Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 jern og andet tilskud
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 12:04

Hejsa,


Ja der er jo nogle tilskud man får at vide man bør tage når man er gravid - men samtidig er der også lidt delte meninger om dette.


Derfor spørger jeg jer:


Har i taget f.eks jern tilskud?

Og hvad med Kalk?


Jeg har selv taget folinsyre, mener jeg får masser af kalk igennem min mad - men er i tvivl om jern. Der kan jo være en del ulemper... :-(

Men er det kritisk ikke at tage det?


Hvad er jeres erfaringer?


Hilsen Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 12:11

Ja, det kan det sagtens være. Du kan godt tage jern sammen med kalk, hvis du fx. spiser jern-depottabletter (apoteket har ferroduretter). Min svigerinde spiste ikke jern før til sidst, da hendes blodprocent var blevet temmelig lav. Og hun spiser absolut fornuftigt og varieret.


Selv er jeg lige begyndt på ferroduretterne, og tager derudover kalk og en multivitaminpille. Men det skal også lige siges, at jeg stadig ammer min 10 mdr. gamle pige 2 gange dagligt. Jeg tror ikke, at jeg vil tage kalk, når hun er vænnet fra.




Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

- og termin 29. oktober 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilskud...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 12:42

jeg tog gravitamin fra vi startede projektet for atfå det jeg skulle have af vitaminer og folinsyre. Fra ca. 20. uge tilrådes det at man tager jern, jeg var nu lidt længere henne inden jeg fik mig snøvlet igang med det. Når man tager jern er det vigtigt at drikke rigeligt for at undgå hård mave, men hemojern er ikke så hård ved maven...


jeg tog ikke kalk, da jeg drikker meget mælk...


Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd
 
 maven...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 12:59

Ja for det er lige det med maven - jeg har aldrig været helt heldig i den afdeling i forvejen - så jeg gruer lidt for hvad sådan nogle jern tabletter kan gøre :-(


Hvis man holder en okay blodprocent så er det måke ikke nødvendigt med jern?


Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du en
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:09

OK blodprocent er det ikke nødvendigt med Jern, men fra uge 20 er det nødvendigt med jerntilskud for så bruger baby jern fra din krop så den ikke kan følge med !


Jeg bruger Matas´ jerntilskud, hemojern tror jeg den hedder. Giver ikke hård mave etc. og holder blodprocenten fint. Husk ikke at indtage Jerntilskud sammen med kalktilskud da kalken hæmmer optagelsen af Jern !! Jeg tager jerntilskuddet med et glas friskpresset orangejuice om morgenen og drikker ½ liter kærnemælk til frokost.


Så er mit jern og kalk behov dækket. Jeg tager Jerntilskud nu da jeg er såååå træt ! Min blodprocent er 8,2 men lægen mener den skal op over 8,5



Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhh
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:14

Træthed - ja jeg er klar på at sove lige så snart jeg kommer hjem fra arbejde - så hvis lidt jern kan afhjælpe der - så er jeg klar :-)


Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hård mave
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:25

Ferroduretter giver ikke hård mave, nok nærmere lidt det modsatte (altså ikke racermave). Bare til oplysning




Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

- og termin 29. oktober 2007

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider