Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvag gik galt idag ( "umuligt"barn/mor)
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 17:14

Ja, knap når man at få skrevet et indlæg fuld af bekymringer over en ting, før de næste melder sig ... ( ej, så slemt er det nu ikke, men må alligevel dele det med jer herinde, og høre jeres meninger. )

Jonas ( 18 mdr ) har været syg siden tirsdag formiddag, hvor dagplejeren ringede og sagde han havde feber. Så jeg hentede ham selvfølgelig hjem, og fik samtidig en tid hos vores læge. Jonas bøvler lidt med ørerne og det første symptom er som regel feber, så jeg ville jo lige have ham tjekket.

Han har 39,7 og er rigtig " mat i koderne ". Lægen tjekker ører, lytter på ham og kigger i halsen/poder ham. Han er rød i halsen, men ingen bakterier.

Onsdag er han blevet rigtig rigtig snottet. Han vil slet ikke spise noget og vil kun drikke en smule juice.

Han sover det meste af dagen.

Torsdag går på nogenlunde samme måde, men feberen er nu faldet til 38,1.

Men i nat og i aftes har været et helvede rent ud sagt. Han sov næsten 4 timer til middag. ( Plejer at sove max 2 )Det har han også gjort de andre dage, så det har jeg jo tænkt han har haft behov for. Men igård aftes kunne jeg bare ikke få ham til at sove. INTET virkede. Endelig kl ca 21 falder han i søvn i sin seng. Men vågner 21.30 og græder utrøsteligt. Det ender med jeg nærmest " flygter" i seng og tager ham med ind til os. Har falder han til ro og i søvn. Men resten af natten vågner han med et skrig ca hver 2. time og græder utrøsteligt.

I morges er han selvfølgelig træt og helt umulig. Vi skulle til kontrol hos en ørelæge idag. Så for første gang siden tirsdag kommer han lidt ud. Men så går det bare galt Han er simplethen SÅ tvær og kropumulig. Vil bare ingenting. Smider sig ned på gaden og hyler og skriger. ( Det ligner slet ikke ham at være så sur ) Hos lægen er han ok så længe hun undersøger ham, men fra vi komme rud til vi ( langt om længe ) når ned til bilen igen er han ligeså utrøstelig og hysterisk som før. Jeg prøver selvfølgelig at trøste, at vise ham den bus, hund osv vi går forbi, at sige til ham at nu skal han aæltså gå på sine ben og holde mig i hånden, men intet virker. Han skriger hele vejen ned til bilen. Så meget at en ældre herre ligefrem stopper op og glor på os !

Vel hjemme vil jeg prøve at tilbyde lidt mad inden han skal ud og sove. Men han vælter sit glas to gange og græder bare. Så blev det altså for meget for moderen som tager ham og sætter ham ud i barnevognen og meget højt fortæller :" At nu stopper du altså " også ryger han ud i haven. ( ØV ! HVor er jeg ikke stolt af mig selv og mine " pædagogiske" evner ) Her falder han i søvn og sover 2 ½ time, men er dog vågen 3 gange.

HVAD SKER DER DOG ???

Hvor er min blide søde dreng blevet af ? Han er det mest raske han har været i mange dage idag og turen fra bilen til lægen var meget kort. Men måske var det bare ikke lige noget han kunne overskue idag ? Han viser tydeligt at han keder sig efter så mange dage herhjemme og uden at kunne komme ud. Men hvirfor så reagere sådan, når man kommer ud ?

Det skal siges at hans ører ikke burde være det der generer ham så meget iflg lægen. De var blevet bedre siden sidst.

Hvad sker der når man når 18 mdr ? Eller tror I bare hans lille krop ikke var parat til " så " meget virak efter en omgang sygdom ? oG hvorfor starter det så allerede derhjemme helt fra morgenstunden af ? Pga den dårlige nat og mangel på normale rutiner som følge af sygdommen ?

Mange hilsner fra Trine.

0
0
Svar på denne tråd

En blandet "landhandel".
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 18:42

Jeg tror faktisk det er en blanding af det hele. Han er med garanti ikke helt på toppen endnu, og så har han sovet rigtig dårligt i forhold til hvad han plejer. Selv om han ikke har ondt i sine øre, så kan han jo godt have ondt et andet sted.

Mon ikke vi alle kan genkende den der følelse af træthed og tunghed i kroppen, et par dage efter influenza?

Han kan jo ganske enkelt også bare være sur... alle har jo både gode og dårlige dage.

-Blandet sammen med hans sygdom, har hans "surhed" måske kommet mere voldsomt til udtryk end ellers?

Malin er normalt også en rigtig mild og glad pige, men hun kan også have dage, hvor hun er krop umulig, og hvor mine pædagogiske evner, simpelthen heller ikke rækker.

Selv om det er pisse ( ) trælst, skal der også være plads til de dage.

Mon ikke hans dag bliver bedre i morgen?

-Vi krydser finger .

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 21:22

Husk et barn ved jo ikke at den bliver rask igen, han syntes bare det hele er rigtig øv. Vi andre ved jo når vi er syge så bliver vi jo snart raske igen..

Nogle gange komme man som mor til at gøre/sige noget til sit barn i en presset øjeblik, som man bagefter fortryder.. Det tror jeg ikke der er mange der kan sige sig fri for..

God bedring til ham...

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 00:42

Sikke da noget :-(

Men tænk lige: hvordan er du selv når du er syg? Ikke at jeg kender dig på nogen måde ej heller vil dømme dig..

Ved bare fra mig selv, at jeg sover vildt dårligt om natten, synes det hele er ret træls og bare skal overståes og man savner at opleve noget selvom energien egentlig bare er langt langt væk...

Noget andet er: han er ikke ved at få kindtænder vel...??? Han har alderen til det og jeg har selv en lille en der render med øreproblemer, influenza osv. som lige har været syg netop pga tænder men mor og far troede jo det var enten ørerne eller influenzaen (som det jo... plejer... at være). Der er ikke mindre end 3 stk grufulde, ondsindede og møjtrælse (iflg. Lærke altså:-) ) kindtænder på vej.

Mht at du tager ham ind til dig at sove gør du ham (muligvis) en bjørnetjeneste da i forstyrrer hinandens søvn, hvilket fører til en u-udhvilet mor og søn som igen fører til at du måske reagerer anderledes på ham end du havde gjort hvis du havde fået søvnen som næsten normalt og at han render rundt og er hammer træt og ikke kan forstå hvad der sker og bliver overtræt osv... en ond ond cirkel - øv.

til sidst vil jeg endnu en gang bare lige pointere at jeg ikke kender Jer og ikke har til hensigt at fornærme nogen - jeg skriver hvad jeg selv har af erfaringer og tanker :-)

Knus og god bedring

Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 10:56

Hej Bettina.

Tak for dine "input". Bliver skam ikke spor fornærmet

Næ faktisk nåede jeg frem til samme konklussion som dig i mandags... Der blev jeg nemlig selv syg. Præcis det samme som Jonas : Forkølet, hoste, ondt i halsen osv osv. Og øv hvor var /er ( Er stadig ikke helt på toppen )det træls.

Sover dårligt om natten og kan ikke overskue noget om dagen. Også ser man pludeslig sønnikes side af sagen i et helt andet lys.

Jeg synes jo bare han var rask nok fredag til at vi kunne tage afsted. ( Det var han nok også, men måske han gerne ville have frabedt sig den lille gåtur på "strøget". Jeg gad ihvertfald ikke, sådan som jeg har det nu )

Jeg har kigget efter tænder og for mig at se, har han alle de tænder han skal have. ( Han fik de første tænder meget tidligt ) Jeg kan ihvertfald ikke se der skulle være flere kindtænder på vej. men nogen gange bliver man jo overrasket, så jeg vil da holde lidt øje og kigge en ekstra gang, når vi børster tænder.

Men det bedste er at han er blevet sig selv igen. Han er glad og smilende og min " gamle " Jonas. Jeg tror som andre også er inde på, at han ikke har været helt rask, også har det bestemt også hjulpet af komme i agpleje igen og bruge nogle krafter og energi sammen med de andre bisser

Men han sover nu stadig i min/vores seng. Han bliver lagt i sin egen og sover der til omkring midnat. Så kommer han ind til os. Og idag har han sovet til 9.30 ( sommertid )

Tak for dit bud.

Mange hilsner fra Trine

0
0
Svar på denne tråd

Pædagogiske evner...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 12:54

Jeg synes jo, at det lige er dér, du er pædagogisk! Du har prøvet alt, han er tydeligvis træt og utilpas og kan ikke håndtere at være vågen og du fortæller ham at så må han sove, slut! Det er da både ansvarligt og pædagogisk. ;)

At man så måske ville ønske, at man kunne "smoothtalke" sit barn...jojo, men man er kun et menneske og selv syge børn har brug for grænser. :)

Det hele lugter jo langt væk af en rigtig utilpas dreng med en mor, der bare er ked af det på hans vegne. Og måske en smule træt. ;)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 21:35

Tak for det søde indlæg. Dejligt at høre at man trods alt ikke lyder som den helt store forældre fiasko i andres ører

Ja måden han blev lagt på kunne nok godt have været mere pædagogisk, men det virkede trods alt efter hensigten.

Også har du nok ret : Det er godt nok ikke rart når de små pus er syge og hvis man så selv er træt og udkørt ( og i 30. uge med den næste ) Ja så kører tingene indimellem knap så problemløst.

Vh Trine.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider