præsenteret Jer i dén situation :)

kh Christina, der lige har "overlevet" en slem omgang plukveer!

... Er gravid ;D med termin den 28. juli ...

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

2 gange
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 12:31

1 gang - ringede jeg fra min mobil, siddende i bilen kl 22.30 (og mørkt) - vandet var gået.

Jeg ringede ind og sagde: mit navn er Birgit, jeg tror mit vand er gået.

De spurgte til farven og om der var veer.

Farve - aner det ikke, jeg sidder i en bil - ingen veer.

Så bad de mig komme ind forbi og lige blive tjekket.

(var derinde 23.30 - blev efterfølgende sendt hjem, med besked på at henvende mig dagen efter - i løbet af eftermiddagen) nåede aldrig så langt, blev indlagt kl. 3.15 5cm åben og fødte 6.53 - da dukkede vi bare op (til en forskrækket jordemoder der jo ikke regnede med at se os foreløbig).

2 gang - tegnblødning ved 21 tiden, ganske lidt, og sagde til kæresten, at han nok skulle regne med det blev "i nat".

Til midnat startede veerne. kl. 3 ringede jeg til fødegangen.

Det er Birgit, nu kan jeg snart ikke holde veerne ud mere, de har varet i ca. 3 timer, i starten med 10min intervaller, men nu er der max 5min mellem hver.

Jordemoderen bad mig kommer ind.

Er indlagt 3.40 4cm åben og fødte 7.15

(kunne have været ude tidligere - 15min måske - men det er en anden historie).

Så jo - fortæl hvad der er sket - de er super søde, og skal nok hjælpe dig alt det de kan.

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Gift d. 07/07/07

Mor til Scott (24/03/03)

Mor til David (01/02/07)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider