1 gang - ringede jeg fra min mobil, siddende i bilen kl 22.30 (og mørkt) - vandet var gået.
Jeg ringede ind og sagde: mit navn er Birgit, jeg tror mit vand er gået.
De spurgte til farven og om der var veer.
Farve - aner det ikke, jeg sidder i en bil - ingen veer.
Så bad de mig komme ind forbi og lige blive tjekket.
(var derinde 23.30 - blev efterfølgende sendt hjem, med besked på at henvende mig dagen efter - i løbet af eftermiddagen) nåede aldrig så langt, blev indlagt kl. 3.15 5cm åben og fødte 6.53 - da dukkede vi bare op (til en forskrækket jordemoder der jo ikke regnede med at se os foreløbig).
2 gang - tegnblødning ved 21 tiden, ganske lidt, og sagde til kæresten, at han nok skulle regne med det blev "i nat".
Til midnat startede veerne. kl. 3 ringede jeg til fødegangen.
Det er Birgit, nu kan jeg snart ikke holde veerne ud mere, de har varet i ca. 3 timer, i starten med 10min intervaller, men nu er der max 5min mellem hver.
Jordemoderen bad mig kommer ind.
Er indlagt 3.40 4cm åben og fødte 7.15
(kunne have været ude tidligere - 15min måske - men det er en anden historie).
Så jo - fortæl hvad der er sket - de er super søde, og skal nok hjælpe dig alt det de kan.