Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Gravid og hostesaft?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:08

Jeg havde jo en dejlig feriedag igår, hvor jeg lå pålangs med sindsygt ondt i halsen og bare snottet.

Totalt fed måde at holde ferie på.

Nå, men grundet min yderst ømme hals gik jeg jo fluks i køkkenet efter hostesaften.

Men der står at man kun må drikke dette efter samråd med lægen når man er gravid. (eller hvordan det nu er formuleret)

Øøøh øv, hvorfor?

Hvad er der "så slemt" ved hostesaft som den bette ikke kan tåle???

... Har termin den 28. juli - muligvis en bette pige :o)

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

En grund...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:19

Jeg fik en forfærdelig hoste lige op til min søns fødsel ( mange år siden godt nok), jeg talte med lægen, men måtte ikke få hostesaft fordi jeg var tæt på min termin. Der er noget i hostesaften som kan svække veerne.

Om der er andre grunde ved jeg ikke.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Hvad hedder
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:27

...din hostesaft? Så skal jeg slå det op for dig :-) Men generelt gætter jeg på, at det er pga. den sløvende virkning, som Helle er inde på. Snak med din læge, han ved det med sikkerhed

Når du nu er forkølet, skal du også vide, at næsespray frarådes under graviditet. Det får de små blodårer til at trække sig sammen i næsen(deraf virkningen), men også i barnet, så iltforsyningen nedsættes.

Generelt skal man, når man er gravid, holde sig fra alt, indtil man har talt med lægen. Der kan være ting i helt almindelig og ellers uskadelig håndkøbsmedicin, som kan gøre stor skade på et foster.

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

Suk så
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:31

Den hedder vist Host Let?

Nu er jeg jo ikke tæt på min termin, så bare et lille bitte glas? :)

Ej, har bare ondt i halsen...

Drikker the med honning, det er vel ikke forbudt? :P

Næsespray bruger jeg generelt ikke, kan ikke lide fornemmelsen af det, så der er ingen fare.

Men et lille bitte skvæt hostsaft med lakridssmag, eller...

*suk*

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke alene
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:53

Jeg er også ved at hoste lungerne op lige nu og er så vildt snottet... æv overstod sådan en omgang for 3 uger siden også. Hostesaft har jeg holdt mig fra, men jeg måtte ty til et par hovedpinepiller igår, snotten står bare ud allevejne, tror bihulerne er godt fyldte ... suk.

Kamillethe med honning har jeg drukket lidt af, selvom det smager af . Ellers står den på hostebolsjer med lakridssmag, det smører da lidt, men kun så længe der er noget af sutte på...

I sengen sover jeg nærmest siddende, da jeg håber det kan give lidt nattero for hosterriet, samt de tilstoppede trynehuller .

Øv at man skal trækkes med sådan en omgang 2 gange i træk, hurra for mit immunforsvar .

Ynk ynk ynk .

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Kravlegård og vippestol købes

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Kan du
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 09:02

...ikke købe noget the med lakridssmag? ( ) Ellers er varm mælk med honning eller varm hyldebærsaft også godt til en øm hals.

Jeg kan ikke finde "Host Let" i Lægemiddelkataloget. Hvis du skriver indholdsstofferne ned, skal jeg gerne forske videre i det

Lea

0
0
Svar på denne tråd

ynk ynk
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 10:02

Ann-Rikka du kan få en masse ynk fra mig!

Tror lige jeg ved hvordan du har det *Suk* det er IKKE sjovt.

Lea, jeg er på arbejde pt. (ja, du læste rigtigt) så kan ikke lige se ingredienserne, men skal gerne tjekke dem når jeg kommer hjem 13:30.

Pyyyh, tror jeg snupper en af korttidspladserne her på lokalcentret og snorker til kl. 13:30 :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik også en
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 10:05

grimmer hoste da jeg var gravid med nummer to - og jeg måtte ingenting få ifølge min læge

Jeg hostede så kraftigt at jeg dagen før termin, hostede baby løs, som ellers havde stået godt fast med hovedet i bækkenet - men min hoste var åbenbart mere end han kunne klare, så han ploppede lige hovedet væk "dernedefra".

Det gjorde dog ikke noget da han stadig lå rigtigt.

Men ja, det er møg latterligt at man ikke kan få bare en lille slurk hostesaft

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)

0
0
Svar på denne tråd

ville da
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 10:09

Ville da gerne vide hvad der ville/kunne ske hvis jeg havde taget/tog en portion hostesaft (svarer til en spiseske, mener jeg).

Giftigt er det vel forhåbentligt ikke?!

Og hvis det "bare" er pga. det slører veerne, kan det jo da være lige meget. I hvert fald for mit vedkommende, da jeg først forventer veer omkring 28. juli :)

.oO(Men det kan selvfølgelig være det er langtidsvirkende :P)Oo.

0
0
Svar på denne tråd

Deklaratoin
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 20:00

Min lille hostesaft hedder "frisk Hals".

Den indeholder:

• vand
  • lakrids
  • alkohol 6,7% vol
  • glycerin
  • ammoniakvand
  • menthol
  • anisolie
  • fennikelolie
  • vannilin

Konserveringsmiddel:

• methyl- og propylparaben.

Er spændt på hvad der er "forbudt" og hvprdan det kan skade hvis det er...

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 21:15
Var slemt forkølet med snot, hoste og det hele :-P i begyndelsen af min graviditet.

Jeg kunne ikke få sovet, fordi jeg hostede meget, så jeg tog en dexofan - en hostepille, og fik sovet den nat. Dagen efter tog jeg på apoteket for at få noget hostesaft, og spurgte helt tilfældigt om det betød noget at jeg var gravid...

Uh ha uh ha, så skulle jeg kontakte lægen osv.. :-@ Det gjorde jeg så, og fik en skideballe over at jeg havde taget dexofan, det var det rene gift... nej, kamille te og hostebolcher stod den på, og det gjorde jeg så, lettere fortvivlet over at jeg har taget gift, for der stod ikke noget om at gravide ikke måtte bruge dem...

Det tog en 3 uger, men så var jeg også rask...
0
0
Svar på denne tråd

Indholdsstofferne
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 00:47

...er noget "naturhalløj", så dem kan jeg desværre ikke slå op - Lægemiddelkataloget beskæftiger sig kun med "rigtig" medicin. Naturmedicin har jeg ingen forstand på, så var jeg dig, ville jeg spørge min læge.

Dog kan jeg jo sige, at alkohol og propylparaben (hormonforstyrrende) er uheldigt at indtage, når man er gravid.

Beklager at jeg ikke kan hjælpe mere - havde det nu været en præparat med noget guf af giftigt kemi, kunne jeg sikkert sige en masse om det Prøv at spørge din læge, måske giver han grønt lys.

Lea

0
0
Svar på denne tråd

hjemmelavet hostesaft
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 08:05
jeg har en nem lille opskrift på hjemmelavet hostesaft, den skulle der vist ikke være noget i vejen for at bruge.

man tager en god tyk gulerod, skræller og skære enderne af. Skær omkring 5 cm af guleroden i den ende hvor den er tykkest, det stykke udhules med en kartoffelskræller, der skal dog stadig væk være et lille stykke "bund" i stykket. Hullet fyldes med honning og guleroden stilles i et glas. Og 12 timer efter står der væske i bunden af glaset og gulleroden er blevet helt blød.

Så er der hjemmelavet hostesaft, og ingredienserne er gulerodsaft og honning, det skulle der da ikke være noget i vejen for at bruge.

hilsen sine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider