Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Baby sove ude om vinteren
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:28

Jeg er gravid og venter vores første barn d. 11 januar.

Jeg har et spørgsmål vedr. når barnet skal sove i barnevognen om vinteren.

- Hvornår må de ligge ud om vintern, her tænker jeg på at barnet jo lige er blevet født?

- Hvor længe må de ligge ud?

- Og så har jeg vist læst noget om at hvis det er under 10 grader, må de ikke ligge udenfor, hvad med i blæst, regnvejr osv?

Hvad skal de have på af tøj + ligge i/under (voksipose, dyne)?

Andre ting jeg bør vide...

Venlig hilsen

Stine :-)

0
0
Svar på denne tråd

upss...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:29
forkert forum...

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du hopper ind på Ble&Ve-forummet...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:30
...lidt længere nede i forumoversigten er der størst sandsynlighed for svar.

Mit umiddelbare bud er: "Det kommer an på, hvor meget vinterpels den har sat. Og giv ekstra hø!"... ;-)

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd

Og suppler med
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:35

Roepiller :-)

Vræl og strækforum de har svar på alt det der ikke har andres interesse.

Men undgå for gud den almægtiges skyld at nævne om du er tilhænger af røde pølser !!

我不是您朋友, 我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

Dagens morgen
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:36
griner Illum (y)

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

* VISSE - VASSE *

3-4 sorte sække pigetøj 70-80 kr 750,- sko, flyverdragter, trøjer, bodys, meget!

Skråstol og bæreslynge sælges

0
0
Svar på denne tråd

LOL...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:37

"Det kommer an på, hvor meget vinterpels den har sat. Og giv ekstra hø!"

Ha ha var ved at dø af grin da jeg læste det

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Jamen vi ved jo
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:50

At en rigtig sammensat foderplan er alfa og omega for trivsel og for at holde varmen også på fold.

Men nu er der jo tale om en dækken klædt skavning, så måske er det også et spørgsmål om at vælge det rigtige dækken

我不是您朋友, 我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

Nu skal barnet gerne være
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 08:50
en 14- dage 1 mdr gammel- men det afhænger af vægten.
Spørg din sundhedsplejerske.
(Min egen var sommerbarn, så han måtte ikke blive for varm).
Sørg for en god ulden hue- og lunt tøj. Også luffer.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm altså...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 09:09
Den gang jeg blev født kom jeg ud fra min mor kom hjem med mig... Og jeg blev født 31.okt. Jeg har altid ligget ude og sovet til middag hvis det var muligt. Og der kunne findes en plads med læ. For det værste er træk... Men igen det er jo 25år side og der er kommet så mange forskningsresultater siden... God fornøjelse med at finde hale og hoved i dem... Husk oss at finde ud af om barnet skal ligge på maven, ryggen eller siden... Jeg syntes det er en videnskab det der med børn...

KnuZ

Vibber...

Nu med jordens skønneste hunde...

www.123hjemmeside.dk/Teglgaard2/

0
0
Svar på denne tråd

Vinterbørn
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 09:21

Hej

Stort tillykke med din kommende baby. Jeg har fået 4 vinterbørn(piger) tvillinger 21 november, samt 1 13 januar og den sidste 4 februar. De har alle sovet ude og er nogle sunde krudtugler.

Som tidligere skrevet, spørg din sundhedsplejerske, hvornår det vil passe bedst for jeres barn.

Held og lykke med fødslen.

Mange hilsner fra

ROMEO´s Hjemmeside
57801288 eller 40201120

Fjord og New Forest føl med god afstamning/bevægelse sælges. Ligeledes gode brugsponyer sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 09:26

Husk nu minimum 2 timer efter de nye regler og glem heller ikke et LÆSKUR.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Den lille
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 14:04

skal have nået sin fødselsvægt igen. Du pakker jo bare bebs godt ind hvis det rigtigt koldt.

Ud skal de ihvertfald - det er kun sundt. Inden fødslen bliver i tilbudt at få besøg af en sundhedsplejerske. Tag i mod det, og stille alle de spørgsmål i kan finde på - også de dumme.

0
0
Svar på denne tråd

En god rettesnor
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 14:47

Jeg fik et godt tip af en jordemoder, da jeg fødte. De små pus skal jo vænne sig til at være ude, så i starten så gå tur med barnevognen, og der sagde hun "lige så længe, som du selv kan holde ud til". Og jeg vil sige i starten, der traver man altå ikke lige hele kvarteret tyndt. Da jeg var klar igen (læs: kunne gå normalt ), og Tobias havde været med på tur lidt hver dag, begyndte han at sove ude.

Men ja, husk dækken og læskur

/Rhaja :)

0
0
Svar på denne tråd

her putter...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 16:21

...vi børn efter devisen: mange tynde lag er bedre end et tykt. :-) Så det er nemt at gå ud og fjerne et tæppe, hvis det bliver for varmt.

Lige nu bliver Silje på 4½ uge puttet i bodystocking (uld), bluse (bomuld), sparkedragt (bomuld), uld-striktrøje og hat (strikket af bomuldsgarn). Så har hun juniordynen og et fleecetæppe over sig og så toppen til barnevognen. :-) Har hun det for varmt fjerner jeg bare tæppet. Dynen folder jeg, så hun har dyne under benene og resten er foldet op over fødderne og pakket ned om hende. Der er altid insekt net over vognen - det tager jo også vildfarne blade o.s.v. :-) regnslag er kun på når det regner, for ellers bliver luften let fugtig inde under kalechen og det er ikke sundt. :-)

Når det bliver lidt koldere er påklædningen den samme men suppleres dog med en vatteret sovedragt og et lammeskind under lagnet i barnevognen og luffer. :-)

Hvis der er koldere end -4 grader kommer mine unger ikke ud at sove. Det er den samme regel, der gælder hos dagplejerne her i kommunen. :-)

De Står ude i regn og blæst, men så sørger jeg selvfølgelig for at stille barnevognen i læ. F.eks i garagen. :-) Og det skal selvfølgelig være forsvarligt vejr...ikke storm og skybrud! ;-D

Mine to ældste har været 5 og 3 måneder inden de kom ud i barnevognen og sove fordi jeg syntes, det var for koldt. Men Silje kommer ud nu - især når vejret er så dejligt som i dag. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener nu at vide, ...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 20:22
at de helt små helst ikke skal ud i frost. Større børn må godt sove ude i dagfrost, hvis de er klædt på til det. Men de helt små afkøles indefra af deres åndedræt uanset hvor meget man pakker ind - trække vejret skal de jo helst. Derfor frarådes det, at nyfødte sover ude hvis der er minus-temprature.
Her har vi købt en hængevugge til loftet, som han kan sove til middag i... og så må det blive med hue på og åbent vindue. Ellers kommer han ud, når jeg går med barnevognen - men det er jo ikke flere timer af gangen. Og så venter vi med middagslur udenfor til vi kommer i marts-april og det bliver lidt lunere forhåbentlig.

Mor til

Søren - 18-03-05

Der er huer i vakse farver til små piger og drenge til salg på min HP. 100% lama-uld og størrelser fra nyfødt til 2 år. 65,- stk.

Link til "Strikkeriet" på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Sidse...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 00:09

...Jeg tror nu også, at Silje bliver puttet inde, når temperaturen falder til omkring 4-5 +grader. Hun er lidt for lille til frost endnu. :-) De to andre var jo også "indebørn" indtil frosten gik af luften, så de sov først ude i frost da de var knap et år. :-) Men jeg nyder nu at putte dem ude, når vejret er mildt og godt. De sover så fredfyldt...og længe! :-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider