Jeg er så sur og skuffet...
Jeg tog jo til Viborg på hjertemedicinsk for at få sikkerhed for, at der ikke var noget i vejen med hjertet. Mødte en læge, der knap kunne smile, kom ind på en lille undersøgelsesstue, hvor lægen skulle sidde på den briks, hvor jeg også skulle ligge (ret trangt og ubehageligt).
Hvis så ellers undersøgelsen var forløbet godt, så kunne ovenstående jo være lige meget... Det gjorde den bare ikke 
Lægen begynder så at scanne mig, men jeg kan jo hurtigt se, at det apparatur, hun har til sin rådighed, er langt ringere end det, den anden jordemoder vi var hos, havde.
Den anden jordemoder kunne forstørre hjertet op til næsten at fylde hele hendes skærm, hun kunne gå ind og fokusere på kamrene, se flapperne arbejde og måle pulsen samt se hjertet fra forskellige vinkler.
Denne læge kunne hverken zoome ind eller måle en puls med sit udstyr. Hun forsøgte at optage en "film", som hun kunne bruge til noget, men det lykkedes ikke, da junior ikke ville ligge stille. Det fortalte hun efter at have makket ca. 5 minutter.
Hun prøvede lidt flere gange (så vidt jeg kunne se, uden held) og skifter efter nogen tid (uden i øvrigt at sige noget som helst) til termisk, så man kan se de røde og blå farver, når blodet pumpes ind og ud af hjertet. Der går så yderligere 10 minutter, hvor hun intet siger.
Dernæst beder hun mig tørre maven og siger, at hjertet er som det skal være...
Jeg tørrer og rejser mig op. Lægen sætter sig over til en computer. Jeg spørger, om det var dét med et ret forundret udtryk (tror jeg), hvortil hun svarer ja... Jeg siger "nå" og går uden at give hånd... Lægen gad ikke engang rejse sig for at gøre dét.
Jeg gik ud til bilen med en fornemmelse af, at denne læge ikke kunne se en pind, og at hun bare sagde, at alt var ok, fordi hun dels ikke kunne se nok til at sige andet, og dels for at nå videre til næste "kunde".
Heldigvis har jeg da stadig en fornemmelse af, at den omtalte jordemoder undersøgte hjertet så grundigt, at hun også ville have opdaget det, hvis der var noget, der ikke var, som det skulle være.
Desuden er junior en livlig lille fyr, så jeg er da ikke i tvivl om, at han har det fint nu i hvert fald. Men hvor er jeg skuffet over den behandling jeg fik i går!
Og så ærgrer jeg mig over, at jeg bare fandt mig i det - at jeg ikke fik spurgt eller sagt noget, mens jeg var derinde. Men helt ærligt, så anede jeg slet ikke, hvad jeg skulle sige, fordi jeg var så rystet over at lægen bare virkede så totalt uprofessionel.