Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Forberedelser til det lille pus
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:04

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er nødvendigt at købe til den første tid efter det lille pus er født.


HVad skal man have købt (af tøj, bleer, m.m.) inden Rumlefisen kommer til verden?


Indtil videre er vi kommet til:


1 sæt nattøj...Men hvad str. ??? Der er jo ingen der ved hvad str. den lille kan passe endnu, om det bliver en str. 50 eller 56...


Nogle body´er, men igen...hvad str.? Vi har nu købt 3 i str. 50 og 3 i str. 56.


Der er så mange der siger at man skal passe på med at købe for meget for man får rigtig meget forærende lige efter fødslen..


Derud over skal vi vel have købt bleer (Hvad str.) og en hel masse stofbleer...


Kære HN´er : Kom med en dejlig overskuelig liste til en der bogstavelig talt er ved at gå ud af sit gode skind

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjekliste..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:27

fandt lige den her hjemmeside..

Længere nede har de lavet en tjekliste over hvad der er godt at have, inden den lille ny kommer til verden.

Held og lykke


www.babysamesbjerg.dk/ indexnyheder.htm


Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:


Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Termin 20 07 07 -En dreng igen igen..

Nu med hest igen

søger part til ham.. 7870 omr

Tak for gaven til min dejlige forlovede

0
0
Svar på denne tråd
 
 amirglory
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 21:08
Tusind tak
0
0
Svar på denne tråd
 
 huskeliste
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 12:33

jeg kan da lige lave en lille liste over hvad vi har på plads nu og hvad vi mangler:


Vi har:

12 stk stofbleer (der skal nok flere til)

pudslepude

blespand

barnevogn+lift (Bilkas den bedste)

madras til lift (dem der følger med er dårlige)

dyne

seng

Masser af brugt tøj - har INTET købt selv

Badekar + hoved/halefad


Mangler:

Pudslekommode

Autostol til baby

Amme BH

Ammeindlæg

Bleer (til både baby og jeg selv )

Div. fra apotek;panthenol salve, termometer, olie osv


Det er sådan lige i grove træk hvad vi regner med til den aller første tid. Har sikkert glemt noget


Held og lykke med det






"Jeg og mine overbeviser ikke med argumenter, lignelser eller vers, vi overbeviser med vort væsen"

Walt Whitman 1885
;-D




Danmarks bedste Elvis-band


ELVIS ON MY MIND


Booking på www.elvisonmymind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tøjstr?
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 15:04
Ja, jeg synes også det er meget svært at vide hvilken størrelse man skal købe. Jeg har kun købt en lille smule i str 50, men har til gengæld et mindre lager i str 56 og 60/62 efterhånden . Jeg tænker at de størrelser er man vel nogenlunde sikker på baby kommer til at bruge på et tidspunkt, og der er jo så mange fine ting jeg ikke kan gå forbi i butikkerne . Men jeg må vist snart styre min lyst til babytøj og så i stedet gå i gang med at købe alt det andet vi mangler til baby.

cilis

Med et lille liv i maven



Festina lente

0
0
Svar på denne tråd
 
 lille liste
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 08:32

Jeg har fundet ud af, at:

- 24 stofbleer lige rækker til et døgns tid (bruger dem også til mig selv hjemme, da mælken vælter ud af højre, når jeg fodrer med venstre og omvendt)

- 3-4 bodyer er nok til max 2 dage, da der sker uheld i begge ender, især når man er amatør

- vi mangler bukser uden fødder i

- engangsvaskeklude hurtigt får ben at gå på

- toppen af vaskemaskinen som ventet er glimrende som puslebord

- blespanden var en super gave

- nattøj og dagtøj kan hurtigt blive det samme - bare der er tøj!


vi har en body i 50 - ellers kun tøj i 56 og op - og den i 50 har vi ikke brugt!





Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indtil videre
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 13:49

Vi har indtil videre købt:


Tremmeseng + madras

Dyne + sengetøj

Lidt tøj

Puslebord + puslepude

Autostol (som for mig var det vigtigste- nu kan vi trods alt få den lille med hjem fra hospitalet )

Ammepude- er super at have allerede nu til at sove med! Kan efterhånden ikke ligge godt mere...


Så vi mangler stadig:

Barnevogn, lift og madrasser

Masser af stofbleer

Sengerand + himmel (som jeg ønsker mig, har fødselsdag 10 dage før termin)

Badekar

Pusletaske


Men jeg er også amatør, så jeg vil høre, hvad sådan et puslekit skal indeholde udover bleer og vaskeklude?



Mvh Liselotte (30+0)




Prima welsh hingsteføl sec. A sælges

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 amirglory
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:19

Tusind tak for de mange svar.

Nåh ja, det er da også vigtigt med det "puslekit"

0
0
Svar på denne tråd
 
 bodyer
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:44

indrømmer lige til at starte med at jeg ikke har læst de andre svar...


Jeg kan selv se nu at jeg nok har fået købt for meget tøj i 50 - 56 - for hun har stortset ikke andet end bodyer på! Kun lige hvis vi er ude at køre har hun bukser på, men ellers ikke...


Så hvis det er et sommerbarn I venter, så spar på tøjet!


Med hensyn til bleer, så bruger man altså ikke en pakke på en dag - så du behøver ikke at købe et større lager... En eller to pakker af new born bleerne er fint...


Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider