Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Troede jeg havde fundet Teras 1. pony...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 20:05

men er da blevet noget skuffet!

Fandt ham på mp, god alder (mellem 3 og 6), størrelse (omkring 110-120), lækker farve og fin fin afstamning og ikke uoverkommelig i prisen. Besøget hos ham var også ok, der skal / skulle trænes noget med ham, men hellere det end en pony med "nykker" der ikke sådan lige er til at pille ud.

Ved nærmere indspørgen, så har den ikke haft smed i 4 år og DET bekymrende mig MEGET. Er det bare mig?!??

Bad sælger om at få smed til ponyen samt tjekket tænder før køb - men da de har andre på venteliste ville de kun dette hvis jeg betalte? Er det normalt?

Sumasumarium er at jeg har sagt jeg ikke er int. i denne skønne pony pga "manglende vedligeholdelse"... Tænk, jeg troede det var en selvfølgelighed at man også har smed til de mindre heste/ponyer... :-)

Hvor skal jeg kigge efter en skøn vallak pony til Tera? Forslag modtages med et smil.

Mvh Gitte
Mor til Tera 2 år.

Jack D. (pinto ej kåret) tilbyder naturlig bedækning

Bomløs dressur stor købes :-) (ikke islænder)

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 20:10

Kunne det ikke ses på de hove at den ikke havde haft smed???

Vores små muler har smed hver 3-6 måned.

Kan godt forstå du takkede nej, de lød bestemt noget luskede de sælgere

Men ellers ved du ligeså vel som os andre hvor du må kigge - her på HN, eller f.eks den blå avis.

Håber i finder en god pony til hende.

Christel
(baby pigetøj sælges billigt - se præs.)
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)

0
0
Svar på denne tråd

ponyer..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 21:34

jeg syns du skal spørge omkring dig.. de fleste gode ponyer bliver solgt med mund til mund metode, (hvor man får en god hest/pony som man virkelig ved har haft det godt fordi man kender ejeren eller i den dur)

og ellers vil jeg klart anbefale at du kigger forbi nogle af de gode stutterier hvis det skal være en ung hest med tavle og potentiale. -f.eks et welsh mountain stutteri eller lignende (det passer vist nogenlunde med højden)

mvh. Gitte & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

Har jeg desværre
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 23:46

set før.

nogle jeg kender skulle finde en pony til deres piger. En de har fået kontakt med har en (shetlænder) de må få.

Vi tager ud og ser den. Den gik alene, havde íkke fået ordnet hove mens de havde haft den (=snabelsko) og heller aldrig vaccineret (det er så hvad det er). deres søn havde redet lidt på den og ellers kørt den lidt. Ingen af dem havde forstand på heste, så kun godt at det var gået godt. de anede intet om heste overhovedet. Synes jo at de ihvertfald burde have undersøgt de mest banale ting.

De får den hjem og det tager mange måneder at få hovene ordentlige igen. Han var en strid lille banan, men pigerne kunne sagtens ride på ham.

Tror ogås det var godt du takkede nej. de var vidst mere interesserede i at komme hurtigt af med ponyen, frem for at finde den helt rigtige familie.

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

Tera's pony
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 22:35

Hendes kommende pony kan jeg ikke hjælpe med.

Det er en selvfølgelighed uanset str. på hesten så skal den altså være passet med hovene, hvis den ikke har haft smed i 4 år, må de da have set forfærdelige ud. Det var godt du ikke købte den.

Sender dig lige en ide pr. "PB" det kan være du vil benytte dig af den.

De bedste hilsener

Tina

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Joras har
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 23:33

fået en rubrik med andre hesteracer,der er ofte børneponyer.Også til rimelige priser.Synes godt nok børneponyer er dyre...

Tine

0
0
Svar på denne tråd

trunte36 - hvor
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 20:45
på Joras finder man det??

Mvh Gitte
Mor til Tera 2 år.

Jack D. (pinto ej kåret) tilbyder naturlig bedækning

Bomløs dressur stor købes :-) (ikke islænder)

0
0
Svar på denne tråd

på joras
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 10:17

går du ind på annoncemarked.Der er så en rubrik som hedder andre hesteracer.

Er også børneponyer i øjeblikket,men desværre ikke her i nærheden.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en super pony...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 14:03

Min datter, på snart 11 år har, må jeg hellere sige, en super sød Pinto pony ca. 120 cm, som hun er vokset fra. Han er passet med alt, ormekur, vaccination og smed. Han får beskåret hove hver gang min egen hest får omlagt sko, det koster altså ikke så meget når smeden er der alligevel. Han er kun 6 år, så der er mange gode år i ham. Men jeg har fire børn og studie, og når først min datter får en større pony har hun ikke tid til at passe to, og hvis jeg skal være realistisk har jeg desværre heller ikke tiden. Vi har gået lidt rundt om den varme grød, for han er simpelthen en super pony, Kan stå i timer på staldgangen og blive nusset om, selv min 2-årige kan tulle rundt uden jeg skal være bange. Han har før været brugt for vogn, en og to spand, og trukket kælk, men det har vi ikke haft forstand til, og derfor ikke brugt ham til. Vi har mest redet ham på bane og på ture. Han er vant til store maskiner, og det rør ham ikke. Når du skriver som du gør, virker det til at du har et godt heste hjem, og så er det der vores lille Pegasus må komme hen. Så søger du stadig, har jeg måske løsningen... Du er ihvertfald velkommen til at give lyd, du kan få mit tlf. nr., det er 58200525 eller 40520982.

MVH. Katia Gormsen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider