|
|
| Hvor hysterisk skal man være? |
|
|
Ja, jeg fandt ud af ved juletid, at der er en baby på vej til sensommeren . Men hvad nu? Altså mht. de ting, man normalt benytter sig af i hverdagen. Jeg er helt klar på at alkohol og røg er bandlyst (heldigvis er jeg hverken ryger eller alkoholiker, så den er nem nok). Men jeg fik farvet (afbleget) hår inden jeg fandt ud af, at jeg er gravid. Skal jeg nu være bange for, at det har skadet mit barn? Og jeg læste et sted, at man ikke må bruge creme,parfume og generelt ting der kommer ud af dåser- men det kan da ikke være rigtigt, at man skal lugte grimt og have fladt hår (ingen voks eller hårspray) de næste 8 måneder? Eller hvad? Og så er jeg en choko-holic ... Og hørte at både chokolade og cola er skadeligt, fordi det indeholder koffein. Skal jeg undvære chokolade også? Og katten var uvelkommen ifølge en artikel jeg læste- men den ryger nu ikke ud. Den besørger også kun udendørs, så det går vel... Der er godt nok mange ting, man skal lære, når man er blevet gravid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeee som |
|
|
du selv skriver, kan man altså blive helt rundtosset, når man læser artikler om graviditet osv. Det som jeg fik afvide og holdt mig til var følgende: Ingen røg Ingen alkohol Nul tømme kattebakke, rode i jord, kontakt med døde dyr (pga risiko for haresyge, tror jeg det hedder, det kan få dig til at abortere) Men katten må du godt kæle med (det sagde min læge ihvertilfælde) Nul rødt kød og tun (samme risiko som ovennævnte) Iflg. min frisør er det ikke så godt og få farvet hår, men kan dog lade sig gøre, hvis man ikke farver helt ned til hårrødderne, så farven kommer i kontakt med hovedbunden. Ellers brugte jeg altså de samme cremer, hårprodukter osv, som jeg plejer. Ved der er nogle der undgår cremer med parabener, men mange produkter er efterhånden lavet om, så der ikke er noget eller meget lidt i. Men det kan du jo selv vælge og tjekke. Jeg drikker ikke kaffe, så det var intet problem, dog kunne jeg ikke holde mig fra colaen, er ikke blevet advaret mod dette i graviditeten, men under amning. Håber dette kunne bruges og et kæmpe tillykke med spiren i mavsen  Mange hilsner Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hysss |
|
|
Jeg tror der er meget forskellige holdninger til emnet, men jeg tror også at hvis man bruger sin sunde fornuft kan man ikke gå helt galt i byen...  Jeg ryger heller ikke, drikker ikke, bruger en sjælden gang parfume... til gengæld har jeg spist en del chokolade, drukket cola da det var godt til kvalmen (ikke light, da jeg hellere vil fylde mig med rigtig sukker og ikke kunstige sødestoffer) OG været til frisøren og få lavet striber da jeg var omkring 12 uger henne, kan ikke helt huske det... spurgte frisøren som sagde at så længe farven ikke kommer helt ned i hovedbunden så sker der nok ikke det store da håret jo er dødt... noget andet er nok dampene, men igen så skal man jo heller ikke færdes i trafikken pga. bilos...  Sund fornuft, ikke hys... du må jo heller ikke stresse poden i maven...  Mange gange tillykke og pøj pøj med graviditeten  Mvh. Mia 21+5
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehe |
| Forfatter:  |
Birgit(Gipsy) |
| Dato:  |
03-01-2007 16:48 |
|
altså der er mange "gode" råd fra nettet, artikler og så videre... hvis du følger dem alle sammen til punkt og prikke, så er det vist et mirakel hvis du selv overlever  som de andre skriver, så brug din sunde fornuft... jeg havde heller ingen problemer med alkohol/rygning/medicin, så det var da den nemmeste ting... søde katte snakker man da med, men ingen kattebakketømning, eller jord roderi... Cola og chokolade indeholder meget koffein (ligesom kaffe m.m.), så det skal man passe på... (jeg har nu alligevel ikke kunnet lade være), og de første mange måneder var coca cola (alm) guld værd, pga kvalme og madlede... og drikker stadig meget cola og spiser chokolade, men sørger for at det er hovedmåltiderne der mætter mig... Er ikke god til morgenmad selv, men bare lidt ned... Og så husk en god frokost og et solidt aftenmåltid, og gerne frugt ind imellem... Det har været min fremgangsmåde indtil nu, og det fungerer OK... Men som sagt - brug den sunde fornuft... & held og lykke... 36+2
Birgit (Gipsy&Molly) Ringridning det er noget der rykker Mor til Scott Snart mor til en lille "Djævel" Og Molly snart mor for første gang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Jeg har både taget solarium og brugt hårspray og parfume, uden det har skadet bette maven - i følge alle scanningerne. Man skal selvfølgelig ikke udfordre skæbnen, men tænke over der spirre et lille liv derinde. Men fordi man er gravid, så er man jo ikke syg... Jeg holder mig dog fra alkohol, hårfarvning og produkter med parabener.
***Pejtersen*** Flere gode heste og ponyer til salg. Se mere på min hjemmeside Nyere hestetrailer sælges Skriv PB/mail for oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er... |
Himmelfjer |
03-01-2007 18:51 |
|
...ualmindelig glad for, at jeg ikke læste ret mange artikler o.l om hvad man må og ikke må! Jeg har med garanti gjort ALT det forbudte! Jeg røg, da jeg ventede den første, jeg drak en flaske vin da jeg ventede nummer 2 (inden jeg opdagede at jeg var gravid), jeg har fået farvet hår, brugt deo og parfume, taget solarie, drukket cola, spist chokolade og rødt kød (dog ikke sammen! )... ja, det er da et under, at jeg har 3 normale børn i dag! Som ikke er adfærdsvanskelige eller har indlæringsproblemer eller synlige handicap! Alt med måde - man kan godt blive for hys.  Camilla
Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
chulek |
03-01-2007 19:00 |
|
Da jeg ventede sidste gang, spiste jeg det chokolade jeg orkede, og nu har en eller anden undersøgelse vist, at hvis moderen har spist en del chokolade under graviditeten, så får man gladere børn. Men som med alt, så er der jo to sider af alle sager. Jeg tog ikke sol andet en een gang, for jeg kunne mærke hun var urolig, prøvede at vende sig om og væk fra lyden og lyset. Cremer brugte jeg, men masser af vand, skulle også være rigtig godt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelumme lum |
|
|
jeg elsker jo genetik så ser stort set alle programmer derom og det tyder kraftigt på at alt der har med testikkelkraft, fejl på de mandlige kønsdele og lavt sædcelle tal. skyldes moderen. det skyldes kemikalier som moderen oplager i kroppen. mest af alt fra makeup og cremer. det syntes jeg var tankevækkene især når man nu ved at dk, vist nok har den laveste sædcelle %
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En tilføjelse... |
Christel |
03-01-2007 20:10 |
|
omkring parabener. Flere forsøg skulle have vist, at det primært er mens bebsen er inde i moderen, at dens fremtidige fertilitet bestemmes. Og her har parabener ret stor betydning (negativ). I dag findes der rigtig mange produkter uden parabener, og de koster ikke en bondegård, så det er rimelig let at undgå parabener. Mht. til de andre ting, så vil jeg sige, at jeg synes, at man skal gøre som ens samvittighed byder én og hvad der føles rigtigt for mig, er måske ikke rigtigt for dig. Og som flere andre siger, så vil det nok være nærmest umuligt at leve 100 % efter forskrifterne/anbefalingerne. Til sidst vil jeg da lige ønske dig tillykke med omstændighederne 
Mange hilsner Christel, mor til Anna født d. 21. juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rolig nu... |
|
|
tror dit ufødte barn tager mere skade af din stress og bekymring over hvad du må og ikke må, end at du har bleget dit hår... Som du selv siger, undgå FOR meget af alt og nyd at være gravid. Der er 1mill ting du må og ikke må iflg. div. blade og rygklapper eksperter, men føl efter indeni hvad du selv synes. - det er ok at spise fisk - det er ok at tage til fest - det er ok at bruge din normale shampo og deo - og så videre ...  Bare lad være med at bruge det FOR meget *s* og held og lykke.
Mvh Gitte, mor til Tera, f. 08-02-05 Bedækning tilbydes af super lækker broget hingst på 160stg. Viby Sj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker... |
|
|
Takker for de mange svar . Det lyder lidt som om, at bare man undgår de "værste og farligste" ting, så kan man godt tage den lidt med ro. Dejligt! Så kan man begynde at nyde det hele lidt mere istedet for at være lutter bekymringer . Det skulle vel heller ikke være en ren videnskab at lave et sundt barn- folk har jo gjort det i flere tusind år før mig ... Tusind tak for de beroligende ord!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hysterisk |
henjas |
04-01-2007 12:39 |
|
Jeg må nok også tilslutte mig gruppen, der siger alt med måde... I min første graviditet var jeg som Himmelfjer slet ikke klar over alle de "farlige" ting, hvilket jeg må sige at være glad for, for det giver da en masse ekstra bekymringer  Jeg farvede mit hår en enkelt gang, drak cola, drak et glas vin og røg et par cigaretter i ny og næ, spiste chokolade, tog solarie, spiste rødt kød, brugte shampoo, parfume, creme osv. som normalt -dette er dog meget naturlige produkter da jeg altid har være tilhænger af det...  Jasmin er sund og rask, hvorfor jeg også i denne graviditet vil leve efter: Alt med måde! Held og lykke med din graviditet og du skal ikke være så bekymret 
Mor til Jasmin den 8. juni 2006 ...og med termin den 27. juli 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pas på med Cola |
ElseG |
04-01-2007 14:14 |
|
Cola og sodavand afkalker knoglerne Ny amerikansk undersøgelse, som er lavet på Harvard Medical School i Boston, viser, at unge, der drikker meget cola og sodavand, har stor risiko for at få knoglebrud. Også risikoen for knogleskørhed senere i livet forøges.
Teenage piger, der drikker meget cola, femdobler deres risiko for knoglebrud, allerede mens de er unge. Drikker man i stedet andre typer sodavand, så tredobles risikoen for et brækket kraveben, en arm eller andet. Forskellen på undersøgelsesresultaterne ved cola og sodavand er, at cola indeholder betydelige mængder fosfor.
"Teenagere har i de senere år fordoblet eller tredoblet deres forbrug af sodavand og cola, og samtidig har de skåret deres indtag af mælk ned med over 40 procent. Det berøver de unge for kalk og D-vitaminer i en meget kritisk periode af deres liv", siger Dr. Grace Wyshak, forfatter til undersøgelsen.
Mkh. Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Seriøs part til Rino søges, hurtigst muligt. Ring, hvis du har interesse. På nr.: 23324987
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghfgdgfdgdfggd |
|
|
her er de ting som er i makeup cremer shapoo og andet som er hormon forstyrende butylparaben isobutylparaben propylparaben isopropylparaben dem vil jeg selv undgå. det med mad og såden tar jeg lettere på. men jeg vil helst ikke lege med kommende babys hormoner inde i maven, syntes jeg er lidt ricikabelt er der nogen der kender nogen gode natur produkt el. økologiske butikker med make up og shampoo i kbh området?
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Madsen |
henjas |
04-01-2007 16:14 |
|
Poul Mitchell fås hos frisører, det er helt uden tilsætningsstoffer mv. og kun lavet på økologisk dyrkede råvarer. Mht. til creme kan du benytte mandelolie istedet, hvilket gør huden meget mere blød. Biotherm og Clinique er med meget lavt indhold af tilsætningsstoffer og flere af deres produkter er helt uden.
Mor til Jasmin den 8. juni 2006 ...og med termin den 27. juli 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Christel |
04-01-2007 19:22 |
|
Jeg mener, at solspejlet har make-up osv. og det er helt fri for ubehagelige stoffer. Den ligger lige før Dronning Louises Bro på Nørrebro...du kan evt. google den...
Mange hilsner Christel, mor til Anna født d. 21. juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan med |
Malu |
06-01-2007 10:25 |
|
medicin? Jeg har en mistanke om at der muligvis er "gevinst" her .. desværre har jeg reddet mig en ordentlig forkølelse til, med dertil hørende stoppede bihuler og fantastisk hovedpine  Igår måtte jeg ty til næsespray og pamol så jeg havde en ærlig chance for at sove .. men er de to ting skadelige? Jeg har desværre ikke indlægssedlerne til dem.
Mvh. Malu ... endnu en Hippolotte! * * * * Lykkelig ejer af * * * * Gulddrengen Glimt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| medicin |
|
|
Jeg vil råde dig til, at tale med din læge, hver gang du overvejer noget medicin. Jeg ved at panodil er ok i hvertfald i starten - jeg mener at have hørt at næsespray er no-go. Iprener siger min læge kan give blødninger. Ellers prøv at søg på www efter de manglende indlægssedler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgfdgfgfdgdf |
|
|
malu hvornår har du test dag? er simpelthend ved at gå ud af mit gode skind af at vente på min..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Madsen |
Malu |
06-01-2007 17:07 |
|
Det har jeg først fredag næste uge, så er jeg 1 dag over tid Og ja - jeg har dælme også svært ved at vente *smiley der bider negle* og jeg har endda en test til at ligge klar, gør det absolut ikke nemmere  Hvornår er din testdag? Krydser fingre for dig 
Mvh. Malu ... endnu en Hippolotte! * * * * Lykkelig ejer af * * * * Gulddrengen Glimt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsespray |
Lea&Tasha |
06-01-2007 17:31 |
|
...er ikke godt! Det får blodårene til at trække sig sammen, og det har fosteret ikke godt af. Så det skal man holde sig fra. Panodil er ok. Ipren er også no-go. Spørg din læge, før du tager medicin. Så er du på den sikre side 
Lea Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
malu.. jeg har test dag d 17. men der bliver nok testet en del før, nu har eg jo købt 10. så kan man jo tilade sig at starte tidligere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tip... |
gitni |
06-01-2007 22:39 |
|
Lige et tip fra en der ikke har barn, ikke er gravid (endnu), men som er skruk som bare pokker, og snart skal igang med projekt baby...
Matas' stribede produkter indeholder ikke nogle af de hormonforstyrrende parabener. Dette gælder også deres babyprodukter. Dette er desværre ikke tilfældet for visse andre mærker af babyprodukter. Og så er de stribede jo overordentligt billige:-)
Mvh Gitte  Nu med signatur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|