|
|
| Insp. Af de unge mødre. (rygning) |
|
|
Inspireret af tråden på hyggesnak omkring de unge mødrer. Så vil jeg egenligt gerne vidce hvor mange der har røget gennem jeres graviditet og hvilke tanker i har gjort jer omkring emnet. Jeg har ikke selv børn, ryger men ikke i nærheden af børn. Har ikke tænkt mig at begynde på bare tanken med børn før jeg har været røgfri i nogle måneder, 1/2 år. Hvad med dig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært emne |
| Forfatter:  |
Jeber |
| Dato:  |
09-11-2006 09:40 |
|
Jeg stoppede da jeg fandt ud af, jeg var gravid. Det var nu heller ikke så svært, for jeg røg kun 2-3 stykker dagligt og så blev jeg enormt dårlig bare ved lugten af røg. Så den uvane forsvandt hurtigt. Nu har jeg så en søn på 7 uger og jeg ved 100 procent med mig selv, at mit hjem aldrig bliver et rygerhjem igen. Min kæreste ryger ikke og mit barn skal ikke være i et hjem, hvor der ryges HVER dag. Når vi får rygende gæster sender jeg dem dog ikke udenfor. Det synes jeg er en anelse hysterisk, for jeg tror på at den rygning der er skadelig for børnene, er den rygning de udsættes for HVER dag. Dvs., at fordi der kommer et par stykker forbi der ryger 2-3 smøger hver på en aften, det skader ikke mit barn. Dog vil jeg sige, at hvis der er flere end 2-3 rygende gæster så vil jeg enten bede dem skære kraftigt ned mens de er her, eller alternativt gå udenfor. For så bliver det hurtigt for massivt. Hos os må man ryge i køkkenet, for Carl er jo oftest i stuen. Savner jeg røg? Jeg savner ikke at lugte af nikotin på fingrene, jeg savner bestemt heller ikke at lugte af røg i tøjet og håret og ud af munden. MEN - jeg savner en smøg når jeg sidder i godt selskab og får et par glas rødvin!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg stoppede |
MinnaN |
09-11-2006 10:04 |
|
Også da jeg fandt ud af jeg var gravid med den første. Jeg var lige gået 2 dage over. Jeg har ikke røget siden, hvilket er ca 13 år siden. Man må ikke ryge i vores hjem overhovedet, da vores mindste datter og jeg er allergiske overfor røg. Jeg kan tåle det bedre end vores mindste kan og i længere tid. Hun får feber, hovedpine og udslæt, hvor jeg bare får udslæt. Jeg kan heller ikke udstå lugten af smøger, pibetobak, cigarlugt og savner det på ingen måde. Bliver der røget for meget til fester eller i rytterstuen, går jeg bare min vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg røg |
Carina... |
09-11-2006 11:11 |
|
da der gik også lang tid før jeg fandt ud af jeg var gravid. Jeg fik aldrig stoppet 100%, men fik skåret MEGET kraftigt ned. Jeg er så desværre begyndt at ryge ligeså meget igen, men det bliver gjort udenfor. Det er rygeforbud i lejligheden, både for knægtens skyld, og også min kæreste som ikke kan tåle røgen.
Carina Nu uden Sjakalen... Opstalding nær Holbæk søges til ponyhoppeplag forår/sommer2007 Welsh Mountain hoppeplag købes Merlyn Welsh Diamond lånes ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har røget i mange år, men var heldigvis stoppet inden jeg blev gravid. Min kæreste ryger, men siden jeg blev gravid er det KUN foregået udenfor med en bestemt "ryge-jakke" på, og rygning er aldeles forbudt i vores hjem. Vi fik så en søn med asmatisk bronkitis, så heller ikke når vi er ude, vil jeg finde mig i, at han bliver røget på, da det kan udløse et anfald. Så efter selv at have været stor-ryger, er jeg endt som fuldstændig intolerent, når det drejer sig om røg - og mit største ønske er, at kæresten helt vil stoppe - og det skal jeg også nok få trumfet igennem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg stoppede |
|
|
da projekt baby blev til en realitet... Har ellers altid været typen der aldrig ville have lyst til at stoppe og med en indstilling til at røg man hvis man var gravid så herre gud det har man jo gjort i flere generationer. jeg skal lige love for jeg er endt i modsatte grøft. hele min mening omkring rygning blev fuldstændig ændret da vi blev enige om en familie forøgelse. jeg har nu været røgfri i knap 1½ år og kan ikke klare lugten af røg eller ånden på folk som lige har røget. Der er blevet totalt rygeforbud i hele huset (kan/kunne simpelthen kaste op af lugten da jeg endelig blev gravid) Rygeforbuddet i vores hjem vil stadig gælde mens den lille er lille. Hvor jeg før mente det var op til folks egen moral om de ville ryge mens de var gravide, kan jeg nu slet ikke forstå at nogle har samvigtighed til at fortsætte... man siger at x-rygere er de værste og ja jeg er nok en af dem, syntes det stinker, giver en hovedpine, får hjertet til at gå amok, svien i øjnene osv alligevel må jeg ærligt indrømme at på trods af jeg hader det som pesten, ja så kan min krop/hovedet stadig huske hvordan det var og savner det derfor på samme tid... (hvis man er x-ryger ved man hvad jeg mener)  hilsen Mette uge 36/37
Gravid og glæder sig ekstra meget til jul i år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den første... |
|
|
Under min første graviditet med tvillingerne fik jeg kvalme bare jeg tænkte på en cigaret - så der var jeg røgfri. Må desværre indrømme at jeg ikke var helt så standhaftig denne gang, og at jeg egentlig havde det ret dårligt med det. *suk* Mvh. Lotte_L
Rolf.. 13.01.99 Roar.. 13.01.99 Vigdis 20.09.06 "I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves." Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg røg... |
Himmelfjer |
09-11-2006 14:23 |
|
...mens jeg ventede Birka. Jeg var godt klar over, at det var meget usundt ( ) og kendte alle argumenterne for IKKE at gøre det. Men når man er afhængig, så finder man på undskyldninger, der retfærdiggør et misbrug. Dén jeg brugte var "jamen det er jo heller ikke godt for barnet at blive udsat for al den stress, hvis jeg holder med at ryge, så jeg skærer bare ned under graviditeten og så ryger jeg kun udenfor, når baby er født!" og det troede jeg så på var godt nok...eller det VALGTE jeg at tro på! Men som altid er det jo sådan, at når man kommer ud af et misbrug, så ser man lidt klarere på det...og idag fortyder jeg inderligt, at jeg ikke stoppede i samme øjeblik jeg opdagede, at jeg var gravid. Birka har ingen synlige mén efter at være blevet udsat for røg - ingen dværgvækst, ingen indlæringsvanskeligheder, ingen adfærdsvanskeligheder eller noget. Hun er sund, glad og velfungerende og klog ( ) , men jeg har alligevel dårlig samvittighed over at jeg røg. Men jeg er stolt af og glad for, at jeg så stoppede sidenhen, så de to andre ikke har fået røg.  Og jo, rygning ER et misbrug og rygere viser (skræmmende nok) samme tankemønster som narkomaner.  Camilla
Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| røg og gravid |
|
|
Som flere andre, så stoppede jeg med at ryge da jeg fandt ud af jeg var gravid med den første. Inden da røg jeg godtnok kun meget lidt, ikke engang hver dag. Siden da har jeg ikke røget, og ikke haft lyst en eneste gang. Jeg er monster-fanatisk med at mine børn ikke udsættes for røg. Venligst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har desværre røget |
Cruella76 |
10-11-2006 10:29 |
|
under begge mine graviditeter - og jo, jeg VED godt hvor grimt det er, og jeg er absolut ikke stolt af mig selv  Jeg er aghængig - ingen tvivl om det. Jeg har kunne skære ned på mit forbrug under graviditeterne, men jeg har ikke kunnes stoppe. Tro mig, jeg har meget dårlig samvittighed, men, jeg vælger ikke at skjule det - det får jeg det ikke bedre af. Jeg er langtfra perfekt. Min kæreste ryger ikke, og har aldrig gjort det (hvordan kan han egentlig holde mig ud? ) og der er totalt rygeforbud i vores hus efter vi har fået børn. Al rygning foregår udendørs, i al slags vejr, og der bliver vasket hænder osv inden man rører baby uanset hvem man er...
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For mig var det |
|
|
nemt nok i starten af graviditeten, for jeg havde så monster meget kvalme, men da kvalmen foretog sig, kom trangen til at ryge igen. Jeg brugte nicorette inhalator sidst i graviditeten, for det sage lægen var bedre end at ryge - jeg ved dog snart ikke  Mens jeg ammede røg jeg heller ikke og vores hjem er blevet totalt røgfrit - også når vi har gæster. Min mand ryger ikke og nyder det "rene" hjem, vi har fået. Hvilket jeg må sige, at jeg også selv gør. Jeg er desværre selv begyndt igen, og står udenfor i al slags vejr, hvilket jo begrænser det. Selvom jeg selv står udenfor og ryger, må jeg indrømme, at jeg er blevet fuldstændig hys med røg. Når vi er ude og selvom vi må ryge i deres hjem, ja så går jeg alligevel udenfor, skal simpelthen ikke ryge i nærheden af Johanne -eller andre børn for den sags skyld. Jeg kan kun anbefale og holde op, men ved også hvor svært det er. Mange hilsner Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rygning |
micki |
10-11-2006 23:08 |
|
jeg har røget det samme som jeg plejede under 3 graviditeter, har født 3 sunde drenge. man må gerne ryge i vores hjem, men nu 3 gang foregår det under emhætten. jeg drak også kaffe, og gør det stadig, så jeg er en rigtig slem mor--
hvis man havde kunnet spinde uld af en mands hjerne-- så var det lige akkurat lige nok til et par g-strengs trusser til en undulat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg røg |
|
|
mens jeg var gravid med oliver... prøvede på at stoppe men det lykkes ikke... efter han blev født... røg jeg ikke inde... med daniella lykkes det at stoppe helt 3 mrd. før hun blev født.-... skar meget kraftigt ned på forbruget ved begge... nu er jeg desværre faldet i igen, efter en hård depression, og lidt hverdagsproblemmer... men jeg ryger ikke inde ved børnene... står skaqm ude i kulden...
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05 kender du musse's fortid, hun er en pony på 33-36 år, ca. 142stg. Musse er desværre død, hun blev aflivet den. 17/8-06 pga. alderdom.
www.heste-n
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| røgfri |
|
|
jeg stoppede da jeg opdagede jeg var gravid og derefter under amningen ved begge mine piger. da jeg lå på syghuset så jeg kvinder der øg imens de ammede og må indrømme at jeg blev noget forarget.. valgte at starte igen derefter men ryge i vores kontor som er børnefrit og udenfor. også små forarget over dem der ryger i bilen med børnen på bag sæddet især når vinduet er rullet op. dog ingen poblemer med at holde da lykken over at opdage at jeg var gravid for det var en selvfølge for mig. hvis man har svær ved at blive gravid er det også en god ide at stoppe
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rygning.. |
anja Nielsen |
19-11-2006 21:03 |
|
Ja, jeg er så som micki.. Har røget under alle mine graviditeter, og folk må selvfølgelig nyde en cigaret som os, dog polser vi selvfølgelig ikk børnene i høvedet, men ryger i køkkenet.. Så ja slemme slemme mig, men har trods alt alligevel fået 3 store ( alle omkring 4 kg ved fødslen) drenge.. Anja
Mor til Mick født 4-10-2000 Mikkel født 3-5-2002 Mads født 28-5-2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|