Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

uartige taler grimt
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 18:52
Mine to piger som jeg nu har har været så stolt af . skuffer mig nu.
De uartige taler grimt, og nedelandende til mig .
Ikke nok med det, det kommer rendene når de været ude og lege vi bor jo i blokke . og der jo massere af børn herude så kommer de rendende at der to bestemte børn der slår og sparker dem.
Og de to børn lever hos en mor der er er alene med alle 5 børn som hun nu har . boede på krise center mv.
så tænker jeg når det vold i hjemmet, og moren kan ikke holde styr på¨sine unger.
og jeg ville tale med hende da jeg sur over de gør som de gør.
Meeen de viser sig jo at mine to pige har et frygteligt sprog . med deres veninder Møg L.U:DER osv. hvad de nu kalder hinanden spar´ker og slår. som de to omtalte unger.
Jeg belv virkelig skuffed . og sagde de skulle blive på deres værelse hele dagen . og skamme sig .

Herefter har jeg taget en lang snak med dem om hvor forkert og grimt det er at opføre sig sådan. osv.

Men er det normalt børn slås kalder hinanden grimme ting .
jeg høre mange herude sige gå hjem og sut P:I : K på din Far eller jeg smadre din mor og alle sammen er udlændinge . der taler sådan .
SÅ jeg tænker er mine børn i det helt forkerte selvskab, jeg holder øje med dem og det hele når de ude.
Men jeg mener jeg kan jo ikke spærre dem inde og holde dem væk fra udlæninge eller andre børn for den sags skyld .

Men hvad bør man gøre. jeg er så skuffede over deres sprog deres væremåde over for mig, og at de slås. sådan har vi ikke opdraget dem !

nogen med samme problemer ? nogen gode råd. ?

til jer forældre ???

hilsen Louise

0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 05:07

Dine piger har ingen anelse om, hvad det de siger betyder. De har hørt det og aflæst nogle reaktioner hos de andre børn og dette afprøves på dig...

De ved nu, at når man siger de ord "kommer man på værelset og skal skamme sig"...

At du vælger denne løsning er vel afmagt fra din side? For hvad skal man lige stille op med "frække børn"?

Det eneste du dog har opnået, er nok at give dig selv lidt tid, for børnene har intet fået ud af det. At blive sendt på værelset "resten af dagen" er uendelig lang tid for et barn - også selvom det blot er 1/2 time...

Det er vigtigt at huske, at børn der mødes med respekt lærer at udvise respekt. (det er ikke respektfuldt at "sende på værelset")

Din snak skulle have kommet før. Denne snak skal selvfølgelig ikke være lang og svær (kan se den ene kun er 7 år) men handle om, at ordene er meget grimme og at folk bliver kede af det - brug sammenligninger hvor de kan relatere til sig selv, udnyt at du i virkeligheden har nogle fantastiske unger, som kan udvise empati (sætte sig i andres sted) istedet for at straffe...

Børn er ikke så dumme, men de har så meget at lære

Hilsner fra Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider