Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

glukose-belastningstest...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 14:02
Ja, sådan een fik jeg lavet i går. Ikke nogen udsøgt fornøjelse, men hvad gør man ikke for sin unge?

Jeg glemte!! at ringe til lægen, mens der var telefontid, så jeg fik kun fat i sekretæren. Jeg skal ringe igen i morgen. Men nu er jeg jo spændt på, om jeg er i "normalen" eller hvad. Det vidste sekretæren ikke, men hun ville gerne give mig tallet, som var kommet tilbage på blodprøven. 5,7. ... er det mon en normal sukker-procent? Nogle der ved det?

Der er jo sørme godt nok længe til i morgen!

Mor til

Søren - 18-03-05

Der er huer i vakse farver til små piger og drenge til salg på min HP. 100% lama-uld og størrelser fra nyfødt til 2 år. 65,- stk.

Link til "Strikkeriet" på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hm jeg kan ikke huske mit tal
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 14:08

Men jeg kan godt huske hvor fælt det stads smagte som jeg skulle drikke

Desværre er mistanke om sukkersyge hos mig, nu blevet så belastende at jeg idag var inde og få udlevert insulin og nåle samt instruktion i at stikke mig selv 4 gange i maveskindet om dagen og en gang i låret øv øv øv.

Så nu er jeg officielt en omvandrende nålepude...

Held og lykke med det.

Med stikkende hilsner Gitte

Så starter nedtællingen !

01.12.06. overtager vi vores drømmegård

og

25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn

0
0
Svar på denne tråd

Jeg hørte...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 14:16

...slet ikke noget. Jeg fik at vide, at hvis jeg ikke hørte noget inden 10 dage, så var alt normalt og jeg skulle ikke tænke mere på det. Og jeg hørte ingenting, så jeg tænkte ikke mere på det. :-)

camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 14:38

Jeg mener det er ok med 5,7. Lidt højt men ikke alarmerende. Jeg mener man skal ligge omkring 4.

Mvh. Maj-Brit

Maj-Brit - freelance bogholder www.rkservice.dkog indehaver af web-shoppen www.marela.dk- flot legetøj til alle
0
0
Svar på denne tråd

man siger i
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 14:50
mellem 4-6
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 15:28

Man kategoriserer det først som sukkersyge, når den er over 7. Så jeg vil absolut ikke tro, at du har noget at være nervøs for.

Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

tak for...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:06
hurtige og gode svar - nu er jeg ikke mere så bekymret! :-)

Mor til

Søren - 18-03-05

Der er huer i vakse farver til små piger og drenge til salg på min HP. 100% lama-uld og størrelser fra nyfødt til 2 år. 65,- stk.

0
0
Svar på denne tråd

ja deter rigtigt Cruella
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:21
jeg havde diabetis under min graviditet så 5,7 er et flot tal ikke noget at bekymre sig om når man tænker på mit lå på 12 efter min første sukkerbelastnings test.

Some fools are bound to bet it all down, dont care about you and me.. They get desperat.

Citat af: Alannah Myles.

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 09:12

Travfreak: jeg er ikke cruella, men hedder altså også bare Christel

Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Travfreak hø hø
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 12:09

Tittebøh Jeg havde nu ikke skrevet noget i dette indlæg - det var "bare" Christel

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Alt afhængigt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 12:59

Hvor du får den taget henne i landet kan jeg svare dig.
Ude på Hvidovre Hospital skal resultatet efter en glukosebelastning ligge under 9,0 milimol/liter.
Ligger den over dette, bliver man indkaldt til samtale hos jordmoderen/egen læge, som så snakker kost og motion med en. Derefter kommer man til en ny glukosebelastning, for at få bekræftet at man har et problem med sukkeroptaget i kroppen.

Travfreak: Din graviditetsukkersyge blev opdaget vha en glukosebelastnings undersøgelse (sgisme et langt ord) fordi du havde over 12 mmol/liter (ved godt det er ENORMT indlysende). 5,7 mmol/liter reguleret under din graviditet er faktisk flot.

Klara: Jeg har selv været til glukosebelastning pga bmi over 27. Der var mit resultat 5,9 mmol/liter, hvilket er fint i midten. Det er iøvrigt ikke procenter, men koncentrationen af sukker i blodet pr liter.
Ja, jeg er en nørd.

Gittes Magi: Hvordan er mistanken blevet bekræftet? Fordi man udleverer ikke bare insulin sådan uden videre. Er det en type 1 eller type 2 diabetes (ved visse tilfælde af type 2 diabetes skal man faktisk stikke sig med insulin)?
Jeg er en spørgejørgen, så hvis jeg går for tæt på, bed mig om at skrubbe til Hel.

0
0
Svar på denne tråd

Klara..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 19:44

Fik du den lavet hos lægen?

Får man ikke svar med det samme på hospitalet? (Det gjorde jeg)

Mit tal var forresten også 5,7 anden gang

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Minski...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 21:02
jeg fik den lavet på ambulatoriet på hjørring sygehus - de ringede resultatet ned til min læge samme dag. Der er måske forskellige procedurer forskellige steder?

Mor til

Søren - 18-03-05

0
0
Svar på denne tråd

Ja åbenbart.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 21:09

Da vi fik prikket, fortalte de med det samme hvad tallet var, og om vi skulle have en ny aftale (hvis det ikke var inden for normalen).

Nemt.

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Minna N
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 08:56

Spørg bare løs.

Det er mit tredje barn, derfor ved de at jeg er i fare da jeg har fået konstateret sukkersyge ved de 2 første. Der har det bare været muligt at kostregulere.

Denne gang har det ikke været nok. Øv

Jeg tjekker mit blodsukker før og efter alle hoved måltider 2 dage om ugen, resultaterne sender jeg så til sygehuset. De resultater sammen med de utallige blodprøver jeg får taget hele tiden er grundlaget for at jeg nu får insulin nu.

Det er egentlig hverken type 1 eller 2 jeg har, det hedder graviditetsbetinget sukkersyge. Min bugspytkirtel producere selv insulin, men kvaliteten er for dårlig, derfor kan min krop ikke omdanne sukkeret ordentligt.

Med lidt held forsvinder min sukkersyge i samme øjeblik som jeg har født, men risikoen for at den ikke gør er temmelig stor, da jeg er meget diponeret pga arv fra både min mødrene og fædrene side.

Ligeledes skal jeg altid være obs på mine børn da de har 40 % risiko for at udvikle diabetes type 2.

Heldigvis kan meget forebygges med motion og kost.

Håber at det var svar nok.

Med venlig hilsen Gitte

Så starter nedtællingen !

01.12.06. overtager vi vores drømmegård

og

25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider