Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jeg fik 3 børn på en dag...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 10:38

Ja som overskriften lyder på, så fik jeg tre børn på en dag. :-)

Det er jo noget af en omvæltning, må jeg nok sige.

Jeg var flyttet sammen med min kæreste. Han har tre børn fra et tidligere ægteskab. Vi havde dem hver 9. dag i 4 dage. Det fungerede fint.

Men så som et lyn fra en klar himmel blev deres mor syg. Så vi fik læsset børnene ind ad døren med en times varsel. Og sådan skulle det selvfølgelig være. Ingen tvivl om, at de selvfølgelig skal bo hos deres far, så længe moren er syg. Men hold da op. Jeg kan overhovedet ikke kende mit liv mere.

Børnene er henholdsvis 2, 8 og 10 år. Og hvor er det altså svært. Jeg levede et lykkeligt liv som singlehestepige, indtil jeg mødte Anders. Min dejlige mand. :-) Vi nåede kun at kende hinanden i ca 6 mdr. før vi fik børn på fuldtid. For ham er det selvfølgelig ikke svært. Han har været vant til det, indtil for 1 år siden. Men jeg nød jo sådan at have ham helt for mig selv. Vi var jo dybt nyforelskede og det er altså bare svært at være nyforelskede med tre børn, når man ikke er vant til børn.

Jeg er glad for børnene og de er også glade for mig. Men alle herinde kan jo nok nikke genkendende til, at de jo kræver stort set al ens tid. Jeg har ikke tid til hesten mere, ihvertfald ikke i det omfang jeg havde før, og som jeg gerne vil have. Jeg føler jeg nogen gange er ansat som barnepige. Jeg knokler øgnet rundt. I dag er f.eks min fridag men jeg kan ingenting foretage mig, da min kæreste er på arbejde. Så jeg passer børnene.

Ud over det, så er jeg jo også død jaulou på ungerne. For de får selvfølgelig en masse opmærksomhed fra deres far. Og de skal de selvfølgelig også have. Men al den tid han bruger på dem, går jo fra mig. Ihh jeg synes det er svært.

Er der andre der har stået i samme sitaution som mig? Og hvad gjorde i?

Det skal lige siges, at jeg har snakket og snakket med min kæreste om alt det her. Og han forstår det godt. Han ved godt at det er svært for mig, og som han selv siger "jeg har haft 10 år at vænne mig til det i, du fik en time... " Han gør alt muligt for mig, for at kompensere for det jeg føler jeg mangler. Han er simpelthen noget af det mest vidunderlige på denne jord. Han er kærlig, eftertænksom og meget real og retfærdig. Ungerne er dejlige. Og det er jo bestemt ikke deres skyld. Så det skal jo under ingen omstændigheder gå ud over dem.

Men, igen, hvor er det dog svært...

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Ja gu er det svært...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 13:09
det kan jeg fanme godt forstå, at det er.

Du siger det jo selv - det er som det skal være, det kan ikke være anderledes - men ind imellem er det bare SURT. Det er en stor omvæltning i livet fra singlepige til "familiemor", de fleste af os får jo først mand, så hus, så barn 1 og senere 2... osv. Du har fået det hele lige i nakken på een gang, og det kan da tage pusten fra de fleste!

Så - ja, jeg kan fanme godt forstå, det er svært. Men du har valgt den mand, og det er altså en pakkeløsning, så få det bedste ud af det og tænk på, at det også er en vane, så det bliver lettere henad vejen.

Mor til

Søren - 18-03-05

Der er huer i vakse farver til små piger og drenge til salg på min HP. 100% lama-uld og størrelser fra nyfødt til 2 år. 65,- stk.

Link til "Strikkeriet" på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 15:58

Det kan jeg bare nikke genkendende til..

Endda også med deres alder.. ..

Det er bare svært og hårdt..

Dejligt og belærende...

Men hvorfor binder du dig op på børnene??

Det synes jeg ikke at du skal, med mindre du da selv ønsker det..

Jeg er lige så meget ude ved hestene om børnene er på besøg eller ej..

Den mindste af pigerne vil gerne med og det får hun da lov til i det omfang jeg synes er sjovt...da jeg ikke kan ride, når hun er med i stalden..

Den ældste af pigerne har være med ude ved hestene i starten, men det har hun midste lysten til på det sidste. Da der jo også skal muges ud..

Jeg holder af børnene...men holder da også af mit heste liv...så vil de med, er det okay, men ellers dapper jeg da gladeligt selv afsted og for hvilet ørerne lidt..

Det er jo deres far, som de i bund og grund "besøger" og jeg er jo bare et lille pluds i deres liv. Men jeg bliver aldrig en mor for dem og hvorfor så "opføre2 sig som en??

Nej du...hold af dem og nyd dit liv også..

At vi så selv har fået vores barn sammen nu. Det gør min situation lidt anderledes, når hans børn er her. For så er han på for dem og jeg tager mig meste af den lille ny...

Men man skal tænke sig godt om inden man hopper ud i et forhold med børn.

Da de ikke kan gøre for at de er der og de "kræver" deres far når de er hos ham...Men din hest kræver jo også dig... ...

Held med det hele og dele følelsen bliver ikke mindre med tiden..nu er der gået 4-5år og jeg savner ham, når børnene er her..eller det vil sige...savner lidt tid med ham. Men det "pakker" jeg ind, når børnene er her, svært men nødvendigt..

Mvh Gitte

Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube. :-P

Kat.1 New Forest vallak tilsalg...
0
0
Svar på denne tråd

hghblj
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 10:21

Stakkels dig og stakkels børn, jeg håber snart at deres mor bliver frisk igen da de jo må savne hende forfærdelig meget.Det er flot at du tager så meget hensyn til ungerne jeg tror gerne at det må være hårdt for dig. Bare det ikke afskrækker dig fra at få børn selv da blod altså nuengang ER tykkere end vand.

Bare hun snart er rask så du kan få din kæreste tilbage og børnene deres mor.

Jeg har kun ros til dig for din indsats, desværre ingen gode råd, da jeg ikke selv har været der.

tanja

0
0
Svar på denne tråd

Det er meget
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 10:36

flot det du gør der.

Her var det mig der havde tre børn med ind i et nyt forhold.

I starten så de deres far, men har nu haft en pause på 4 år ca.

I starten var det vist lidt svært for min nye mand at vi ikke var alene en gang imellem.

Og nu hvor de ser deres far lidt igen, ja der synes han at det er mærkeligt at skulle sige farvel og god weekend.

Men selv om de er der, skal du stadig huske dig selv.

Jeg tager ud til undervisning hver torsdag, og nyder de timer bagefter vi sidder og hygger og drikker kaffe inden vi køre hjem.

Og min mand der er jæger, han nyder også at komme væk fra larm og uro.

Håber at deres mor snart bliver rask igen, og at i kommer helt igennem alle sammen.

Pøj pøj

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider